[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:58

Welkom EllaBellaah, gezellig! :)

Ik tel ook altijd na maar vergeet dan twee seconden later alweer hoeveel toeren ik geteld had. :') Dus ik hoop dat dit werkt. Nooit gedacht aan een app! Maar ik heb op mijn telefoon bijna altijd het patroon openstaan, dus om dan steeds te switchen tussen app en patroon... meh. Eens kijken of dit een uitkomst is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:56

Welkom Ella.

Oh die toerenteller, prachtig mooi idee. Maar ik ga dan dus zitten twijfelen of ik nu wel of niet op het knopje voor de volgende toer heb gedrukt, of hem wel heb doorgedraaid 8)7

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:33

Wie heeft er een leuk patroontje voor een kat? Een rammelaar of een knuffel. Het wordt een kraam cadeautje.
Ik zag iets terug hier in het topic de zintuigenvis langs komen en die vind ik echt geweldig, maar moeders is een kattenmens dus ik dacht laten we dat eerst eens proberen te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:36

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:38

Maartje_M schreef:
Wie heeft er een leuk patroontje voor een kat? Een rammelaar of een knuffel. Het wordt een kraam cadeautje.
Ik zag iets terug hier in het topic de zintuigenvis langs komen en die vind ik echt geweldig, maar moeders is een kattenmens dus ik dacht laten we dat eerst eens proberen te vinden

Afbeelding

Ik heb redelijk recent deze gemaakt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:39

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:45

Die van blue_flower vind ik leuk, met van die lange dunne armen om goed vast te pakken! Heb je daar het patroon van?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:17

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:26

Dank je!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:27

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:50

Yonker, wat leuk dat je het pakket voor de Droomdeken wilt bestellen. Weet je ook al welke kleur het wordt?
Ik vind het wel jammer dat het patroon voor de Droomdeken nu niet meer gratis is.

Oei, Marley. := Dus nu heb je voorlopig genoeg projectmateriaal?
Ga je nu alsnog spul voor de deken bestellen?

ynskek, de wafelsteek is altijd voor goed een babydekentje. Of Call the midwife. Die heb ik laatst in het groot gemaakt voor een vriendin. Dat wil ook prima.
Afbeelding

Welkom Ella, gezellig! :wave:
Pas maar op want nu is er geen weg meer terug en voor je het weet ben je verslaafd en gaat je huishouden eronder lijden. ;)

Ik gebruik stekenmarkeerders om een bepaald aantal toeren te markeren. Ik heb het ook weleens geprobeerd met een toerenteller en een app maar ik had dan precies hetzelfde als assie en ging dan toch twijfelen of ik de toer nu wel of niet had geteld.

Maartje, wil je een gratis patroon of mag het ook een betaalde zijn?

Bedankt voor alle leuke reacties op de temperatuurdeken. :)
Ik heb inmiddels de eerste 30 dagen af alleen nu twijfel ik toch over de kleuren. Ik heb namelijk grijs, wit, ecru en paarstinten voor de winter en verschillende kleuren blauw voor 8 tot 16 graden. Maar nu twijfel ik of ik toch beter de blauw voor de winter had kunnen nemen omdat, dat koelere tinten zijn. Alleen dan is de overloop naar groen zo groot.
Aan de andere kant vind ik paars wel weer mooi symbool staan voor de kleur van je tenen als ze eraf vriezen. :=
Misschien moet ik het ook maar gewoon zo laten, het gaat uiteindelijk om het geheel natuurlijk.
Wat denken jullie?
Afbeelding

Dit is de kleurenkaart:
Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:53

Nou je hebt direct een koude nacht te pakken vannacht! :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:02

Haha ja. Alleen ik heb voor -2 en kouder dezelfde kleur dus helaas springt die nacht er niet echt uit. -O-
Ik dacht nog 'hoe vaak wordt het tegenwoordig nog veel kouder dan -2 graden?'
Ik heb voor in de zomer hetzelfde met 34+, daarvoor heb ik aubergine en ik heb al bedacht als er weer zo'n hete zomer komt met dagenlang tropische temperaturen van tegen de 40 graden, dat ik dan gewoon zwart neem. :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:19

Heel gaaf Jolien. Nu ga ik toch twijfelen of ik dat ook niet wil maken :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:34

Dankjewel. :)
Ik ben ook blij dat ik eraan begonnen ben. Nu ik het zo zie, vind ik het paars ook wel weer heel tof.
Ik moest gisteravond wel lachen om mijn eigen gedachten. Ik ben een enorme control freak en betrapte mezelf af en toe op het idee om op sommige dagen de temperatuur iets aan te passen omdat de toeren dan mooier uit zouden komen. Maar het leuke aan deze deken is natuurlijk dat de kleur wordt bepaald door de temperatuur van die dag, dan moet ik natuurlijk niet alsnog zelf willen bepalen welke kleur ik wil gebruiken. En ergens vind ik het ook wel een heel fijne gedachte dat ik me niet druk hoef te maken over wat het mooist zou zijn omdat, dat wordt bepaald door de weergoden. In dit geval heb ik dus niet zoveel te willen. Kortom: adem in, adem uit en llllllosssslatennnnn. :o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:10

Welke steek/patroon heb je hiervoor gebruikt? Ik denk dat je me om hebt :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:31

Ja ik vind het ook jammer dat het niet meer gratis is, heb hem in kleur joy besteld een bruine tint :) Toch maar voor safe gegaan haha :=

Hij wordt mooi Jolien!! Vind deze steek echt heel leuk en zo dat zigzag is ook leuk, ik snap wel wat je bedoeld met blauw voor koud.... ik zou zelf idd ook meer kiezen voor blauw voor een koud. Al zou ik denk ik als ik jou was ook geen zin meer hebben om het te veranderen na al zoveel gehaakt te hebben :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:21

Ooh ik vind m heel cool worden, Jolien! Ik zou zeker de kleuren zo laten. Ik ga dit project zeker onthouden voor volgend jaar! :j

Ik wacht nog even met de andere kleuren voor de deken te besellen. Ik heb ook nog best veel bollen Katia Capri liggen, misschien dat ik daar iets mee kan. Maar dat zijn vrij felle kleuren en die vind ik voor dat project niet zo passend. Daar haak ik liever sleutelhangertjes enzo mee.

Ik heb dus dit garen besteld, en dan drie verschillende kleuren. Géén idee wat ik ermee ga doen, maar ik vond ze mooi dus ik moest ze hebben. :') (terwijl ik nu al niet meer precies weet welke kleuren ik heb besteld. Geheugen van een hamster, echt waar. Leuke verassing straks.)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:27

Jolien, wordt de deken met vasten wel mooi lang?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:50

Jolien mag ook betaald zijn :)

Mooie kleuren voor je deken!

Ik wil ook weer een deken haken maar m’n man vindt het wel best geloof ik :') misschien vast eentje voor op het bankje buiten voor in de zomer of zo :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:23

Kiimm_ schreef:
Welke steek/patroon heb je hiervoor gebruikt? Ik denk dat je me om hebt :')

Same :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:47

Argh, wat doe ik mezelf aan?!
Ik zit nu te denken of het niet mooier is om wit en ecru te gebruiken voor de koudste temperaturen want ijs. En die ene paarse die er nu uitsprint dan misschien vervangen voor een meer koele kleur paars.
Deze bijvoorbeeld: https://www.wolplein.nl/artikel/18302/y ... thyst.html

Yonker, bedoel je de kleur Cigar? Joy is namelijk de naam van het soort garen en Cigar is, voor zover ik kan zien, de enige bruintint.
Op zich vind ik het niet heel erg om opnieuw te beginnen, ik heb dit nu in 2 dagen gehaakt. En als ik dan toch opnieuw zou moeten beginnen, dan wil ik hem wellicht ook wel met nog een halve maat grotere naald haken want het wordt nog best wel stug voor zover ik nu kan voelen.

marley, dankjewel :) Alleen ik twijfel dus alweer. Zo stom. Ik kan aan de ene kant doorgaan, het misstaat echt niet maar ik ben zo'n draaikont en weet dat ik er ook minder blij mee ga zijn als hij naar mijn smaak niet perfect wordt.

Kim, ja dat zeker wel. Een toer is ongeveer 0,5 cm en met 365 toeren zal hij dus zeker wel een mooie lengte krijgen. Met halve stokjes wordt hij sowieso veel te lang.

Maartje, ik wil niet weten hoeveel dekens ik inmiddels in huis heb liggen maar het staat altijd zo gezellig. ;)
Dankjewel. :)

Sorry dames :=
Ik heb het patroon van Frostvirka gebruikt, zij heeft ook een Britse vertaling op haar site staan. Het is eigenlijk heel simpel: zigzagpatroon waarbij je om en om 3 toeren vasten en 3 toeren de granietsteek haakt. Dit zorgt dus voor de afwisseling in strepen, ribbels en stippen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:53

Welke temperatuur houdt je aan Jolien, het minimale, maximale of gemiddelde van de dag?

Ik heb 2 steken in mijn hoofd maar moet nog even proeflapjes maken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:05

Kiimm_ schreef:
Welke temperatuur houdt je aan Jolien, het minimale, maximale of gemiddelde van de dag?

Ik heb 2 steken in mijn hoofd maar moet nog even proeflapjes maken

In de winter (dus t/m 19 maart) ga ik voor minimum, in de zomer (21 juni t/m 21 september) maximum en in de lente en herfst de gemiddelde temperaturen.
Ik kijk op www.weerstatistieken.nl en neem dan gewoon De Bilt.
Het leuke hieraan is dat je t/m 1901 kan terugkijken en dus ook bijzondere jaartallen kan nemen, zoals iemands geboortejaar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:22

Hier ook al super veel dekens in huis, dus ja, waar laten we de rest :=