[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:04

Ja geeft ook niet hoor, ik twijfel alleen of ik er met het engelse patroon ga komen. Wat is jullie ervaring daar mee?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:07

Engelse patronen zijn echt heel makkelijk om te zetten :j

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:10

Gypsy schreef:
Blue_flower schreef:
Engels is vrij makkelijk om te zetten soms. Heb je een link?

https://www.etsy.com/listing/695307773/ ... ttern-mini

Deze, maar dan moet ik dus wel eerst betalen. :o

Ah, ja dan is het een gok met vertalen. Maar het ziet er niet heel ingewikkeld uit.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:12

Het enige wat soms lastig kan zijn, bedenk ik, zijn de instructies om de boel vast te maken. Niet iedereen legt dat even duidelijk uit, en als Engels niet jouw eerste taal of die van de ontwerper is, dan kun je hele gekke dingen krijgen :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:27

Dan ga ik de gok maar wagen, nu nog hopen dat je gewoon met ideal kunt betalen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:22

Als je er niet uitkomt, kunnen wij je sowieso wel op weg helpen, dus geen zorgen. :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:01

Jolien87, helaas was de ecru kleur op dus heb ik voor de licht grijze variant gekozen met wel de zwarte, heb al een klein stukje gedaan :-)
Afbeelding

Gypsy ik kwam laatst een link tegen met alle steken in verschillende talen vertaald tegen, misschien heb je dat belang bij?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:20

silby schreef:
Jolien87, helaas was de ecru kleur op dus heb ik voor de licht grijze variant gekozen met wel de zwarte, heb al een klein stukje gedaan :-)
[ [url=m/VVM1X8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gypsy ik kwam laatst een link tegen met alle steken in verschillende talen vertaald tegen, misschien heb je dat belang bij?

Ziet er goed uit!

Ik ben bezig met de nopjessteek bij het droomdeken 3.0 maar ik vind het echt niet fijn haken. Nog een paar touren.... :+

Wordt iig door 1 iemand al getest
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:44

En Yonker? Is hij al door de AKK (Algemene KattenKeuring) gekomen? :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:52

Ah jij kunt er al lekker onder zitten :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:07

Gypsy, ik vind Engelse patronen ook prima te doen. Het wijst eigenlijk wel voor zich.

Silby, wat jammer. Maar dit is ook een mooie combi. Het lijkt een heerlijk doorhaak patroon of niet?

Yonker, die is mooi zeg, daar gaat zeker een hoop werk in zitten en hij ziet er ook lekker zacht uit. Maar genoeg over de kat ;)
Zonder gekkigheid: de deken wordt echt mooi. Zie ik nu goed dat je de nopjes dubbeldraads haakt?

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:20

Yonker schreef:
silby schreef:
[ [url=m/VVM1X8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!

Ik ben bezig met de nopjessteek bij het droomdeken 3.0 maar ik vind het echt niet fijn haken. Nog een paar touren.... :+

Wordt iig door 1 iemand al getest
[ [url=m/3wlosz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Wat wordt hij gaaf!
Wat is de samenstelling van de garen die je gebruikt?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:53

Jaaaazeker hij is door de AKK heen JPitty :j

@Jolien Nee de nopjes zie je niet op de foto, wat je dubbeldraads op de foto ziet is de ananassteek, zo hoort hij in het patroon :j nopjessteek zit nog een stuk hoger.

@Floemii dit is het pakket wat wolplein verkoopt. Dus deze: https://www.wolplein.nl/pakketten/haakp ... haakpakket en dan kleur 11 :) Erg mooi garen en haakt fijn weg!!

Thanks allemaal, vind hem zelf ook mooi worden :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:02

Klopt Jolien87 het zijn allemaal halve stokjes, stokjes, dubbele stokjes en vasten...
Heb even getwijfeld over een mozaïekdeken, maar wilde even iets wat ik zonder al te veel nadenken kon doen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:17

Een mozaïekdeken lijkt mij ook nog weleens heel tof maar inderdaad niet iets wat je kan doen met je verstand op nul, volgens mij.

Mijn wolletjes zijn binnen *\o/*
Helaas waren niet alle kleuren van Catania op voorraad maar ik heb mooie alternatieven gevonden. Morgen de kleurenkaart afmaken en dan kan ik echt gaan beginnen. :):)

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:53

Oh, Sachemayer toch? Dat is fijne wol om mee te haken. :j

Ik heb vandaag bijna 70 euro afgetikt bij Hobbii... Ik moest alleen een toerenteller hebben. En toen bedacht ik me dat ik ook wat nieuwe wolnaalden nodig had. En toen kwam ik een mooie wolcake tegen, en toen nog meer mooie wol...
Zucht. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:53

ja, klopt. :j Ik vind Catania en Phil coton 3 het fijnst om mee te werken. De Durable is nieuw voor mij maar die leek wel van dezelfde kwaliteit.

Hahaha dat klinkt zo bekend. Heb je ook de toerenteller besteld of ben je die uiteindelijk vergeten? ;)

Ik heb nog restjes pastelkleuren van mijn granny stripe deken en bedacht om daar een African flower deken van te maken met zwart garen om ze aan elkaar te haken. Dus gisteren wilde ik al een bult zwart garen bestellen, toen ik me bedacht dat ik nu eerst aan de temperatuurdeken moet beginnen. :o
Zwart garen is altijd wel op voorraad dus dat heeft geen haast.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:13

Wow wat gaaf zo die kleuren bij elkaar Jolien!!

Haha Marley dat is ook best herkenbaar. Ik ga vandeweek denk ik het pakket bestellen voor de droomdeken 5.0 en zit stiekem ook al te bedenken wat ik er nog meer bij ga bestellen :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:15

Oh ik had precies hetzelfde gisteren. Ik had een sjaal patroon bij de cake gevonden, maar vervolgens zag ik ook een mega leuk patroon voor een deken. Dus daar wilde ik wol voor uitzoeken, maar toen zag ik dus die andere mooie wol, en vergat ik de hele deken. :')
De toerenteller is wel gelukt ja. Niet zozeer één die ik in gedachten had, maar er is al veel uitverkocht.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:10

Hmm ik schrijf de toeren altijd gewoon op.....

Welke sjaal?? Ik wil ook nog graag een keer zo'n sjaal met een cake maken, voor mijn moeder :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:22

Weet iemand nog een leuk patroon voor babydekentje? Ik heb 8 bollen van 50 gram, 115 meter per bol. Haken met naald 6 of 6,5 denk ik.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:43

Yonker schreef:
Hmm ik schrijf de toeren altijd gewoon op.....

Welke sjaal?? Ik wil ook nog graag een keer zo'n sjaal met een cake maken, voor mijn moeder :)

Deed ik ook, maar nu heb ik mijn notitieboekje niet voorhanden en ik was stiekem gewoon benieuwd naar zo'n teller. :))

Het is dit patroon. Officieel voor een scheepjes whirl cake, maar die heb ik dus niet. https://www.ravelry.com/patterns/librar ... hirl-scarf

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:51

Hoihoi,

Ik kom me hier graag melden als dat mag :)
Zoals misschien wel meer mensen verveel ik me in tijden van de lockdown, als horeca personeel staat het werken nu op een laag pitje. Daarom ben ik opzoek gegaan naar een hobby en heb ik het haken opgepakt.
Van een vriendin heb ik wat losse bolletjes wol gekregen en een haaknaald om te oefenen, dat heb ik dan ook al flink gedaan door middel van YouTube filmpjes.
Bij de Aldi waren gisteren pakketjes te koop om een knuffeltje te maken, daar heb ik er twee van meegenomen een paardje en een poes. Uiteraard moeten die met behulp van de magische ring gemaakt worden die ik nog niet kende, dus weer YouTube geraadpleegd :+
Na veel oefenen met mijn losse bolletjes en naald ga ik nu écht beginnen met het halen.

Daarom lees ik graag hier mee om wat meer te leren en inspiratie op te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:46

Ik heb ooit ergens een toerenteller gekocht, maar die gebruik ik nooit meer. Ik gebruik de app 'Counter', dan kun je namelijk voor verschillende projecten aparte tellers opstarten. :P

Welkom, EllaBellaah! :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:12

Ik heb van die krakkige tellers van de Zeeman maar ik gebruik ze bijna nooit. Ik tel liever na :')