[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:11

Mkango schreef:
Kiimm_ schreef:
Breien zou ik zo graag willen leren, maar bij de opsteeklussen was ik al gestopt..
Gewoon doorzetten! :D

Dat heb ik dus niet gedaan :')
De opsteeklussen wilden al niet dus kon maar niet verder :+
Ik wil het wel nog een keer proberen, moet even een goed beginners patroon vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:15

Kiimm_ schreef:
Dat heb ik dus niet gedaan :')
De opsteeklussen wilden al niet dus kon maar niet verder :+
Ik wil het wel nog een keer proberen, moet even een goed beginners patroon vinden

Ik ben zelf begonnen met de longtail cast-on, die is best foolproof, alleen moet je soms opnieuw beginnen als je “tail” niet lang genoeg blijkt te zijn. :))

Bnet

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:56

Longtail cast on is inderdaad heel goed te doen. En gewoon nog een stukje langer pakken dan je denkt, het eind kun je altijd nog afknippen :))

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:09

Ik weet niet hoe maar de opzet, de rechte, averechts en de combi steek snap ik. Nu nog een leuk patroon vinden om hier verder mee te oefenen

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:14

Een setje pannenlappen? Of een muts?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:17

Gedurende heel 2020 ben ik flink aan het haken en breien geweest: 47 ornamentjes gemaakt, waarvan 45 op deze foto staan:
Afbeelding

2 heb ik later nog gemaakt, nadat ik onverwacht een kaart van deze mensen kreeg.

Nu ben ik bezig met mijn eerste project op de breiring:
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:29

Ik heb mezelf net een cadeautje gedaan via ICE Yarns :x

Heb maar 2800 gram aan garen besteld _O-

Slechts 44 bollen _O- kan ik t komende jaar ook weer voort :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:29

Jemig! Bijna 3 kilo! Is dat voor één project?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:38

Nee gaan meerdere gingen worden :) maar bij Ice worden verhoudingsgewijs de verzendkosten per pak steeds lager.

Qua prijzen kan het voor mij zelfs uit ondanks de verzendkosten.

Ik reken uit wat de verzendkosten per 100 gram zijn op mn bestelling en tel dat dan op bij de kosten per bol (of 2 als ze 50 gram zijn)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:25

:)) ik mag hopen dat je dan even vooruit kunt! Ik heb hier nog 2 projectjes liggen die ik op aanvraag maak voor iemand. Maar ik vind de zin niet om het laatste beetje af te maken :\ deze week toch maar eens zin maken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:26

Ik denk dat ik zeker een halfjaar al dan niet een jaar er mee ga doen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:21

Er is weer een nieuw droomdeken!! En ondanks dat ik droomdeken 3.0 nog niet af heb zit er toch aan te denken pakket te bestellen :=
https://www.wolplein.nl/blog/1854/droom ... lUkDFJuX1A

Moet echt weer mijn droomdeken 3.0 oppakken en afmaken. Denk dat ik hem van het weekend eens ga oppakken weer :)

Ook wil ik 2 kleine cadeautjes maken voor collega's die beide rond de 14 weken zwanger zijn..... maar wat?? Iemand leuke ideetjes? Rammelaar is miss wel leuk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:35

Yonker schreef:
Er is weer een nieuw droomdeken!! En ondanks dat ik droomdeken 3.0 nog niet af heb zit er toch aan te denken pakket te bestellen :=

Moet echt weer mijn droomdeken 3.0 oppakken en afmaken. Denk dat ik hem van het weekend eens ga oppakken weer :)

Ook wil ik 2 kleine cadeautjes maken voor collega's die beide rond de 14 weken zwanger zijn..... maar wat?? Iemand leuke ideetjes? Rammelaar is miss wel leuk.

Ooh ik had dit niet willen weten!
Ik vind de gebreide versie er wel heel aantrekkelijk uitzien. Ik vind alleen de afmetingen niet helemaal duidelijk. In het algemene bericht staat dat de KAL 120 x 150 wordt maar in het pakket zelf staat 120 x 190, ik vind dat toch wel een verschil.

Ik vind de Cuddly baby altijd een succes als kraamcadeautje. Simpel te maken en aan te passen met verschillende kleurpatroontjes.
https://www.lilleliis.com/product/cuddl ... i-pattern/

Spoiler:
Als je wilt mag je me daar wel een pb over sturen
;)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 14-01-21 10:46, in het totaal 3 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:43

Mag ik hier aanhaken?

Vind handwerken heerlijk als projectje en zag ergens een bikini waar een leuk randje langs gehaakt was, dus dat ga ik ook maar eens proberen!
Het was al een aantal jaar geleden dat ik gehaakt had dus draad besteld en gisteren een proef stukje zitten haken! Heerlijk weer!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:47

xx_Irisje schreef:
Mag ik hier aanhaken?

Vind handwerken heerlijk als projectje en zag ergens een bikini waar een leuk randje langs gehaakt was, dus dat ga ik ook maar eens proberen!
Het was al een aantal jaar geleden dat ik gehaakt had dus draad besteld en gisteren een proef stukje zitten haken! Heerlijk weer!

Leuk, welkom!

Ik ga ook proberen hier weer wat actiever te worden.
Ik ben de laatste tijd ook weer meer aan het handwerken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:01

Jolien87 schreef:
Yonker schreef:

Ik vind de gebreide versie er wel heel aantrekkelijk uitzien. Ik vind alleen de afmetingen niet helemaal duidelijk. In het algemene bericht staat dat de KAL 120 x 150 wordt maar in het pakket zelf staat 120 x 190, ik vind dat toch wel een verschil.

Ik vind de Cuddly baby altijd een succes als kraamcadeautje. Simpel te maken en aan te passen met verschillende kleurpatroontjes.

Spoiler:
;)

Haha sorry :')

Die poppen zijn inderdaad heel leuk!! Ga ik even opslaan :D
Maar ik wilde eigenlijk een klein pre kraamcadeautje haha. Kan alsnog wel zo'n pop maken natuurlijk maar wil denk ik toch iets kleiners.

Welkom Irisje!!

Krijg weer helemaal zin om te haken, miss vanavond maar eens mij deken er weer bij pakken.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:08

Ik vind de rammelaars van Sugary Sweet design altijd erg schattig.
Afbeelding

Verder heb ik al verschillende keren met de patronen van Hobbii een zintuigenvis gemaakt. Het leuke daarvan is dat je die heel gemakkelijk in een andere kleurstelling kan maken voor een persoonlijke touch.

Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:10

Jolien87 schreef:
Yonker schreef:

Spoiler:
;)

Ohh deze is leuk!! <3
Misschien toch maar weer mijn haaknaald tevoorschijn halen. :))

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:11

Leuk dat dit zo’n actief topic is, het weer is er ook wel voor. Lekker met een werkje op de bank.

Wat een schatje die rammelaar! Dat moet ik eens onthouden voor zwangere vriendinnen.
Nu maak in vaak dit soort dingetjes;

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:15

xx_Irisje schreef:
Leuk dat dit zo’n actief topic is, het weer is er ook wel voor. Lekker met een werkje op de bank.

Wat een schatje die rammelaar! Dat moet ik eens onthouden voor zwangere vriendinnen.
Nu maak in vaak dit soort dingetjes;

[ [url=m/Kixyyq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooo dit vind ik ook zo leuk, maar dit is gewoon borduren toch?? Dat zou ik ook nog wel eens willen doen _O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:16

Oh die is ook erg leuk zeg!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:18

Ja klopt! Heerlijk mindfull en simpel!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:02

Die Cuddly baby is wel heel schattig om te zien!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:18

Yonker: op de foto lijkt die heel groot maar ik heb die destijds met naald 2 of 2,5 gemaakt en toen was die een stuk handzamer. Denk in totaal hooguit 20 centimeter.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:40

xx_Irisje schreef:
Mag ik hier aanhaken?

:') :')

Rammelaars & kleine beestjes vind ik zo heerlijk om te maken he. Het gaat lekker snel en dan heb je binnen no-time eer van je werk. Het geduld om dekens te haken heb ik niet. Vind ze heel mooi maar dan haak ik liever 10 paarden hahaha. Wel echt pareltjes komen hier weer voorbij hoor! <3