[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:52

Meeeeerrrrrr!!!!!!!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:53

wat een geweldig verhaal! ik lees nog mee met veel plezier :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 00:32

Dankjullie voor de fijne reacties, ook op mijn vorige stukken!
Blijf het fijn vinden om te zien dat er nog steeds mensen zijn die graag meelezen! :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:53

Ik lees ook nog mee hoor :D
Ik vind het alleen moeilijk te begrijpen wat Danielle wil bereiken met zulk gesprek en waar Biebs nu is gebleven na haar laatste ‘gesprek’. Wss speelt er meer dan we denken met Niels en wordt Syl als zondebok afgeschreven?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:18

Ik lees ook nog steeds mee! Ik denk echt wel dat er (veel) meer speelt tussen Bibi en Niels, anders was hij toch ook niet zo kwaad geworden.
Als het verhaal over een tijdje af is, ga ik alles nog een x opnieuw lezen :D l

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:28

Nog altijd aanwezig en steeds afwachtend op een nieuw stuk! Ik lees helemaal niet graag maar hier wacht ik altijd in spanning af op het volgende stuk, ik ben fan

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:02

Ik lees ook nog steeds trouw mee hoor!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:05

Ik lees ook nog steeds :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:10

Ik ben ook nog trouw op post :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:34

Wát een cliffhanger dit stuk ^) ben echt benieuwd hoe het verder gaat en wat er nog meer speelt tussen Niels en Daan

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:49

Ook ik lees trouw mee!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:47

Oeh meer!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:43

Jaa weer een fijn stukje. Ben benieuwd waar het verhaal heengaat

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:20

Ik lees ook nog mee hoor!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:04

Poekkie schreef:
Ik lees ook nog mee hoor :D
Ik vind het alleen moeilijk te begrijpen wat Danielle wil bereiken met zulk gesprek en waar Biebs nu is gebleven na haar laatste ‘gesprek’. Wss speelt er meer dan we denken met Niels en wordt Syl als zondebok afgeschreven?

Biebs komt zeker nog terug in het verhaal! Die is niet ineens verdwenen :)

SumSum schreef:
Ik lees ook nog steeds mee! Ik denk echt wel dat er (veel) meer speelt tussen Bibi en Niels, anders was hij toch ook niet zo kwaad geworden.
Als het verhaal over een tijdje af is, ga ik alles nog een x opnieuw lezen :D l

Dat er meer speelt dan wij allemaal weten op dit moment is geen verkeerde aanname, maar wat precies...

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:05

Spannend spannend! Lees ook nog trouw mee :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:21

– Als ik dan toch bij het gesprek aanwezig ben, accepteer ik het niet om over me te spreken in de derde persoon.

‘Volgens mij had ik het tegen mijn vrouw en niet tegen jou.’ – Zijn ogen spuwen nog net geen vuur.
‘Ergens heeft Syl wel een punt, Niels. Het heeft geen zin om haar buiten het gesprek te plaatsen, dan komen we nog niet verder dan hij zei, zij zei.’ – vol verbazing kijkt hij Daniëlle aan, zijn mond hangt wat open en er valt een vreemde stilte. Een spiertje onder zijn linkeroog begint te trekken en de ader in zijn hals is volledig zichtbaar.

‘Wat ben ik hier in hemelsnaam aan het doen? Ik heb nul behoefte om een gesprek aan te gaan met het secreet dat mijn huwelijk bijna naar de klote heeft geholpen. Ik heb ermee ingestemd omdat het iets is dat jij graag wil, Daniël, maar vervolgens val je me aan omdat ik zeg dat ik haar voor geen meter vertrouw?! Wat is dit voor omgekeerde wereld?! Ben je met haar getrouwd? Heb je met haar een heel leven opgebouwd? Wát maakt haar zo ontzettend bijzonder dat we in deze surrealistische bende terecht zijn gekomen?!’ – Hij heft zijn handen op en laat ze vervolgens in zijn schoot vallen, de frustratie, het onbegrip en zijn radeloosheid zijn duidelijk van zijn hele gelaat af te lezen. Dit had hij niet verwacht, al moet ik bekennen dat ik ook geen rekening had gehouden met dit scenario.

‘Jezus Niels, wat zijn dat nu weer voor opmerkingen? Ik mag Syl graag, vind het fijn dat ik iemand heb die naar me luistert als ik ergens mee zit, waarmee ik niet meteen bij jou terecht kan. Is het voor jou écht zo moeilijk te accepteren dat ik een vriendin heb die niet meteen gemeenschappelijk is? Heb je dáár wel eens over nagedacht? Ál mijn vriendinnen zijn deel van ónze vrienden, ga ik daar mijn problemen rondom onze relatie neerleggen zodat het via via bij jou terecht komt nog voor ik de kans heb gehad om er zelf over na te denken? Nee. Heb ik ooit moeilijk gedaan over het feit dat jij blijkbaar bij Bibi je heil hebt gevonden om te praten?! Nou?’
‘Daniël hou op. Hoor je niet hoe ontzettend hypocriet je nu klinkt? Problemen tussen ons, horen tussen ons. Niet bij een of andere stagiair die er net een blauwe maandag rondloopt en nog net de vloer niet kust waar je gelopen hebt.’
‘Écht, je gedraagt je nu als een klein kind. Krijg je jouw zin niet? Gedraag ik me niet zoals jij het wil? Mag ik alleen binnen de lijnen paraderen die Niels Jongst heeft uitgezet voor mij?!’
‘Ach hou toch je mond, wie is hier degene die allerhande regels dicteert en van mij verwacht dat ik me enkel beweeg binnen die regels?’
‘Heb je het daar zelf niet naar gemaakt dan?’ - Die opmerking lijkt de zere plek te raken...

‘Flikker toch op! Ondankbare trut, ik probeer het je overal naar de zin te maken. Te lijmen wat er te lijmen valt, heb al honderd keer mijn excuses aangeboden voor het feit dat ik iets gedaan heb waarvan ik ook al aangegeven heb dat dat fout is geweest, maar je blijft erop terugkomen!’ – Ondanks dat ik weet dat dit niet mijn plaats is om te reageren, kan ik niet langer aanzien dat hij zo gigantisch los gaat tegen haar, in een fractie van een seconde ben ik opgestaan en schreeuw ik met alle woede die ik op dit moment in me voel:
‘Kap ermee! Kap met die idiote beschuldigingen! Jij bent degene die fout is geweest, jij bent degene die het haar niet wilde vertellen. Het feit dat het uit is gekomen en dat ze er niet meteen een punt achter gezet heeft en je met je overspelige gedrag buiten heeft gegooid, is meer dan bewonderingswaardig te noemen. Je weet niet half wat voor een geweldige vrouw je hebt, die het keer op keer voor je opneemt tegenover anderen! Die haar leven met jou verkiest boven haar eigen trots, die het liefst wil dat alles weer wordt zoals het ooit was. Die appelflap zielsveel van je houdt en dat maar blijft herhalen! En wat doe jij? Jij boort haar zo ontzettend hard de grond in, geeft wéér een trap na. Noemt haar ondankbaar, waarvoor ondankbaar?! Ondankbaar dat ze het moeilijk heeft met het verwerken van jouw fout? Kijk nou eens wat voor een prachtvrouw er naast je op de bank zit, je zou haar de wereld moeten geven!’ – Naast me zie ik Daniël tegelijkertijd omhoog veren met Niels, ze gaat tussen ons instaan, met haar gezicht naar Niels. Met haar rechterarm houdt ze mij op afstand en haar linkerhand laat ze tegen de borst van Niels rusten. Ik hoor haar op gedempte toon tegen hem praten, maar het enige dat ik echt opvang is “niet doen” en “rustig blijven”.

Na mijn uitbarsting sta ik te trillen op mijn benen, ik adem zwaar en ik besef me dat ik nu meerdere grenzen over ben gegaan. Ik bereid me mentaal vast voor op het verzoek om te vertrekken, gezien ik niet weet hoe we uit deze situatie gaan komen. Ik had mijn mond moeten houden, ik had me niet zo uit de tent moeten laten lokken. Hij had al vermoedens dat het vanuit mij niet enkel vriendschappelijk was, maar die zullen nu meer dan bevestigd zijn. Ik heb mijn hand voor mijn mond en bekijk het schouwspel tussen Daniëlle en Niels dat zich voor me afspeelt. Ondanks zijn overduidelijke woede, lijkt het erop dat hij enigszins kalmeert door wat Daniëlle tegen hem zegt. Na wat voor mij een onmetelijk lange tijd lijkt, gaat hij weer op de bank zitten en richt zich tot mij.

‘Je hebt staan schreeuwen tegen mij in mijn eigen huis, jij, als vreemde, hebt staan schreeuwen tegen mij over mijn huwelijk en over mijn vrouw. Besef je dat even.’ – hij pauzeert even en haalt diep adem, kijkt even naar Daniëlle en richt zich vervolgens weer naar mij.

‘Het feit dat je me zo ontzettend kwaad hebt gekregen, tot het punt waarop ik je eigenlijk aan je kraag naar buiten heb willen slepen, geeft wel aan dat we nu bij de essentie aangekomen zijn waardoor wij nooit vriendschappelijk met elkaar door een deur zullen kunnen. Daniël heeft me verteld dat je inderdaad naar haar luistert als ze het even niet meer weet, als de emoties hier thuis hoog oplopen en ik niet naar haar kan luisteren omdat ik ook een mens ben, die ook met mijn emoties moet omgaan. En ik kan het niet goed verkroppen dat er iemand is die ik niet goed ken, maar die de situatie hier thuis blijkbaar wel in geuren en kleuren meekrijgt en daar een mening over heeft. Ook heb ik altijd het idee gehad dat je mij zwart maakt in de gesprekken die je met Daniël hebt, dat ik altijd de boeman ben en dat erop aangestuurd wordt dat wij uit elkaar gaan voor jouw eigen gewin. Daar bovenop zie ik dat ze veel om je geeft, zelfs tot op het punt dat we hier nu met z’n drieën zitten en dat maakt me boos en onzeker, want ze is wel mijn vrouw, waar ik nog steeds heel veel van hou, die een ander, voor mijn gevoel indringer, verdedigd tegenover mij. Ik krijg het bijna mijn mond niet uit, maar ik zal proberen te accepteren dat jij degene bent waar Daniël zich blijkbaar fijn genoeg bij voelt om te kunnen ventileren.’ – Mijn mond valt open van verbazing en ik laat me terug zakken op de bank. Ik heb geen idee wat Daniël tegen hem gezegd heeft dat hij ineens 180 graden gedraaid is, maar het heeft blijkbaar wel geholpen. Ik kijk van Niels naar Daniëlle en probeer te verwerken wat hij zojuist tegen me gezegd heeft. Het voelt of dit niet de realiteit is waar ik aan het begin van de avond ben binnengestapt. Alsof de Niels die ik nu weken voor me heb gezien, ineens ingewisseld is voor een ander model. Ik kijk weer terug naar Niels, die me nog steeds aankijkt. Bij hem geen spoor meer te bekennen van de intense woede die er tot voor kort vanaf spatte, hij lijkt oprecht kalm.

‘Het spijt me dat ik zo tegen je geschreeuwd heb.’ – Ik weet écht niet wat ik hier verder op kan zeggen, de boodschap is nog niet binnen gekomen en ik word heen en weer geslingerd tussen “hij valt toch best mee” en “ik vertrouw deze abrupte omslag niet”.
Daniëlle onderbreekt het vreemde moment:
‘Nu dit uit de wereld is, denk ik dat het verstandig is als we het hier even bij laten voor nu. Syl, ik zal je er even uit laten.’ – Ze staat op en pakt haar sleutels van de tafel en gebaart me om mee te lopen. Ik sta ook op, verontschuldig me nogmaals voor mijn geschreeuw tegenover Niels en wens hem met moeite een fijne avond.

Als we bij de garderobe staan, trekt ook Daniëlle haar jas aan, als ik haar verbaast aankijk zegt ze:
‘Ik heb net tegen Niels gezegd dat ik nog even met je meeloop, dan heeft hij even de ruimte.’
We stappen naar buiten en ze sluit de voordeur achter zich, ik ben nog verbouwereerd door wat er zich net afgespeeld heeft en Daniëlle heeft dat door, als we een eindje van hun huis weggelopen zijn omhelst ze me en zegt:
‘Hee, kom eens hier. Zeg eens wat je denkt, ik kan me voorstellen dat het behoorlijk wat indruk heeft gemaakt.’
Ik leun tegen haar schouder aan, maar gek genoeg voel ik geen tranen opkomen, ik voel alleen het bonzen in mijn borstkas en ruik haar parfum door haar jas heen. In een opwelling pak ik haar gezicht vast en duw zacht mijn lippen tegen die van haar. Ik geniet kort van de enorme storm aan geluk die zich dan in mijn lichaam manifesteert voordat ik een pas terug doe.
‘Sorry.’

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:35

Ooooo meer meer.... Whaha. Zit er helemaal in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:51

Top stuk weer, maar meeeerrrrrr

romysch22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:02

Ik ben absoluut geen lezer, lees normaal alleen als het echt moet. Maar volg/lees dit verhaal met veel plezier.

Als je begint met lezen wil je niet meer stoppen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:24

Die Niels heeft zó gelijk. En dan wetende dat ze nog een affaire gaan beginnen, zijn die dames eigenlijk behoorlijk :r

;)

Kan het niet laten even aan te geven, het is "ik besef" zonder "me" erachter... (staat écht niet mooi!)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:28

Nikass schreef:
Die Niels heeft zó gelijk. En dan wetende dat ze nog een affaire gaan beginnen, zijn die dames eigenlijk behoorlijk :r

;)

Kan het niet laten even aan te geven, het is "ik besef" zonder "me" erachter... (staat écht niet mooi!)

Bwa zelf willen vreemdgaan en dan vooral heel boos zijn omdat het uitkwam is minstens even hypocriet :o

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 20:05

Nikass schreef:

;)

Dat is echt mijn zwakke plek... wederkerige werkwoorden. Dankjewel voor het aangeven, ik ga het meteen aanpassen!

Wat betreft de dames... Enigszins hypocriet is het wel :o
Al is Niels zelf ook geen heilige zoals Poekkie aangeeft.

Aan de rest: dankjewel voor de complimenteuze woorden! Ik vind het echt heel tof om te zien dat er mensen zijn die eigenlijk liever niet lezen, maar dit wel mee willen volgen! :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:15

Laat maar, niet goed genoeg geleze

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:32

Super weer. Je weet ons wel in spanning te houden