poes schreef:Een weekje rust kan de ogen openen
Ja, precies!
Prem in het buitenland met zijn lieftallige dochter (welke Nina te pas en te onpas belachelijk maakt zonder dat Prem grenzen stelt). En een gesprek met Nienke (die op zijn zachts gezegd "not amused" is door Prem) kan ook de ogen hebben geopend.
OK! Ik heb zitten stoeien, want ik vond het een moeilijk stuk. Maar vooral moeilijk omdat ik hoop dat ik het over kan brengen zoals ik het bedoel.
En ik weet dat er mensen zijn die meelezen die me dagelijks zijn (wat ik alleen maar leuk vind), maar het is een verhaal.
Ja, ik dek me nu inderdaad in uit zelfbescherming. En daar laat ik het verder bij

Nina's dagboek
Maandag 20 juli 2019
Ik ben zo bang.
Ik maakte er laatst zelfs nog een grapje over tegen Wouter.
Straks ben ik zwanger.
Ik wees hem erop dat mijn borsten opeens veel groter waren geworden. Maar volgens Wouter was het onzin. Hij vond het wel mooi. Het komt vast doordat ik wat ben aangekomen. Dat komt eerst bij je borsten, zegt Wouter. Ik grapte dat de pijn dan vast groeipijn was.
Ach, ik moet me niet zo druk maken. Er is me altijd verteld dat ik niet zwanger zou kunnen raken.
Het komt vast door die verdomde eetbuiten. Maar eetbuien heb ik altijd. Dus dat hoeft niets te betekenen. Is trouwens wel echt iets waar ik wat aan moet gaan doen! Misschien trekt mijn lichaam het niet meer.
Ik ben trouwens ook al in geen maanden, nee jaren, ongesteld geweest. Dus dan kan ik het toch helemaal niet zijn?
Maar sinds ik Wouter’s foto’s heb gekregen van ons shoppingspree-uitje naar Bataviastad afgelopen weekend, twijfel ik toch. Tuurlijk zal ik iets aangekomen zijn. Maar ZOveel? Ik herken die persoon op de foto niet. Dat kan ik niet zijn.
En dan die misselijkheid. Die ene keer was dat zeker het gevolg van het pittige Indiase eten. En als je ziet wat ik weg werk, snap ik dat ik misselijk ben. De oorzaak is vast dat rare eten. Dat is wat ik aan moet pakken. Het is verder vast niets. Want er zitten ook gewoon echt goede dagen bij.
Maar als ik daar zo van overtuigd ben, waarom vertel ik niet eerlijk over die nacht in Amrath? Waarom zit ik nu stiekem op het toilet over te geven en doe ik net of er niets is op kantoor? Glimlach ik, terwijl ik de tranen achter mijn ogen voel branden omdat ik me zo rot voel?
Schaam ik me teveel om weer te vertellen over mijn eetstoornis en vreetbuiten die nu hun tol gaan eisen? Of ben ik bang voor wat ze gaan zeggen?
Maar ik ben ook onwijs verkouden. Mijn zus is ook ziek. En verkoudheid is geen symptoom van een zwangerschap - dat heb ik net nog opgezocht op Internet. Het zal wel niks zijn. Ik ben wel echt dood-en-dood moe. En ik heb het koud. Ja, het is vast een griepje. Ik maak me zorgen om niks.
Maar als dat het niet is? Het is dan niet iets wat zomaar overgaat. Oh, ik wil echt geen test doen. Ik ben bang voor de uitslag. Ik zou het liever nog even een paar weken uitstellen. Nog even de “kop in het zand”. Alles moet blijven zoals het was.
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest
Ja, ik ga het straks doen. Als ik thuiskom. Voor de zekerheid. Het is vast niks. Erna gelijk door naar dressuurles. Kan ik tenminste niet te lang over de uitslag piekeren.
Prem is toch nog in LA. Dus niemand hoeft het te weten. Ik heb al in geen dagen met hem geAppt. Hij appt me wel dat ik stil ben. Ik heb hem gezegd dat ik grieperig ben. Prem denkt dat het iets met mijn schildklier is. Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Ik moet gewoon stoppen met me zorgen maken.
Maar als het wel wat is, kan ik het maar beter weten. Want dan heb ik geen idee hoe lang ik het dan al ben.
Ach, ik heb al vaker een test gedaan. Ook toen was ik er 100% van overtuigd dat ik zwanger was. Misselijk. De baby al voelen schoppen. En was het uiteindelijk ook niets. En als ik daar dan achter kwam, was ik gelijk verlost van al mijn kwalen. Zag ik er zo tegenop voor niets. Ja, het is dit keer vast ook niets. Het KAN niet. Het kan NIET.
Maar toch.
Ik ben bang en ik maak me zorgen.
Ik wil niemand tot last zijn en ik baal van mezelf. En ik voel me alleen.
Als ik in de middag naar mijn fiets loop, liggen er twee puzzelstukjes bij mijn fiets. Raar. Ik geloof heilig in voortekenen. Want hoe komen er anders puzzelstukjes op de stoep terecht? Twee puzzelstukjes. Als ik zwanger zou zijn, zouden het er drie zijn. Een voor Prem, een voor mij en een voor Baby. Toch?
to be continued