Eerste maand zit erop
Vraag me wel af hoe ik het het hele jaar moet gaan volhouden Met bijv. vakanties enzo. Hoe gaan jullie dat doen? Vooruit werken?31/365

32/365
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vraag me wel af hoe ik het het hele jaar moet gaan volhouden Met bijv. vakanties enzo. Hoe gaan jullie dat doen? Vooruit werken?
hij was fan van abstracte westerse strips en animaties, daar moest ik maar op focussen. Realisme mocht ook niet, want dat is inhoudsloos want dan heb je geen eigen stijl. Het was nooit goed
Als ik er aan terugdenk vind ik het nog steeds een rotvent.

Die zou ik zo aan mijn muur hangen!
Mooi gedaan ook met pastel. Volgende keer zou ik misschien wat meer detail er in doen, bijv in de oogjes. Maar daar moet je zelf bewust voor kiezen
Ik doe het je echt niet na!
Hij is toch helemaal niet gek, mooi juist! Als je een tip wilt, zou ik volgende keer je achtergrond iets anders toen, hij is best streperig. Jammer, want dat is de rest van je tekening helemaal niet. Verder heel leuk!

Ik mis bij de flamingo het kontje een beetje
De vorige vond ik al leuk maar deze is imo beter in verhouding.
Soms is het niet anders, en zeker met zo'n kleur die je niet even ongedaan kan maken.
De vacht vind ik gewoon leuk geworden, dat groen eronder vind ik leuk omdat het zo opspat zo met het paard mee
leuk!
En het voelt nog steeds alsof ik iets doe wat niet mag wanneer ik een mens teken of iets dat er op lijkt.
Ik krijg al nachtmerries als ik eraan denk dat ik zo'n beenhouding zelf zou moeten tekenen, zonder referentie zou het mij niet lukken, no way.
leuk hoe je gespeeld hebt met verschillende lijndiktes
al is het alleen al om die flow er in te houden om regelmatig wat te tekenen. Citaat:Ik hoop zo te ontdekken wat ik kan/leuk vind en het uiteindelijk zelf vanaf een foto of zelf uit m'n hoofd te kunnen bedenken.
het is leuk
Alle begin is moeilijk en misschien spannend, maar oefening baart kunst!
Mooi kleurgebruik, ik vind het ook leuk hoe dat staartje lekker eigenwijs buiten het kader valt. Over de achtergrond durf ik geen tips te geven omdat het mij ook niet helemaal lukt
Enige minpuntje vind ik in de lucht het overlappende stukje blauw, maar dat valt ook moeilijk te voorkomen met markers. Enige tip die ik daarvoor heb is hou de boel vochtig (met marker niet met water), en werk snel, en dan nog is zo'n groot vlak gewoon lastig om egaal te krijgen.
Verhoudingen vind ik mooi gelukt, alles zit op de juiste plaats, en die roosjes vind ik super lief. Als ik een puntje zou mogen aangeven ter verbetering, dan is het om goed naar de details op een hoofdstel te kijken, dingen als waar zit het stiksel, hoe zit riem A vast aan riem B, waar zitten de gespen en hoe ver zijn die zichtbaar vanuit deze hoek, hoeveel passanten zitten er aan en waar zitten ze. Als je dat er in kan verwerken kan je in 1 klap een flinke dosis extra detail er in krijgen.
Het is iets waar ik me heeel erg aan kan irriteren haha.
Moet eerlijk zeggen dat ik het soms behoorlijk zwaar vond en dat ik me echt een paar keer heb afgevraagd waarom ik hier ook al weer aan mee doe. Vooral deze laatste week met allemaal deadlines. Mijn laatste 2 werken stellen dus ook echt niets voor. Niet leuk als je om 2 uur 's nachts nog moet bedenken wat je wilt gaan tekenen, terwijl je weet dat je er de volgende dag weer vroeg er uit moet. 

Erg mooi zo die houding en blik. Ik denk dat als je in de vacht met nog wat meer contrast (en dan vooral schaduw) had gewerkt, dat er nog meer diepte in zou zitten.

Misschien ergens nog een klein beetje kleur, maar ik zou daar niet teveel van doen.
Hij kijkt alleen wel een beetje moeilijk
Oortjes lijken me wel een beetje aan de kleine kant, maar stoort verder absoluut niet. 

)
Als ik zonder houtskool moest tekenen kan ik net zo goed stoppen