[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:41

Bedankt pharootz, klopt, daar haal ik veel ideeen vandaan. Ik hoop zo te ontdekken wat ik kan/leuk vind en het uiteindelijk zelf vanaf een foto of zelf uit m'n hoofd te kunnen bedenken.

Eerste maand zit erop *\o/* Vraag me wel af hoe ik het het hele jaar moet gaan volhouden Met bijv. vakanties enzo. Hoe gaan jullie dat doen? Vooruit werken?

31/365

Afbeelding

32/365

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:09

Kritiek of verbeterpunten aangeven vind ik zelf ook heel lastig, daarin ben ik liever te voorzichtig dan dat mijn reactie als bot of gemeen gezien wordt. Ik heb zelf een grafische opleiding achter de rug en het commentaar en soms opdringen van een mening (ik vind dit niet mooi je moet het zus en zo doen) daar ken ik ook wel de nadelen van, het kan je helpen maar daar kan je ook heel onzeker en verdrietig van worden en dat wil ik een ander niet aan doen.

Ik heb een paar jaar een leraar gehad met een afkeer tegen manga, helaas lijkt mijn manier van mensen tekenen daar in de verte een beetje op. Heb er zo vaak rot commentaar over gehad, slechte cijfers ook. Ook al zat een tekening gewoon technisch correct in elkaar, dan nog, hij vond het manga en manga is slecht. Die man was heel sterk van mening dat je van kritiek sterker wordt, en hij gaf zijn mening graag... Ik denk dat mijn angst om mensen te tekenen daar ook gewoon vandaan komt, want zodra ik mensen tekende dan kreeg ik wel op mijn kop met een rotopmerking of een absurd cijfer want hij vond mijn werk manga. En manga mag niet. Foei! Onvoldoende! ga maar wat anders tekenen :j hij was fan van abstracte westerse strips en animaties, daar moest ik maar op focussen. Realisme mocht ook niet, want dat is inhoudsloos want dan heb je geen eigen stijl. Het was nooit goed :') Als ik er aan terugdenk vind ik het nog steeds een rotvent.

Kaatastrof

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:12

Herken dat zelf ook heel erg, Telpeva. Ik studeer nu ook Grafische en Digitale Media en de docenten zijn wel degelijk streng.. Anderzijds heb ik zoiets van 'Tja, dat moeten ze wel zijn', maar ben er zelf ook al wel van streek over geweest. Het gevoel hebben van 'niet goed genoeg' zijn komt dan snel naar voren.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:37

Afbeelding

Dit keer een klein eendje. Ben er best te vreden over.
Ik ga vanavond ff kijken of ik een update kan plaatsen van de prachtige werken van jullie.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:35

Waar studeer je Jackytje?

Zeker herkenbaar Telpeva, ik heb in het middelbaar Architectuur gevolgd waar zo'n kritieken ook terug kwamen. Nu volg ik Animatie in Brussel en dat is veel vrijer, er is veel meer respect voor stijlen etc. Disney is echt niet de maatstaf. MAAR. Ik ben wel van mening dat kritiek - als deze deftig gegeven word - echt wel belangrijk is. IMO is het belangrijk om te kunnen groeien als artiest.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:38

@Quebelle bevalt animatie? En zit je echt de hele dag achter een scherm? Ik wil het misschien ook gaan doen, maar weet niet nog zeker en waar enz. :D

Ik ga weer een beetje inhalen :P
Maak kennis met kees, de kleurijkste vogel die je ooit hebt gezien. In het echt ziet hij er veel minder donker uit, maar ik ben te lui voor proffensionele foto's haha.
Het is overigens al een tijd geleden dat ik een achtergrond heb getekend

Afbeelding

EDIT: Oja, hij is uit m'n hoofd. Ik zal het er voortaan bijzetten omdat ik de vraag veel krijg.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:48

Quebelle, ik studeer bij Artevelde Hogeschool in Gent/Mariakerke :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:51

Bevalt het je? Ik heb een tijdje grafische gedaan in Sint Lucas, maar dat vond ik echt schijt :')

AmyLyklama: ik volg animatie aan het RITCS in Brussel, en we hebben zowel 2D als 3D als Stop Motion animatie, dus zoveel zit ik niet aan een scherm gekluisterd :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:58

Heb tot nu toe vooral algemene vakken gehad. Volgend semester ga ik dus pas écht Crossmedia Ontwerp doen. Maar sfeer en campus zijn zeer aangenaam. Lessen ook wel interessant en meestal wel goed gegeven. Bij het vak Crea (dus tekenen/ontwerpen) vond ik soms hun verwachtingen wel vaag weergegeven. Je moet ook écht goed zijn om goede punten te krijgen. Ik zat dus meestal altijd maar rond het gemiddelde, tot mijn ergernis. Maarja, volgend semester ook meer schetsen etc. en dat is wel weer meer mijn ding.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:44

Sanne, ik vind jouw stijl echt super tof!

Mhollander, wat leuk gedaan! Creatief, interessant. Leuk!

Amy, gaaf!

Januari is voorbij, tijd voor een nieuwe tekening. Oké, het wordt eentje waar ik al mee bezig ben, maar moet afmaken. :P
Die van januari moet nog even op zich laten wachten met posten O:)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:47

Deze pagina :
Amylyklama : gaaf gedaan! Gedurfd zo, met die kleuren vind ik, maar het doet er zeker niet aan af!

Mhollander: leuk, echt zo n stripfiguurtje van zo n verhaaltje :D

Sanneb: heel mooi! Hij is echt interessant om naar te kijken, je kan helemaal je eigen beeld er aan geven, dat maakt het helemaal leuk. Als je echt tips wil zou ik zelf bij tekening 31 het witte aan de rechterkant meer blauw maken. Dat was waar mijn ogen het eerst heen trokken, terwijl ik denk dat jouw plaatje zelf veel interessanter is. Maar heel gaaf! Je stijl is inderdaad tof!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:10

Gedeelte van pagina 33:
Seven: Wauw wauw wauw, wat is je labrador gaaf. Heel erg tof! :D Die zou ik zo aan mijn muur hangen!

Sunny34: Ik heb nou echt een poosje naar je tekening gekeken of het geen foto was. Heel mooi zeg, net echt. Prachtig :D

Renskefrea, leuk spitsmuis :D Mooi gedaan ook met pastel. Volgende keer zou ik misschien wat meer detail er in doen, bijv in de oogjes. Maar daar moet je zelf bewust voor kiezen :D

Joey_lover: Mooooi! Dat oog en de neus, tof gedaan! Persoonlijk vind ik het jammer dat je de strepen bij de oor hebt getekend, tenminste dat stoort heel iets in mijn oog. Heel iets maar hoor, het doet verder niet af bij je tekening :D

Pagina 34
Renksefrea, leuk gedaan. Oog vind ik goed gelukt.

Telpeva, gaaf hoeveel details je in een heel klein stukje stopt eigenlijk. Dat haar vind ik trouwens ook goed gedaan.

Eclair: Zelfde tips als de rest, je kan wel in 1 keer schetsen misschien maar probeer dan een beetje over je getekende lijnen heen te schetsen, of gum ze iets uit. Schetslijntjes zijn helemaal niet lelijk, maar zoals bij de flamingo zou ik hem nét ietsjes strakker tekenen. Wel leuk gedaan! :D

Quebelle: Heel mooi gedaan vind ik! Die ogen ook met de wimpers, heel knap <3 Ik doe het je echt niet na!

Seven: Leuk gedaan, je trouw idee :D

Quintenvo: Mooi gedaan voor de eerste keer, met pastel! De vorm van het oog vind ik niet helemaal kloppen, maar dat kan ook aan mij liggen. Leuk gedaan in ieder geval.

Jackytje: Wauw, leuk! Ik heb er eigenlijk verder niets over te zeggen, heel gaaf!

Pluizebolpum: Baksel? Waar? :D Hij is toch helemaal niet gek, mooi juist! Als je een tip wilt, zou ik volgende keer je achtergrond iets anders toen, hij is best streperig. Jammer, want dat is de rest van je tekening helemaal niet. Verder heel leuk!

Eclair: Ik snap wel dat je het lastig vind om te reageren. Ik denk soms ook van: Moet ik dit zeggen of niet? Is dat wel echt zo? Maar weetje, als je het probeert hoeft het niet te kloppen. Soms is het een kwestie van smaak. Daar kan de ander alleen maar van leren toch? Ik vind het juist leuk om te horen hoe er overmijn tekeningen wordt gedacht, zo leer je en je kan zelf beslissen wat je mee gaat nemen om hem te verbeteren, of wat je juist bewust zo laat. Zo kan je nooit verkeerde feedback geven toch?
Ik snap nl wel dat mensen het niet heel leuk vinden om elke dag op een tekening van iemand te reageren die zelf geen moeite doet om op anderen te reageren. Iedereen kan zijn mening over een tekening geven toch? :D

Nummer 4/52

Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:14

amado7 schreef:
Deze pagina :
Mhollander: leuk, echt zo n stripfiguurtje van zo n verhaaltje

Klopt is van het verhaaltje Gonnie het eendje.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:16

Het kwam me al zo bekend voor ! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:13

Zo! ik ben even achter de pc gekropen, dan gaat terugbladeren en netjes iets posten net even wat prettiger. Reactierondje :D
Selina: jep ik heb hem nagemeten, hij is echt zo klein :o :+
eclair98: Wel gewoon blijven posten he :D Ik mis bij de flamingo het kontje een beetje
Nayomie: maar hoezo kan je hem nog niet plaatsen dan? ik ben nieuwsgierig!
Quebelle: Ik blijf hier echt steeds naar kijken, hij is zo onwijs 3D! Erg goed gelukt vind ik. Hoe doe je dat nou precies, ligt er een foto naast dat je die als referentie gebruikt? of is die ook digitaal zodat je nog kan colorpicken indien nodig? Leer het me :')
Seven: deze vind ik mooier :j De vorige vond ik al leuk maar deze is imo beter in verhouding.
quintenvo: Ik vind hem best mooi, zeker als je dit niet vaak zo doet. Ik zie ook wat je bedoelde met het zwarte, maar volgende keer beter joh :j Soms is het niet anders, en zeker met zo'n kleur die je niet even ongedaan kan maken.
Jackytje: Jep copics :D De vacht vind ik gewoon leuk geworden, dat groen eronder vind ik leuk omdat het zo opspat zo met het paard mee :D leuk!
Pluizebolpum: hehe hier had ik gisteravond een heel lange reactie op geschreven over waarom ik mijn elf een faal vind. Hele boeken kan ik eraan volschrijven, en eigenlijk moet ik dat maar gewoon niet doen, zeker niet als anderen er wel normaal naar kunnen kijken zonder een gevoel van afkeer te hebben. Hier kreeg ik altijd bar slecht commentaar over van tekenleraren, deze stijl mocht ik niet tekenen. Foei mij! :+ En het voelt nog steeds alsof ik iets doe wat niet mag wanneer ik een mens teken of iets dat er op lijkt.
Die van jou vind ik ook weer leuk, de kleuren en technieken vallen op een of andere manier niet helemaal samen (wat je zelf al zei) maar zo individueel vind ik ze wel allemaal heel sterk. En die benen... jeetje wat een puzzel met vormen en schaduwen. Het oogje en de streep daar kan ik eigenlijk niks negatiefs in ontdekken, die zijn naar mijn idee prima? Maak je dit soort tekeningen zelf of gebruik je referenties, want die benen... :oo :wow: Ik krijg al nachtmerries als ik eraan denk dat ik zo'n beenhouding zelf zou moeten tekenen, zonder referentie zou het mij niet lukken, no way.
eclair98: Ik hou van zulke dikke lijnen en het contrast <3 leuk hoe je gespeeld hebt met verschillende lijndiktes
AmyLyklama: Zelf verzonnen idd, ik teken eigenlijk zelden tot nooit iets na, zelf maken haal ik meer lol uit.
Pharootz: uit het hoofd :)
sanneb: Met vakanties wil ik eigenlijk gewoon door gaan, al zijn het maar kleine kriebeltekeningetjes :) al is het alleen al om die flow er in te houden om regelmatig wat te tekenen.
Wil ook nog even inhaken hierop:
Citaat:
Ik hoop zo te ontdekken wat ik kan/leuk vind en het uiteindelijk zelf vanaf een foto of zelf uit m'n hoofd te kunnen bedenken.

Maar hoe maak je de tekeningen nu momenteel dan? als het je leuk lijkt om zélf uit het hoofd te bedenken dan is mijn enige tip: doen! :D het is leuk :D Alle begin is moeilijk en misschien spannend, maar oefening baart kunst!
mhollander: die is zo schattig <3
AmyLyklama: Hoi kees :D Mooi kleurgebruik, ik vind het ook leuk hoe dat staartje lekker eigenwijs buiten het kader valt. Over de achtergrond durf ik geen tips te geven omdat het mij ook niet helemaal lukt :o Enige minpuntje vind ik in de lucht het overlappende stukje blauw, maar dat valt ook moeilijk te voorkomen met markers. Enige tip die ik daarvoor heb is hou de boel vochtig (met marker niet met water), en werk snel, en dan nog is zo'n groot vlak gewoon lastig om egaal te krijgen.
Jolandeee: Wat voor materiaal heb je gebruikt? ik kan het niet goed zien en ben ik altijd extra nieuwsgierig :D Verhoudingen vind ik mooi gelukt, alles zit op de juiste plaats, en die roosjes vind ik super lief. Als ik een puntje zou mogen aangeven ter verbetering, dan is het om goed naar de details op een hoofdstel te kijken, dingen als waar zit het stiksel, hoe zit riem A vast aan riem B, waar zitten de gespen en hoe ver zijn die zichtbaar vanuit deze hoek, hoeveel passanten zitten er aan en waar zitten ze. Als je dat er in kan verwerken kan je in 1 klap een flinke dosis extra detail er in krijgen.

Zo! even wat eten en dan ga ik zelf ook weer wat maken :Y)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:18

Thanks voor de tip Telpeva :) Het is iets waar ik me heeel erg aan kan irriteren haha.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:25

Voor vandaag mijn inbreng. Even snel wat gekrabbeld wat in m'n hoofd opkwam
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:15

Jaaa, laatste verslag is ingeleverd en nu even 4 dagen helemaal niets doen :D
Wil morgen weer eens op een groter formaat gaan werken, en heb al een ideetje in m'n hoofd. Hopelijk krijg ik het vertaald naar doek. Ook allemaal nieuwe spulletjes besteld, die hopelijk morgen binnen komen. Dus weet wel wat ik de aankomende 4 dagen ga doen :j

En ja, de eerste maand ook overleefd *\o/* Moet eerlijk zeggen dat ik het soms behoorlijk zwaar vond en dat ik me echt een paar keer heb afgevraagd waarom ik hier ook al weer aan mee doe. Vooral deze laatste week met allemaal deadlines. Mijn laatste 2 werken stellen dus ook echt niets voor. Niet leuk als je om 2 uur 's nachts nog moet bedenken wat je wilt gaan tekenen, terwijl je weet dat je er de volgende dag weer vroeg er uit moet.

30/01
Afbeelding

31/01
Afbeelding

Wat betreft het reageren, ik vind het ook erg leuk om te horen als je iets alleen maar mooi vind, zonder dat je er verder feedback bij geeft. Maar ik vind ook dat reageren voor iedereen vrij is om te doen en dat het geen verplichting moet worden. Alleen de tekeningen van anderen zien vind ik ook al erg motiverend. Ik hoop wel dat dit topic het hele jaar lekker levendig blijft, want anders weet ik niet of ik het wel vol ga houden :')

En nu ik toch tijd heb, meteen maar even een reageer rondje

Pagina 33

Seven, vind je welsh hoofdje erg goed gelukt. Sprekend oog en gewoon schattig!

Sunny44, wat een ontzettend schattig hondje <3 Erg mooi zo die houding en blik. Ik denk dat als je in de vacht met nog wat meer contrast (en dan vooral schaduw) had gewerkt, dat er nog meer diepte in zou zitten.

RenskeFrea, hihi, oeps, er kwamen de laatste tijd zoveel vosjes voorbij dat ik er automatisch vanuit ging dat het een vosje was. Vind je olifantspitsmuis erg goed gelukt. Leuk hoe die zo op je af komt rennen.
Je huilende wolf vind ik ook erg goed. Ik hou echt van jou manier van schetsen :j
Hihi, ruimtegebrek herken ik. Maar vind alleen het hoofd zo ook wel mooi. Verhoudingen lijken mij prima gelukt.

eclair98, wat een schattige koala. Ik heb het gevoel dat je veel geveegd hebt met het pastel. Als je in laagjes werkt is het op de onderste laag zeker niet verkeerd om te vegen, maar probeer om het eind dat niet meer zoveel te doen, want daardoor wordt alles een beetje wazig en minder scherp.

Sanneb, oooh, ik vind deze heeeel gaaf! Vooral de middelste. Sterkte houdingen en erg leuk uitgevoerd zo met die lijnen.

Seven, wat een mooie tekst, helemaal waar! Netjes ook die letters, lijkt me erg moeilijk. Vind het in z'n geheel een erg mooi plaatje.

Telpeva, gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Reageren is leuk, maar als het niet lukt, dan lukt het niet. Hihi, spookpaard was niet de bedoeling, maar ik begrijp wel dat het oog dit veroorzaakt. Ben ook niet zo heel blij met het oog, maar om nou 2 ogen achter de manen te verschuilen leek me ook zo iets :+

AmyLyklama, ochja, had inderdaad wel op de link geklikt om hem te bekijken, maar bij het reageren er gewoon helemaal overheen gekeken. Maar ik vind hem heel erg sterk! Wauw, knap ook dat je zo'n houding uit je hoofd kan tekenen! Ook je kleurgebruik vind ik erg goed.
Niet meer zulke tekeningen in linkjes plaatsen hoor, veel te zonde als ze niet gezien worden!

Seven, vind deze al erg leuk! Ben benieuwd wat het uiteindelijke ontwerp gaat zijn :j

anniekow, wat een mooi musje, vind het groen niet storend hoor. En dat is het leuke van deze challenge, je hebt nog genoeg dagen om hem ook eens in het blauw te proberen :D

Pagina 34

RenskeFrea, ik vind hem een beetje zielig kijken. Maar weer een erg fijne schets om te zien.

Telpeva, ooh nee, die heb ik inderdaad nooit gezien. Knap hoe je die diepte hebt gecreëerd. De figuren lijken er echt boven te zweven.
Hoofd vind ik ook erg knap. Erg leuk om te zien hoe je de hulplijnen gebruikt. Was dat nou de tekening van 2x2?

eclair98, leuke flamingo, verhoudingen zien er goed uit.

Quebelle, pfff, dat doe je even? Echt ontzettend knap!

Seven, jep, ik vind hem erg leuk :j Misschien ergens nog een klein beetje kleur, maar ik zou daar niet teveel van doen.

quintenvo, goed oog hoor! Je heb de glans heel goed weer weten te geven, knap!

Jackytje, ik vind hem mooi! Ook hoe je die paar vlekjes groen erin verwerkt hebt.

Pluizebolpum, wat een mooie kleurtjes! Ik kan wel zien dat je er mee geworsteld hebt en ik vind hem wat minder sterk dan je andere werken. Maar die kleurtjes <3

eclair98, wat een leuke neusbeer. Vind het mooi hoe jij met zwart-wit werkt.

Pharootz, ik heb die witte lijnen daar vooral gekregen door die plekken gewoon wit te laten, met zo hier en daar een klein beetje bij gummen. Maar mijn gum werkt niet zo heel goed, dus zo gauw ik die moet gebruiken wordt het niet meer zo wit.

sanneb, ooh zucht, deze vind ik ook weer erg gaaf! Waarop zoek jij op pinterest? Want heb een beetje het gevoel dat ik constant dezelfde werkjes zie en kan niet echt helemaal vinden wat ik zoek.

mhollander, wat een leuk eendje! Lekkere felle kleurtjes ook.

AmyLyklama, wat een mooie vogel! Heerlijke kleuren <3 Hij kijkt alleen wel een beetje moeilijk

Jolandeee, hihi, die strepen bij de oren vind ik zelf juist wel leuk :+
Vind jou paardje ook al erg goed. Erg mooie highlights op de hals. Die mis ik nog een beetje op het hoofd zelf.

Seven, ik vind hem leuk! Heerlijk dat geel :D Oortjes lijken me wel een beetje aan de kleine kant, maar stoort verder absoluut niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:16

16/180
Oefening om metaal te tekenen met markers. Meestal teken ik uit mijn hoofd maar deze is nagetekend, dit kan ik niet zonder referentie foto's.

Afbeelding

De foto maakt hem erg donker, misschien doe ik hem morgen even scannen.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:21

hihi, ik scrolde er heel snel langs en dacht 'waarom plaatst er nou iemand een foto van een bit hier'.
Maar vind hem dus erg goed gelukt!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:57

Ik doe morgen weer een reactierondje, want het is alweer bedtijd, wekkers gaan veels te vroeg.
Deze heb ik vandaag gemaakt in het kader van huisdieren, het is het hondje van een collega van mij die had gevraagd of ik die na wilde tekenen. Ik zei ik zal het proberen, maar hij lijkt nog niet echt, dus wie weet komt ie vaker nog wel langs. Hij heet Loki :)
Ik heb m in de trein gemaakt, eerst een schets neergezet van een foto, en erna poging tot inkleuren. Was lekker bezig tot ik eens opkeek waar ik was en las Houten, terwijl ik er in Culemborg al uit had gemoeten.... oeps, halte te ver :P
Tekenen en spannend luisterboek op en ik ben van de wereld :D
Op de reis terug me dus maar niet verder gewaagd eraan, maar ook omdat ik ondertussen nat geregend was en m niet wilde verpesten :P
Dus ga later nog wel deze verder uitwerken, hij is dus nog lang niet af, alleen een basis laagje staat er op.

Coloursoft potloden op A5 tekenpapier (Hij is in het echt wel al een stuk meer gedetailleerd en scherper, maar de scan komt nog niet zo goed uit en heb m niet bewerkt :) )
Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 00:28

Bsdankt voor de feedback beide! En Telpeva, houtskool. Lang leve houtskool :D Als ik zonder houtskool moest tekenen kan ik net zo goed stoppen :+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 01:53

Haha, geweldig RenskeFrea, kan me helemaal voorstellen dat je op zo'n moment niets meer mee krijgt. Hondje is al erg leuk, ben benieuwd hoe hij verder wordt.

Vanavond eindelijk weer de rust gevonden om er even goed voor te gaan zitten. Ben zelf wel erg blij met het resultaat. Geprobeerd om wat los te laten :D

1/02
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:40

33/365

Afbeelding

En gisteren in de late uurtjes iets nieuws geprobeerd.

Afbeelding

Ik heb ook wat vragen voor mij gelezen, die zoek ik later op de laptop even op om te beantwoorden.

Joey_lover, echt waanzinnig mooi <3 Eerste wat ik zag vanmorgen, gelijk m'n dag goed begonnen.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:23

Deze tekening is nog lang niet af, maar ik zit te twijfelen. Zal ik de achtergrond zwart maken of wit laten?
De foto heeft een zwarte achtergrond :)
Afbeelding
Afbeelding