[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:41

Ik meld me ook! Al vaker over een bullet journal nagedacht, maar nooit gedaan.
Topic over plannen gelezen, gekeken voor Mascha planner, maar dat was t ook niet helemaal..
Dus toch maar een bullet journal proberen! Ben alleen niet zo creatief, dus weet niet of t wat wordt :+

Edit: Net besteld, krijg m donderdag binnen!

Maanlicht

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:43

De Bullet Journal hóeft ook niet creatief. Ik gebruik hem over het algemeen gewoon heel saai, met tekst en hier en daar een krabbeltje. Leg jezelf vooral de druk niet op dat het super mooi moet worden, het is ook vooral lekker praktisch. Als ik af en toe wel creatief bezig wil zijn erin dan doe ik dat, maar dat is niet zo vaak :P

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:18

Dus ik kan bijv ook zoals tabbladen maken in mijn schrift wat waar staat.
Zou ik een index mogen zien van iemand die het schrift vol heeft?

Ik ga voor mijzelf dingen erin zetten zoals year in pixels maar ook voor mijn paarden. Misschien doe ik 2 bujo maar denk handiger is 1.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:44

Tabs kunnen ook. Bijvoorbeeld in het Arc systeem of de happy planner.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:50

Ik heb m'n bestelling toch maar geannuleerd, nadat ik recensies had gelezen dat het heel erg doordrukte... Dat leek me niet zo'n goed idee. Nu maar opzoek naar een andere!
Wilde eigenlijk niet al te veel geld uitgeven om het te proberen, ga vandaag even bij de Hema kijken, en anders wordt het toch een Leuchtturm of een Moleskine :o

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:04

Ik heb een notitie blok gekocht van ah. A4 hij blijft toch thuis. Heb al leuke ideeën ik doe geen week en dagplaninningen wat doe elke week hetzelfde.

Ik heb vandaag wat dingen opgeschreven tijdens mijn werk was super rustig vandaag :')

Nu net alvast een legenda gemaakt voor 2 dingen zo nog year in pixels legenda maken.

Ik maak daarom denk ook geen key :')
Afbeelding
Ik heb indd last van paniek aanvallen daarom voor therapie ga ik het zo bijhouden. Wil ook nog een habit tracker alleen kan ik bedenken Bullet/douchen/ haren wassen/ wat kan der nog meer in :o

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:14

Ikzelf heb in de habit tracker dingen staan als ' training hond ' ' een nieuw ding per dag' etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:21

JoycexEnya: je kunt je gewoontes of dingen die je bijhoudt zo breed nemen als je wilt. Bijvoorbeeld: iets doen dat spanning vermindert. Of tot 10 tellen voor je iets doet. Gedaan? Mooi, tracker-puntje erbij!
Overleg het eens in je therapie: wat zijn de dingen die je helpen -> die kunnen in je habit tracker.

En wat zijn de dingen waarvan het handig is om eens bij te houden wat er zoal gebeurt? Dat kan concreet zijn, maar je kunt ook bijhouden welke soort dingen jij moeilijk vindt. Bv (geen idee hoor, maar) veel drukte, of een opmerking die bij jou sterke emotie oproept. Dat kan allemaal in zo'n lijstje, juist dat, zodat je kunt zien dat je bv wel 3 lastige dingen achter elkaar hebt, en dat het dan bij de 4e keer tot een paniekaanval leidt.

Wat je er precies in zet is heel specifiek voor jou, maar het kan alles zijn en hoeft niet zo concreet te zijn als douchen, als het voor jou maar belangrijk is.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:46

Nouja ik weet waar ze vandaan komen. Dat bijhouden is kijken wanneer het extreem is en door dingen op de maandkalender te schrijven kan ik zien of jet daat aan ligt. Ook ga ik bijhoude wanneer ik naar bed ga en hoe laat wakker om te kijken of het komt door slecht slapen etc.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:14

https://www.mylovelynotebook.nl/product ... ve-travel/

Ik vind deze echt zo leuk! En vooral fijn dat ie niet doordrukt.
Maar de prijs :x Ben bang dat ik er snel mee stop en dan vind ik het zo zonde, maar aan de andere kant.... Als het dan gewoon goed is en goed werkt is de kans dat ik ermee door ga wel groter :))
Dilemma's :+

Edit:
Wat doen jullie als je geen leeslintje hebt in je notitieboek? Gebruiken jullie iets anders, of gewoon niets?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:53

Ik meld me ook even, gisteren een BuJo gekocht en nu aan de slag, wordt later gespamd!
Heb serieus alle pagina's van dit topic gelezen, wat een prachtige creaties komen er voorbij!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 18:55

Lisan89 schreef:
Ik meld me ook even, gisteren een BuJo gekocht en nu aan de slag, wordt later gespamd!
Heb serieus alle pagina's van dit topic gelezen, wat een prachtige creaties komen er voorbij!

*Komt nu pas tot de realisatie dat mijn topic al 35 pagina's heeft* :oo

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:08

Mag ik me ook melden? :D

Sinds een paar weken op het fenomeen bullet journals gestoten, sindsdien betrap ik mezelf erop dat ik wel elke dag even op pinterest of youtube kijk naar leuke creaties en ideeën... Dus heb mijn stoute schoenen aangetrokken en deze besteld <3 (lekker toepasselijk ook!)

Afbeelding

Ga de komende dagen al een beetje prielen met de setup, en dan vanaf augustus begin ik :j ben ook niet zo creatief helaas, maar het lijkt me gewoon een fijne manier om alles te tracken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:51

Die is leuk! :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:16

Ik heb de billet journal ook besteld, komt morgen binnen.

Moet zelf de boel ook reorganiseren en dit zo houden, wellicht een goede motivatie bij dit boek.

Zie al veel leuke dingen voorbij komen. Houd zelf wel meer van rustig en clean geschreven, anders is het nog druk in mn hoofd :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:48

He wat een schattig boekje heb jij billionache!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:56

Afbeelding

Inmiddels al bij week 47, nu even wat trackers ertussendoor wat tekenen bij de andere weken.. werk gewoon rustig door want wil per se alle weken er op deze manier in hebben haha

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:21

Hierboven wel een goed voorbeeld hoe ik het zou willen
Laatst bijgewerkt door Kimmie op 26-07-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:26

Lekker uurtje bezig geweest.
Dit is het tot nu toe! Volgende maand komt panic attacks en paarden op aparte pagina.

Index
Afbeelding

Maand overzicht Juli
Afbeelding

6 month in pixel, heb ik deel overgenomen van foto hier, vond wel handiger dan smileys :')
Afbeelding

Panic attacks
Afbeelding

En paarden logboek achtig
Afbeelding

Wil gewoon streepjes zetten volgende maand, vind ik wat mooier dan helemaal inkleuren en drukt door naar vorige pagina

Ik plaats alleen Maand overzichten en geen week en dag planningen.
Komen nog wel dingetjes bij denk ik :o

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:08

JoycexEnya schreef:
Lekker uurtje bezig geweest.
Dit is het tot nu toe! Volgende maand komt panic attacks en paarden op aparte pagina.

Index
[img]m/rYSBiG.jpg[/im g]

Maand overzicht Juli
[img]m/e9zzNR.jpg[/ img]

6 month in pixel, heb ik deel overgenomen van foto hier, vond wel handiger dan smileys :')
[img]m/z2fJpv.jpg[/ img]

Panic attacks
[img]m/GRInYE.jpg[/img ]

En paarden logboek achtig
[img]m/Iatuaw.jpg[/ img]

Wil gewoon streepjes zetten volgende maand, vind ik wat mooier dan helemaal inkleuren en drukt door naar vorige pagina

Ik plaats alleen Maand overzichten en geen week en dag planningen.
Komen nog wel dingetjes bij denk ik :o

Tegen doordrukken kun je ook potloden gebruiken. Gebruik zelf pastelpotloden voor grote gekleurde vakken, mijn stiften zijn niet geschikt voor dit papier en dit drukt niet door :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:43

Bedankt voor de tip :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:43

Biebz schreef:
[ [url=m/UsWhkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vandaag gekocht <3

[ [url=m/BZGSci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook al een begin gemaakt!
Nu even bedenken hoe ik hem verder wil indelen.

Drukt deze door? Ik had deze besteld en geannuleerd, nadat ik had gelezen dat hij erg doordrukt. Maar bestelling is alsnog verzonden :+

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:19

Ik had voor gekozen geen week of dagplanningen te maken maar heb nu alleen maand overzicht. 6 month in pixel en paniekaanvallen en paardenlogboek dat zijn 3 pagina's opzich best saai.

Maar mijn dagen zijn hetzelfde als iets anders moet vergeet ik het wel snel zoals dingen op de post doen enzo. Dus twijfel wel op week planningen te maken, maar doe elke dag hetzelfde. Afspraken zoals alleen les staat ook al op die maandplanningen en doe eigenlijk nooit anders dan elke dag. Ik sta op, ga naar de paarden, afwasmachine uitruimen en stofzuigen douchen werken van ma tm di en do tm vr van 1 tot 4 werken en wo van 09.00 tm 12 werken. Serie kijken of iets anders paarden en zo elke dag.

Maar 3 pagina's steeds is ook niks aan denk ik :')

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:30

JoycexEnya schreef:
Ik had voor gekozen geen week of dagplanningen te maken maar heb nu alleen maand overzicht. 6 month in pixel en paniekaanvallen en paardenlogboek dat zijn 3 pagina's opzich best saai.

Maar mijn dagen zijn hetzelfde als iets anders moet vergeet ik het wel snel zoals dingen op de post doen enzo. Dus twijfel wel op week planningen te maken, maar doe elke dag hetzelfde. Afspraken zoals alleen les staat ook al op die maandplanningen en doe eigenlijk nooit anders dan elke dag. Ik sta op, ga naar de paarden, afwasmachine uitruimen en stofzuigen douchen werken van ma tm di en do tm vr van 1 tot 4 werken en wo van 09.00 tm 12 werken. Serie kijken of iets anders paarden en zo elke dag.

Maar 3 pagina's steeds is ook niks aan denk ik :')

Misschien leuk om ook iets van wish-list, movies/series to watch, boeken die je wilt lezen erbij te voegen? Zijn maar ideetjes natuurlijk :j
Edit: En dan misschien bij dagplanningen dingen invullen die niet iedere dag terugkomen, zodat je ze niet vergeet?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:11

Ik ben gisteren ook begonnen!
Wat een tijdrovende bezigheid maar oh wat leuk!

Hier mijn start:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil alleen nog even op zoek naar fijne pennen, die stabilo stiftjes vind ik te dik om mee te schrijven. Wil echt een fine-liner of meerdere hebben.