hihi leuk die carebears! heb spontaan dat liedje in mn hoofd:
Troetelbeer nog even en krijg je dan een Troetelberen leven Als kleine Troetelbeer moet je toch streven te worden wat de grote beren zijn Wil graag groot en Troetelbeer als jij zijn
Ja dat was het! Ik kon niet meer op troetelbeer komen.
Had ik algezegd dat ik een giga ZWARTE Amineko aan het haken ben? Gaat prima trouwens bij daglicht. 'S avonds is wel een beetje prut met peren.
patpen
Geplaatst: 05-08-13 21:32
Oh die troetelbeertjes! Ik zou ze wel allemaal willen haken Maar ik gebruik ook een steekmarkeerder. Tellen is en blijft moeilijk hier . Het schiet overigens niet op met het paard waar ik aan bezig ben. Hoofd en lijf zijn af (lijf heeft nog vulling nodig) en ben nog steeds bezig met het 2e been. Dat zijn maar 24 steken, ik kan ongeveer 4-5 toeren haken en dan moet ik het weer wegleggen omdat mijn handen te pijnlijk zijn. De bedoeling is dat het paard wel eind van deze maand af is!
cobiie
Geplaatst: 07-08-13 12:10
Patpen balen dat je steeds maar zo kort kan haken ivm je pijnlijke handen.
Ik heb een week geleden mijn enkel zwaar verzwikt, gelukkig heeft dat geen invloed op mijn haken. Hoewel, ik heb nu mijn grote tas met mijn gehele voorraad catania en philar cotton 3 naast de bank staan zodat ik niet steeds de trap op hoeft om nieuw garen te pakken.
Vliegtuig maakt een looping . Maar ze zijn erg leuk geworden!!!
Ik moet echt nodig weer eens gaan haken! Schiet zó niet op... Cobiie: ik weet niet beter. "Vroeger" had ik met een middag een spijkerbroek gemaakt, nu doe ik daar 2 dagen over. Alles gaat gewoon in een lager tempo met meer pauzes. Belangrijker vind ik dat ik nog kán handwerken. Ik kan nu alleen goed merken dat de manege gesloten is voor de vakantie: mijn klachten nemen toe
Ja snap er niks van, bij het uploaden zag ik ze ook op de kop, maar op bokt staan ze wel goed, vaag
cobiie
Geplaatst: 09-08-13 13:05
Johnny, zowel de teckel als het vliegtuig zien er top uit. Het is maar goed dat ik een laptop hebt, zo kon ik het scherm makkelijk draaien om ze goed te bewonderen.
Patpen, ik vind het al knap dat je een spijkerbroek zelf kan maken, mijn naaimachine ziet erg weinig zonlicht in zijn leven.
Mooi joliene! Granny squares ben ik nog niet aan begonnen. Ik zit nog niet zo in. Stokjes, halve stokjes en dubbel stokjes. Daar moet ik teveel bij nadenken
De zwarte kat is opgevuld en alle onderdelen zijn klaar, maar in het donkernzie ik echt niks. In elkaar zetten moet dus overdag.
Hihi ken het. Had ik in het begin ook, maar een simpele granny is heel makkelijk. Als je een teckel kan maken, kan je dat ook.
Johnnydepony
Geplaatst: 10-08-13 00:26
Nou ik ben nu nog aan het prutsen met kleur overgangen. Kennen jullie het uiltje van freshstiches? Bij mij verschuift de kleurovergang van onder naar boven naar rechts? Hoe kan dat en vooral wat doe ik verkeerd?
Ik had dat laatst ook al toen ik een kat maakte met een witte buik, toen heb ik maar wat aangeklungeld, maar hoe doe je dat nu echt netjes?
Je wisselt van kleur net vóór de steek die je in een andere kleur wilt hebben. Dus: haaknaald door de steek, draad doorhalen (nog je oude kleur), NU wissel je van kleur, dus nieuwe kleur erbij pakken en met de nieuwe kleur maak je de steek af. Snap je? Dus eigenlijk voeg je je nieuwe kleur halverwege een vaste toe
Yup dat doe ik, de overgang is ook wel recht, maar verschuift per tour steeds een stukje naar rechts. Maar het heeft ermee te maken dat ik de tour niet sluit en gewoon doorhaak in spiraal.
Dan haak je "stiekum" nog een vaste extra in de oude kleur zodat ze mooi boven elkaar komen te liggen. Je blijft evenveel steken houden.
lisa_pluisje
Geplaatst: 10-08-13 10:34
Krissis schreef:
Dan haak je "stiekum" nog een vaste extra in de oude kleur zodat ze mooi boven elkaar komen te liggen. Je blijft evenveel steken houden.
Oewie, dat is een hele goede tip.
Annemiek80
Geplaatst: 10-08-13 10:38
Krissis schreef:
Lol dat doe ik ook inderdaad, daarnaast wissel ik tegenwoordig van kleur via een andere methode zodat je amper meer een naad ziet, wel bewerkelijk maar het ziet er echt mooier uit!
En dan heb ik het over de eerste methode op de video, de tweede methode gebruikte ik eerst maar ik gebruik nu de eerste methode, kost eigenlijk evenveel tijd zodra je er een beetje handigheid in hebt.