[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

@ Dallista: dus als ik alleen de white staillion zou bestellen, is er niets aan de hand?
Of begrijp ik dat verkeerd?
Ben echt zo een leek in deze dingen haha...:P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:49

Ell_en schreef:
@ Dallista: dus als ik alleen de white staillion zou bestellen, is er niets aan de hand?
Of begrijp ik dat verkeerd?
Ben echt zo een leek in deze dingen haha...:P

Zou geen probleem mogen zijn, dan kom je onder die 22 euro grens, en dat is vrijgesteld.

edit: inc 20 % korting op eksuccessbrands kom je dan op € 11,19 inc verzendkosten. Ze gebruiken op de site wel de valutakoersen van dit moment; da's heel aardig, maar er komt altijd wel ietsje bij bij betaling met credit card e.d. (dat zie je dan pas achteraf op de cc afschrift, zucht) Ik zou gokken op zo'n 12 euro? Maar lijkt me heel redelijk. Ik heb destijds ongeveer hetzelfde betaald voor het ding, en dat was ter plekke in de VS in een winkel in de middle of nowhere in het noord-oosten van Californië. :D

Nerwen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:03

Is het qua kosten niet rendabeler als ieder voor zich bestelt? Ik snap dat het lastig is qua creditcards en dat niet iedereen de beschikking heeft over zo'n ding, maar grote bestellingen worden al gauw een (erg) duur grapje. Er komt, vanaf 22 tot 150 euro, omzetbelasting van 21% bij en inklaringskosten van 13 euro. Boven de 150 euro moet je douanerechten, omzetbelasting èn inklaringskosten betalen.
En is het niet zo dat als je bij Paintworks boven een bepaald bedrag bestelt, dat je dan alleen de superdeluxe verzending kan doen die héél duur is?

Tot 150 euro zou je nog kunnen overwegen, omdat je de invoerkosten (belasting en inklaring) kunt delen, maar dan moet het ook nog binnen Nederland verzonden worden. Reken, als je met PostNL verzend, op 6,75 per pakket. Tikt ook weer aan..... DHL is goedkoper, maar die komen niet iedere dag aan de deur.

Goedkoopst is om niet boven die 22 euro te komen, wat best kan als je 1 schilderijtje besteld en gebruik maakt van een kortingsactie. Nadeeltje is de lange levertijd van USPS (7-21 dagen).

Jammer dat die lui niet een goed, degelijk verkooppunt in Europa hebben :+ !

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Goede analyse, Nerwen, ja, stomme postnl werkt ook niet echt mee, alles wat niet door de brievenbus past is meteen een pakket (dus duur), terwijl zo'n PbN helemaal geen fluit weegt! Is veel beter geregeld in de VS, Duitsland etc... :-(

Mijn laptop werkt trouwens ook niet mee vanavond, krijg steeds DNS foutmeldingen op bokt. En typen op een iPodje gaat niet echt super makkelijk...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:31

Ja, en met Amazon.co.uk of Amazon.de moet je oppassen, omdat veel sellers alsnog uit Amerika versturen, en dan zit je alsnog met dat ingewikkelde gedoe van invoerkosten (misschien niet als de seller het als gift verzend / wil verzenden, maar die moet je maar net treffen natuurlijk). En als je (bijv.) een Duitse seller treft, dan wil dat nog niet zeggen dat deze ook naar Nederland verzend.... Dat laatste kwam ik gister toevallig tegen.
Tot slot vond ik de prijzen bij Amazon aanzienlijk hoger dan bij Paintworks!

Het is een heel zoekwerk allemaal en het staat ook niet overal even duidelijk vermeld, maar over het algemeen is Paintworks het goedkoopst. Alleen, ja, de invoerkosten zijn een beetje flauw boven een bepaald bedrag en het creditcardgedeelte is soms een beetje lastig....

Maarrr..... wie weet besluit Paintworks om een verkooppunt in Europa op te richten na alle Bokt-bestellingen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:33

Die 21% btw zou me niet eens veel uitmaken, als je het in europa moet kopen betaal je die sowieso wel :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:40

Ik ontwijk deze issues meestal omdat ik her en der kennissen heb zitten die graag pakjes voor me aannemen en doorsturen, of, zoals in Duitsland, voor brievenbus spelen. :-) (Woon op een paar km van Duitsland, adresje net over de grens, ideaal, gewoon even langsrijden bij het boodschappen doen aldaar, en lekker goedkoop dus met verzenden.)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:29

Ik denk dat het inderdaad beter is om ieder voorzich te kopen, omdat je gewoon met die kosten zit inderdaad.

Ik ben zojuist al een heel stuk opgeschoten met mijn herder en schaapjes(voor mijn schoonouders) zal zo een foto uploaden :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:32

Krijg hem niet recht :o

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:13

Wat apart, SteffiiY, dus jij maakt de schilderijen min of meer per gedeelte op het schilderij, en niet puur op kleur? Ben je dan niet veel tijd kwijt met steeds je penseel schoonmaken omdat je steeds dezelfde kleuren nodig hebt, of valt dat wel mee?
Ziet er al mooi uit!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:36

Ik was begonnen met puur op kleur, maar het schaap was nogal een lastig stukje, dus heb ervoor gekozen om eerst het schaap te maken..
Nu ga ik gewoon weer verder op kleur :)

Je bent inderdaad iets langer bezig met je penseel schoonmaken, maar als ik zo'n moeiljik stukje heb heb ik liever even wat meer tijd ervoor..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:29

Wat zijn nog echt goede penseeltjes dan?
Ik heb ze n manet, een nummer 2 en 4, maar kan nog niet echt zeggen
dat ze zo geweldig zijn :o.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:34

Ik gebruik tot nu toe de penseeltjes die bij de set zitten, maar moet zeggen dat ik wel een kleinere wil, ik merk nu gewoon dat ik in smalle stukjes het moeilijk heb.
Ben benieuwd welke penseeltjes jullie gebruiken?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:45

Ik zweer bij manet galaxy synthetique, rond, nr 2 (de kleinste). Heb onlangs een stuk of tien ingeslagen bij die hobby shop online, de Kwast. Kan nu wel een poosje vooruit! Die penseeltje zijn super fijn, en hebben zo'n rubber soft grip achtig iets zodat ze lekker in de hand liggen (gewone penseeltjes vind ik lastig vasthouden).
Alleen voor hele grote vlakken gebruik ik een groter penseel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:06

Ik gebruik kallgrafiepenselen :+

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:19

Ik gebruik penseeltjes van Da Vinci, gewone synthetische. Varkens- of marterhaar is kwalitatief beter, maar ook duurder. Overigens slijten alle penselen, maar je kan ze langer goed houden door ze niet in water te laten staan en als je klaar bent met schilderen, gelijk schoon te maken. Ik gebruik een penseeltje 2, 3 en 4 :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:30

Ik heb een 4,7,9 en 16 geloof ik :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:50

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:24

Heeft iemand een linkje waar jullie je penselen vandaan hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:24

Uhh ik heb ze bij de teken en schilderwinkel in Eindhoven gekocht. :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:26

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:05

Net mailtje van Paintworks, 25% korting op complete bestelling (ex shipping, duh) mbt code. Was vorige week 20 % korting met na-kerst sale, nu dus nog een klein schepje erbovenop. ;-)
Op de site zelf staat ook een actiecode voor 20 % korting. :o

Edit: updeetje. Die ga ik dus niet meer afkrijgen voordat ik morgen weer aan het werk moet...
Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:22

Goedemiddag! :)

De beste wensen allemaal voor jullie ook nog!

Steffi, die van jou ziet er al goed uit! Schaap lijkt me inderdaad heel gedetailleerd, maar ziet er goed uit!

Dalista, hij ziet er echt goed uit, wel jammer dat je hem net niet meer af krijgt voor je aan het werk moet.

Ik zal zo eens gaan doorlezen wat jullie allemaal over de leveringen hebben geschreven, kijken of ik er iets van begrijp hahaha :Y) :P
En dan zal ik zo snel mogelijk ook een mooie bestellen, kan ik ook weer iets leuks doen vanaf volgende week als mijn colleges weer beginnen en ik weer savonds me verveel! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:46

Mijn vriend wilt ook aan deze hobby beginnen, wie had dat gedacht :+
Ga van de week dus eentje voor hem bestellen :j

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:47

ooh wat leuk Stef! :D Samen creatief op de bank savonds hahah :)