[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:04

Wat tof dat het gelukt is!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:17

BarbaravdW

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:39

Jaa ladybird, sophie is super! Ik heb er nu al twee vestjes van gemaakt, ben bezig met een derde. Ohja en ook een kussenhoes.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:38

Eerste vestje:

Afbeelding
Afbeelding
Let niet op mijn serieuze hoofd ik probeer het vestje goed op de foto te krijgen :o
Afbeelding

Kussensloop met achterkant

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Begin tweede vestje

Afbeelding
Is inmiddels klaar maar nog geen foto van, is een kadootje

Begin derde vestje

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:52

huh maar dat lijkt echt heel erg op die deken ja, of is dat iets wat bij Sophie hoort?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:55

Sophies universe is de deken die gebaseerd is op sophies garden. Sophies garden is het kussensloop en ook de basis van het vest (model shrug, dus een vierkant waar je een paar mouwen aan haakt, en in dit geval heb ik er twee hoeken aan gehaakt als voorpand gebaseerd op de hoeken van sophies garden). Dus ja, als t goed is is het min of meer exact hetzelfde +:)+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:54

Er komt weer een nieuwe Scheepjes CAL. Ben echt super benieuwd. Zou wel graag een CAL mee willen doen maar vind de meeste niet zo mooi. :')

Ik kwam gisteren trouwens een cursus haken tegen bij de NHA voor 300 euro. :)) Sorry maar wie doet er nou zo'n cursus voor zo belachelijk veel geld als er ook gewoon gratis tutorials op Youtube staan.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:02

__Sannne schreef:
Er komt weer een nieuwe Scheepjes CAL. Ben echt super benieuwd. Zou wel graag een CAL mee willen doen maar vind de meeste niet zo mooi. :')

Ik kwam gisteren trouwens een cursus haken tegen bij de NHA voor 300 euro. :)) Sorry maar wie doet er nou zo'n cursus voor zo belachelijk veel geld als er ook gewoon gratis tutorials op Youtube staan.

300 euro :') :') Wat een geld voor een haakcursus whaha.

Leuk dat er ook weer een nieuwe Scheepjes CAL komt, ben benieuwd. Ik vind de nieuwe CAL van Hooked on Sunshine ook toch stiekem wel leuk, maar eigenlijk zie ik al die losse "granny's" niet zo zitten :') . Nou ja, en heb nu sowieso toch nog twee WIP's met mijn Ardith voor mijn zusje en de Spice Market.

Afbeelding

BarbaravdW, lekker kleurrijk!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:19

300 euro :')
Ik ga ook maar tarief vragen voor iedereen die ik leer haken.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:33

Ik ga hier toch maar de vraag stellen
Heeft er iemand ervaring met het garen plotulopi, icelandic unspun garen?
Wil nl graag de tinna Queen call maken En zag dit garen wat wel erg mooi lijkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:34

Zo kan ik ook geld verdienen inderdaad _O-

Ik zit te twijfelen over die Grannies CAL. Ik heb de concentratie van een knaagdier dus ik vrees dat een deken in 1 stuk te lang gaat duren omdat ik niet het gevoel heb iets 'af' te maken. Bij grannies heb je dat gevoel in elk geval wel, dus wellicht dat ik een poging ga wagen.

Al had ik ook deze gezien, en dat patroon is gratis:
https://www.ravelry.com/patterns/library/fruit-garden-cal

Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:42

300 euro is wel veel geld voor een haakcursus... Ligt er natuurlijk wel aan of je daar nog iets 'bij' leert, zoals marketing of productfotografie, maar dat is meestal niet het geval geloof ik.

Mijn mandala begint nu echt vorm te krijgen, maar ik heb nog heel wat rijtjes te gaan!
Afbeelding

Kara, heb je Facebook? Ik heb zelf geen ervaring met Plötulopi, maar weet dat er regelmatig mee gewerkt wordt in de groep "Creatief rondom het IJslandse Paard". Ze breien daar wel meer dan haken, maar daar kan vast iemand je verder helpen :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:44

Wow 300 euro is wel echt belachelijk veel _O-

O die is gaaf Marlies <3

Ik heb hier week 1 van de droomdeken af, alleen die draadjes wegwerken... wat een hel is dat :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:50

Ik zie nu dat die cursus is 'afgeprijsd' en oorspronkelijk 600 euro was _O-

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:55

Dank je bnet, ik ga gelijk kijken!

Ik zag nl ook dat het garen makkelijk breekt, omdat het ongesponnen is, dus vroeg me sterkte af als het verwerkt wordt in een deken bijv

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:02

__Sannne schreef:

Ik kocht een pakket voor 3 euro bij de Hema om daar mee te beginnen. Vriendinnetjes en YouTube deed de rest. :')

Over die scheepsjescal: ik krijg met m’n huidige CAL al niet klaar om hem helemaal in 1 week te doen. Ik ben echt langer bezig denk ik.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:18

Ik doe al mee aan de CAL 2020 van Aan de haak, pakket komt in september binnen *\o/* Ik ben ook wel benieuwd naar die van Scheepjes, maar ik denk alleen dat 2 CAL’s te veel van het goede is :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:21

Ik ben heel benieuwd naar het design van de Scheepjes CAL. Heb tot nu toe nog geen CAL gezien waarvan ik denk "die wil ik echt graag maken!", maar misschien dat dat deze keer anders is. Lijkt me wel heel leuk om een keer een CAL mee te doen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:08

Ladybird schreef:
__Sannne schreef:

Ik kocht een pakket voor 3 euro bij de Hema om daar mee te beginnen. Vriendinnetjes en YouTube deed de rest. :')

Over die scheepsjescal: ik krijg met m’n huidige CAL al niet klaar om hem helemaal in 1 week te doen. Ik ben echt langer bezig denk ik.

O joh dat is toch niet erg, ik doe een CAL nu ook niet in 10 weken maar wss in 20 of 30. Gewoon lekker op je eigen tempo :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:41

Yonker schreef:
Wow 300 euro is wel echt belachelijk veel _O-

O die is gaaf Marlies <3

Ik heb hier week 1 van de droomdeken af, alleen die draadjes wegwerken... wat een hel is dat :')

Ja he? Ik twijfel nog even verder of ik het patroon koop :')

Die eindjes... Ja joh :D Ik werk ze nu elke keer zo veel mogelijk direct weg. Plus dat ik de meeste kleurwissels nu gewoon maak door nieuwe kleur te verbinden met een magic knot :+ :Y) . Scheelt heel wat eindjes :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:30

Kun je niet gewoon de eindjes een eindje 'meehaken'? Weet niet of het in het patroon kan hoor, maar zo doe ik dat met kleurwissels in amigurumi's. Vijf of zes steken meehaken en dan afknippen, klaar.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:32

Dat kan vaak wel, maar dan krijg je soms ook wat dikteverschil in je stof. Dus dat is - afhankelijk van het gebruikte garen en het project - niet altijd de mooiste optie.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:36

En met dingen die ook gewassen moeten worden heb je met gewoon over de eindjes heen haken wel serieus risico dat het weer los komt op den duur ook.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:01

Marlies, jij gebruikt het Hobbii 8/4 garen voor dekens, toch? Hoe 'zwaar' worden jouw dekens daarmee? Ik zit te kijken om ook eens een deken te gaan haken, maar wil dan wel eentje waar ik lekker onder kan kruipen zeg maar :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 17:08

Klopt inderdaad! Heb er nu 1 dubbeldraads, maar die zou ik nog even moeten wegen. Mijn eerste Ardith heb ik wel op de weegschaal gehad. Die was 1,35 * 1,35, met 5,188 meter garen en weegt 1,5kg.

Grap is dat ik die van mijn zusje nu ook met haaknaald 3,5 maak, maar die wordt veel groter :D Nu ik net wat meer ervaring heb kan ik losser/gelijkmatiger haken haha. En deze heeft daardoor ook een betere 'drape'.