[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:47

Foaly schreef:
Wendy_Komen schreef:
Dames help! Ik heb 4 van deze bollen gekregen van mijn moeder, maar kan maar niets leuks bedenken om te haken...
Inspiratie gevraagd!

[ [url=m/p7fZAz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam trouwens dit patroon tegen op Ravelry, en dat is misschien leuk? Octopussen veranderen volgens mij van kleur, dus dat zou mooi passen :D

https://www.ravelry.com/patterns/library/hubble-the-squid

Update:

Afbeelding

Had m in een paar uurtjes klaar, het is een heel makkelijk patroon en je hoeft zelfs de tentakels er niet aan te naaien :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:05

Hubble is leuk :D :D En zo aan het strand helemaal passend haha!

(Ik wil Apollo ook nog steeds maken <3 )

Foaly

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:39

Ja, Apollo wordt idd de volgende. Al had ik ook iemand gezien die hem met haaknaald 18 ofzo gemaakt had, en dan krijg je dus dit _O-

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:52

Foaly schreef:
Ja, Apollo wordt idd de volgende. Al had ik ook iemand gezien die hem met haaknaald 18 ofzo gemaakt had, en dan krijg je dus dit _O-

[ Afbeelding ]

Jaaa, die is echt zó vet *\o/* *\o/*
(Haaknaald 12 was het trouwens, voor het lijf. Haaknaald 6 voor de tentacles)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:56

Ik ga m denk ik met naald 7 of 8 maken, dus die van mij wordt niet zo groot, maar wel groot :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:59

Foaly schreef:
Ik ga m denk ik met naald 7 of 8 maken, dus die van mij wordt niet zo groot, maar wel groot :D

Wordt ook al een mooi maatje dan ja :D :D Heb je er ook al garen voor uitgezocht? Ik overwoog zelf Scheepjes Our Tribe...

Spoiler:
Afbeelding

Ga je ook iets van panty's oid gebruiken aan de binnenkant zodat je de vulling niet ziet?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:03

Ik heb van het weekend de Zeeman leeggekocht aan Tweed:

Afbeelding

Hoop dat het genoeg is _O- Blauw en groen voor het lijf, beige voor de buik/binnenkant tentakels en goudgeel voor de zuignappen :D

Edit: panty's is idd een goed idee! Ik haak wel vrij strak, dus weet niet of het nodig is (bij Hubble zie ik ook geen vulling), maar ik ga het in mn achterhoofd houden :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:20

Foaly schreef:
Ik heb van het weekend de Zeeman leeggekocht aan Tweed:

[ [url=m/7gzTJy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat het genoeg is _O- Blauw en groen voor het lijf, beige voor de buik/binnenkant tentakels en goudgeel voor de zuignappen :D

Edit: panty's is idd een goed idee! Ik haak wel vrij strak, dus weet niet of het nodig is (bij Hubble zie ik ook geen vulling), maar ik ga het in mn achterhoofd houden :j

Cool! Ben benieuwd!

Het lijf van Hubble is gewoon vasten/single crochet toch? Bij Apolo zijn in elk geval de tentakels met double crochet/stokjes. Daardoor heb je meer gaten/ruimte tussen steken dan met sc/vasten. En zag in de HOS groep op Facebook dus dat meerdere mensen dat oplosten met panty's om te voorkomen dat de vulling eruit piept/je die witte kleur teveel ziet :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:06

Oh zo, ik snap je :) In dat geval kijk ik het even aan, pantykousjes zijn zo gehaald als ze nodig zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:18

Jaaaaa, Apollo! <3 Die staat ook op mijn lijstje. Net als de Happypotamus van Heidi Bears, die wil ik ook op groot formaat haken. Je Hubble is ook leuk, Foaly, net als dat monstertje met z'n vlinderdasje. <3

Ik vind de kleuren in je Spice Market wel vet, Marlies! Lekker contrast. :D

Snoezig zo die pootjes, Karlijn!

mirtedl: Wat een gave kleuren! <3

Mijn kleed"je" is inmiddels klaar op wat eindjes na die nog weggewerkt moeten worden! *\o/* Verre van perfect, maar ik heb besloten hem niet te blokken, want dan trekken de ruiten scheef helaas. Door het gewicht worden de steken wel redelijk gelijk getrokken zonder hem te hoeven blokken. Al met al ben ik wel tevreden en hoop ik dat m'n vriendin er blij mee gaat zijn als ik hem tzt aan haar kan geven. <3 Hij is wel een stuk groter uitgevallen dan ik had verwacht, maar dat vind ik alleen maar beter. Size does matter als het op dekentjes aankomt. :))
Afbeelding
(Ja, ik heb mijn beslagkom als yarn bowl gebruikt. :') )

Hiervoor had ik een poging gedaan om de randen even glad te strijken, maar dan trekken de ruiten dus scheef...Dan maar wat golvende randen, je kunt niet alles hebben. :') Bovendien valt het ook niet zo heel erg op als je hem niet plat op de grond probeert te leggen. :=
Afbeelding

Mijn volgende project wordt hoogstwaarschijnlijk de Corfutas van Scheepjes voor m'n moeder. En wie weet haak ik er ook eentje voor mezelf, want het ziet eruit als een geschikte strandtas.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:30

Oh die is mooi geworden Mkango! Mooie kleuren ook zo. En zo over het bed is het een mooie maat :D

Die tas ziet er overigens ook tof uit!

Ardith voor mijn zusje ook weer wat verder, deel 3 nu klaar.

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:45

Wauw zoveel gave projecten!!

Apollo is echt heel erg leuk!

Ik ben bezig geweest om tietjes te haken voor mij en mijn collega's. Altijd handig als je iets omtrent borstvoeding beeldend uit wil leggen.
Afbeelding

Ik heb afgelopen week ook al mijn wolletjes geordend. Dus na de borstjes maar eens op zoek naar een leuk project.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:39

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:45

Foaly schreef:
[ [url=m/crgrjl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zes zuignappen gedaan. Nog 474 te gaan. #WatDoeIkMezelfAan :')

Btw, dit garen leek me ook mooi om te gebruiken. Ook lekker dik en een mooi verloop. Dat wordt voor Apollo #2 :')

https://www.wolplein.nl/wol/rico-creative-ito-iro-chunky

Oeh nice dat je er aan bent begonnen :D :D :D

Nog een hack uit de groep was een lange draad afknippen en na de eerste zuignap, je draad naar de andere kant door trekken, door naar boven weven en dan de volgende zuignap met dezelfde draad maken. Dat scheelt je aan het eind heel wat eindjes wegwerken :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:04

Ik had al bedacht dat ik die eindjes in delen ging wegwerken (na elke 12 zuignappen ofzo) idd om te voorkomen dat ik dat aan het eind allemaal moet doen. Maar dat is ook wel een goede, dankje :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:58

mirtedl schreef:
Haha had toen vakantie dus heb gewoon 2 dagen lang vrijwel non-stop gehaakt :')

[ [url=m/uKNNv1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow gaaf hoor <3 ben zelf nu ook begonnen en stukje op weg! :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:18

Hoi haakfanaten! Ik kom even binnenvallen, lees al tijden stilletjes mee maar heb nu een uitdaging. Ik heb in de uitverkoopbak bij de Kruitvat wolletjes gekocht en ben daarmee een omslagdoek gaan haken (Klaziena). Het zijn helaas maar kleine bolletjes en nu is mn wol bijna op, maar de omslagdoek nog niet klaar.
Kan iemand mij aan deze wol helpen? Het heet 'Fancy sjaalgaren' en ik ben bezig met de geel-oranje-turkoois variant en de blauw-turkoois-wit variant. Uiteraard ben ik elke kruitvat die ik tegengekomen ben in gedoken, maar het ligt nergens meer :( Hoop dat iemand kan helpen, of een suggestie heeft voor een bijpassend alternatief qua kleur en dikte.

Groetjes
Barbara

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:21

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 14:15

Oef, lastig... Marktplaats al geprobeerd? Of anders zou je hier misschien kunnen kijken, zij verkopen tweedehands garen/restanten: https://www.2ehandswolwinkel.nl/

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:19

Ik heb ondertussen de eerste tentakel af :D

Afbeelding

Afbeelding

Ging nog best snel, had door de hitte geen puf voor iets anders dan stilzitten en haken :'). Ben wel blij dat ik een paar maatjes groter ben gegaan btw. Volgens het patroon moeten die zuignappen met een 2mm naald, maar ik vond het met 4mm al priegelwerk :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:31

Haha nice! Dat wordt een mooie maat zo :D :D

Heb je de zuignappen uiteindelijk inderdaad "op rij" gemaakt of toch 1 voor 1?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:22

Nee, ik heb ze toch 1 voor 1 gemaakt. Het draadjes wegwerken elke twaalf zuignappen was een leuke afwisseling :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:11

Ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat het ging lukken, maar ik ben er super trots op! :D

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:44

Oh mooi! Welk patroon is dat!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:45

Supernetjes en regelmatig al. Gaaf hoor.

Die zuignappen :wow: :wow: . Respect, wat een monsterklus zeg. Word vast wel heel gaaf