[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:00

Dames help! Ik heb 4 van deze bollen gekregen van mijn moeder, maar kan maar niets leuks bedenken om te haken...
Inspiratie gevraagd!

Afbeelding

assie

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:55

Sjaal, deken, sokken?
Jas breien? Zou het patroon verder simpel/rustig houden qua diverse steken omdat het garen al zo druk is

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:02

Oh wel lastig ook met zoveel kleurtjes al in het garen zelf. Heb je voor jezelf wel al een bepaald type iets wat je leuk vindt om te hebben danwel maken?

Als je wel meer de amigurumi kant op wil zou je het eventueel nog kunnen combineren met een neutrale kleur (wit/creme?) en dan dit kleurige garen gebruiken voor de vlekken/streken/etc.?

Ik heb bijvoorbeeld nog een WIP liggen voor een zebra op basis van het Paardje Piem patroon;
(ben nog niet zo ver :') , maar voor het idee).
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:39

MarliesR schreef:
Ik kan hier goed merken dat ik inmiddels een stuk handiger ben qua haken dan toen ik dec/jan begon haha! Deze tweede Ardith gaat echt véél sneller dan de eerste :D Heb de eerste twee delen al klaar (het mandala gedeelte) en ben begonnen aan deel drie. Heb alleen helaas niet genoeg van het garen wat ik daar voor ga gebruiken, dus moet na morgen vrees ik wachten tot mijn nieuwe bestelling binnen komt. Beetje jammer, maar helaas.

[url=m/npXkha.png]Afbeelding[/url]

Oooooh die is echt heel gaaf zeg! <3

Mkango, ik zie nu dat je nog iets vroeg over dat boek _O-. Moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet gelezen heb maar random uit de kast heb getrokken. Maar het ziet er idd wel interessant uit, misschien dat ik het binnenkort een keer ga lezen :+

Ik ben ondertussen bezig met een ander monstertje:

Afbeelding

Hij heeft een vlinderdas. Ik moest wel _O-

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:44

MarliesR schreef:
Oh wel lastig ook met zoveel kleurtjes al in het garen zelf. Heb je voor jezelf wel al een bepaald type iets wat je leuk vindt om te hebben danwel maken?

Als je wel meer de amigurumi kant op wil zou je het eventueel nog kunnen combineren met een neutrale kleur (wit/creme?) en dan dit kleurige garen gebruiken voor de vlekken/streken/etc.?

Ik heb bijvoorbeeld nog een WIP liggen voor een zebra op basis van het Paardje Piem patroon;
(ben nog niet zo ver :') , maar voor het idee).
[ [url=m/ugQr0W.png]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel een heel tof idee voor zulk druk garen!

Die Ardith is ook echt prachtig zeg!

Zo leuk om al jullie creatieve uitspattingen te volgen in dit topic, krijg weer helemaal zin om te gaan haken <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:25

Mooie garen hierboven! Ik zou er een muts of wanten van haken.

Hier begonnen aan deken project 2. Ik heb nog een andere deken liggen die voor zo'n 80% af is, maar ik wilde voor de afwisseling alvast aan een tweede beginnen.

Afbeelding

Het patroon komt uit het boek Dekens enzo, van Lossen en Vasten. De garen die ik gebruik zijn Scheepjes Chunky Monkey. De originele deken is paars/roze van kleur, maar wilde graag een blauwe maken. De bovenste blauwe kleur zal het meest terugkomen in het kleedje.

Hieronder nog even een foto van het eerste deken project:

Afbeelding
(oudere foto, ben ondertussen al bijna toe aan de rand)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:10

Foaly, ohhh, dat is wel een heel schattig monstertje! En dat vlinderstrikje maakt het echt af whaha!

Bnet, dankje!
Heb je al een haakprojectje opgepakt :D ?

__Sannne, lekker bezig zo met de dekens! Deze worden dan zeker rechthoekig?

Ik heb hier vandaag het nieuwe garen van Hobbi binnen gekregen zodat ik verder kan met de Ardith voor mijn zusje. Helaas wel net een ander kleurbad, maar ja. Denk dat het mee gaat vallen in hoeverre je dat gaat zien uiteindelijk.

En de afgelopen dagen wachtend op nieuw garen dus maar begonnen aan de Spice Market CAL van The guy with the Hook. Het valt met nog niks tegen hoe het gaat zo van alleen een patroon (de andere dekens had ik er een video bij). Hij wordt wel erg euh... kleurig :+ Moest het even doen met de kleuren die ik nog had :D
Afbeelding

Eerste drie delen zijn nu klaar. Hierna volgt het mosaïc deel. Dat heb ik dus ook nog nooit eerder gedaan. Maar ga denk ik eerst even verder met die voor mijn zusje.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:56

Klopt, beide dekens worden rechthoekig. Vind ik zelf ook een fijner formaat in gebruik!

Heeel mooi je denken al!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:59

Wow mooie dingen hier!

Ik meld me hier ook weer, ik wil het haken weer oppakken na 2 jaar niet gehaakt te hebben. Ik wil eigenlijk het liefste een deken maken en heb het droomdeken 3.0 in gedachten van wolplein..... alleen dat pakket is 100 euro... slik... iemand ideetjes voor miss wat goedkoper wol of is het toch het verstandigste dat pakket gewoon te kopen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:24

Yonker schreef:
Wow mooie dingen hier!

Ik meld me hier ook weer, ik wil het haken weer oppakken na 2 jaar niet gehaakt te hebben. Ik wil eigenlijk het liefste een deken maken en heb het droomdeken 3.0 in gedachten van wolplein..... alleen dat pakket is 100 euro... slik... iemand ideetjes voor miss wat goedkoper wol of is het toch het verstandigste dat pakket gewoon te kopen?

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar ik vind zelf €100 euro voor een deken geen belachelijk hoog bedrag. De blauwe deken die ik hierboven heb gepost kost zo'n 70 euro al met al, de roze heeft me ruim 160 euro aan garen gekost. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:11

Met 130cm x 165cm is het zo te zien ook best een grote deken, daar gaat dan al snel veel garen in zitten...

Maar je kan natuurlijk wel zoeken naar goedkoper garen om in plaats daarvan te gebruiken.

Ik heb hier bijvoorbeeld mijn vorige deken dubbeldraads gehaakt (2x Rainbow 8/4) ipv bolletjes 8/8 te kopen. Dat was een stuk goedkoper.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:16

Deze gehaakt voor mijn tante, twee stuks. Moet er eigenlijk nog twee maar ik vind die puff stitch zo'n rotsteek om te haken :')
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:28

_Karlijn schreef:
Deze gehaakt voor mijn tante, twee stuks. Moet er eigenlijk nog twee maar ik vind die puff stitch zo'n rotsteek om te haken :')
[ [url=m/hzNe3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik wel echt geniaal :') . Je brengt me op ideeën haha

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:57

Haha geweldig!!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:00

Oh echt fantastisch die pootjes!

MarliesR, ja :D
Ik ben nog steeds bezig met de Meu Mundo mandala, heb snel tussendoor twee kattenspeeltjes gehaakt voor de kittens die dit weekend komen en ik ben begonnen aan een kraamcadeautje :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:28

Bnet schreef:
Oh echt fantastisch die pootjes!

MarliesR, ja :D
Ik ben nog steeds bezig met de Meu Mundo mandala, heb snel tussendoor twee kattenspeeltjes gehaakt voor de kittens die dit weekend komen en ik ben begonnen aan een kraamcadeautje :D

Ohja die was ik al even weer vergeten! Heb je al weer een kleurwissel? En ideaal om je eigen kitten speelgoed te kunnen haken haha!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:10

Ja ik heb hem gewoon besteld!! Hoop alleen zo dat ik t ook ga afmaken maar ik ga ervoor. Morgen komt het al als het goed is :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:55

Yonker schreef:
Ja ik heb hem gewoon besteld!! Hoop alleen zo dat ik t ook ga afmaken maar ik ga ervoor. Morgen komt het al als het goed is :D

Zo'n groot bedrag eraan uitgeven kan ook extra motivatie zijn om hem af te maken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:51

__Sannne schreef:
Yonker schreef:

Zo'n groot bedrag eraan uitgeven kan ook extra motivatie zijn om hem af te maken!

Haha ja ik hoop het :+ Heb iig goede hoop dat ik hem wel af maak ook als is het miss pas over een half jaar of een jaar. Hoe lang doen jullie over een deken?? :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:02

Wendy_Komen schreef:
Dames help! Ik heb 4 van deze bollen gekregen van mijn moeder, maar kan maar niets leuks bedenken om te haken...
Inspiratie gevraagd!

[ [url=m/p7fZAz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kwam trouwens dit patroon tegen op Ravelry, en dat is misschien leuk? Octopussen veranderen volgens mij van kleur, dus dat zou mooi passen :D

https://www.ravelry.com/patterns/library/hubble-the-squid

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:06

Yonker schreef:
__Sannne schreef:

Haha ja ik hoop het :+ Heb iig goede hoop dat ik hem wel af maak ook als is het miss pas over een half jaar of een jaar. Hoe lang doen jullie over een deken?? :)

Uhh ik heb tot nu toe 1 deken echt af gemaakt, en dus twee projecten nog liggen. Die deken die af is heb ik ruim een jaar over gedaan, maar hij was best saai om te haken dus hij heeft ook erg lang on afgemaakt in de kast gelegen haha.

Met die roze ben ik in januari begonnen. Ik heb periodes waarin ik meer haak en periodes waarin ik gerust weken niks doe. :')

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:33

Yonker schreef:

Leuk! ik ben ook bezig met de droomdeken 3.0
Heb ik 2 dagen ongeveer de halve deken gedaan :o :Y)
Nu even op pauze want ik moet eerst wat andere dingen afmaken haha

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:39

Euh, ik heb 4 jaar over mijn deken gedaan :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:26

mirtedl schreef:
Yonker schreef:

Leuk! ik ben ook bezig met de droomdeken 3.0
Heb ik 2 dagen ongeveer de halve deken gedaan :o :Y)
Nu even op pauze want ik moet eerst wat andere dingen afmaken haha

Hoe dan??????? Ik ben vandaag echt uren bezig geweest en heb 8 toeren gehaakt :Y)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:53

Haha had toen vakantie dus heb gewoon 2 dagen lang vrijwel non-stop gehaakt :')

Afbeelding