Het niveau viel me deze keer eerlijk gezegd een beetje tegen, heb betere gedichten gezien in voorgaande rondes! Het commentaar:
Esperanca: Hmm, hij spreekt me niet zo aan. Vind m geen lekker ritme hebben. Je begint wel met een mooie, sterke eerste strofe, maar daarna zwakt hij erg af imo. De eerste twee zinnen van de tweede strofe lopen niet fijn in elkaar over. ‘’Ik weet niet wat het liefde is’’; die zin klopt niet, ‘’het’’ moet je weglaten. ‘’Dat staat niet eens in mijn woordenlijst’’; het verwijswoordje ‘’dat’’ vind ik niet zo lekker klinken. ‘Het’ vind ik mooier passen.
Elaine: Ook deze spreekt me niet zo aan, vind dat je rijm erg gedwongen overkomt. Wel leuk dat je er spreekwoorden en uitdrukkingen in hebt verwerkt, ook al vind ik ze soms niet helemaal bij elkaar passen!
Lottehorse: Zie geen echte spelfouten hoor meid! Leuk dat je meedoet, ondanks je dyslectie! Wel heb je af en toe een rare woordvolgorde, maar dat begrijp ik in dit geval. Jammer dat je wat ongelijke zinnen hebt. Je laatste zin vind ik wel erg sterk! Gewent = gewend. De vierde zin klopt niet helemaal, zo wel; ‘’Thuis is de plek die ik, als ik er niet ben, mis.’’
_anton_love_: Hmm spreekt me ook niet zo aan. Je rijm is heel erg gedwongen, waardoor sommige zinnen niet helemaal in het gedicht passen. Je laatste strofe vind ik heel erg abrupt. Sommige zinnen lopen niet lekker, door de verkeerde woordvolgorde. Een voorbeeld daarvan is de eerste zin van de tweede strofe.
Esperanca: leuk dat er ook een Engels gedichtje tussen zit
Er zitten wat grammatica foutjes tussen, zoals deze: ‘’but she hits me.’’ Deze zin loopt ook imo niet helemaal lekker; ‘’Would'nt it be anymore’’. Dat wouldn’t hoort er niet thuis. Vraag me niet wat wel, daar kom ik zelf ook eventjes niet op…
Mariss: ingewikkelder kon je het niet maken he? Ik denk dat ik hem zo ongeveer wel snap, hoop ik..
Vind m wel sterk geschreven! Het woordje ‘’aangefloten’’ in de vierde zin, vind ik niet helemaal passen. Ook vind ik de twee laatste zinnen van de tweede strofe niet lekker in elkaar over lopen, wat abrupt afgekapt. Vind je einde wat mysterieus, maar wel goed.
Omdat het zo weinig gedichten zijn, ga ik alleen een winnaar noemen, en dat is geworden…
*tromgeroffel*
MARISS
Gefeliciteerd meid! Ben benieuwd naar je nieuwe woord!