Sunshinedaan schreef:Je zoekt ze wel uit hé

Erger: ik denk bijna dat dit normaal gedrag is. Dat is dan ook gelijk de root cause.
kiki1976 schreef:Wtf!!!
Waar ik Prem een asbak noemde, Tom eerst ezel switch ik nu naar narcistisch klootzak. Schelden is een gebrek aan woorden heb ik altijd geleerd, maar voor zijn gedrag? Daar zijn geen woorden voor.....
Mijn zegen heb je!
Thanks!
IMJ schreef:Sky_As schreef:Dit is fictie, zeg me dat dit volledig verzonnen is
....
Dit...
Jij weet teveel
.
zorro schreef:Wat een eikel. Ik hoop alleen maar dat Nina er nu ook eindelijk een keer klaar mee is..
Waar zet je je geld op in
?
prompter schreef:Nina lijkt mannen aan te trekken die haar meer als een soort accessoire beschouwen, iets om mee te pronken, ipv een echt mens. Ik hoop dat de juiste man toch snel een keer langs komt

Heel goed opgemerkt!
Nina moet zelf ook zien dat ze meer is. En niet meer voor dit soort onzin vallen.
Maar echt goed opgemerkt van je!
Lucia88 schreef:Ik had m een dikke handvol zand in de nieuwe auto gegooid als ik gelegenheid had. Ondertussen een keer flink in t gezicht gehoest. Zo, doe jij maar ff lekker normaal mafkees!
Oeh ik krijg echt plaatsvervangende frustraties van zo'n kerel.

Ik had laatst een workshop, en toen werd ons verteld: heb geen genade met het karakter. Nu was het niet erg nodig om Tom erger te maken
(Nina denk al genoeg onheil), maar had een leuk alternatief einde geweest!!!!!!!!!1111111
Gemiste kans van mijn kant
.
beert schreef:Ik vind het wel knap dat ze de confrontatie is aangegaan. Ondanks dat hij op schaal 8.5 zat en zich bizar gedroeg, heeft ze er wel wat van gezegd ipv te zwijgen en wachten tot het over is. Dat is ook iets waard, want dan moet je wel over iets heen stappen.
Ik hoop allen niet dat ze nu zonder telefoon en zonder koffer op het vliegveld staat.
Zelfs Nina heeft grenzen
.
Suzanne F. schreef:Weet je, je laat vaak heel langzaam over je grenzen gaan. Je merkt het zelf bijna niet maar je laat steeds kleine stukjes toe waardoor je op een gegeven moment niet meer door hebt hoe weinig er nog jezelf over is.
Precies dit. Eerlijk: ik had het zelfs niet eens ZO door totdat ik het op ging schrijven, en mede dankzij jullie ook
! Meer inzicht.
Sunshinedaan schreef:Suzanne F. schreef:Weet je, je laat vaak heel langzaam over je grenzen gaan. Je merkt het zelf bijna niet maar je laat steeds kleine stukjes toe waardoor je op een gegeven moment niet meer door hebt hoe weinig er nog jezelf over is.
Precies dit. Zo herkenbaar.
En áls je dan eindelijk grenzen aangeeft (ook al is het maar een beetje), dan flippen ze, want dat zijn ze niet gewend.
Pijnlijke levenslessen.
Mijn adem stokte even bij de '2 jaar' wat ze al bij Tom is. 2 jaar dit gedrag, wow

Het is een lange, vergooide, nergens-goed-voor tijd waarin Nina zichzelf wegcijfert en ook psychisch geen meter vooruit komt.
Mer1980 schreef:Wauw wauw wauw ik zit hier gewoon boos te zijn. Ik gun Tom dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Wauw. Nare man is nog vriendelijk verwoord. Oef.....
Mooie emotie! Als iemand mij dit zou vertellen, zou ik precies hetzelfde reageren.
IMJ schreef:Sky_As schreef:Dit is fictie, zeg me dat dit volledig verzonnen is
....
Dit...
Echt he! HOE hou je dit zo lang vol
[/quote]
Vraag ik me nu ook echt af!
Paardenfann4 schreef:Nina moet wel heel erg gek op hem geweest zijn dat ze dit gedrag zolang gepikt heeft. Hij had van mij allang een knal gekregen

Ik héb hem gekrabt, dat telt alvast
.
beert schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat het is. Soms is het ook een bepaald verlangen om iets te “winnen” ofzo. Of het gevoel dat je het niet twee jaar bij het verkeerde eind had, maar dat hij echt anders is. Dat het geen verloren tijd was.
Ik denk dat als het echt een relatie zou worden, dat ze er heel klaar mee zou zijn. Soms gaat het meer om de jacht dan om de vangst, zoiets.
En ik denk dat je hier de essentie hebt.
En het werkt ook BEIDE kanten op, want Nina heeft toch ook telkens een voet buiten de deur (niet als: een andere deur), dus voor Tom blijft het een spel, voor Nina blijft het een spel.
Ik heb expres (ook in mijn vorige verhaal) twee intelligente mensen genomen, geen geestelijk zwakke (ook al werd dat gedacht
), JUIST om te laten zien dat dit echt IEDEREEN kan overkomen. En je geeft precies aan waarom/ hoe.
Dus wie weet kan het ook andere mensen "waarschuwen". Of gewoon laten zien dat ze niet gek zijn, al zegt de hele wereld van wel
.
Unwritten schreef:Laat ons nou niet hangen!
Wat een jerk

( Prem ook trouwens)
Komt-ie!
Nog niet helemaal klaar (dit laatste deel maakt me onzeker) maar hopelijk morgen zeker genoeg voor het einde (nog steeds 4 opties!
).
73.
20 mei 2023 (vervolg III)
Of: De dag dat Newton had moeten voorspellen dat elke actie een disproportionele Tom-reactie heeft.
Vijftien minuten.
Vijftien minuten staan we daar, zwijgend, voor de vertrekhal van Miami International Airport.
Toeristen met rolkoffers lopen voorbij. Een stel met Mickey Mouse-oren. Een stewardess in een perfect Delta-uniform – haar knotje zo strak dat het waarschijnlijk door Boeing is goedgekeurd voor aerodynamische efficiëntie – klikt voorbij op hakken.
Ze weten allemaal waar ze heen moeten.
Ik niet.
Want ik reis op zijn Buddy Pass – zijn cadeau, zijn privilege. Het privilege dat vooral onmacht is. Een controle-mechanisme verpakt in generositeit. Want alleen Tom kan de vluchten regelen. Alleen Tom heeft toegang tot de employee app. En alleen Tom bepaalt wanneer ik mag komen, en in dit geval: vertrekken.
Mijn enige optie: een last minute ticket kopen. Ik open de KLM-app met trillende vingers. Mijn pols is blauw van zijn greep. Zijn arm heeft een kras van mijn nagels. Maar toch gaf hij mijn telefoon terug toen hij zag ‘dat ik het gesprek niet opnam.’
Kosten voor een enkeltje: €2.847. Prachtig. Ik moet bijna drieduizend euro betalen voor het privilege om op de stoep gedumpt te worden.
Tom staart recht vooruit, handen strak om het stuur. Zijn kaak gespannen. Die specifieke spanning die hij krijgt wanneer hij controle voelt wegglippen.
Dan rijden we opeens zwijgend weg. Zijn Porsche Mecan glijdt bijna geruisloos de luchthaven uit. Dezelfde route als 20 minuten geleden.
Mijn eerste gedachte – en ik schaam me hier niet voor want adrenaline maakt rare dingen met je hersenen – is dat ik naar de Delta-balie had moeten rennen. Alles uitleggen, stennis maken. Een scène creëren die TikTok-waardig is. #BuddyPassGoneWrong. #ToxicPilot. #MiamiAirportDrama.
Want ze zijn niet gediend van buddy pass-drama's, Tom had het me vaak genoeg verteld tijdens zijn monologen over Delta-protocol. Iemand die op een buddy pass reist moet: zich correct kleden (geen joggingbroek, zeker geen Crocs), mag geen vragen stellen (glimlach and knik, altijd glimlachen, altijd knikken), moet dankbaar knikken als de vlucht vol is (ook al heb je drie dagen gewacht), en vooral: geen drama.
GEEN DRAMA.
De werknemer (Tom) is verantwoordelijk voor het gedrag van de Buddy (ik, al is Buddy wat overdreven).
Als ik stennis had gemaakt? Tom zou een reprimande krijgen. Een officiële reprimande in zijn personeelsdossier. Voor altijd verbonden aan zijn employee number 847293 in een database ergens in Atlanta.
En die gedachte – dat kleine stukje macht dat ik had kunnen uitoefenen – voelt nu als gemiste kansen.
Maar dit is wel het moment.
Niet het moment dat ik stennis ga maken. Niet dat ik vertrek met een grandioze exit waarbij iedereen klapt.
Maar het moment dat ik besef: ik ga dit pas verlaten wanneer ik écht geen andere keus meer heb. Wanneer de pijn van blijven groter is dan de angst van gaan.
Ik huil een beetje. Niet hard. Geen volledige breakdown. Meer dat stille huilen dat je doet wanneer je in shock bent en je lichaam niet helemaal weet hoe het moet reageren. Tranen zonder drama. Verdriet op standby.
‘We moeten naar BJ's,’ zegt hij uiteindelijk. Zijn stem functioneel. Alsof hij me niet net bijna op de snelweg heeft afgelaten tussen palmbomen en de Burger King. Alsof hij niet net mijn telefoon bijna uit het raampje gooide op de I-95.
Alsof dit een normale dag is en we gewoon boodschappen gaan doen, zoals normale mensen in normale relaties.
‘Je moet mee,’ zegt hij terwijl hij parkeert. Geen vraag. Een bevel. Een statement, eigenlijk. ‘Ik ben hier om voor jou eten te halen. Dus jij betaalt.’
Hij stapt uit. Zijn autodeur slaat zachtjes dicht – hij heeft me zo vaak verweten dat 'Nederlanders zo met autodeuren smijten'.
Blijkbaar is dat onze nationale karaktertrek, samen met directheid en kaas.
Hij stormt vervolgens vooruit naar de enorme BJ's Wholesale Club. (De Amerikaanse Makro, maar dan met nog grotere verpakkingen.)
Ik volg, zoals altijd, we lopen met een boog om elkaar heen. In het gangpad met gekoelde producten pakt hij een familieverpakking guacamole, Griekse yoghurt – 0% vet, eieren (100 stuks, misschien meer, ik tel niet meer mee). En natuurlijk een zak blauwe nacho's (die zijn gezonder omdat ze gemaakt zijn van blue corn, had hij me uitgelegd).
Bij de kassa: $127.89.
Ik pak mijn creditcard. Klaar om te betalen voor mijn eigen emotionele gijzeling. Maar hij is me voor. Zuchtend – die zucht die zegt: ik ben zo nobel, kijk hoe nobel ik ben – houdt hij zijn American Express Platinum voor de terminal.
Terug bij de auto transformeert hij plotseling. Hij omhelst me met zijn armen vol boodschappentassen. Die plotselinge zachtheid die altijd komt na de storm. Zegt dat het hem spijt. Die smekende blik: ‘Wil je alsjeblieft uit je boosheid komen?’
To be continued...