En een leuk nieuw thema, ik heb er zin in Gelukkig heb ik ergens deze maand vakantie en dus ook werkelijk tijd om er wat aan te doen, in tegenstelling tot vorige maand.
Thats_Me
Geplaatst: 03-07-25 20:22
WIP van mijn rund. Ik wil de vierkantjes in de achtergrond een zwart randje geven en de vlakken in het rund gouden randjes. Alleen begin ok nu te twijfelen of ik het rund ook niet zwarte randjes moet gaan geven voor meer contrast.
Tabbladen
Geplaatst: 04-07-25 14:18
Wat een superleuke en creatieve inzendingen voor de labyrintchallenge!
Van harte gefeliciteerd Polarize!
Wat een leuk idee voor de nieuwe challenge! Ik hoop dat ik deze keer weer mee kan doen. We gaan verhuizen dus 't is een beetje chaos.
Wauw Thats_me, ik vind m nu al super gaaf! Als je eerst een gouden randje doet, zou je er dan niet met zwart overheen kunnen mocht je later denken dat zwart toch beter is?
Oeh, toffe challenge... Ga proberen mee te doen, we gaan over drie weken op vakantie en ik moet er nog heel veel voor doen, dus of het qua tijd lukt ...
Hey wat grappig, zo'n soort opdracht hebben we op stage gedaan om kleurcontrast uit te leggen, leuk!
Ik ben al heel losjes wat aan het schetsen voor de nieuwe challenge, maar het is een beetje te veel ideeën te weinig tijd
Ezellover25
Geplaatst: 07-07-25 16:01
Snap de nieuwe challenge niet. Wil iemand uitleggen?
vikawiek
Geplaatst: 07-07-25 17:11
Verdichtsel is zoals Jis al uitlegde "Iets dat niet bestaat, fictie, verzonnen verhaal/sprookje, leugen, bedrog, mythologiseren." Je kan dus bijvoorbeeld iets tekenen wat niet bestaat, of een illustratie maken uit een verhaal, je kan het zo gek maken als je wil. Het is trouwens best leuk als je ook eens op anderen reageert dat hoeft echt niet op iedere tekening, maar af en toe een "hé wat een creatief idee, wat een leuke compositie" wordt zeer gewaardeerd
Dat is wel een goed idee tabbladen. Mocht het goud niet genoeg er uit springen dan kan ik er inderdaad nog met zwart overheen.
Lekker bezig Ezellover.
Bedankt Jis, ik loop nog wel wat te stoeien met verf en hoe dat precies werkt. Het resultaat tot nu toe is dus echt een soort proef welke al leuk uitpakt.
Voor de challenge heb ik inmiddels een leuk idee. Nu nog even kijken of het ook gaat lukken gezien we ook nog met vakantie gaan. Al ben ik wel van plan tekenspullen mee te nemen.
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-25 09:49
Pakt heel leuk uit Thats_Me
@Ezellover, je kan bijvoorbeeld een bloem of dier tekenen die je nog nooit gezien hebt, je verzint iets dat niet bestaat. Eens met vikawiek, ik begreep dat dat lastig is voor je, je zou bijvoorbeeld als je hier komt kort op het laatste werk wat je ziet kunnen reageren of alleen op het werk wat je het mooist vindt. Mensen vinden het dan ook leuker om op jouw werk te reageren en dat is voor jou ook leuk
Gister even de kleurpotloden uit de kast getrokken en weer een nieuwe lading respect gekregen voor degenen die realisme doen met potlood het is dat ik er een alcohol marker base onder had, anders had zelfs het gezicht niet af gekregen ik moet even wat meer geduld ontwikkelen denk ik
Ik heb de Faber castell polychromos, kan er ook best goed mee werken, maar ik heb alleen echt het geduld niet om al die lagen op te bouwen. Laat mij maar met verf lekker kladderen :’)
Oh, ja dan past het medium niet bij je, of je moet lichter werken zodat je met een paar lagen klaar bent, dat kan natuurlijk ook.
Tabbladen
Geplaatst: 09-07-25 15:38
Wel mooi anders Polarize. Maar ik herken wel wat je zegt.
Dit was mijn laatste realisme met potlood tekening. Was er wel heel trots op maar heb me er daarna niet meer toe kunnen zetten omdat het te lang duurt.
Ik word er overigens nog steeds wel intens gelukkig van om naar mijn potloden te kijken
Polarize
Geplaatst: 09-07-25 15:53
_San87_ schreef:
Oh, ja dan past het medium niet bij je, of je moet lichter werken zodat je met een paar lagen klaar bent, dat kan natuurlijk ook.
Ja ik heb ontdekt dat in combinatie met alcohol markers ik ze een stuk leuker vind, dus op die manier krijg ik alsnog goed gebruik van mijn potloden gelukkig, anders staan ze zo zielig
Die worsteling met potlood herken ik wel. Ik heb dan ook dat ik eindeloos door blijf gaan omdat er altijd nog wel iets beter kan. Maar dat gebeurt me met een dekkende laag acryl ook. Daarom houd ik zo van oliepastel. Vol is vol.
Maar ik vind jouw combinatie toch erg geslaagd Polarize!
En jeetje... Tabbladen... Wat een werk! Wel heel mooi gedaan.