[ART] Het hobby topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 09:49

PRecies en het gaat over hobby’s en niet over skills toch :) Ik vind het knap, al die kleine steentjes opplakken.
Ik heb nu heel veel onafgemaakte projectjes liggen, maar ach, binnenkort 20 uur in de auto kan ik veel doen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 09:57

Yavanna schreef:
PRecies en het gaat over hobby’s en niet over skills toch :) Ik vind het knap, al die kleine steentjes opplakken.
Ik heb nu heel veel onafgemaakte projectjes liggen, maar ach, binnenkort 20 uur in de auto kan ik veel doen :)

Haha iedereen zegt dat! Maar ik heb echt het geduld niet voor naaien, haken, punniken gewoon handwerk….. echt mij niet bellen hoor. Prachtig wat anderen kunnen maar ik heb geen creeer talent. Steentje a op a gaat goed…. Maar schilderen of kleuren net weet niet :')

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:35

Gister bij de action voor 1,95 een leuk kleurboek gescoord. Ik zoek alleen nog goede kleurpotloden. Ik heb ooit bij een winkeltje faber castell polychromos gekocht in het groen en wit. Die zijn heel fijn! Alleen de sets zijn prijzig en ik wil niet alle kleurtjes. Weet iemand nog een fysieke winkel waar je die kan vinden dat je ze zelf per kleurtje kan uitzoeken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:46

Een winkel als de Kwast in Den Bosch heeft volgens mij heel veel los. Ik denk dat er wel meer van zulke winkels zijn. Misschien zelfs bij Pipoos.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:01

PotjeMayo schreef:
Gister bij de action voor 1,95 een leuk kleurboek gescoord. Ik zoek alleen nog goede kleurpotloden. Ik heb ooit bij een winkeltje faber castell polychromos gekocht in het groen en wit. Die zijn heel fijn! Alleen de sets zijn prijzig en ik wil niet alle kleurtjes. Weet iemand nog een fysieke winkel waar je die kan vinden dat je ze zelf per kleurtje kan uitzoeken?

https://www.yourcolourcreations.nl/kleu ... r-castell/

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:14

Ben morgen in utrecht, dus het liefste daar. Vond swaak 1892 al.
Zag die in den bosch inderdaad ook al! Die onthoud ik wel. bedankt in ieder geval +:)+

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:28

Als je wel eens in Rotterdam komt kan je bij de Harolds aanleggen. De laatste keer dat ik daar was hadden ze alle potloden nog los en in sets. Maar ze hebben de twee vestigingen inmiddels
wel moeten samenvoegen.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:31

PotjeMayo schreef:
Ben morgen in utrecht, dus het liefste daar. Vond swaak 1892 al.
Zag die in den bosch inderdaad ook al! Die onthoud ik wel. bedankt in ieder geval +:)+

Ik kom even binnenvallen maar Swaak is van Gerstaecker (net als Harolds in Rotterdam) zo te zien, daar ga je wel losse potloden vinden :j Dat soort dingen heb je bij kunstbenodigdhedenwinkels en in de meeste steden zit er wel een. Vaak een Van Beek, of een winkel van Gerstaecker dus, of anders een zelfstandige zaak.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 19:36

Ik zag net inderdaad ook swaak op internet. Aan de foto’s te zien heb je daar een uitstekende kans om te slagen.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 21:01

Top, bedankt! *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:07

Ik heb weer een kussenhoes af.
Voortbordurende op de vorige qua 'sluiting' is het dit keer met een knoop... een grote (zelf gemaakte) houten knoop :D

Beetje simpeltjes.. (uit de zon)

Afbeelding

Tada...(in de zon)

Afbeelding

Kleur van het onderkussen is naar smaak te wisselen, maar deze zat er toevallig in. En als de knoop in je rug niet lekker zit, draai je het kussen om :)*

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:39

Weer leuk gemaakt DB, bedenk je die sluiting zelf of zie je dat ergens? Als je in dit tempo doorgaat kan je voor alles in huis een hoes haken :+

Ik heb een schort gemaakt voor mijn oma jaar verjaardag. Heb het patroon zelf getekend en ben er ontzettend tevreden mee Afbeelding

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:41

PotjeMayo schreef:

Zulke fijne potloden!
Misschien als tipje: ze komen ook regelmatig op marktplaats of Vinted voorbij. Dan heb je waarschijnlijk wel een hele set, maar dan een heel stuk goedkoper. Heb ze zelf ook zo gescoord.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:51

Wow mooie schort!!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:56

Amber_anne schreef:
Weer leuk gemaakt DB, bedenk je die sluiting zelf of zie je dat ergens? Als je in dit tempo doorgaat kan je voor alles in huis een hoes haken :+

Ik heb een schort gemaakt voor mijn oma jaar verjaardag. Heb het patroon zelf getekend en ben er ontzettend tevreden mee [ Afbeelding ]

Wow heel mooi!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:31

@Amber_anne: wat een mooi schort. Je zou hem haast als jurk kunnen dragen. Zelf patroon tekenen is ook knap.

De sluiting is zelf bedacht en de knoop zelf gemaakt. Ik vond nog een stukje Acacia-hout in de schuur met een mooie vlam er in, maar die komt op de foto er niet zo uit.

Ik zit idd ruim in de kussenhoesjes op het moment 8-)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:17

Knockout1; bedankt voor de tip! Ik zal m onthouden voor de volgende keer als ik een specifieke kleur nodig heb.

Ik ben er goed geslaagd, wat een leuke winkel. Zeker een aanrader! Heb er niet verder gekeken, alleen de potloden. Ze hadden er zoveel <3
Afbeelding
De 3 ernaast had ik al. De rest vandaag gehaald. Vind die earth green ( naast de bruine ) heel mooi. Soort grijs groen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 17:30

Ik kom mijzelf, na lang meelezen, ook melden.
Ik vond het als kind heerlijk om te knutselen, maar door van alles en nog wat de laatste 20 jaar ofzo niks meer mee gedaan.

Nou heb ik afgelopen juli voor mijn verjaardag een bon van pipoos gekregen en nu eindelijk bedacht wat ik wilde gaan doen.
Dus vandaag een starterset gekocht om te gaan haken :D !

Gelijk vanmiddag toen mijn dochter in bed lag wat geoefend.. en.. dat ging nog niet zo goed :') ..
Dus nu wat tutorials bekijken om te kijken wat handig werkt voor mij en dan krijg ik het hopelijk vlot te pakken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:47

@ImkeTarek: volgens mij is het net als met fietsen... echt verleren doe je het niet. Je moet alleen weer even 'the feeling' krijgen :D

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:02

Ik kan me alleen niet herinneren dat ik het echt ooit geleerd heb :') .

Maar mijn man was vanavond niet thuis, dus toen de kinderen in bed lagen flink geoefend. Dat oefenen moet nog veeeeel meer, maar het gaat al steeds een beetje soepeler en netter :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 09:15

Ik ben nog van de leeftijd dat ik het met handwerken op school geleerd heb :D
Gewoon stug door oefenen is de beste leerschool!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 14:00

DubbelFun schreef:
@ImkeTarek: volgens mij is het net als met fietsen... echt verleren doe je het niet. Je moet alleen weer even 'the feeling' krijgen :D

Nou, ik heb vroeger gehaakt op school en heb het vorig jaar nog geprobeerd maar dat was echt drama.
Breien daarintegen was weer heel makkelijk op te pakken

Dank jullie wel voor de complimenten, ben er ook heel blij mee. Ik heb nog meer stof dus misschien maak ik daar een rok van

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 13:26

Hij is eindelijk af!!
Afbeelding

Dus ja logischerwijs op naar de volgende:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:46

Mooi geworden !
Van 8 naar 21 kleurtjes is wel een aardige stap omhoog :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:51

DubbelFun schreef:
Mooi geworden !
Van 8 naar 21 kleurtjes is wel een aardige stap omhoog :)

Ach het houdt je brein bezig zullen we maar zeggen :')