Wat een gave losse stijl en kleurgebruik heb je Schemerdier!

Het is nog maar de vraag of het wat wordt met dat sneeuw.
Altijd leuk als je wat plaatst Dezenaam, ook als het van klei is.

Eerste kleurlaag zit er op en blij met hoe het er nu uit ziet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DezeNaam schreef:Hij ziet er al erg schattig uit, Jis_! En in dat geval zal ik zeker ook eens iets plaatsen.![]()
Hier zijn eerder wel eens dingen besproken over materiaal etc. Nu ben ik benieuwd hoe jullie je eigen 'stijl' gevonden hebben? Of in welke stijl je graag zou willen kunnen werken. Ik zie heel wat mensen realistisch tekenen/schilderen maar er komen ook andere dingen voorbij.
_San87_ schreef:@Ibbel, je medium ken ik niet, ziet er interessant uit. Is het vergelijkbaar met aquarel qua verwerken? Lekker los en kleurrijk werk, mooi.
kallipooh schreef:Ik begin vandaag met deze cursus: https://en.class101.net/products/monikazagrobelna
Ik had 'm redelijk goedkoop gekocht als super early bird. Ik ben benieuwd!
DezeNaam schreef:Hij ziet er al erg schattig uit, Jis_! En in dat geval zal ik zeker ook eens iets plaatsen.![]()
Hier zijn eerder wel eens dingen besproken over materiaal etc. Nu ben ik benieuwd hoe jullie je eigen 'stijl' gevonden hebben? Of in welke stijl je graag zou willen kunnen werken. Ik zie heel wat mensen realistisch tekenen/schilderen maar er komen ook andere dingen voorbij.
Jis_ schreef:Schilderen en blijven schilderen en zo een stijl ontwikkelen was het wel voor mij, daarin werd kleurgebruik als snel belangrijk. Inspiratie opdoen van klassieke werken/kunstenaar. Heel veel museums bezoeken. Je maakt wat je zelf mooi vindt, voor mij is dat eerder klassiek dan modern.
Ik denk dat ik kan zeggen dat ik schilderachtig realistisch werk maak, met af en toe meer richting fotorealistisch. Wat ik nog graag eens wil proberen is Etsen.
Shiloh schreef:Vind je tijger echt súper gaaf Seven! Heel benieuwd naar het eindresultaat!
Dat etsen ziet er wel gaaf uit Solleke_Noah!
Ik zit me een beetje te oriënteren op eventueel pastel potloden. Las dat PastelMat het fijnste papier is, maar allejezus.. dat spul kost ruim 2 euro per vel!? Iemand tips voor een iets budget vriendelijker maar nog steeds prettig alternatief? Beetje zonde om op van dat dure spul te gaan experimenteren, maar ook irritant als het niet wil lukken omdat je papier ruk is.