Jis_ schreef:Schilderen en blijven schilderen en zo een stijl ontwikkelen was het wel voor mij, daarin werd kleurgebruik als snel belangrijk. Inspiratie opdoen van klassieke werken/kunstenaar. Heel veel museums bezoeken. Je maakt wat je zelf mooi vindt, voor mij is dat eerder klassiek dan modern.
Ik denk dat ik kan zeggen dat ik schilderachtig realistisch werk maak, met af en toe meer richting fotorealistisch. Wat ik nog graag eens wil proberen is Etsen.
Etsen is echt heel leuk maar wel een totaal andere manier van werken. Het is veel minder werken op gevoel (en daarmee bedoel ik, echt de handeling van het tekenen zelf). Ik vond het vaak eerder chemie dan tekenen
en je moet heel goed nadenken op voorhand, welk stukje wil je veel laten inzuren, welk minder? Droge naald-etsen vond ik het meeste in de buurt komen van gewoon tekenen, nadeel daarbij was dat na een paar drukken, je tekening 'dichtgedrukt' was en je niet meer opnieuw kon drukken zonder verlies van delen van je tekening.
'k Heb hier weleens voorbeelden van etsen geplaatst denk ik, weet het niet meer zeker. Ben er sinds 2018 mee bezig aan de kunstacademie maar vorig jaar door corona volledig stilgevallen helaas..
@Seven: je tijger wordt fantastisch!