[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:29

Joey_lover, prachtig plaatje voor "even snel"
Eclair98, leuke koala, mooi zacht vachtje. lijkt beetje in de breedte uitgerekt, je tekening?
sanneb, interessante werkjes, heel creatief. Niet zo mijn stijl maar ik vind ze toch wel wat hebben.
Seven, leuk krabbeltje :)
Telpeva, tuurlijk elke reactie is leuk. Ik vind het juist motiverend als mensen op tekeningen reageren, dat maakt de challenge een heel stuk leuker. Voor mij tekeningen plaatsen zonder reacties heb ik minder snel zin om een volgende te plaatsen ook al doe ik het ook voor mijzelf :P Ik dacht ook al dat er mensen afgehaakt zijn, maar misschien komen ze wel weer terug, zou leuk zijn. Het is leuk verschillende dingen te zien. Hoe gat het met jouw tekeningetjes?
AmyLyklama, linkjes werken idd niet zo goed, omdat je al snel visueel langs de tekeningen scrollt als er veel posts met alleen korte berichtjes of reacties zijn, en je wilt reageren op tekeningen :) Ik vind je tekening wel mooi geworden, en hij valt toch best nog wel beetje mee? :P

Vandaag eens een roofvogel, denk dat mijn thema volgende maand huisdieren wordt, maar moet nog even kijken of ik een hele maand een thema wil aanhouden, heb veel ideetjes voor thema's :)

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:11

Hehe ja hoe gaat het met mijn tekeningen... ik had gisteren een nieuwe willen posten maar had weinig tijd (en had een beetje moeite met het onderwerp, een mens, en die vind ik op een of andere manier altijd heel spannend om te tekenen), dus dat was niet meer geworden dan een kleine krabbel van misschien 2x2 cm. Die voelde een beetje te nietig om te posten. Met dat ik dit typ weet ik dat mensen gaan reageren met 'post hem nou gewoon', en ja... dat zou ik zelf ook zeggen als iemand een tekst als dit zou posten :+

Dus... ik ga hem zo maar even scannen en uploaden, schaam mij dood voor de kwaliteit maar hey daar is de challenge ook wel een beetje voor denk ik dan. Gewoon proberen, falen, en volgende dag weer proberen. Op naar verbetering :+

Anniekow: ik vind de achtergrond niet storend, blauw had imo ook prima gepast maar dit groene ook. De roodborstjes hier in het dorp die zitten vaak juist laag bij de grond in de struiken, op de (je voelt hem aankomen) donkere groene plekken van moeder natuur. Ik vind het er juist mooi bij staan, het past juist goed bij de vogelsoort vind ik.

Renskefrea: ik vind hem wel iets chiques hebben, de blik in de ogen is dramatisch op een mooie natuurlijke manier. Snaveltje is ook goed gelukt ook met de schaduwen en highlights er zo in.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:17

Dit was mijn nr. 6/180 van deze challenge die ik eerder in een link had neergezet, waarvan ik het idee had dat hij over het hoofd gezien werd. Zijkant van een pennenbak gepimpt met verf (airbrush)
Afbeelding

En dit is 15/180
Fineliner en marker
Afbeelding

Selina

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 10:31

Is dat 2x2? Want dan heb je enorm veel details erin kunnen krijgen.

En mensen, jullie hebben zojuist de eerste maand overleefd *\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:14

Hé, de maand is nog niet voorbij hé :P

Ik ga vandaag proberen op de valreep die ene line-art te aquarellen, en anders stuur ik de zogenaamde 'mislukte' in, die ik heb afgewerkt maar zelf wel ontevreden over ben. :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:22

31/365
Snel een flamingo geschetst.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:26

Ik doe ook nog mee, alleen maandelijks. Alleen kan ik hem nog niet plaatsen. Ondertussen lees ik wel mee en geniet ik van jullie leuke, mooie en creatieve werkjes :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:02

Ik heb even eens geen schoolwerk, dus nog een fotostudie :j

Afbeelding

Telpeva; De airbrush is netjes gedaan zeg! Mooie kleuraccentjes :j Je link van je marker/fineliner toont niet bij mij, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn pc.

RenskeFrea; Anatomisch niet erg veel op aan te merken, behalve dan dat het neusgat bij roofvogels aan de snavel zit, hier verdwijnt hij wat tussen de veren. Wees trouwens ook niet te voorzichtig met je lijnen (ze zijn erg 'schokkerig', vooral aan de snavel.)

Eclair; Leuke schets! Zelfde 'commentaar' zoals bij RenskeFrea, wees wat zelf zekerder in je lijnen! Ik schets altijd eerst met een blauw of rood/roze weg gum baar kleurpotlood om de proporties goed te krijgen en dan met schetspotlood erover.

Anniekow; Ik denk niet zozeer dat je achtergrond te donker is, die kan prima, maar je vogel is ontzettend vlak, er zit geen licht/contrast op terwijl je met je achtergrond wel diepte etc suggereert met je groentinten.

AmyLyKlama; Ik snap de positie die je je personage wil laten aannemen, maar de uitvoering mist wat imo, zo is de linker arm langer dan de rechter (haar linker). Wees zeker niet bang om referenties te gebruiken!

Leuke stijl Seven!

SanneB; Ik vind de eerste wat slordig overkomen, de houding van het paard komt niet echt duidelijk uit. Er klopt ook iets niet met zijn rechter voorbeen. Wel vind ik de techniek echt leuk, dit is fineliner op verf? Zelfde met de andere ook, mooie kleurencombo wel :)

Joey_lover; Mooi werk! Om je licht wat 'witter' te maken kun je eventueel wat weggommen met kneedgom, (ik weet niet of je dat gedaan hebt) maar ik vind de rest wat verdwijnen in de achtergrond terwijl je oog wel mooi uitkomt :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:08

Quebelle, verdurie, nu weer zo'n foto studie! Hoe doe je dat? Ik moet echt een aantal keer kijken, voordat ik zie dat het een tekening is in plaats van een foto!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:36

Ik heb helaas geen WIP file meer, heb alle lagen bij een gevoegd om te kunnen scalen.
Maar het is op zich redelijk voor zich zelf sprekend, het onder de knie krijgen is iets anders, haha.
Ik begin met een simpele niet té veel uitgewerkte schets. Daaronder plaats ik de basic kleuren, nog niet echt gemengd. Deze was in dit geval opgesplitst in 3; huid, kleren en haar. Onder alles plaats ik een achtergrond.
Daarna maak ik een nieuwe laag aan en plaats die boven alle andere lagen, hierna schilder ik gewoon over mijn schets :)

Soms werk ik ook gewoon zonder schets, gewoon vanuit een shape en verfijn die dan zo. Dat heb ik echter nog niet helemaal onder de knie :+

Fotostudie's en het gebruik van referenties zijn trouwens écht goed om values en lichtgebruik te leren kennen. Ze zijn ook uitstekend om je oog te trainen, je moet namelijk leren tekenen wat je ziet, niet wat je weet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:59

Hier nog weer wat aan m'n trouw idee gewerkt
Afbeelding

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:18

Ik ga morgen of in het weekend even op iedereen reageren :)

Voor de eerste keer een oog getekend en waarom dan niet gewoon gelijk in pastel :o Ben er zelf niet heel erg tevreden over, oog is te rond, het zwart is te hoekig en de onderwimpers zijn een beetje losstaand, maar voor de eerste keer een oog en de vierde keer dat ik met pastel teken mag ik niet zeuren van mezelf :j

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:12

Seven Prachtige tekeningen, heel sprekend. Vind je werk echt knap. Die quote moét je echt digitaliseren trouwens. :j

sunny44 Hele mooie techniek heb je. Hondje lijkt zo aaibaar!

RenskeFrea Leuke variatie qua dieren! Vind je Gemsbok wel mooi gelukt. Vond wel dat je de hoorns iets meer mocht uitwerken. ;)

joey_lover Ben fan van houtskool, dus je werk kan me zeker bekoren. Ik kan er echter echt niet mee werken. Overal vlekken :+ En het geluid dat het maakt op papier geeft me kippenvel, brr

eclair98 Super schattig die Koala in pastel <3

sanneb Ooh, deze vind ik zo knap en origineel gemaakt! Ik hou enorm van het ruwe.

AmyLyklama Ach, een beetje een donkere tekening moet kunnen hé ;) Vind hem mooi gemaakt. Ik bewonder de kunstenaars die mensen kunnen tekenen, dat kan ik dus echt niet _O-

anniekow Roodborstje! <3 Mijn favo tuinvogeltjes. Heel leuk gedaan ook, simpel maar stoer.

Telpeva Die pennenbak is gaaf gedaan zeg. Zijn dit Copicmarkers overigens? Besef net dat ze zo hard lijken op die van de Action. Wil die ook nog eens bemachtigen. Je portrettekening van de elf is ook zoo leuk. Het ruwe in combinatie met het uitgewerkte is prachtig vind ik.

Quebelle Dat jij dit een fotostudie kunt noemen! Wauw, wàt een skills.

quintenvo Mooi oog, zeker voor de eerste keer. Vind dat je al netjes werkt met pastel ook.

------------

Afbeelding

Toch maar die ene afgewerkt waar ik niet tevreden over ben. :+ Had geen zin vandaag om te aquarellen dus dan doe ik het maar niet. Liever met volledige gedachten erbij, want aquarelle is een best koppig medium.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:40

Seven Ik vind het knap hoor, dat met die letters. Ik moet dan altijd aan mijn moeder denken die zo hard kon zwoegen op het tekenen en plakken van nette, in een rechte lijn staande, letters. Wat je tegenwoordig gewoon digitaal doet moest je vroeger uitmeten en opplakken (ze deed iets met grafische vormgeving). Nou is dit wel wat losser om te zien, maar toch, om het toch een beetje netjes en even groot lijkend te krijgen, poeh...
Allebei de trouwhartjes zijn leuk zo, zie het ook echt zo wel als kaartje. En dan denk ik misschien nog wel aan een kleurtje erbij voor de vrolijk, maar vraag me dan af waar en of dat inderdaad wel zoveel leuker zou worden.
(en geheel off topic, leuk, nog een Arjen - mijn broertje heet zo- , die naam zie je ook niet zo heel erg vaak)
anniekow Ik vind de groene achtergrond totaal niet storend. Past juist wel bij het hele beeld, vind ik. Knap vogeltje, ik vind ze altijd zo snoezig.
RenskeFrea Knappe vogel. Lijkt wel die juveniele buizerd die ik eens per ongeluk voor een visarend aanzag := . Oog is wel heel erg gaaf gelukt. Hij kijkt misschien wat nadenkend maar zo dat kleine vierkantje geeft het oog echt zo'n glans.
Telpeva O ja, dat pennenbakje. Vond ik al zo'n knap werkje, die radartjes en dan zo gedetailleerd.
En mag ik vragen wat jij nou faal vind aan het hoofd? Ik vind het een leuke kop met die guitige oogjes en juist wel goed gelukt (maar goed, kan natuurlijk niet in je hoofd kijken om te zien wat jij precies wilde doen). Kleuren en verhoudingen lijken mij ook zo wel te kloppen en de basislijnen die nog zichtbaar zijn vind ik altijd wel leuk om te zien en past hier ook totaal in het plaatje.
eclair98 Mooie schets, vooral die kop en snavel zo, écht flamingo.
Quebelle Ik wil niet eens meer weten hoe je dat doet. Wauw.
quintenvo Je geeft zelf al verbeterpuntjes aan maar mag ik dan nog toevoegen wat ik dan, wel goed gelukt vind? Dat 'streepje' bruin op het wit, perfect, maar ook de glans effecten die het oog echt rond en 'ogig' laten lijken, heel knap. En als je nog nooit een oog hebt getekend ben ik het met je eens over het zeuren.
Jackytje Toch nog best goed gelukt toch? De details in de hoeven zijn gaaf en wat er aan uitloop zit is beslist niet storend. Dat beetje groen onder maakt het mooi af.

En dan mijn baksel voor deze week. A3, veel te veel materialen en een referentiefoto uit eigen collectie (ja, ik verzorg eenhoorns :+ ). Als potloodschets leek ie nog wel, de fineliner deed ook nog wel leuk, maar toen ik bedacht dat wat ecoline de sfeer zou verhogen ging het mis. Daarna nog heerlijk geprutst met een napje acrylverf en waterverf en uiteindelijk doorgeklooid in Gimp maar dat serene sfeertje wat ik wilde hebben kwam er niet uit. Daarnaast klopt het hele onderstel al niet meer, erger ik me aan die ene streep rechtsachter en over het oog wil ik al niet eens meer praten. Mja, in ieder geval lekker bezig geweest vandaag :') .

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:46

Ik wil er inderdaad ergens nog kleur toevoegen het idee wil ik naar de gene sturen due ons geboorte kaartje ook heeft gemaakt kijken of ze er iets leuks van kunnen maken

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:56

Ik moet nog even mijn tekening plaatsen :) doe ik morgen bij daglicht.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:02

32/365
Neusbeer! In acryl. Ik werk veel snachts als ik niet kan slapen :PAfbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:14

hey, eclair ga je ook nog een beetje reageren op anderen?

Pluizebolpum, Hij is mooi, die paarse schaduw vooral.
Jackytje, altijd weer prachtig :P
Quintevo, Hij is leuk voor de eerste. Heb je hem nagetekend?
Seven, Grappig hoor die tekstjes.
quebelle, Heel gaaf, niet mijn stijl. Maar hij is wel heel sprekend.
Telpeva, Leuk dat bakje. En leuk dat hoofdje. Is het zelf verzonnen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:52

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me echt niet. Ik probeer het wel, maar het lukt niet. Maar als jullie het vervelend vinden, ga ik voor mezelf verder :)

En daarbij, ik hou zelf al amper een potlood goed vast en dan komt er al iets raars uit, vaak genoeg. Hoe moet ik dan reageren op andere? Mooi, mooi, mooi, mooi?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:09

Eclair, gewoon blijven plaatsen hoor. Ik kan ook niet zo vaak reageren. Denk ook niet dat we elkaar daartoe moeten verplichten. Het is leuk en motiverend maar uiteindelijk is het leuker als meer mensen het tekenen volhouden. Zou zonde zijn als er afgehaakt moet worden omdat je ook moet reageren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:28

Ik denk ook als iemand de moeite neemt te reageren is het leuker dat het inhoudelijk is en evt verbeter punten aangeven dan enkel mooi mooi mooi ;) dus snap dat niet iedereen dat wil of kan
Ik wil straks thuis weer een rondje doen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:32

Ben het helemaal eens met sanneb, gewoon doorgaan hoor :)

Voor mij zijn het de reacties en de mensen die dagelijks tekenen die mij gemotiveerd houden, zo komt het topic regelmatig omhoog met leuke nieuwe dingen er in (of het nou tekst is of een tekening) en daardoor blijft het bij mij ook in mijn hoofd rondzweven dat ik iets wil gaan tekenen.

Gisteren kreeg ik trouwens helemaal niks gedaan, heb 2 tekeningen gestart en beide geschrapt, ik was ook begonnen aan een reactierondje en die heb ik ook geschrapt. Gisteren voelde alles gewoon meh, ik was te gestressed. Had gisteren een sollicitatie en a.s. donderdag kan ik al beginnen, mijn hoofd zat even compleet ergens anders. Vandaag weer een nieuwe dag! :+

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:54

Vanaf p. 33 :)

@Seven: Volgens mij heb je de borst / poot iets te hoog zitten. Ik denk dat ik daar wat vreemd tegenaan kijk
Paardje is weer leuk! Oortjes lijken alleen wat klein, maar kan vertekend zijn door de maantop :)

Wat een waanzinnige dieren heb je trouwens! Heel gaaf!

2. Leuk gedaan! Leuke compositie ook! Ik had alleen denk ik de band van best friends over het rechterpaard heen laten lopen omdat het aan de linkerkant ook over het paard heen gaat, maar da's persoonlijke voorkeur. Het is wel echt superlekker strak!

3. Weer heel strak! Van mij mag de tekst allemaal net iets groter. Ik denk dat je daar meer een eenheid mee creeert. Ik denk dat door het iets groter te zetten, het meer een geheel wordt omdat het voor mij nu wat voelt als losse ingevulde delen van het hartje. Maar wel echt strak weer!

4 Ik vind deze al mooier dan de eerste keer dat je hem liet zien. Iets dikkere lijnen, iets meer verschil, me likes!! Voor ik het vergeet te zeggen: Helemaal gefeliciteerd met jullie verloving / trouwen!!

@sunny44: Mooi!! Erg gaaf gedaan! Hele fijne, zachte kleuren. Misschien zou je nog iets meer contrast erin kunnen leggen.

@RenskeFrea Het is geen must. Als je er niet naar opzoek bent, gewoon skippen. Bedoelde het niet bot of iets. :)

Schetsen zijn weer leuk!

2. Mooie schets! Misschien is het tof om iets meer met contrast te doen. Ik denk dat de tekeningen dan net iets extra krijgen :)

@joey_lover: "Even snel". Wauw. Ik ben echt weg van je stijl! Hoe krijg je dat houtskool, bij het oog en neus, zo gedetailleerd met die kleine witte lijnen? Gummen of iets? Supervet!

@eclair98: Leuke koala!Ik dacht in eerste instantie dat het markers waren :p Hele mooie overhangen in het grijs!

2. Flamingo is mooi! Vind de kop en hals erg mooi! Vleugel voelt wat te grof voor fijne schets, maar hij is leuk!

3: Die is leuk, maar hij voelt hier en daar wat grof. Misschien kun je nog iets meer detail op het lijfje zetten zodat kop en lijfje iets meer bij elkaar hoort :)

@sanneb: Ohhh deze heb ik op instagram gezien! Ik vind dit zo vet, deze stijl! Misschien zou je de penlijnen ook in de manen door kunnen trekken, maar dat doe je naar de eerste tekening al. Ik vind het echt heel gaaf!

@AmyLyklama: Volgens mij had ik hier al op gereageerd, toch?

@anniekow: Leuke vogel! Wat betreft achtergrond: No guts no glory. Soms werkt het fantastisch, soms gewoon helemaal niet. Wat wel eens wil helpen als je een vrij donkere / dominante kleur op de achtergrond zet, is om eerst een cirkel te maken achter het onderwerp. Zo krijg je wel dat contrast, maar wordt het minder snel overheersend :)
Ik vind het trouwens niet storend, de achtergrond. Heeft wel wat!

@Telpeva: Gaaaaf die pennenbak! Poppetje vind ik ook gaaf! Doe je dat met een reference of uit hoofd?

@Quebelle: Bizar realistisch. Textuur op de huid is echt waanzinnig!

@quintenvo: Nice! Vind de kleur in het oog erg mooi gedaan! De wimpers hadden denk ik nog iets langer / dunner gemogen, maar mooi gedaan!

@Jackytje: HEEL VET! Ondanks de uitgelopen line-art ben ik er echt weg van! Er had van mij alleen nog wel iets meer detail in de manen en staart gemogen. Naast de rest van het lijf is dat wat vlak gebleven :)

@Pluizebolpum: Heel erg leuk! Hele gave kleuren gebruikt en achtergrond vind ik ook erg mooi geworden!

Wat betreft reageren: Ik snap beide wel. Het is fijn om reacties te krijgen op wat je tekent en ook te horen wat anderen ervan vinden, ook al is dat een simpel "mooi". Maar alleen maar "mooimooimooi" reageren is niet leuk.

Gewoon doen wat goed voor jou voelt en vooral wel blijven plaatsen! En als je dan toch wat ziet bij anderen, kun je het er altijd bijzetten of later toevoegen toch? :)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:02

Ja, klopt Pharootz

Ik wordt persoonlijk geinspireerd door comments. Dat hoeven geen tips te zijn. Ik reageer altijd op anderen omdat mensen ook op mij reageren. Dan vind ik het netjes als je dat dus terug doet. Maar mensen zijn verschillend dus je moet natuurlijk doen wat je fijn vind.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:08

Daar ben ik het ook mee eens. Het is het leukst om feedback te krijgen, zelfs al is het alleen maar "wat heb je dat contrast / plukje / hoofd / kleurtjes" mooi gedaan. Ik begrijp beiden wel. Zelf vind ik feedback ook het leukst om te krijgen en kritiek kun je alleen maar beter van worden. Ik probeer zelf eigenlijk altijd bij iedere tekening een plus en een verbeterpunt te vinden, hoewel ik bizar vaak in dat laatste faal :')

Maar ja, ik snap je helemaal! :)

Maar niet meer plaatsen omdat je voor je gevoel niets meer te zeggen hebt over de tekeningen, is jammer.