[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:10

Dit keer weer een korte fantasy toer :D

032
Ik teken zelden tot nooit duistere of 'evil' dingen, dit was een vergeefse poging :') Hij is kei onduidelijk maar ehm... tja, de dag was 'op'. Dat is echt handig aan deze challenge, ik ben behoorlijk perfectionistisch, en dat kan ik nu niet zijn want daar is geen tijd voor! Echt super om dat ook eens te kunnen oefenen, om dat idee dat iets perfect moet zijn eens los te laten.
Afbeelding

033
En dit krijg je wanneer je de hele dag met het nummer 'pink fluffy unicorns dancing on rainbows' in je hoofd zit
Afbeelding

De verhoudingen kloppen bij beide voor geen meter, voornamelijk door tijdgebrek :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:36

Fnanne Mooi werk weer. Heerlijk vrolijke stuiterknollie.
Telpeva "Vergeefs"?!? Juist heerlijk creepy. Niet alleen die vliegpaardjes maar het hele plaatje. Ik vind 'm erg goed gelukt. De tweede ook trouwens. Wel totaal anders, heel vrolijk, met dat blije koppie en die kleurtjes maar minstens net zo fijn om naar te kijken.

Maar weer lekker even met stiftjes, potlood en een referentieplaatje geklooid. Zo suf dat ik soms pas op een scherm zie dat bepaalde strepen of vlekken echt niet gezellig ogen (die donkere vlek bij de staart, alsof de staart daar uit komt). Maar goed, ben wel heel blij met de manen, vooral die schaduw ervan op de hals, en de snuit.

'Gooi je haar los'
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:10

Blijft gaaf dat je hier zo veel verschillende stijlen langs ziet komen en zelfs gevilte paardjes.
Echt zo leuk! van hele "simpele" qua lijnen tot hele gedetaileerde!
Heerlijk inspirerend topic.

Niet zoveel tijd gehad, dus een simpele.
tekening 9 B4 potloodje op A4
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:35

Spoiler:
Deze was nog van gisteren maar er mogen maar 2 tekeningen in een post O:) en ik vind hem toch leuk genoeg om te showen ipv in een linkje te plaatsen. Als het een probleem is dat ik hem nu alsnog plaats dan hoor ik het wel? :o

034
Afbeelding
Ruimte zat voor verbetering, voor een paard dat zo ruim draaft draaft hij geloof ik wel heel vlak (hij zou wat meer opwaarts mogen denk ik).
Ook twijfel ik of de schouder wel zo ver naar voren kan zoals ik hem getekend heb, volgens mij is het wat overdone? tips zijn welkom, want op gebied van animeren wil ik graag verbeteren :D (flipaclip is een watermerk van het programma dat ik heb gebruikt)

PZP: jij weet mij altijd op te beuren met een leuke positieve comments, ik ben van mijzelf vaak erg negatief en ik vind het heel fijn om te lezen wanneer mensen toch nog iets leuks uit mijn tekening weten te halen. Dankjewel daarvoor!

Sjolvir:
Jouw stijl vind ik echt leuk... hij is zo schattig!

Sjolvir

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:51

Wauw!! Een tekenfilm!!!
Hij hapert nu alleen met een taktfoutje zet maar, geen idee hoe je dat zou moeten oplossen.
Vind hem hoe dan ook cool! Een bewegende tekening!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:26

Zo' n filmpje heb ik al lamg niet gedaan ga ik ook maar weer eens maken denk ik.

Sjolvir die van jou is ook echt leuk!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:42

Hoe maak je zo'n filmpje? Leuk gedaan

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:46

Ik maak zulke filmpjes in adobe flash maar zijn vast ook makkelijkere programmas voor.

Dit is de mijne helaas wat beschadigd doordat mn biekje dicht was en de verf blijkbaar niet droog helaas.
En tinypic blijft rottig doen met de foto draaien.

Afbeelding

Mijn week 6 in 8 minuutjes

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:47

Telpeva; Ik ben ook wel benieuwd waarmee het gemaakt is :)

Moet die van mij, week 4 nog maken. Ga dan ook even wat mensen tips&tops geven :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:26

Mijn animatie hierboven is gemaakt met flipaclip (android app) maar er zijn meer programma's waarmee dit kan :) Op de pc gebruik ik afhankelijk van de hoeveelheid detail flash en/of photoshop.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:30

Maylotje: Oog lijkt iets te groot, maar goed gelukt :)
Telpeva:
032: Abstract, duister maar goed gebruik van zwart/wit
033: Rainbown unicorn <3 moet ik ook eens doen haha
034: Vind de animatie goed gelukt! Hij hapert 1x, als hij opnieuw begint maar verder smooth
Sjolvir: Leuke stijl! Chique fjordendame lijkt het
Pluizebol: Met stift kleuren vind ik zo knap he! Anatomie lijkt kloppend
Fnanne: Mooi zo, die kleuren. Vind sowieso jouw werken steeds prachtig

Ik heb een line-art gemaakt, wel met reference. 45 min mee bezig geweest, ben nogal pietepeuterig. Hij klopt nog steeds niet helemaal, line-art kan smoother maar heb vierkante ogen dus ben het zat. Misschien kleur ik hem ooit wel in.

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:58

SergeantRoos, Ik vind hem mooi gelukt, je kleuren en vooral het haar vind ik erg mooi :)
Prugelpiet, leuke schetsjes hoor. Het oog is erg mooi. Ik ben wel benieuwd als je ermee verder mocht gaan.
Pluizebolpum, die van gister vind ik erg leuk. Moest ook wel lachen om de titel die je eraan gegeven hebt :P Die van vandaag vind ik ook weer erg leuk. Kun je zeker blij mee zijn, de voorbenen vind ik ook erg mooi.
Fnanne, lekker vrolijk stuiterpaard!
Telpeva, leuk, ook fantasietekeningen. Lijkt wel beetje op mijne, die figuurtjes in de lucht :). Ik vind het juist wel wat hebben, het iets 'slordiger' gekrabbel. Leuk he, dat zo'n challenge je weer allemaal nieuwe dingen en dingen anders laat doen :) Het eenhoorntje is gewoon schattig, en je gifje vind ik ook leuk. Ik denk dat er nog 1 plaatje mist voordat hij zijn been helemaal naar voor en achter gooit om het iets soepeler te laten lopen.
Sjolvir, tof zeg, ik hou wel van jouw stijl, ik vind hem vet lief :D
Maylotje, mooi hoor, en leuke kleurcombinatie :) Ik vind vooral de manen ook erg leuk.
Slina, goed gelukt hoor. Ik mis alleen nog hoefjes aan zijn voorbenen :)

Vandaag weer krabbeltje in de trein gemaakt. De ideale plek om lekker gedachteloos erop los te schetsen, zonder afleiding van tv/computer de hele tijd. Wel jammer dat ik altijd zo snel op eindbestemming ben op de werkroute :P

Afbeelding

Grafietpotlood (zo'n potlood met alleen maar grafiet als kern, geen hout, mijn favoriet om mee te schetsen) op A5. En ik heb wel een hoop lijntjes nog weggegumd om het een beetje toonbaar te maken :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:28

Fnanne: Het ziet er zo onwijs simpel uit maar toch lijkt het met zo ongelofelijk lastig :') Hij is weer erg gaaf!
Telpeva: Door jou heb ik mijn tekening van gister toch nog maar vleugels gegeven... :+ Ze zijn leuk!
Pluizebol: Knap werk met stiften! Ik verkras het hele papier dan :')
Maylotje: Ik vind het wel een gaaf effect! Ook het blauwe is anders dan anders en erg leuk! :D
Slina: Hele mooie lineart!
RenkseFrea: Ik vind je contrasten erg mooi!

Hierbij 34/365, die van gister. Heb heb na aanleiding van Telpeva's tekeningen vandaag nog vleugels gegeven :+ Die van vandaag is bijna af en upload ik morgen even! :D

Afbeelding

Dat grijze bij de neus moeten ademwolkjes voorstellen... :')

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:53

Eerlijk is eerlijk mn kleur combi is puur toeval. Hahahahah ik was op school een schilder opdracht aan het doen en had te veel gemengd dus toen maar gelijk mn week tekening er mee gemaakt. Hihihi

Iedereen maakt trouwens leuke dingen hier!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:06

gave werken weer hoor. Heb zeker genoten van alle tekeningen en het vilten paardje de laatste dagen.

Je tekeningen worden al steeds beter Prugelpiet. Die ademwolkjes zijn echt leuk bedacht.

Schets van RenskeFrea is ook zeker heel mooi gedaan. Vind alleen het hoofdje niet zo bij het lichaam passen. Is naar mijn idee te fijn, aangezien het lichaam meer lijkt op die van een wat zwaarder paard (dan de gemiddelde sport kwpner), maar verder erg gaaf.

Slina's line art ziet er ook leuk uit. Lijkt me behoorlijk lastig tekenen digitaal. Helemaal als je het ook nog eens met een muis moet doen.

Maylotje; oog lijkt me idd ook wat aan de grote kant, maar verder erg goed gelukt.

Dat filmpje van Telpeva is echt heel leuk. Hij hapert idd voor die weer opnieuw begint, maar ach.

Sjolvir; jij tekent echt hele leuke Fjordjes. Deze is echt uber schattig. Echt zo'n dametje met lonkende ogen. Echt heel goed gedaan.

Je bontje is mooi gelukt Pluizebolpum. Al heb je die staart er volgens mij half slapend eraan getekend :P :P Maar verder is die heel gaaf. De vlekken zijn ook heel erg goed gelukt.

Die creepy art tekening van Telpeva is gaaf. En is echt niet een vergeefse poging. Hij is juist heel goed gelukt. De Rainbow unicorn is ook geniaal :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:34

Zo! mijn animatie van hierboven maar dan zonder het hikje :D *best wel trots*
http://migaria.com/images/2015art/034.html

De enige wijziging is een ander bestandsformaat zodat de animatie vloeiender gaat, ik heb er niks bijgetekend. De rug doet eigenlijk ook iets raars, dat zie ik nu pas :oo Hij loopt goed kreupel, arm paard :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 20:36

Afbeelding
36/365

Beetje druk vandaag; morgen weer rondje reageren :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:58

Prugelpiet, ik vind hem leuk, lekker zo doorgaan :D
Telpeva, dat is wel beter ja, leuk gedaan. Al blijf ik erbij dat hij wat trekt met zijn achterbeen :P
Fanne, leuk weer, ik kijk alleen een beetje gek tegen zijn rechtervoorbeen aan, maar ik doe het je nog niet na :)

Ik wilde al tijden mij aan deze foto wagen, maar durfde niet zo goed, omdat het zo'n lastige is.
Uiteindelijk wil ik deze nog wel op minimaal A4 of A3 nog eens maken, maar dan veel meer uitgewerkt, dus ga ermee blijven oefenen. Wie weet komt ie wel vaker langs dus :P
Nu is het potloden op A5, mijn favoriete paardje van mijn Frankrijk paardrijvakantie.

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:18

Even off topic renske was dat paardje 1 van de paarden van morvan de rustiqeu? Op hun face book staat een paard erg op je tekening lijkt.

Je tekening vind ik ook erg goed gelukt!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:25

Nee, dit is Reglisse van Pradis :) Een roan kleurig paardje.
En dank je wel :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:25

Ooh dat kan ook dan zijn ze beide ongeveer zelfde kleur en bouw. ;)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:35

Weer even een aantal bijgemaakt, nog niet helemaal bij maar ga gestaag verder :j :))

Afbeelding

Sergeantroos; qua verhouding erg mooi, nu nog experimenteren met kleurtjes?
prugelpiet; mooi, denk dat je nog meer mag durven
pluizebolpum; daar word je vrolijk van, wat een mooi plaatje. D epaint is ook erg geslaagd.
Fnanne; heerlijke stijl prachtig zo los en toch zo realistisch erg mooi.
Telpeva: thanks, nu heb ik dat nr ook in mn hoofd :') vind de unicorn erg geslaagd.
Sjolvir; leuke stijl verdient eigenlijk een mooie uitwerking nog! Leuk.
telpeva; gaaf die beweging!
maylotje; mooie stijl zou hiermee doorgaan :j

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:37

Janique, die rechtsboven <3

Lijkt een beetje een tekening van Lena Furberg (die strips.tekende voor de Ponyclub vroeger :j )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 15:40

Janique: weer een hoop moois zo bij elkaar :) en ik moest inderdaad ook aan Lena denken :j
Renskefrea: zo'n heerlijk friemelneusje :) tof met dat paars er zo in :j

Afbeelding
37/365

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:07

Sjolvir Nah, zo simpel is ie niet hoor. Die maantop, staart en manen hebben heerlijke details die het juist 'af' maken. Heel lief en leuk werk zo!
Telpeva Joh, das toch een pleuriswerk, zo'n animatie? Vind 'm alleen daarom al ontzettend gaaf. Dat flapperoor ook, erg bekend.
maylotje Wat ontzettend jammer dat ie iets beschadigt is want het is een mooi schilderwerkje geworden. Dat blauw geeft het wel iets aparts, zo.
Slina Jammer dat de hoefjes voor missen, verder is ie echt wel aardig gelukt hoor. Vooral de manen en staart zien er erg goed uit.
RenskeFrea Misschien dat de beentjes wat dik ogen maar echt storend is het zeker niet. Heel leuke tekening. En dat in de trein?!? Hoe krijg je het voor elkaar.
Die van gisteren, dat flehmende hoofd is mooi geworden hoor! De verkreukelde neus, die tanden en dat oog zijn gewoon echt goed. Het kan nog iets 'smoother' en nog net iets gedetaileerder en dan heb je écht een überkunstwerk!
prugelpiet Lekker draakpaard! Hij lijkt toch best vrolijk zo, met die olijke oogjes.
Fnanne Mooi weer. Deze heeft echt een beetje een western feel, vind ik. Die van vandaag is ook alweer zo mooi. Wat een heerlijk kleurgebruik heb je ook!
janique Prachtig tekenwerk met heel mooie manier van arceren. Ik vind rechtsboven ook het allermooist maar dat slidende paardje vind ik toch ook wel erg knap hoor. Dát lijkt me nou altijd zo moeilijk om te tekenen...

Zo, weer even bijwerken. Had gisteren een erg waterige dag (iets met wasmachines, overstromingen, kranen en frito misto), wel getekend, even snel, maar 's avonds niet meer wakker genoeg om ook nog te uploaden en posten. Dus dan maar twee.

Gisteren een snel schetsje met stift en referentieplaatje van een Tinkertje, digitaal bewerkt tot iets met een sneeuwthema.

'Sneeuwschuiver'
Afbeelding

Vandaag wat meer tijd en maar weer eens de verfjes opgeduikeld. Hij is nog bij lange na niet perfect (o, ik vind achtergronden altijd zó moeilijk) maar met de vorm van het veulentje en de kleuren ben ik wel heel erg tevreden, vooral als je bedenkt dat ik van die verf alleen maar de primaire kleuren en zwart en wit heb. Bij nader inzien had dat blauw niet gehoeven. Acrylverf op papier met referentiefoto. Dit Shette-ukkie heb ik gewoon in het echt gezien en nog net niet in mijn rugtas gedouwd.

'Ieniemienie'
Afbeelding