[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:29

Ik heb een enorm blik vol met mijn katoen / wol. :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:19

Mijn topje van mijn ringvinger tintelt en voelt dof aan. Herkend iemand dit? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:23

Klinkt een beetje als een nintendovinger :P
Beetje RSI achtig?

Ik ga denk ik nog wat haaknaalden bestellen, heb zo'n pakje van de action, maar ik mis een 5 eigenlijk.. en met mijn handen kan i eigenlijk niet met normale haaknaalden haken, moet echt die ergo-naalden hebben :+ deze zegmaar: http://www.echtstudio.nl/haaknaalden/se ... aaknaalden

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:35

Ik ben onlangs geopereerd aan die hand dus vraag me af of het daardoor komt of toch door het haken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:51

Door de operatie kan natuurlijk ook heel goed komen :j ik merk dat als ik wat langer zit te haken ik hele pijnlijke handen krijg, maar dat komt bij mij weer door de artrose.. heb er met de Clover naalden dan weer minder last van, die liggen beter in de hand denk ik.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:21

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 15:15

Das ook een idee Wiebke. Zo kun je ze ook van de potloden bij de action halen (wel eerst kopen natuurlijk) en die om de haaknaald schuiven.
Ik ben op vakantie geweest, heb wel iets gehaakt. Een kussen, moet nog op de foto en ik ben bezig met een mega poject (vragen via PB ivm meelezers ;) ) Tussendoor nog deze uiltjes gemaakt voor mijn broer die gaat trouwen.
Gehaakt met acryl, naald 3. Ogen hadden nog iets groter gemogen, maar ik ben tevreden:
Alleen jammer van de achtergrond, valt de linkse wat weg.
Afbeelding

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:54

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:58

ZOu zomaar bruna ofzo kunnen zijn.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:10

Je kunt ze ook zelf maken met fimoklei met een plaatje van het net erbij.
Wil dat nog steeds een keer doen met alle niet ergonomische haaknaalden die ik heb.
Worden je naalden gelijk ook erg uniek van en door met verschillende kleurtjes te werken kun je de goede makkelijk tussen de anderen uitvissen zonder te zoeken.

(het is al duidelijk dat ik dus niet met een net haaknaaldenetui werk, ik heb hier op mijn tafeltje een (zelfgehaakt) uilenmandje staan waar mijn veelgebruikte haakattributen inzitten, overige naalden zitten in zo'n vakjesdoos tezamen met attributen die ik maar weinig gebruik (oogjes, achterkantjes, knopen, lintjes, charms en andere frutsels)

Voor mij zouden dat soort dingen niet werken trouwens, ik pak mijn naald nl niet als een pen vast, hij ligt niet op mijn hand, maar in mijn knuist zegmaar.

Ik ben ook iemand die sneller last krijgt van pijnlijke vingers/handen bij niet ergonomische haaknaalden. Bij Clovers kan ik het ook hebben hoor, maar dan moet ik gewoon even pauze inlassen, ik kan met Clovers dus wel langer doorhaken zonder last te krijgen.
Bij mij heeft het vooral te maken met dat de normale naalden dun/te dun zijn daardoor houd ik hem met meer spanning vast, clover is breder en daardoor is de druk die ik in mijn vingers houd/heb meer verdeeld... minder 'puntbelasting' zegmaar.

@Krisis, die uiltjes zijn zoooo leuk!
Ben je toevallig ook overgestapt naar Phildar impact, want die kleuren komen me zeer bekend voor lol

Ik bewaar mijn wol in een extra boekenkast in mijn slaapkamer, zal van de week eens een foto maken lol, morgen/overmorgen komen mijn bestelde wolletjes weer binnen nl en dan ligt hij weer mooi vol! (nu is hij vrij leeg en kukelt alles de hele tijd om dus ziet het er een beetje rommelig uit lol
En verder heb ik nog 2 plastic bakken met deksel, 1 met 'katoentjes' en 1 voor 'overige' wolletjes... resten, soorten waar ik maar een paar bollen/kleuren van heb enz.
In de kast ligt de acryl waar ik standaard mee werk en 1 ander soort acryl die niet meer te bestellen is maar waar ik nog wel wat voorraad van heb liggen die langzamerhand opgaat, die 2 soorten kunnen wel onderling gecombineerd worden.

En daarnaast heb ik een grote boodschappentas/shopper (zo'n stevige) met halve bolletje naast mijn handwerkstoel staan, daar zitten de bollen in voor de verschillende kleuren voor verschillende projecten waar ik mee bezig ben. Uit mijn kast haal ik een nieuwe zodra de bol uit mijn tas op is zegmaar.

@cobie, ik heb die vrouw ook ergens gezien een paar maanden geleden maar ik heb geen flauw idee meer waar, als ik iets nl niet opsla is het voor mij niet meer te achterhalen waar ik het gezien heb omdat ik in zo'n rush vaak veel dingen zie en alleen de 'voor mij' interessante dingen ook opsla.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:30

@ Annemieke: Op aanraden van een zeer ervaren persoon heb ik inderdaad de Impact ter hand genomen, naar volle tevredenheid! Nu is het zaak om de restjes van de rest op te maken zodat ik 100% overkan op Impact. Zeker mooie kleuren!

Ik had een haakmapje, maar dat werkt toch niet zo lekker. Nu heb ik een klein koffertje (eigelijk van m'n dochter) waar haaknaalden, schaartje, doosje met oogjes, doosje met garen, doosje met naalden inzitten. Voor mij werkt het etuitje niet, alles viel er telkens uit.

Bolletjes acryl zitten in een rolkist die onder iedere bak (behalve die van ons...) past en dus ergens in de kamer staat. Verder nog 4 kartonnen stapel dozen. 1 met kraaltjes/lintjes, 1 met katoenen bolletjes, 2 met overige frutsels. Maar een vast stapelsysteem zou mooier zijn.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:27

die pennen-grip heb ik gekocht bij een betere kantoor artikelen zaak :) Maar Bruna zal ze misschien ook hebben....

Ik heb een grote mand waar alles in zit :D Daar bovenop staat het mandje van de kat, dus mooi 'weg gemoffeld' .. en poezenbeest vind het heerlijk liggen!

Leuke uiltjes!

enne.... waar halen jullie oogjes? Ik bij de Pipoo's, maar ik vind een euro voor een paar kleine oogjes wel veel..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:30

Ik koop ze op etsy. Zoek daar op 6060 en je vind een goede verkoopster

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:58

Ik gebruik weinig oogjes eigenlijk, meestal heb ik gehaakte ogen aangezien ik ook 'grote' projecten maak.
Toevallig heb ik vorige week wat oogjes moeten bestellen en heb ze hier besteld:

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/breien-en-haken/m695421249-6-mm-ovale-veiligheidsogen-veiligheidsoogjes-neus-amigurumi.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Dit omdat ik dus op zoek was naar ovalen oogjes/neusjes voor het project waar ik nu mee bezig ben, en gelijk nog wat 4mm oogjes besteld omdat deze op waren. Maar het merendeel van mijn oogjes ligt al een jaar of langer niets te doen.
Laatste keer dat ik oogjes gebruikte was in april, 2 paar gebruikt voor 2 schaapjes van Mala.
En de keer ervoor was in januari, 3 paar, voor de piraten van mijn piratenschip.

Het adres van marktplaats heb ik dus goede ervaringen mee, meerdere mailtjes heen en weer gegaan en binnen een dag na betaling lag het al in de bus.
Ik moet echter wel zeggen dat ik helaas met geen mogelijkheid de achterkantjes op normale wijze erop krijg lmao, maar ik heb niet veel kracht in mijn vingers dus misschien dat anderen het wel voor elkaar krijgen.
Zelf heb ik een knip erin gezet :P en omdat ik altijd vrij strak vul weet ik dat ze echt niet los kunnen komen ondanks de knip.
Heb het met heet water geprobeerd (maakt het plastic wat weker dus zou dan makkelijker moeten gaan) maar dat hielp niet, werd zelfs erger in zoverre dat ik met vochtige vingers (van de achterkantjes uit het water vissen :P) helemaal geen grip meer had om kracht te kunnen zetten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:37

Aaaaaarg help!
Snap er niks van. Ik ben vaste rond aan het haken.
1 toer 12 in de ring. Daarna in iedere 2ev 2v haken. En ik kom
gewoon niet tot 18 vasten aan het eind????

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:49

:+ het is natuurlijk 1 2 1 2 ......

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:51

1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste (= 1 meerdering dus) en dat keer 6 doen, dan moet je uiteindelijk op 18 komen ;)

Edit: je hebt 'm al :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:49

Maar nu..... Wie heeft de tip. Nu moet ik 8 toeren 60 vasten maken.
Dat is geen probleem maar hoe zie je nu waar je moet eindigen of moet ik echt iedere toer tot 60 tellen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:02

Steekmarkeerder :) Bijv. een verbogen paperclip, oorbel of ander dingetje wat je door een steek kan halen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:34

:+ schuifspelden werken ook hahha

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:24

Ik gebruik veiligheidspelden, want die kan je vastzetten. :D
Als je wat gevorderde bent, kan je het ook prima natellen; de aantal steken in de toer en de aantal toeren. :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:26

wat een leuke fotos allemaal :) creatief hoor :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:31

Ik heb na 8 toeren toch ineens 4 steken meer hahahaha, nu moet ik elke 9e en 10e samenhaken? Moet ik dan iedere keer tot 10 tellen? Patroonlezen is echt een ramp.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:44

Na 8 rondes 4 erbij is op een aantal van 90 wel te overzien en valt niet op. Je kunt de laatste toer uithalen en 21&22 43&44 65&66 en 87&88 samenhaken. Dan zit je weer op 90 om weer verder te gaan met je patroon.
Maar zelf doen ik dat nooit, ik ga gewoon verder met het aantal steken en minder de rondes erna iedere keer ergens 1tje extra zodat je uiteindelijk weer op het juiste aantal zit.

De volgende toer is bij jou 1,2,3,4,5,6,7,8 vaste en 9&10 samenhaken. In totaal maak je 9 minderingen.
Laat je steekmarkeerder erin zitten, dan hoef je niet de tafel van 9 te doen maar tel je iedere keer van 1 tot 9, dat is voor mij in ieder geval een stuk overzichtelijker. Korte rondes van 6 t/m 60 doe ik dat zonder markeerder omdat dat zo standaard is.
Vanzelf wordt het een peulenschil, geef jezelf ruimte voor fouten.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:51

Sinds ik haak ben ik echt uitmuntend geworden in de tafel van 6 lol

Maar zodra een ronde 42/48 steken heeft ga ik met een steekmarkeerder werken en ga ik tellen in 'hapjes'
ofwel... ik zat gisteren een groot onderdeel te haken waar de breedste ronde 102 steken is, 102:6 = 17, dus tel ik tot 16 +1 (laatste steek vermeerderen, dus 17) en dat dan 6x, doortellen boven de 48 is voor mij erg moeilijk en dan moet ik te veel tijd besteden aan het natellen van mijn rondes, en ben ik uiteindelijk meer bezig met het natellen dan met het haken