[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:07

Latruda schreef:
Ik meld mij ook!
Ik heb 1,5 week terug deze gekocht. En inmiddels zit ik er bijna ieder vrij minuutje achter.
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/p36887.html

Ik heb die ook gemaakt :=
Staat ergens in het begin van dit topic, zag er niet uit :')

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:11

Nerwen Die luipaard vind ik ook echt super gaaf.. eens kijken of er nog een mogelijkheid is om die toch hier te krijgen Haha.. :P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:54

Wat een ingewikkeld gedoe zeg, vanuit de VS naar Nederland iets verzenden %) Heb hier nog de tot nu toe duidelijkste uitleg kunnen vinden: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... uitenland/

Wat betreft bestellen bij Paintworks, is het haast niet slimmer om steeds een aparte bestelling te doen? Anders zit je zo boven die 22 euro. Of trappen ze daar niet in? :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:07

Nerwen schreef:
Wat een ingewikkeld gedoe zeg, vanuit de VS naar Nederland iets verzenden %) Heb hier nog de tot nu toe duidelijkste uitleg kunnen vinden: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... uitenland/

Idealiter bestel je natuurlijk uberhaupt niet vanuit de VS, maar gewoon binnen Europa, dan heb je dat probleem helemaal niet, maar ja, laten deze Paintworks lui nou alleen in de VS zitten. :(

edit: inklaringskosten 13 euro? En dat is dus nog eens apart van de taxes. Moet ik toch eens opletten als ik weer bij amazon.com bestel, ik dacht dat vooraf al betaald werd, maar dan is dat misschien alleen de import taxes. Vaag...
Citaat:
Wat betreft bestellen bij Paintworks, is het haast niet slimmer om steeds een aparte bestelling te doen? Anders zit je zo boven die 22 euro. Of trappen ze daar niet in? :+

Geen idee. Probeer het uit, zou ik zeggen. :D

Feit is dat je ook gewoon mazzel kan hebben, en de douane niet eens een kick geeft en je schilderijtjes door laat gaan zonder enig gemor. ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:23

Cindeeh schreef:
Hallo zou ik misschien ook meebestellen?
Ik heb wel een leuke die ik wil. hoeft niet perse nu, mag ook met de volgende ronde.
http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... mber.aspx#
Ik ga nog even verder snuffelen maar deze staat toch wel op mijn verlanglijstje :D
Edit: Oh en deze!! http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... +Kit.aspx#

Als die inklaringskosten van 13 euro erbij komen zou het inderdaad nog wel eens een stuk duurder kunnen uitvallen, sorry. Ik dacht dat amazon.com dat er al bij berekende, maar kennelijk bemoeien ze zich alleen met de import taxes. :(

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:28

Ik heb het lijstje maar even aangepast n.a.v. het inklaringskosten verhaal. Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Belachelijk trouwens dat het vanaf 1-1-2013 13 euro is, jemig.

Dallista schreef:
Via amazon.com, goedkope shipping (8-14 werkdagen)

AnoukS_: € 17,09 (geen import taxes)

Ell_en: € 32,39 amazon.com (inc 5,62 import taxes). Hier kan dus nog 13 euro bovenop komen aan inklaringskosten.

Cindeeh: € 46,55 (inc 8,09 import taxes) Hier kan dus nog 13 euro bovenop komen aan inklaringskosten.

joke165: niet op voorraad bij amazon.com

Via http://www.eksuccessbrands.com/paintworks/, goedkope shipping (via USPS, tot 21 dagen)

onderstaande prijzen zijn gebaseerd op de 20 % actie die nog loopt tot en met morgen (zondag), dus voor evt. snelle beslissers... ;-)

joke165: € 19,54 (je betaalt geen import taxes)

AnoukS_: niet op voorraad bij eksuccessbrands

Cindeeh: € 30,72 exc import taxes (en daar zou dan dus ook nog tax + 13 euro inklaringskostend bij komen)

Ell_en: € 22,37 uhm... ik *denk* dat je geen import taxes en inklaringskosten hierover hoeft te betalen, omdat de korting van 20 % over de producten zelf wordt geheven, en niet de verzendkosten (en dan kom je dus onder de 22 euro grens met de producten). Beetje lastig geval dus. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe streng de douane met dit soort dingen is.

edit: zie net dat Focussed nog wat uitleg heeft gepost over belasting (tax) en inklaring. Hopelijk verheldert dat bovenstaand verhaaltje. ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:39

Ja, 13 euro vond ik ook nogal veel :+ Ik kan altijd over een paar dagen nog 's een Paintworks bestellen, zodat ik onder de 22 euro blijf steeds :+ Zo duur vind ik Paintworks trouwens niet, voor een Schipper betaal je al snel 30 tot 40 euro -O-

Maar, ik heb net de Luipaard besteld *\o/* Zag nog een foto van het voltooide schilderij en wow wat mooi! :oo

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:17

Nerwen schreef:
Ja, 13 euro vond ik ook nogal veel :+ Ik kan altijd over een paar dagen nog 's een Paintworks bestellen, zodat ik onder de 22 euro blijf steeds :+ Zo duur vind ik Paintworks trouwens niet, voor een Schipper betaal je al snel 30 tot 40 euro -O-

Maar, ik heb net de Luipaard besteld *\o/* Zag nog een foto van het voltooide schilderij en wow wat mooi! :oo

Ik schaam me diep, sorry dat ik dat gedoe met de inklaringskosten helemaal vergeten was. Pffft, maar maakt voor een enkel schilderij niet uit, moet wel onder de 22 euro uitkomen, lijkt me. Lang leve el cheapo dollarkoers. :)

Het luipaard even opgezocht, jeetje ja, wat een heerlijk ding!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:21

Nerwen schreef:
Ik vind deze erg gaaf: http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... +Kit.aspx# (Japanese Garden, dat lijkt me nou zo leuk, iets met heel veel verschillende kleurtjes)

Ik heb deze. Was oorspronkelijk van plan deze als eerste te maken ( <3 Japanse tuinen!), maar toen kreeg ik de Japanse tuin van Plaid te pakken, en heb ik die eerst gemaakt, en daarna toch maar besloten even wat anders te doen ipv weer meteen een Japanse tuin, da's een beetje eentonig. Maar hij ziet er inderdaad geweldig uit.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:22

Hmm.. nouja, ik wacht er nog maar ff mee..
Vind het dan wel erg veel..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:24

Ohh als ik dit allemaal zie wil ik dit ook eens gaan doen! Heb dit vroeger ook wel eens gedaan en vond het toen leuk om te doen maar zo jammer dat het niet zo mooi was als op het plaatje maar ik lees hier dat het dan ligt aan het merk??
Ik ga denk ik ook maar eens iets bestellen in het nieuwe jaar!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:39

Sandyislief schreef:
zo jammer dat het niet zo mooi was als op het plaatje maar ik lees hier dat het dan ligt aan het merk??

Ja. Sommigen gaan er kennelijk vanuit dat je alleen wat basis vlakjes schildert die zij je voorschotelen, en dat je de details dan zelf wel kan toevoegen om het plaatje op de cover na te maken. Uhm... nou, dat zal vast wel kunnen, maar dat is voor veel mensen gewoon niet weggelegd (ik ben zelf absoluut niet creatief, dus kan daar niets mee).
Ik ken eigenlijk alleen Schipper, Paintworks en Plaid (oh, Mammut, geloof ik, een Duits? merk) waarbij de nummervakjes precies overeenkomen met de cover art. Reeves is verder, IMHO, nog wel te pruimen, maar Artist's Collection en vooral Royal & Langnickel zijn, uhm... nou ja, ik zou de moeite niet nemen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:04

Een beetje aardige verkoper verzendt het ook als gift zodat je pas bij een hoger bedrag inklaringskosten betaalt :j

Over een gitaar van 400 betaalden wij overigens 75 euro inklaring.

Bestellen erg vaak uit amerika maar alleen de gitaar is 'onderzocht' ze checken lang niet alle pakjes.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:20

Jans schreef:
Een beetje aardige verkoper verzendt het ook als gift zodat je pas bij een hoger bedrag inklaringskosten betaalt :j

Ja, heb je helemaal gelijk in. Bij aankopen op bv eBay lukt dat vaak wel. Is trouwens nog een optie, rondkijken op eBay voor de paintings.
Citaat:

Ja, dat zal dan die 12,50 (of nu 13 euro) inklaring zijn plus btw, plus nog eens douanekosten (weet niet hoeveel dat is, maar dat geldt vanaf 150 euro, zo uit mijn hoofd).

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:23

Dallista schreef:
Ik schaam me diep, sorry dat ik dat gedoe met de inklaringskosten helemaal vergeten was. Pffft, maar maakt voor een enkel schilderij niet uit, moet wel onder de 22 euro uitkomen, lijkt me. Lang leve el cheapo dollarkoers. :)

Het luipaard even opgezocht, jeetje ja, wat een heerlijk ding!

Joh, maakt niet uit toch :)
Ik vond de site van de douane nou ook niet bepaald duidelijk, gelukkig was PostNL voor de verandering wat helderder! Ach, dan gewoon eens in de zoveel tijd eens een schilderijtje bestellen, vind ik niet erg want ik doe vaak weken over 1 schilderij.
8 euro ofzo extra betalen vind ik niet erg, maar als er dan ook nog 's die 13 euro aan inklaringskosten bij komt wordt het me wat te gortig (dan ben je meer kwijt aan verzendkosten, dan aan je schilderij).

XxLiEsJuHhxX schreef:
Nerwen Die luipaard vind ik ook echt super gaaf.. eens kijken of er nog een mogelijkheid is om die toch hier te krijgen Haha.. :P

Kan je niet van iemand (ouders?) een creditcard lenen? Zo doe ik het ook, ik leen die van mijn pa en maak het bedrag dan gelijk weer terug naar hem over.

Jans schreef:

Bestellen erg vaak uit amerika maar alleen de gitaar is 'onderzocht' ze checken lang niet alle pakjes.

Ja, maar je zal maar net diegene zijn waarbij ze het wel onderzoeken :+ Het is een risico, maar ik blijf dan liever aan de veilige kant en besteedt die plusminus 20 euro voor inklaring/btw/douane aan andere, leuke dingen :P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:33

Dallista schreef:
Nerwen schreef:
Ik vind deze erg gaaf: http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... +Kit.aspx# (Japanese Garden, dat lijkt me nou zo leuk, iets met heel veel verschillende kleurtjes)

Ik heb deze. Was oorspronkelijk van plan deze als eerste te maken ( <3 Japanse tuinen!), maar toen kreeg ik de Japanse tuin van Plaid te pakken, en heb ik die eerst gemaakt, en daarna toch maar besloten even wat anders te doen ipv weer meteen een Japanse tuin, da's een beetje eentonig. Maar hij ziet er inderdaad geweldig uit.

Die andere die je hier eens gepost hebt, vond ik ook erg mooi! Vooral van een afstandje (maar dat geldt eigenlijk voor alle schilderijen, ze zijn het mooist vanaf een afstand).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:09

Nerwen schreef:
Die andere die je hier eens gepost hebt, vond ik ook erg mooi! Vooral van een afstandje (maar dat geldt eigenlijk voor alle schilderijen, ze zijn het mooist vanaf een afstand).

Dank je. :) Up close is het een beetje een apart gezicht. De 'stijl' van dat schilderij is erg van het min of meer ronde vakjes; doet me zelf erg denken aan mozaiek, maar dan zonder rechte lijnen. Is leuk voor een keer, maar schildert wel een stuk langzamer dan bv die moonlit paradise waar ik mee bezig ben; die heeft gedeeltes met van die lange horizontale 'strepen'.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:24

Woow jullie ingen eventjes snel.. Ik ga morgen eens kijken if ik de craditcard van mijn ouders kan lenen.. Nerwen jij had die panterook gedaan toch..?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:42

Jup, die had ik ook besteld :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:45

Ohh jij had er meerdere.? Weet je op hoeveel i ongeveer moet rekenen voor enkel die panter..?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:58

Nee, ik had alleen de panter/luipaard besteld :) Ik kwam omgerekend in euro's op 19,54. Da's inclusief verzendkosten.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:45

Ohhh dat is een mooi bedrag.. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:22

Wanneer willen jullie gaan bestellen? Want ik kon gewoon meedoen toch? ook al heb ik geen CC?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:02

Als jullie gaan bestellen, wil ik ook graag mee doen..
Maar om het zelf te doen zie ik nog niet zo zitten...
En heb ook geen creditard....

Ik heb vandaag van mijn luipaard het rechter zijpaneel afgekregen.
Ik ga zo verder met het linkerpaneel.
Kan op moment helaas geen update foto plaatsen, want onze gewone pc moet gerepareerd worden,
en als ik het op dit mini laptopje moet doen, duurt het eeuwen ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:23

Als je met je bestelling op of boven de 22 euro komt wordt het wel een duur geintje, met die inklaringskosten er ook nog bij. Had ik bij mijn mega-order helemaal niet bij stilgestaan dat dat zo'n bedrag was (het was sowieso gewoon een enorm bedrag dat ik moest betalen, heb toen niet de moeite genomen om nog eens te gaan zitten uitpluizen waar het bedrag allemaal uit bestond).

Ell_en ik zou het misschien voor je kunnen regelen op de eigen site van eksuccessbrands, maar de kortingsactie loopt nog tot en met vandaag, dacht ik, en als de douane moeilijk doet heb je dus wel kans dat je behoorlijk extra moet betalen (btw + inklaringskosten). Voor hetzelfde geld doen ze niet moeilijk over die paar cent boven de 22 euro en is het geen enkel probleem, maar ja...

SteffiiY, welke wilde jij kopen?