Ben alleen nog niet over de kleur uit
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar ik heb ook een naaldje maat 3 en dat dunne katoen, iets anders was er niet in huis... Maar om te oefenen is het leuk. Ik wil alleen eerst m'n wikkelvest afmaken voordat ik begin met een patroon haken, anders komt hij nooit af... Mijn moeder wil gehaakte gordijntjes voor in de keuken, maar dat moet maar even wachten. Moet ook eerst nog flink oefenen
.
wist nog precies hoe het moest.
zijn ze zeker niet gewend (of het ligt aan m'n leeftijd
sommige mensen vinden breien nog altijd iets voor oudere mensen...
)

Wat rot zeg, ook dat je altijd pijn hebt
wel fijn dat paardrijden helpt trouwens, vaak hoor je het juist andersom

. Helaas werkte ik op dat moment in hetzelfde ziekenhuis dus heb er toen geen werk van gemaakt. Gelukkig was mijn werkgever zo begripvol om mij uiteindelijk te ontslaan vanwege de klachten die ik dankzij die arts had overgehouden. Geeft een fijn gevoel als je werkgever de situatie begrijpt
. Na bijna 2 jaar thuis te hebben gezeten, heb ik nu een baas die wél begrip heeft, geen probleem met een arbeidshandicap en menselijk is. Ik kan nu niets meer tegen die arts doen omdat het verjaard is
. En het ergste is: ik ben niet zijn enige slachtoffer........
. 

Ze hebben vaak wel leuke kleurtjes.
Ik heb nog nooit met een patroon gewerkt, dus dat moet ik allemaal nog even leren. Vast iemand hier die mij kan helpen.
)
Daar had ik ng niet eens aan gedacht
dat is denk ik wat ze bedoelen. Ik heb een gewone sjaal gebreid op een rondbrei, maar das dan omdat je de sjaal in de breedte breidt ipv de lengte. Krijg je een ander effect en op gewone naalden krijg je geen 300 steken kwijt, op de rondbrei wel.
. Gisteravond mijn sok afgebreid en net de teen breiend gemaasd en de draden afgewerkt. Dus nu officieel mijn paar sokken klaar
. Ga zo een mouw opzetten van die kabeltrui. Dat boord is niet zo erg als van de panden (wordt in het rond gebreid, zowel mouwen als panden. Dan alle 440 steken in 1x op de naald voor de raglan.)
. Dat ga ik dus nu doen en zal regelmatig kijken of er assistentie nodig is
Krissis schreef:dat is denk ik wat ze bedoelen. Ik heb een gewone sjaal gebreid op een rondbrei, maar das dan omdat je de sjaal in de breedte breidt ipv de lengte. Krijg je een ander effect en op gewone naalden krijg je geen 300 steken kwijt, op de rondbrei wel.
. Naald 3,5 voor die grote ecru omslagdoek.
En het wordt inderdaad katoen en geen wol, want anders kan ik hem niet dragen.
. Dus, ja je hebt 60 en 80 nodig. Want de katoen krijg je niet in 1x op een 60 cm naald aan het eind....