[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 22:10

Wat jij wil _O-
Ik weet niet voor wie je hem wil maken? :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:11

voor mezelf! ik ben echt gek op mutsen :))
....ik heb volgende week vakantie <<)

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:24

Help! Ben nieuw hier, volg de creaties wel al, en ben er nu zelf een aan het maken, een vleermuisje. Nu heb ik oogjes besteld, van die innetjes, en daar zitten van die ronde dingetjes bij. Ik heb zo'n pennetje in zo'n dingetje geprobeerd te doen, maar dat ging niet echt. bovendien is mijn hoofdje al kaar en opgevuld, hoe krijg ik dat oogje nou vast?

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:55

Oeps Bibi, dan maar de vulling er weer uithalen anders krijg je de oogjes er niet in.
Deze oogjes gaan ook wel lastig open en dicht maar dat betekent dat ze wel goed blijven zitten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:12

Ik ben nu bezig aan een Poncho voor mezelf in het wit-zwart. Heb hem bijna af. Kijken of ik een wat modieuzer hoedje er bij kan haken als ik nog wol over heb.

Daarna begin ik aan een bonte poncho voor mijn dochter.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:37

Oogjes moet je er inderdaad tussen het haken door erin verwerken. Meestal doe ik dat als ik nog een toer of 4 tot 6 over heb. Dan vullen en dan het kopje dicht maken :)
Veiligheidsoogjes kun je enkel sluiten, het is dus niet de bedoeling dat je ze dus weer los kunt krijgen. Is mij in ieder geval nog nooit gelukt :+ En sommige gaan inderdaad wat moeizaam :j

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:58

Heb bijna alles uitgehaald, oogjes erin, en opnieuw gehaakt. En gelukt! Alleen dat gepriegel gaat me niet zo goed af .....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 15:08

Oefening baart kunst :Y)
Als ik te lang moet gaan zitten pielen gooi ik het ook met regelmatig de hoek in :')

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:41

Hoi!

Ik ben in vorige topic wel eens langs geweest maar ik doe nu weer beetje oppakken.
Zelf doe ik dan knuffeltjes maken, heb wintson en een nijntje gemaakt.
Nu wil ik met een groter iets bezig...
Probleem dat ik heb is als ik de magic ring doe en dan vermeerder zoals is aangegeven ik altijd een bolletje met een punt over houd. Ipv een mooie ronding...HELLUP

Ik zou ook graag een avondje samen haken om juist dit soort dingen en handigheidjes door te nemen.
Maar ik woon in Friesland....kan iemand me helpen?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:14

nou weet niet waar je in friesland woont, ik woon vlakbij emmeloord dus je bent van harte welkom om eens te komen haken,

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:56

Kayila schreef:
Hoi!

Ik ben in vorige topic wel eens langs geweest maar ik doe nu weer beetje oppakken.
Zelf doe ik dan knuffeltjes maken, heb wintson en een nijntje gemaakt.
Nu wil ik met een groter iets bezig...
Probleem dat ik heb is als ik de magic ring doe en dan vermeerder zoals is aangegeven ik altijd een bolletje met een punt over houd. Ipv een mooie ronding...HELLUP

Ik zou ook graag een avondje samen haken om juist dit soort dingen en handigheidjes door te nemen.
Maar ik woon in Friesland....kan iemand me helpen?

Ik woon in Leeuwarden en ben een geoefend haakster. Heb volgende week vakantie, dus je mag gerust langskomen.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:15

Jullie zijn echt lief! Ik ga hier in Bergum eens bij wolwinkeltje vragen die schijnen ook cursussen in haken en breien te doen hoorde ik vanmiddag!! Zo niet kom ik hier nog even op terug!

Ik heb zelf geen vakantie en werk verder elke dag dus het zou een avondje of in het weekend moeten!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:14

9 dagen geleden de laatste post, dat kan niet he, dus zal mijn nieuwste creatie even laten zien hier

tadaa op aanvraag een hondje gemaakt, ben er zelf content mee, :D

Afbeelding

Afbeelding

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:11

Wat een schatje Dobbel.
Zijn er nog mensen die vanaf engelse patroontjes haken en die een kerstman en kerstvrouw willen hebben?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:13

ja hoor daar haak ik vanaf en heb zeker belangstelling

jessica_faber@msn.com

(mocht iemand eens wat willen ruilen, ik heb heeeeeeeeel veeeeeeeeel patronen, maar kan altijd wat nieuws bij, dus ook dan mag je me mailen)

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:01

Hallo allemaal!
Ik ben sinds 2 weken bezig met haken. Ik kon het niet, maar pik het gelukkig snel op (en het ligt me een stuk beter dan breien, want ik kan met haken zowaar figuurtjes maken in plaats van alleen maar rechte lapjes _O- ).
Ik heb veel tips gehaald uit dit topic en het vorige topic en ben zeer geïnspireerd geraakt. En ik vind het echt super leuk om te doen! Ik haak vooral knuffeltjes. Heb al een Winston, maar ook een Rudolf the red nosed Reindeer (voor me moeder, die is nu al in de kerstsfeer :D ). Ben nu bezig met 2 nijlpaarden (grote en kleine). Daarna wil ik de teckels maken, en ik heb nog een patroontje voor een brainslug (van het tv-programma Futurama) (op verzoek van mijn vriend).
Ik zou ook heel graag een Eeyoor (van winni the pooh) willen maken, maar daar kan ik geen (gratis) patronen van vinden helaas. Is er hier toevallig iemand die wel een eeyoorpatroon heeft en die met mij wil delen? :o

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:53

Jessica hohoho daar komt de kerstman naar je mailbox toe
@Toedelou als je googelt naar: `haakpatroon teckel matawi's crea` kom je ook een leuk haakpatroon van een teckel (onder de teckelfoto´s staat een zinnetje waar je kan klikken voor patroon).
Ik wil kijken of het lukt Eeyoor door te sturen, maar daar kan ik nu niet naar kijken, misschien dat ik er zondag even voor ga zitten.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:29

ik stuur toedelou vanavond een eyoor zodra ik haar mailadres gekregen heb, dus dat komt goed.
ik heb nog geen mail binnen maar dat zal dan volgen ben heel benieuwd,

die teckel heb ik ook al overgens.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:48

Fijn Jessica, ik ben nu op mijn werk, kerstpatroontjes staan nog even in mijn email dus dat is makkelijk. Voor jou zouden ze denk ik toch ook wel binnen moeten zijn hoor nu.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:53

ja haha zijn ze ook hoor, denk wat is dat een raar email adres dus had het nog nit geopend, tot jij zij dat het verstuurd was, toen toch maar even gekeken en ja hoor, super bedankt ze zijn erg leuk. en deze had ik nog niet, ik heb wel een andere variant, als je daar belang bij hebt, dan hoor ik het wel.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:07

Oho raar emailadres, is een emailadres uit de oude tijd :)
En kerstman en een kerstvrouw?
Ben wel nieusgierig er naar ja.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:46

Dankjewel Jessica ze zijn weer erg leuk.
Nu snap ik het ook, jij hebt het emailadres van mijn werk binnengekregen, mijn collegatje vind de patroontjes ook erg leuk :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:52

veel plezier ermee,

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:28

Is haken makkelijker dan breien? :D
Wil het wel eens proberen, eerst eens beginnen met een recht lapje/dekentje.

Heeft iemand een patroon voor mij (of kan mij vertellen waar te vinden) voor een makkelijk knuffel beestje? Neem ook aan dat je de beestjes moet vullen, maar waarmee? Gewoon watten? :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:04

nee niet met watten vullen, kussen vulling doe ik er in.
haken is makkelijker dan breien, vind ik. wil je wel een patroontje doorsturen die ik zelf als eerste gemaakt heb. winston een klein olifantje,