[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:36

Wat grappig om te zien hoever de bedragen (en dus de meningen) uitelkaar liggen. het gaat van 20 euro, naar 50 euro xD

Bitje: Mooi. Je gaat echt wel vooruit hoor! 30 euro
janna: Opzich wel leuk. alleen is de foto niet zo goed, (Oops. zie nu pas je nieuwe foto) leuk. 20 euro
thoraklover: Goedzo. ook jij gaat écht wel vooruit. Ik zou er denk ik 10euro voor geven. ik vind het persoonlijk te gesmudged, En er mag van mij meer kleur in. het is een zwart paard, maar ook daar zit meer in dan alleen zwart en wit.
Zo, ik ben weer bij. dan nu mijn werkje.

Dit is Bailey. Een super mooie herdershond. Ik heb hem in deze vakantie geschilderd. Voor een eerste dierenportret ben ik er tevreden over! Ik ben hier drie dagen mee bezig geweest (Van 10 tot 4, met pauzes natuurlijk) geschilderd met acryl. op een doek van de action.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden
Afbeelding
xLeonie

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:44

LeonieL mooi zeg :j Ik zou er €50,00 voor uit willen geven.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:47

Heey,
ik heb net het laatste(denk ik)aan mijn schilderij gedaan :D

Hij is 40cm breed en 60cm lang zo ongeveer

Afbeelding

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:31

32:

Nanette1: leuk werk, vind alleen roze rond om ezel wt jammer, 50 euro
Rinske: super mooi portret, vooral de vrouw, vind de baby iets minder.
Knap hoe je de tekturen van de stof heb weergegeven, 100 euro
Bungarus niet zo mijn ding, wel knap gemaakt, vooral bij tentakles. 30
Bello: 1e niet helemaal mijn ding, wel knap gemaakt. Hond erg mooi, vooral neus, 1e 30, 50
Bello2005: knap weergegeven, 30 per stuk
Century5: kloppen de verhoudingen helemaal?, vind zelf niet helemaal. 30

33:
Tinkehorses: knap werk, vooral de lichtstukjes, 80
Leonie L: mooi gedaan, achtergrond minder, 70
_bitje_ : knappe tekenign,heel realistisch, 70
Jannaa_: mis wat iets, kan niet helemaal aangeven wat. 30
Thoraklover: knap gemaakt, vind computer moeilijk te taxteren, namelijk geen idee hoe moeilijk dat is :P, zou zeggen 30 euro

34: leonieL: mooi gemaakt, jammer van iets wat slordige achtergrond, ogen erg mooi, 70
Nanette1: niet mijn smaak, knappe edoorzichtige bollen, 50

hier mijn taxaties, nu mijn werken

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:35

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:23

Afbeelding
(mijn 1e mens digital art)

LeonieL: Leuk gedaan! (+ goede contrast met achtergrond): 40€
Nanette1: Tof gebruik van de kleuren maar niet helemaal mijn ding: 30€
Carlijnnn: Mooi gedaan, vreemde hals op de 2e foto. 1e foto: 38€ 2e foto: 35€
De 3e foto van die olifant vind ik heel leuk gedaan! Witte achtergrond vind ik heel goed gekozen. Zorgt voor een toffe contrast. Niet te druk. Zou 'm zo ophangen. :) 55€

Edit:
Thoraklover: 20€
Jannaa_: 20€
_Bitje_: Héél mooi! 60€
LeonieL(vorige pagina): 40€
TinekeHorses: Leuk! Alleen idd vreemde oog en keelriem komt vreemd uit aan kaak. 50€
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 04-01-11 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:25

Zou je even wat meer willen taxeren? :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:46

LeonieL: Erg mooi, ga me niet aan een taxatie wagen, maar vind dat je een fijne en gewaagde manier van schilderen hebt :j

nanette: Lekker abstracts, heeft iets futoristisch, mooi :) , vind alleen de horizontale en verticale lijnen wat jammer denk ik, had ze misschien weggelaten.

Carlijn: Fijne kleuren en mooie schaduwen.

Hanne: Voor de eerste keer een mens digitaal zeker niet verkeerd, maar er is iets met het gezicht... can't put my finger on it.

Vroeg me af of jullie een werkje van mij wilde taxeren. Ik wil deze portretten aan gaan bieden, maar ik heb echt geen flauw idee in welke prijsrichting ik moet gaan zitten. Hoopte dat jullie me zouden kunnen helpen.

Grootte: 21 x 30 cm op papier
Materiaal: Conte krijt

Afbeelding

Dit zijn de foto's die ik o.a. als voorbeeld heb gebruikt.

http://img444.imageshack.us/img444/4403 ... 363s3j.jpg

http://img814.imageshack.us/img814/8312 ... 86ha6r.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/1843 ... 476cyh.jpg

Alvast bedankt :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:12

hanne_x3 digitaal, moeilijk voormijn om te taxeren, vind gezicht erg vlak kwa kleuren, zouden meer grijstinten in mogen, wel leuke houding, 10 euro
KG_Images mooi gemaakt, vooral de neuzen, 45. als je echt paarden van mensen wil gaan teken zou ik wel wat werken aan je expressies enzo, want vind de paarden niet heel erg lijken op die van de foto´s

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:52

Heeeeeej
Deze tekeningen zijn allebei op A4-formaat gemaakt de eerste is met houtskool en potloden gemaakt de tweede heb ik gewoon met HB-potlood gedaan!! Ik hoop dat jullie het wat vinden!!

Afbeelding
Afbeelding

Pffff... Het is echt lastig om er een prijs aan te hangen dit is namelijk de eerste keer dat ik dit doe!!! Ik heb zelf ook een tekening en ik hoop dat jullie daar ook iets over te zeggen hebben!!!

KG_Images: echt heel mooi ze zijn heel sprekend €30
Hanne_x3: €20
LeonieL: Hij is heel mooi heel sprekend maar de achtergrond had ik niet zo vel gedaan maar echt super €40
Nanette1: Wel mooi maar niet echt mijn stel €20
Carlijnnn: Ik vind ze echt heel gaaf!!! Voor de 1ste: €35 voor de 2de ook voor de 3de:40
Thoraklover: €40 Ik vind de achtergrond heel gaaf!! (het paard natuurlijk ook:D)
Jannaa_: €20
_Bitje_: Héél mooi! €60
LeonieL: €40
TinekeHorses: €60 echt super mooi!!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:12

LeonieL: je word steeds beter dat is een ding wat duidelijk is! Kwa kleur is hij erg mooi, kwa compositie vind ik hem een stuk minder. hij had bewijze van spreken ook op een a4 formaat gekund als je begrijpt wat ik bedoel. E 65,-

_Bitje_: mooi 'af' portret E45,-

jannaa_: Ik vind de foto te slecht om te beoordelen, terwijl ik wel een interessante tekening zie. Jammer..
*edit* scrollt verder, leuke tekening, mooie compositie alleen mis ik contrast E25

thoraklover: Ik vind je stijl nog niet zo door ontwikkeld, dwz harde lijnen en kwa kleur wat eentonig.. ik zou zeggen experimenteer met brushes,kleuren en structuren dan worden je portretten veel interessanter.

LeonieL: Les 1, niet meer op doeken schilderen van de action! Je werk is beter waard hoor :j Gaaf portret mooi kleurgebruik en je ontwikkeld echt heel snel. Ben benieuwd wat het formaat is E 75

nanette1: Moeilijk te beoordelen, het is niet mijn smaak en ook niet mijn kleurstelling :)) Maar de compositie is mooi het heeft iets surrealistisch.. De lijnen vind ik dan een beetje afbreuk doen aan het geheel, ben benieuwd hoe die 'strak' eruit zouden zien. E65

Carlijnnn: Mooie doeken, maar ik vind ze nog niet 'af' zoals er onder staat 40 min voor een schilderij.. dan zit bij mij de achtergrond er nog niet eens op! :)) Ik denk dat als je wat verder afwerkt zoals bij de kippen bv wat meer veerstructuur verwerkt en wat meer focuspunten aanbrengt ze nog mooier worden.

Hanne_x3: Ik vind hem niet af, hij oogt erg slordig en onafgewerkt. Met een achtergrond zou je het al een stuk kunnen verhelpen en ook dmv een andere uitsnijding te kiezen, hij lijkt nu een beetje misvormt.

KG_Images: erg mooie tekening! Ik ging alleen de foto's erbij bekijken en nav de foto's vind ik de portretten dan weer iets minder, omdat ik de gelijkenis niet overal terugzie. Ik weet natuurlijk ook niet wat je intentie is maar als vrijstaande tekening zeg maar E65,- en als je portretten aan gaat bieden zou ik nog iets meer letten op gelijkenis.

Kristel16: Vind ze nog erg kaal! Het zijn leuke tekeningen maar het beeld wordt veel interessanter als er een achtergrond bij zit of dat de muisjes in een omgeving zijn geplaatst waar iets gebeurd (een kat op de loer ligt misschien wel :)) ) Ben benieuwd wat we meer van je gaan zien.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:48

Ik heb m'n paardenoog ook iets aangepast en het ziet er al nu stukken sprekender uit. :)

Pagina 33:
@LeonieL; €20,-
@_Bitje_: €70,- Prachtig gedaan! :) Kan ik nog een voorbeeld aan nemen van dat oog. ;)
@jannaa_: €10,- Misschien nog iets meer accenten in de manen en staart aan brengen..

Pagina 34:
@LeonieL: €20,- Apart maar wel mooi gedaan. :)
@nanette1: €25,- Niet helemaal mijn smaak. ;)
@Carlijnnn: 1) €45,- Erg mooi! :D 2) €10,- 3) €30,- Misschien nog iets meer schaduwen maken,
en iets aan de ogen doen dat die er echt uitspringen. Is erg lastig, kan ik zelf ook niet. :+
@Hanne_x3: €25,-
@KG_Images: €50,- Prachtig gemaakt! <3

Nevony schreef:
Tinekehorses: Ik vraag me af of aquarel wel het juiste materiaal is voor jou, want hoe je er nu mee geschilderd hebt lijkt het meer acryl verf, misschien een idee om daar eens mee te proberen te schilderen, om dat een keertje uit te proberen? voor dit schilderij iig 25,- euro

Ik schilder al jaren met Acryl verf en Aquarel. ;) Maar ik vond het zo mooi om minder water te gebruiken. :P

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:13

LeonieL: Ik vind de ogen en de neus erg mooi gedaan, maar in de vacht mis ik nog wat scherpte. Ik heb het idee of ik door een matte ruit kijk bij de vacht en dat is jammer want het is wel een mooi schilderij. Misschien nog iets meer structuur in de vacht te brengen? €20

Nannette1: Niet geheel mijn smaak, ziet er soms wat slordig en snel afgemaakt uit, hoewel dit waarschijnlijk niet het gevan is. Zonde. €10

Carlijnnn: voor de haan en de kip beide €10, vind het leuk dat je een eigen stijl hebt, maar het is niet mijn stijl. Vandaar dat ik er niet zoveel voor wil geven.
Voor de olifant €15 mis nog wat contrast.

KG_Images: Op zichtzelf een net beeld, maar mis toch net dat extraatje waardoor ik denk: JA! die wil ik hebben! €18

Kristel16: Leuke tekeningen om verder uit te werken, gewoon lekker doortekenen. Voor nu helaas nog niks.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:01

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:45

Goed idee xXLianneXx! zal mijn taxaties ook weer eens bijwerken..
blz. 28&29
_haflinger: ik zou er nog niks voor geven, vind hem wat krasserig, maar de verhoudingen kloppen al aardig. gewoon lekker blijven oefenen!
_Laura_: leuk, alleen, heb je op dat blokjespapier getekend? da's wel zonde van je tekening hoor! als ik niet naar de blokjes kijk €10,-
blz. 30
Quebelle: mooi, alleen jammer dat ie zo in een leeg vlak staat.. zonder kattenpis €20,-
_Bitje_: ik weet dat de meesten hier van de "primaire kleuren erdoorheen" zijn, maar zou toch eerder rood in plaats van blauw erdoor gedaan hebben, vind't niet zo passen bij het palomino. Verder wel erg mooi uitgewerkt! €30
_halinger: die is al beter! Het oog mag er nog wat meer uitspringen, valt nu nog teveel weg in de rest €7,50
Manegepaard: hij is wel schattig :D maar zou er niks voor geven..
bornie97: zou wat meer werken aan het "in goede verhouding" tekenen. Vind het nu nog niks waard..
blz. 31
hey, een hele pagina met discussie :')
onee,
bello2005: mooi! wat is het materiaal, formaat? Als ie rond de A4 zou zijn, €45 (de manen zijn wel een beetje één groot vlak, das jammer)
blz. 32
nanette1: weer een ezel, leuk! (wordt het een hele serie?) lekker fris en vrolijk €30
bello2005: pff, lastig hoor, vind je schilderstijl heel mooi, maar zou eigelijk niet weten wat daarvoor te taxeren, het zijn een beetje losse onderwerpen op 1 doek.. €45?
Die tweede en derde zou ik niet weten, iets van €25 ofzo..
Rinske: gaaf! Kleur van het papier past er ook super bij, €50 (als het bekenden van me waren wss. wel meer)
Bungarus: weer zo'n onderwerp waarvan ik het eigelijk niet zou weten wat ervoor te geven Vind ze wel heel gaf gemaakt! Vooral de combinatie inkt+aquarel is goed €35 p st
bello2005: die eerste is mooi! Vind ik iets voor op de motorkap van een Pontiac ofzo €45
De honden(?) vind ik iets vreemds hebben, wel erg mooie haarstructuur maar de neus lijkt veel platter
dan de rest..€30 p st, mea culpa vind ik niks, en de dame met rode roos €25
De bulldog(achtige hond) daarentegen vind ik wel helemaal kloppen, €55
Century5: hij is nogal uit verhouding, de ogen te amandelvormig en de neus te groot, zou er nog niks voor geven
blz. 33
TinekeHorses: Zenyetta :D ben het met je eens over het oog, maar aangezien het aquarel is kun je het idd beter zo laten, de schaduwen, manen en bontje zijn èrg goed €55
LeonieL: leer het nou eens, met daglicht fotograferen. :D Vind hem heel mooi, het rechter oor lijkt wat hoog te zitten, maar erg mooie techniek, €50
_Bitje_: wel potlood? Ik dacht echt inkt... Vind hem super, mooi met de aderen en structuur, is trouwens A4 inclusief het hele stuk wit erom? €65
jannaa_: zo is ie beter. Vind de strepen op de achtergrond wat storend, verder wel leuk actiemoment €15
thoraklover: ik zou een andere achtergrondkleur kiezen, nu valt ie erg weg (lichtbeige ofzo, iets geligs?) Ook de highlights kunnen dan wat extremer, dat maakt het wat levendiger. De verhoudingen zijn wel goed €25
blz. 34
LeonieL: mooie heldere foto dit keer, leuk istie! Lekker harig. Leuk hoe je acryl er uit kan laten zien als aquarel, mooi luchtig €55
nanette1: mooie kleurencombinaties, maar ik kan echt helemaal níks met abstract :') dus zou niet weten wat ervoor te taxeren (wat niet wil zeggen dat ik em niks wáárd vind, maar ik weet het echt niet)
Carlijnnn: Lekker los geschilderd! Is het een setje? Vind ze erg leuk bijelkaar passen €30 p st
de olifant kan wel wat meer kleur gebruiken, het feit dat ie grijs is wil niet zeggen dat je alleen met zwart en wit moet schilderen...€20
hanne_x3: Vind het meer een schets, zou er nog niks voor geven. (wel een goeie oefening)
KG_Images: Vind ze eigenlijk niet heel erg lijken op de foto's, maar dat neem ik niet mee in mn taxatie. Dat ze met zn drieën naast elkaar staan vind ik erg leuk, mooi panorama effect krijg je zo. ik zou persoonlijk voor een achtergrondkleurtje gaan, €50
Kristal16: Vind het nog een schets, zou er nog niks voor geven (denk eens aan achtergrondjes? kleur, schaduw, contrast etc)
Zooo, ben weer bij, nu een werkje uit gaan kiezen..

*edit: 23 smileys in één berichtje is toch wat overdreven :+

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:00

Afbeelding
-A4
-Grafiet

Ik ga nu ff taxeren, volgt zsm!!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:09

TinekeHorses: wat onwijs zonde van het oog, ik zou er toch nog iets aan doen als ik jou was! Nu 30 euro?
LeonieL: het lijkt net of de verhoudingen niet helemaal kloppen? Ik zie er in ieder geval iets aan. Nu 25 euro?
_Bitje_: erg mooi! 40 euro
jannaa_: iets te weinig contrast naar mijn idee. En misschien iets te krasserig? 15 euro?
thoraklover: leuk maar mag wel iets gewaagder, met name de manen. 25 euro
LeonieL: Gaaf! 45 euro
nanette1: niet mijn smaak, misschien mooi geschilderd, maar ik zou niet weten wat ik hier voor zou moeten geven…
Carlijnnn: voor de kip/haan: ieders 15 euro, voor de olifant: 20 euro
Hanne_x3: het is alsof ie niet af is? Kan er nu nog geen bedrag aan hangen.
KG_Images: leuk! Maar ik zou wel zeggen, oefen nog eens door met iets meer lagen eroverheen! En ga iets gewaagder met de schaduwen werken, dan krijg je er een veel realistischer tekening van, en ik zou denken dat je dit wel kunt, probeer het gewoon eens!! Nu 20 euro
Kristel16: ook ik vind ze wat kaal. Zou er nu hooguit 10 voor geven.

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:17

Afbeelding
a4 formaat.
materiaal:potloodpen, hb potlood, doezelaar en een gum.

eerste keer dat ik poezen teken :P

ik taxeer zo ;)

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:40

Thoraklover: 10,-
LeonieL: 35,-
Nanette1.. hmm vind ik moeilijk niet mijn ding .. 25,-
Carlijnnn: 1ste echt prachtig gewoon! 60,- 2de 40,- 3de ook prachtig 60,-!
Hanne_x3: 15,-
KG_Images: 55,- mooi hoor!
Kristel16: beide 5,-
Floran: 55,-!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:14

@Floran: Erg mooi! Niks op aan te merken, E50,-
@jannaa_: Lieff, E25,-

Floran schreef:
TinekeHorses: wat onwijs zonde van het oog, ik zou er toch nog iets aan doen als ik jou was! Nu 30 euro?
Ja, ik heb'm toch maar veranderd. Is nu een stuk beter geworden vind ik zelf. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:32

Zien!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:55

Ik taxeer straks!

Afbeelding
40x50 schilderij
acrylverf
ong. 5 a 6 uur werk.

(de eerste hond die ik heb geschilderd :o)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:03

Jannaa_: Leuk, maar vind het nog niet af. dus zou er niets voor geven.

Floran: heel mooi! zeker wel 50,-

kristel16: het is nog meer een schetsje, nog niet af :)

KG_Images : mooi! alleen jammer dat de achtergrond nog wit is, 20,-

Hanne_x3 : hier ook een tekening die ik niet af vind. het hoofd is nog te krasserig.

Carlijnnn : leuk! denk dat ik er wel 25,- voor zou willen geven.
2e: lijkt veel op de eerste, alleen vind ik deze minder. 15,-
3e: erg mooi! spreekt me wel aan! 45,-

nanette1 : apart! leuk :D 55,-

Leoniel: heel mooi! zeker wel 60,-!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:30

Pagina 33:
TinekeHorses: €35,- Jammer van het oog, verder erg mooi :)
LeonieL: Mooi! €30,-
_Bitje_: Veel contrast, een van je betere tekeningen :) €30,-
jannaa_: €10,- ga door met oefenen!
thoraklover: Prachtig!!! €30,- puur alleen omdat het op de computer is, en dat staat mij niet zo aan...

Pagina 34:
LeonieL: erg mooi! Ik denk rond de €50,-
nanette1:Leuk, lekker artistiek :D €45,-
Carlijnn: de eerste 2 €50,- de laatste €60,-!
KG_Images: Mooie tekening, alleen ze lijken niet heel erg :o €40,-
Kristel16: nu nog niets, maar blijf oefenen! De tekening oogt erg kaal...
Floran: €50,- erg mooi gedaan, realistisch!
jannaa_: Beter dan de eerste, nu €15,-
_Bitje_: Mooi hoor :) €30,-

Dit is mijn tekening:
Afbeelding

Iets groter dan A4, 3/4 uurtjes werk, grafiet op canson papier.
De ogen zijn door het inscannen helaas een rare "vlek" geworden, in het echt is dit veel mider ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:07

Pagina 29:
Haflinger: 0,-
Haflinger: 0,-
Laura: 0,-

Pagina 30:
Quebelle: beetje saai, wel mooie stijl 10,-
Bitje: Mag nog een laagje hebben, nu dringt het papier er nog wat doorheen; 20,-
haflinger; 5,-
manegepaard: 0,-
Bornie: 0,-

pagina 31:
bello: 30,-

pagina 32:
Nanette; 5,- wel creatief!
Rinske: 50,-
Bungarus: Jammer van die blauwe achtergrond, denk dat ie er anders beter had uitgesprongen: 20,-
2e dan ook het dubbele; 40,- :j
Bello; 1e 20,-
2e 30,-
3e 25,- van het rechteroog moet de pupil nog wat zwarter
Bello; 1e; 50,- erg interessant
2e; 20,-
3e; 60,- komt er mooi uit, wellicht zijn je tekeningen meer waard!
century; 15,-

Pagina 33:
Tinekehorse: Jammer van het oog, nu 10,-
Leonie: 20,-
bitje: 25,-
janaa: 10,-
Thoraklover: 10,-

Pagina 34:
Leonie: 20,-
nanette; 5,-
carlijn: 0,-
Hanne: 0,-