[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:55

Afbeelding

Het monstertje heeft de boekenkast ontdekt. Weet alleen niet of dit nu zo'n goed idee is en of niet straks de rest van mijn knuffels gemobiliseerd gaan worden _O-

Ondertussen heb ik ook deze lieve bosheks gemaakt (met kat):

Afbeelding

En ik ben even overgestapt op iets anders, namelijk een boodschappentas. Ik wil van mijn acrylgarens af en overstappen op katoen en wol, maar met een hele krat vol Zeeman garen kom je niet zover als je alleen maar amigurumi's maakt :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:36

Afgelopen zaterdag afgerond:

Afbeelding

Afbeelding

Een Maneki Neko, oftwel gelukskatje. 12 cm hoog. Is een cadeautje voor een begeleidster die gaat stoppen om zich te richting op haar opleiding en stage. Om haar veel geluk te wensen daarmee en met alles wat er verder op haar pad komt in de toekomst. Gehaakt op een naald 3 met supersoft garen van de Zeeman.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:01

Die "kattenogen" zijn leuk! Zag ze laatst ook voorbij komen.

Ik heb mijn HOS atlanticus gewoon in drie weken af kunnen maken :+ . Ben overigens wel iets eerder gestopt dan het volledige patroon. Er zijn eigenlijk nog twee "banden", maar hij was me zo echt ruim groot genoeg en had ook geen zin om er nog weer extra garen voor bij te bestellen.

Hij is groot genoeg om hem tot onder mijn kin op te trekken :D

Afbeelding

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:24

Die zijn inderdaad leuk en maken het echt af vind ik. Ben blij dat ik ze via internet gewoon kan bestellen bij mijn vaste besteladresje!

Jouw deken is ook prachtig hoor!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 07:53

Hele mooie deken!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:28

Dat katje <3 Leuk ook met die ogen zo.

En die deken, WAUW _/-\o_ . Heeft voor mij de keuze wel makkelijker gemaakt. Ik ga die haken en niet die andere. Was het patroon te doen? Ik heb nog nooit een deken gehaakt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:56

Dank voor de complimenten!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:28

Thanks iedereen :D

EedihcrO schreef:
Dat katje <3 Leuk ook met die ogen zo.

En die deken, WAUW _/-\o_ . Heeft voor mij de keuze wel makkelijker gemaakt. Ik ga die haken en niet die andere. Was het patroon te doen? Ik heb nog nooit een deken gehaakt.

Hij is echt ontzettend goed te doen! Het mandala gedeelte is hier en daar even iets meer opletten, je haakt daarbij een aantal keren deels in voorgaande rondes. Maar eenmaal voorbij de mandala is het echt simpel, en bijna meer een repeater deken.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:57

Mini uiltje gehaakt. Gok dat hij 3 a 4 cm hoog is

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:14

Wat een dotjes!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:25

MarliesR schreef:

Ik heb mijn HOS atlanticus gewoon in drie weken af kunnen maken :+ . Ben overigens wel iets eerder gestopt dan het volledige patroon. Er zijn eigenlijk nog twee "banden", maar hij was me zo echt ruim groot genoeg en had ook geen zin om er nog weer extra garen voor bij te bestellen.

[ [url=m/T0bc6U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iKOZWE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan hier echt wel jaloers op zijn := Hoe doe je dit? Met welke garen, welke naald, hoe vertel!

Heb al eens gekeken, maar ik kann alleen maar beestjes haken en nieuwe dingen doen vind ik moeilijk/eng :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:37

Ladybird schreef:
MarliesR schreef:

[ [url=m/T0bc6U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iKOZWE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan hier echt wel jaloers op zijn := Hoe doe je dit? Met welke garen, welke naald, hoe vertel!

Heb al eens gekeken, maar ik kann alleen maar beestjes haken en nieuwe dingen doen vind ik moeilijk/eng :')

Ik houd het juist bij "platte" werken

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:03

Wat een prachtige deken Marlies!

Die uiltjes zijn echt super schattig :D

Ik ben begonnen aan een meu mundo mandala, maar pfoe, het begin valt me nog een beetje tegen. Niet dat het super moeilijk is (met dank aan het instructiefilmpje van Jolanda's haakwereld), maar ik heb een beetje ruzie met haken in de lossenbogen. Gelukkig wordt dat gaandeweg steeds minder, dus nog even doorbijten!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:19

Ladybird schreef:

Haha dankje :D
Maar heel eerlijk is het echt niet zo moeilijk hoor :o
Of in elk geval niet deze patronen mét video. Het patroon "ardith" schijnt hun moeilijkste patroon te zijn en die ben ik begonnen met ongeveer 3 weken haak'ervaring' :+ . Wordt in de video allemaal zo enorm goed uitgelegd!

Het patroon Phoenix zijn de eerst video's wat minder uitleggend vond ik. Maar als patroon an sich is die wel duidelijk veel makkelijker dan Ardith.

En het patroon van deze laatste deken is nog weer heel veel simpeler. Zit ontzettend veel herhaling in! En de video legt alles weer heel erg goed uit. Inmiddels heb ik zelf de video eigenlijk alleen nog maar voor een deel van de mandala sectie gebruikt.

Link naar die laatste;
https://www.hookedonsunshine.co/atlanticus-cal/

Deze laatste heb ik gemaakt met Rainbow Cotton 8/4 (van Hobbi). En dan steeds twee bolletjes tegelijkertijd/dubbeldraads. Op haaknaald 5.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:09

Hoi! :) Ik ben sinds kort weer beginnen haken en zou hier graag meelezen!

Heb meteen al een vraagje voor jullie. Is er iemand die begrijpt hoe de oogvlekken van de panda gehaakt moeten worden? Het stukje met de (halve) stokjes begrijp ik niet helemaal. Als ik het probeer zit ik aan beide kanten van het gehaakt rondje met een vreemd uitsteeksel waar gaten in zitten  :') . Ik snap überhaupt niet hoe je met stokjes kan werken in een rond lapje zonder met overduidelijke gaten te zitten.

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:24

Ik had al in je topic gereageerd

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:51

Oké, niet uitlachen, ik krijg dit _O- . Lijkt wel een vlinder ofzo :') .

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:21

Het lijkt erop alsof je van een vaste in de ene steek, direct doorgaat naar het stokje in de volgende steek. Maar je moet dus eerst half stokje haken, dan een stokje en dan weer een half stokje, en dat allemaal in 1 steek. Dan staat het dicht genoeg op elkaar dat je geen gaten zou moeten krijgen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:26

Foaly schreef:
Het lijkt erop alsof je van een vaste in de ene steek, direct doorgaat naar het stokje in de volgende steek. Maar je moet dus eerst half stokje haken, dan een stokje en dan weer een half stokje, en dat allemaal in 1 steek. Dan staat het dicht genoeg op elkaar dat je geen gaten zou moeten krijgen.

Ben er ondertussen achter wat ik fout deed! :D Ik begon ieder (half) stokje steeds met een bepaald aantal lossen, maar je moet natuurlijk enkel de eerste met lossen beginnen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:29

Je hoeft helemaal niet met lossen te beginnen, daar is die eerste vaste voor. Die geeft je genoeg hoogte dat je het halve stokje kunt maken zonder gaten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:26

Foaly schreef:
Je hoeft helemaal niet met lossen te beginnen, daar is die eerste vaste voor. Die geeft je genoeg hoogte dat je het halve stokje kunt maken zonder gaten.

Oh das nog beter! Bedankt voor de tip! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 07:33

Als je losse ertussen zou moeten haken, zou dat ook wel in het patroon aangeven worden. Tip voor de volgende keer!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 09:11

__Sannne schreef:
Als je losse ertussen zou moeten haken, zou dat ook wel in het patroon aangeven worden. Tip voor de volgende keer!

Oké, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:47

Schattig, die uiltjes, Deugenietje! :D

En die deken, Marlies, héél vet weer! <3 Ik krijg meteen zin om ook aan een van die dekens te beginnen, maar ik moet van mezelf eerst het garen opmaken dat ik nog heb liggen (en wat WIPs afmaken).

JPitty: Leuke kat! Die oogjes zijn inderdaad tof.

Foaly: Dat monstertje met het boek. _O- Kun je iets meer vertellen over het boek trouwens?
Die heks is ook leuk!

Mkango schreef:
Ik vrees dat ik je niet op weg kan helpen, BloemBloem, sorry. Mijn haakprojecten beperken zich meestal tot ami's, dus ik heb geen ervaring met het toevoegen van een rand o.i.d.

Mag ik jullie om wat advies vragen? :o Ik was zojuist een beetje door Ravelry aan het grasduinen en vond een patroon dat 'One for the Road' heet. Op zich niet heel spannend, en het is op zich ook geen heel spannend patroon, ware het niet dat een vriendin recentelijk haar partner verloren heeft en één van zijn vaste uitspraken als we in de pub zaten, was: "We'll have one for the road," meestal een voorbode dat het een lange avond met veel drank zou worden. :)) Denken jullie dat het "leuk" (bij gebrek aan een beter woord) zou zijn om die als een soort memorial deken voor haar te haken...? :o Ik ben een beetje sociaal onhandig soms, dus kan dat niet altijd even goed inschatten en ik wil niet het risico lopen dat ik haar voor de rest van haar leven traumatiseer of zo.

Na mááááánden niet gehaakt (of gebreid) te hebben, heb ik vorige week deze deken weer opgepakt. Zo ver ben ik nu:
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:39

Dankje!
En gaaf zo'n mosaic,is het nou ook echt lastig haken of vooral veel tellen? Ik overweeg voor mezelf misschien Spice Market CAL deken te maken van The Guy With the Hook, en daar zit ook een stukje mosaic in. Dat heb ik nog niet eerder gedaan.

Ik ben nu een nieuwe HOS Ardith begonnen voor mijn zusje. Wel leuk om te doen nu, dat is hetzelfde patroon wat ik als eerste heb gedaan, toen ik net twee weken aan het haken was. Gisteren in 1 dag ongeveer net zover gekomen als vorige keer in 1,5 week haha!

Vind de kleurkeuzes voor iemand anders wel lastig. En ze heeft er nogal wat uitgezocht haha!

Afbeelding