[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:30

Bnet schreef:
Echt een super gave kleurencombinatie en een heel mooi patroon, die Phoenix!

Thanks!
En het is inderdaad een tof patroon! Qua look vind ik de Ardith nog wel net wat mooier, maar om te maken is de Phoenix wel echt heel chill. Denk dat ik binnenkort aan the Atlanticus begin :D

Kiimm_

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:32

Wat een leuke dingen komen er weer voorbij :D

Mijn huis is echt nog kaal. Ik ben nu bezig met de mue mundo mandala van 1 meter diameter, deze komt uiteindelijk boven ons bed :D

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:09

Leuk zeg, dat tasje. En die deken is echt prachtig geworden <3
Was wel een makkelijk patroon dus. Misschien ga ik dan toch die downloaden. Hoewel ik de Atlanticus mooier vind, omdat die wat dichter is. Haak jij de atlanticus ook met de Cotton King Twirls?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:19

EedihcrO schreef:
Leuk zeg, dat tasje. En die deken is echt prachtig geworden <3
Was wel een makkelijk patroon dus. Misschien ga ik dan toch die downloaden. Hoewel ik de Atlanticus mooier vind, omdat die wat dichter is. Haak jij de atlanticus ook met de Cotton King Twirls?

Dankje!

Het is inderdaad wel een vrij 'open' design, dat vond ik ook wel een nadeel. Nu heb ik hem ook haalnaald 4 gehaakt en redelijk los. Strakker lukte mij nog niet zo met die twirls :+ Ik gok inmiddels wel. De Atlanticus schijnt ook niet zo moeilijk te zijn, maar dat moet ik dus nog gaan ervaren haha. Die ga ik in principe weer met Rainbow cotton 8/4 haken aangezien ik daar nog heel erg veel van heb liggen. En vond die vier losse draden met de twirls toch ook wel nadeel. Eenmaal wat gewenning ging het haken an sich wel prima. Maar ik had toch sneller dat ik net even ergens in bleef hangen etc. Wel groot voordeel is dat de deken echt heel soepel wordt!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:37

Ze hebben nu een nieuwe vorm, de deluxe, dan heb je die losse draden wat minder. Ik twijfel enorm welke ik ga haken en met welke wol. Echt te erg

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:27

EedihcrO schreef:
Ze hebben nu een nieuwe vorm, de deluxe, dan heb je die losse draden wat minder. Ik twijfel enorm welke ik ga haken en met welke wol. Echt te erg

Ja die is er volgens mij al wel een tijdje. Maar die is ook een flink stuk duurder :+

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:41

MarliesR schreef:
EedihcrO schreef:

Ja die is er volgens mij al wel een tijdje. Maar die is ook een flink stuk duurder :+

klopt ja, en ze hebben hem niet in de kleurencombi die ik wil.

Ik moet ook even wat vertalingen van al die steken opzoeken. Heb de atlantica even gedownload om te kijken of ik er wijs uit word en dat is nog niet het geval :o . Is Amerikaans ook weer anders dan Engels? Weet iemand dat?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:52

Amerikaans en Engels zit wel iets verschil in ja, dat klopt. Ik gebruik deze site: https://www.wolplein.nl/blog/engelse-haaktermen/ als handleiding, daarbij ook kijkend naar de afbeeldingen bij het haakpatroon. 9 van de 10 keer kom ik er dan wel uit.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:14

EedihcrO schreef:
MarliesR schreef:

klopt ja, en ze hebben hem niet in de kleurencombi die ik wil.

Ik moet ook even wat vertalingen van al die steken opzoeken. Heb de atlantica even gedownload om te kijken of ik er wijs uit word en dat is nog niet het geval :o . Is Amerikaans ook weer anders dan Engels? Weet iemand dat?

Je kan voor 5 dollar eventueel ook de video erbij kopen. Dan kan je stap voor stap alles volgen. Wordt het allemaal veel makkelijker nog van :D Bij Ardith heb ik hem echt intensief gevolgd. Bij de Phoenix voornamelijk het eerste deel, daarna lukt het wel prima vanuit gewoon het patroon.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:09

Ik kom ook even binnenvallen :)
Is er iemand die mij kan helpen aan een patroon van de pink panther. Wel een grote en in het Nederlands.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:00

Ik heb er wel een voor een gehaakte Pink Panter, van ca 40-45 cm groot (afhankelijk van gebruikte garen) met gebreide buik, namelijk deze:
Afbeelding

Staat in een tijdschrift uit 1984/1985. Is in het Nederlands. Als je wilt, kan ik hem wel voor je inscannen en naar je toe mailen! Kopietje via de postbode is ook een optie.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:01

JPitty schreef:
Ik heb er wel een voor een gehaakte Pink Panter, van ca 40-45 cm groot (afhankelijk van gebruikte garen) met gebreide buik, namelijk deze:
[ [url=m/K7DYyz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat in een tijdschrift uit 1984/1985. Is in het Nederlands. Als je wilt, kan ik hem wel voor je inscannen en naar je toe mailen! Kopietje via de postbode is ook een optie.

Deze had ik inderdaad ook op internet gevonden maar ik zoek er 1 die zeker de helft groter is. In ieder geval bedankt voor je reactie :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:06

Waarschijnlijk weet je dat al, maar grote is meer afhankelijk van het draad en dikte haaknaald.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:15

Dat wist ik inderdaad. Maar ik weet niet hoeveel groter hij dan kan worden.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:17

Dik garen dubbel of drie dubbel draads met juiste haaknaald, en het hebt een zeer grote knuffel.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:23

Wat Wendy_Komen zegt klopt ja. In het patroon staat dat hij officieel gehaakt wordt met haaknaald 2,5 - 3,5, maar als je dikker garen pakt en een naald 5, 8 of 10, wordt hij nog groter.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:43

Afbeelding
Hier mooi voorbeeld. Is alle drie dus precies hetzelfde patroon en dezelfde aantal steken

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:15

Dank jullie wel dames.
Ik ga hem dan toch proberen met grotere haaknaald en dikkere garen +:)+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:45

Afbeelding

Het monstertje van fluffy garen is af! Op zich ging het haken nog wel OK, alleen de accessoires erop zetten ging ietsje minder netjes dan anders, omdat ik gewoon niet kon zien waar ik het beste in kon steken. Maar ik vind m alsnog goed gelukt :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:47

Ziet er uit als een gezellig monstertje!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:48

Foaly schreef:
[ [url=m/wu82im.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het monstertje van fluffy garen is af! Op zich ging het haken nog wel OK, alleen de accessoires erop zetten ging ietsje minder netjes dan anders, omdat ik gewoon niet kon zien waar ik het beste in kon steken. Maar ik vind m alsnog goed gelukt :D

Die is leuk!!

Ik heb laatst ook een projectje met fluffygaren gehad. De eerste 3 toeren even gevloekt. Daarna ging het beter.

Afbeelding
Een kleine fluffy alpaca, kraamcadeautje :o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:35

Die is ook leuk <3

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:16

Oooooo kennen jullie Miss Hook? Ben nu aan de zeemeermin begonnen. Ben vet trots. Kijk nou <3

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:19

Dat ziet er inderdaad zeemeerminachtig uit ja! Leuk hoor!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:32

Dat fluffy monstertje is echt grappig geworden haha :D
Dat fluffy garen lijkt mij echt zó waardeloos haken :+

Alpaca is ook komisch!

Ben je al verder met je zeemeermin BloemBloem? Begin ziet er al veelbelovend uit! Zie we eens vaker wat van haar ontwerpen voorbij komen via Facebook.

Ik ben weer aan een nieuwe deken begonnen haha! Wel grappig, want ging er vanuit dat ik Amigurumi veel leuker zou vinden, maar heb in de praktijk een boel meer aardigheid (op het moment in elk geval) aan dekens haken. Kan ook merken dat het al een stuk sneller gaat dan de eerste twee :D

Afbeelding