[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:37

Gaaf geworden zeg!

Bnet

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:22

EedirhcO, bedankt voor je uitgebreide info! Ik ken de pakketten inderdaad, maar ik ben graag flexibel met kleuren ;) Goed om te weten dat dus ook goed kan, maar dat ik dat dus even rustig moet gaan bekijken ;) Dank!

Nelske164, die dino is echt heel leuk geworden!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:07

Weet iemand of er een specifiek patroon is voor IJslanders? Ik haak eigenlijk alle paardjes gewoon zo maar dan met kenmerken van dat paard. Heb ook niet echt een speciaal patroon gevonden maar misschien weet iemand van jullie iets? :)Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:47

Iets vertraging opgelopen, maar mijn eerste rozeta is af. De tweede is bijna klaar :o

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:17

Wow! Wat is ie mooi geworden! Heel gaaf

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:40

Gaaf zeg! Heel project ook!

Hier vanmiddag ook de laatste rij gehaakt aan mijn Phoenix. Nu nog afhechten en nog wat eindjes wegwerken en dan is hij gewoon ook al weer klaar! Moet er ook nog even weer wat foto's van maken.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:30

Mooi de rozeta!

Ik heb mijn tweede ook afgemaakt vandaag Afbeelding

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:59

Ik ben ook bezig met de rozetta deken. Moet nog 3 toeren dan kan ik aan de hoeken beginnen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:26

mirtedl schreef:
Mooi de rozeta!

Ik heb mijn tweede ook afgemaakt vandaag [ [url=m/PFGHTZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben nu met precies dezelfde kleuren bezig :o
Klopt het dat je de rand 1x minder hebt gedaan? Zit ik namelijk wel aan te denken :Y)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:38

ja goed gezien haha! ik had ander garen gebruikt en na 4x op en neer naar de wol winkel kwam ik net een beetje te kort voor nog een randje dus zo gelaten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:43

mirtedl schreef:
ja goed gezien haha! ik had ander garen gebruikt en na 4x op en neer naar de wol winkel kwam ik net een beetje te kort voor nog een randje dus zo gelaten

Ik denk dat ik ook wat te kort kom, vandaar dat ik zit te denken er ook 1 minder te doen.

Ik vind het wel onwijs lekker om weer te haken. Het is zo ongelooflijk druk geweest op mijn werk de afgelopen maanden dat ik er gewoon niet meer aan toe kwam.. 8)7

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:14

MarliesR schreef:
Wat leuk zo die pauwenveertjes! Leuke vrolijke sleutelhanger zo!

Deugenietje, haha leuk olifantje Winston is het zo geworden!

Mirtedl, oeh cool! Je schiet inderdaad best op al zo zeg!

Ik ben inmiddels ook al best een eind met de Phoenix voor mijn man. Heb alleen nog best wat over van dit garen en ben eigenlijk niet echt van plan het nog voor wat anders te gaan gebruiken. Denk dus dat er ik er nog een stukje zelf bij aan verzin...

Bed is 1.80 breed
[ [url=m/Bve0J2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/24Pwtt.png]Afbeelding[/url] ]

Erg mooi deze! Hoeveel bollen heb je gebruikt?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:21

Ook hier staat een nieuw projectje op de haaknaald, namelijk deze tas:
https://www.dailycrochet.com/heart-shap ... ing-style/

Alleen dan niet in rood, maar in roze. Ben deze aan het haken voor bij mijn outfit op de bruiloft van mijn broer in augustus. Maak hem ook iets kleiner dan het originele patroon. Die is namelijk op naald 5 met bijpassend garen, ik gebruik no 3,5 met Scheepjes Catona garen, dat is mercerized cotton volgens het label.

Heb nu 1 van de 2 harten klaar. Alleen merk ik dat deze omkrult onderaan en bij de bogen. Komt dat nog goed als ik binnenkort de boel in elkaar naai? Of is het verstandiger deze lap (en uiteraard het 2e hart dat ik nog moet haken) even op te spannen/ te blocken? Of kan dat niet met haakwerk? En als dit wel kan, hoe pak ik dat dan aan?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 15-05-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:39

Shae schreef:
Erg mooi deze! Hoeveel bollen heb je gebruikt?

Dankje! Ik heb een tikje verlengd en daarvoor uiteindelijk 6 bollen gebruikt (Cotton King Twirls - 800 meter per stuk).

Met volledig het originele ontwerp denk ik dat ik op 5,25 ~ 5,5 bollen was gekomen ongeveer.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:43

JPitty, ik zou inderdaad even blocken, dan wordt het resultaat het mooist. Je kan dat doen op speciale blocking matten, maar die zijn vrij prijzig als je ze een keer gebruikt. Afhankelijk van de grootte van je project, maar ik geloof dat jouw project niet enorm is, kan je ook blocken op een strijkplank.
Leg een handdoek over je strijkplank en zet je haakwerk vast met spelden over de handdoek. Zorg er vooral voor dat je haakwerk ook goed in de strijkplank vast zit. Natmaken met een plantenspuit (of stomer) en laten drogen. Dat is vaak al voldoende om je werk net even wat netter/rechter te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:48

Bnet schreef:
JPitty, ik zou inderdaad even blocken, dan wordt het resultaat het mooist. Je kan dat doen op speciale blocking matten, maar die zijn vrij prijzig als je ze een keer gebruikt. Afhankelijk van de grootte van je project, maar ik geloof dat jouw project niet enorm is, kan je ook blocken op een strijkplank.
Leg een handdoek over je strijkplank en zet je haakwerk vast met spelden over de handdoek. Zorg er vooral voor dat je haakwerk ook goed in de strijkplank vast zit. Natmaken met een plantenspuit (of stomer) en laten drogen. Dat is vaak al voldoende om je werk net even wat netter/rechter te krijgen.
Je kunt ook overwegen om van die grondpuzzelstukken voor kinderen te kopen. Die zijn net wat goedkoper. :P

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:51

Hartje zoals die nu voor mij ligt is ca 23 bij 23 cm. Natmaken, is dat toch tot hij doorweekt is, of moet hij alleen net aan vochtig zijn, of toch weer ergens daar tussen in?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:53

Mkango schreef:
Bnet schreef:
Je kunt ook overwegen om van die grondpuzzelstukken voor kinderen te kopen. Die zijn net wat goedkoper. :P

Nu je het zegt, die tip zag ik laatst ook voorbij komen! Ben natuurlijk meteen even gaan googlen, maar die losse matten zijn inderdaad goed betaalbaar!
Degenen met het complete alfabet erin iets minder :P

En natmaken is in dit geval licht vochtig, het hoeft echt niet door en door nat te zijn.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:26

De tweede is ook af :D

Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:20

Intussen 15 dagen verder sinds ik aangaf met een tasje bezig te zijn en jullie tips vroeg. Mag ik jullie heel hartelijk danken hiervoor! Heb hem even geblockt en het resultaat mag er nu zeker zijn! Jullie willen bewijs? Ok, komt het!

Voorkant (let niet op het kwastje, is de 1e keer dat ik zo'n ding maakte, zal er nog wat op moeten oefenen):
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Zijkant:
Afbeelding

1 van de 2 hengsels:
Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:06

Leuk geworden!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:12

Dank je wel!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:00

Kiimm: waauww super mooie deken zeg, vind hem in zwart wit ook echt heel mooi!

Jpitty wat een leuk tasje zo, heel zoet. Past goed bij een bruiloft!

Weet iemand waar een patroon te vinden van een paardensleutelhanger? Ik ken het boek gelukspoppetjes haken maar ik vind het wat enthousiast om een heel boek te kopen voor een patroon :D
Ik haak nog maar heel weinig, maar nu heb ik er weer even zin in *D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:05

Heel cool Kiimm_! Zo met twee kleuren vind ik hem ook erg tof!

En het tasje is ook leuk geworden JPitty!

LinSa, heb je al op Ravalry gekeken? Daar kan je echt ontzettend veel patronen vinden! Zowel gratis als betaald.

Ik heb mijn Phoenix af :D Het patroon is zeker eenvoudiger dan de Ardith, snap wel dat er veel mensen zijn die er al meerdere hebben gemaakt. Er zitten heel veel rijen tussen die je prima kan combineren met Netflix haha. Hij is 198cm * 198cm geworden! Van 6 Cotton King Twirls en haaknaald 4. Ik heb op het eind zelf nog wat rijen bij verzonnen om mijn laatste Twirl ook zo goed als op te maken.

Hij is niet klein :D
Afbeelding

Afbeelding

En hey, het blijft natuurlijk wel een paardenforum :+
Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:29

Echt een super gave kleurencombinatie en een heel mooi patroon, die Phoenix!