[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirtedl

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:47

Ik koop het bij de Hema!
Is een zak kussenvulling van ongeveer 500 gr voor 6,50

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:19

Ik heb een oud kussen open getrokken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:33

Ik heb net een nieuwe zak met vulling gehaald maar ik las vlak daarna de tip over een oud of goedkoop kussen. Is veel goedkoper.
Haal het ook wel eens uit mn sloffen als ik geen zin heb om op te staan.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:36

Ik bestel het bij Creamijn in Genemuiden. Dan weet ik tenminste zeker dat een vulling heb die veilig is voor baby's. Meeste van mijn haaksels/ breisels zijn namelijk cadeautjes voor pasgeboren baby's. Gebruik deze vervolgens ook gewoon voor de andere gehaakte/ gebreide dingen. Toevallig laatst ook nog keer een zak kunnen overkopen van een andere Bokker. Was meevallertje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:16

Waar zouden jullie fluffy garen vandaan halen voor dit ding?

Afbeelding

Ik vind m supergeinig maar ik kan nergens roze fluffy garen vinden.

Oh, en tips om met fluffy garen te haken zijn ook welkom, want dat is volgens mij nog niet zo makkelijk :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:23

Couture van Go Handmade is misschien wel wat je zoekt?
Dat is een van de pluizigste garen die ik zo ken. Verkrijgbaar bij o.a. Hobbii en Wolplein, maar bij beide moet je momenteel wel rekening houden met iets langere levertijden (al had ik mijn Hobbii bestelling alsnog binnen een week).

Ik heb verder geen ervaring met dit pluizige spul, dus helaas geen tips voor je wat dat betreft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:39

Ik heb ooit gelezen.
Beestje haken en met fluffy over haken dus eigenlijk een dubbele laag

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:39

:(:) Volgens mij is het makkelijkst om met twee garen te haken. 1 normale en 1 fluffy. Heb wel eens daar wat over gelezen of gezien op YouTube. Misschien even googlen?

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:45

Ik heb wel eens met fluffy garen gehaakt: op gevoel haken werkte voor mij het beste, want je kunt wel voelen waar de steken zijn. Omdat het fluffy is vallen kleine foutjes niet heel erg op ook :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:54

Tip: pak het garen, betaal bij de kassa, ga naar huis en flikker het direct in de prullenbak.

Niet te doen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:17

_O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:37

Mando schreef:
Ik heb ooit gelezen.
Beestje haken en met fluffy over haken dus eigenlijk een dubbele laag

Dat is wel slim idd!

Giolli schreef:
Tip: pak het garen, betaal bij de kassa, ga naar huis en flikker het direct in de prullenbak.

Niet te doen.

Ik ben er bang voor. Maar wil het toch proberen :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:39

Giolli schreef:

Niet te doen.

Dit _/-\o_ :')

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:34

Hoi, mag ik mij ook melden? Ook altijd graag aan het haken hier. Momenteel bezig met dieren krukken.

Dit is echt mijn grote liefde en grootste hel geweest, dus als je fluffy wilt haken, be prepared...
Afbeelding

Het makkelijkst is eerst het hele patroon volledig op backloop haken en dan met de fluffy wol de tweede laag haken. Steeds een halve vaste (in de front loop) en dan 2 losse, en dan naar het volgende lusje.

Nu bezig met een zebra en ik heb ook een giraf gehaakt, die inmiddels deels voorzien is van de vlekken
Afbeelding

Ik zie hier echt de meest prachtige dekens voorbij komen. Dat is ook nog wel eens een doel. Marlies, van je huidige project, waar heb je die prachtige wol vandaan? En welk patroon haak je?

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:14

Ik heb wel eens een fluffy alpaca gemaakt. Zonder eerst met gewoon garen haken was het best een uitdaging Maar niet onmogelijk. Zeker omdat fluffy garen vaak met een grote haaknaald moet kan je de steken ‘voelen’

Ik vind durable furry mooi fluffy garen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 00:40

Wat een ontzettend gave krukken.

Hier bezig met een deken voor mezelf. Weet nog niet of ik 2 of 4 blokken ga maken maar ik ga ze aan elkaar zetten met wit.Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 06:06

EedihcrO schreef:
Hoi, mag ik mij ook melden? Ook altijd graag aan het haken hier. Momenteel bezig met dieren krukken.

Dit is echt mijn grote liefde en grootste hel geweest, dus als je fluffy wilt haken, be prepared...
[ [url=m/vOh5Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het makkelijkst is eerst het hele patroon volledig op backloop haken en dan met de fluffy wol de tweede laag haken. Steeds een halve vaste (in de front loop) en dan 2 losse, en dan naar het volgende lusje.

Nu bezig met een zebra en ik heb ook een giraf gehaakt, die inmiddels deels voorzien is van de vlekken
[ [url=m/ARDh0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie hier echt de meest prachtige dekens voorbij komen. Dat is ook nog wel eens een doel. Marlies, van je huidige project, waar heb je die prachtige wol vandaan? En welk patroon haak je?

Wat cool, die dierenkrukken!

Het huidige project haak ik met Cotton King Twirls:
https://hobbii.nl/cotton-kings-twirls

En het patroon is "Phoenix", van Hooked on Sunshine;
https://www.ravelry.com/patterns/library/phoenix-19

En via hun eigen website kan je er voor 5 dollar eventueel ook nog de video's bij kopen. En ze hebben een Facebook groep waar je onbeperkt hulp mag vragen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:04

Dank je wel Marlies. Zij heeft meerdere mooie en gewoon leuke dekens zeg. Wat zou de afmeting van die van jou moeten worden? En is die gebaseerd op het garen wat je gebruikt? Of ben je daar gewoon mee begonnen? Ik heb even de cal geopend, die heeft ook een kleurverloop, maar die is dus met allemaal losse bolletjes gehaakt. Dan moet je heel veel draadjes wegwerken. En hoeveel bollen van die garen heb je nodig voor 1 deken?

Sorry voor alle vragen :o

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:54

Ja klopt, er zijn inmiddels meerdere leuke ontwerpen! Ik heb er drie aangeschaft inmiddels :') (twee gemaakt nu).

Als je hun garendikte aanhoudt, zouden ze ongeveer 1.50*1.50 moeten worden. De Ardith die ik heb gemaakt, heb ik met wat dunner garen gemaakt (Rainbow 8/4 ook van de Hobbii). Die is ongeveer 1.35*1.35 geworden. Dat was net onder de 5.200 meter garen. Deze bolletjes hebben 170 meter/bol. Dus terug gerekend ongeveer 31 bollen. (https://www.ravelry.com/projects/MarliesNL/ardith-cal)

Deze Phoenix heb ik wat losser gemaakt met een haaknaald 4 (te strak vond ik zelf niet prettig werken met die vier losse draadjes van Twirls garen). En ik heb zelf wat rijen bij verzonnen aan het einde van het ontwerp op mijn laatste garen ook zoveel mogelijk op te maken. Ik ben nu bezig met mijn laatste rondje en heb daarna nog ongeveer 7 a 8 gram garen over als het goed is haha. Dan heb ik 6 twirls gebruikt (800 meter per bol).

Verloopgaren scheelt wel heel veel eindjes weg werken ja :D :D
Ook nog een optie is alles in 1 kleur doen met een cone. Daar zit 1700 op 1 rol :')
https://hobbii.nl/garen/cone-500

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:19

Ik heb inmiddels Scheepjes Panda gevonden, dat lijkt verdacht veel op wat op de foto staat. Ik ga het eerst idd met een gewone draad in de achterste lus haken en dan proberen met de harige draad eromheen te haken. Wish me luck :+

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:45

Weer 2 klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:52

Heel leuk die dierenkrukken! Koop je die als kant-en-klaar pakket, of heb je een patroon (uit een boek?) en koop je het garen zelf? Hoeveel garen heb je ongeveer nodig voor zo'n kruk? En waar haal je het krukje? Sorry, beetje veel vragen, maar heb er ook al eens naar zitten kijken en was hier wel benieuwd naar ;)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:02

Er zijn geloof ik ook pakketten te koop voor die krukken. Ik heb het boek ook liggen thuis en er staat ook per patroon informatie over wol. Maar kan natuurlijk afwijken als er andere wol gebruikt wordt. Even googelen op dierenkruk, dan komen er wel sites waar de kruk besteld kan worden :)

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:28

Vrijdag eindelijk mijn Dinosaurus afgemaakt:
Afbeelding

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:36

Bnet schreef:
Heel leuk die dierenkrukken! Koop je die als kant-en-klaar pakket, of heb je een patroon (uit een boek?) en koop je het garen zelf? Hoeveel garen heb je ongeveer nodig voor zo'n kruk? En waar haal je het krukje? Sorry, beetje veel vragen, maar heb er ook al eens naar zitten kijken en was hier wel benieuwd naar ;)

Haha, geeft niet hoor. Ik dacht dat ik al veel vroeg over die dekens, dus dit kan ook best.

Ik heb inderdaad het boek gekocht, los een krukje en ook losse wol. Ik heb niet het merk gebruikt wat zij aangeven. Dan ben je wat flexibeler met kleuren. Je moet dan wel goed berekenen hoeveel meter en welke naald dikte natuurlijk.
Maar je kunt ook complete pakketten kopen. Of pakketten met alleen de wol, maar dan moet je zelf nog het boek kopen voor het patroon. Ze hebben nu ook losse patronen te koop zie ik.
Bij de breiboerderij kun je alle benodigdheden kopen.