[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:28

Nerwen, zo hee, dat is wel een dramatisch verschil van na het blokken haha!

Ik heb gewoon al weer een deel van mijn Afghan klaar! Gaat hard zo opeens. Nu alleen nog de border en dan is hij gewoon klaar! Heul apart. Gelukkig de volgende ook al liggen haha!
Afbeelding

_Noah_

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:12

Wauw, die is prachtig

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:25

Dankje!

Als ik hem vooraf had gepland, zou ik sommige kleuren nu wel anders kiezen, maar moest het doen met wat ik had liggen. En voor een eerste grote project ben ik best heel tevreden over :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:56

Afgelopen week weer eens m'n haaknaald te voorschijn getoverd.

Net even gepast, vonden ze niet zo leuk, stil moeten staan. :+
Helaas was het ook al wat te donker voor goede foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nog niet helemaal af, moet nog een rand om heen. Voor vosje is het stukje tussen de oren eigenlijk net iets te smal. Maar best tevreden voor eerste poging. :))

Morgen even de rand er omheen en wil nog stukje stof er op voor en wat verder versieren. Voor vosje nog een nieuwe iets bredere maken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:39

Oh grappig, wat een idee!

Hadden jullie het hele gedoe rond de "Alien Baby design" (baby Yoda) meegekregen van Allison? Die ging volledig viral, waarna Disney dreigde met stappen, want copyright issues.

Ze heeft er nu een beer van gemaakt, met "extra baby konijnen oren" in het patroon :+ :D
https://www.ravelry.com/patterns/librar ... -amigurumi

Ik ben gisteren ook nog aan een nieuwe amigurumi begonnen wat een verjaardagscadeautje moet worden. An sich voor de afwisseling wel leuk, maar wel een bevestiging dat ik het werken aan een Afghan toch wel echt leuker vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:23

Tof gedaan, Quir! Zeker niet slecht voor een eerste poging. Heb je hem

Marlies: Ik heb niet dat specifieke geval meegekregen, maar wel dat Disney stappen aan het zetten was tegen Etsyverkopers die patronen van intellectueel eigendom van Disney verkopen. Wel een inventieve oplossing. :') Ben benieuwd of ze er nu wel mee weg komt, hoewel ik het altijd een beetje dubbel vind dit soort dingen.

Ik ben begonnen aan mijn 'One for the Road'. Was eerst niet helemaal zeker of ik de kleuren wel mooi vond, maar ik ben maar gewoon begonnen, en ik ben nu wel om. Heb alleen nog niet meer dan drie rijen, dus een foto volgt als ik wat verder ben. :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:17

Mijn oma ligt op de IC en ik wil wat haken voor in haar kamer, maar ik ben helemaal inspiratieloos. Hebben jullie ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:22

Kiimm_ schreef:
Mijn oma ligt op de IC en ik wil wat haken voor in haar kamer, maar ik ben helemaal inspiratieloos. Hebben jullie ideeën?

Hè, wat vervelend. Hoop dat ze snel aan de betere hand is! :(:)

Een mandala misschien? Of een leuke doily (beetje hetzelfde idee vaak)? En die dan opspannen in een ring?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:31

Vervelend voor je oma! Beterschap!
Ik haak in zo’n situatie de zuster uit het gelukspoppetjes boek. (Gelukkig nog niet vaak voor gekomen)
Maar, mijn oma zou overal blij mee zijn.
Een bloem haken kan ook, dat gaat ook lekker snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:59

Kiimm_ schreef:

Een plantje of een bloem? Staat wel gezellig. Beterschap voor haar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:18

Hele domme vraag hoor, maar hoe zet je een nieuwe draad echt aan? Want ik heb het in mijn eerste deken niet goed gedaan denk ik...

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:31

Anoniem schreef:
Kiimm_ schreef:

Een plantje of een bloem? Staat wel gezellig. Beterschap voor haar.

Ja, dat is een lief idee! En lang houdbaar ook <3 sterkte voor je oma hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:09

Janine1990 schreef:
Hele domme vraag hoor, maar hoe zet je een nieuwe draad echt aan? Want ik heb het in mijn eerste deken niet goed gedaan denk ik...

Wat is er mis gegaan denk je?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:12

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:12

ynskek schreef:
https://youtu.be/zm1y2BOqGSk

Deze gebruik ik als ik een nieuwe draad in dezelfde kleur heb

Awesome! Thanks!

@Mkango, ik had losse eindjes die er voor mijn gevoel zo uit zouden vallen... Knopen vond ik ook niet zo'n succes... Maar deed ik ook niet zoals ynskek... :D

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:39

Iemand die gaat meedoen met de noieuwe Stylecraft CAL? ( een deken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:23

Een paar weken terug vroeg ik advies over hoe te beginnen als complete dummy in haken. Ondertussen is mijn babydekentje af. Er zitten nog echt wel wat beginnersfoutjes in en denk dat ik hem inderdaad nog een keer ga blocken om het verschil in dichtheid wat te verminderen. Maar al met al heb ik mijzelf in ieder geval even vermaakt én verbaasd. Heel erg bedankt voor de adviezen destijds! :)
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:35

:wow: Hrstikke goed van je zeg! Vond je het leuk en hoe ben je van start gegaan? Viel het je mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:01

Ik had een patroon met de spinnetjessteek (?) uitgezocht, zou voor beginners te doen zijn maar vond die zelf erg tegenvallen. Uiteindelijk via YouTube #Iedereenkanhaken gevonden. :D En via een filmpje de gepaarde vasten deken gevonden en gemaakt. Die steek vond ik uiteindelijk een stuk makkelijker en kon lekker door haken, gaf een mooi resultaat ect. Na een paar proeflapjes ben ik voor de echte deken gegaan. Steken opzetten is niet niet helemaal mijn sterkste kant, maar iemand gaf hier als tip om een ketting van vaste te haken ipv een ketting losse?

Wie weet haal ik wel allerlei termen door elkaar hoor!:') Maar vond het leuk om te doen en na een aantal rijen viel het me eigenlijk ook wel mee!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:22

Ah nice, super dat het gewoon gelukt is! En nu ook hooked om vaker te gaan haken?

Hier in elk geval wel, door met mijn tweede deken die voor mij man wordt :D Zelfde ontwerpster (Hooked on Sunshine) en dan het Phoenix patroon. Met verloopgaren.
Afbeelding

Mijn Ardith moet ik alleen nog wat eindjes van wegwerken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:41

Wauw wat een gave deken! Verloopgaren is dat een grote bol garen in meerdere kleuren die in elkaar overlopen? Mooi effect en indrukwekkende patronen!

Ik heb nog hele mooie wol gevonden waar ik uiteindelijk een sjaal van wil haken voor mijzelf, voor de winter van volgend jaar. :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:04

Ja klopt! Hier was het beginnetje met de bol erbij in de foto :D . Is 800 meter garen op 1 bol. Er zitten vier kleuren in de bol en die veranderen 1 draadje per keer!
Afbeelding

Jouw wol alleen uitgezocht of ook binnen :D ?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:35

Die koe is echt te leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:51

Wat handig die koe! Ideaal eigenlijk. :D

Ik heb deze wol besteld voor een sjaal:https://www.wolplein.nl/revelation-sjaal-haakpakket

Tussendoor ben ik begonnen aan iets kleins, maar ik begrijp het patroon niet helemaal vrees ik. Het worden kleine sterretjes en in de punten moet ik minderen. Dat snap ik.
Maar ik moet elke keer 4 vasten haken, en dan mijn werk keren en dan aan de volgende rij beginnen. Ik moet dan toch elke keer een een keer-losse haken ondanks dat dat niet in het patroon staat? Of heb ik dat mis?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:22

Kunnen jullie mij misschien helpen? :))

Ik ben op zoek naar garen (voorkeur katoen) dat wat meer glanzend is dan normaal katoen. Weten jullie hoe dat heet?
En hoe is bamboe? Is dat ook wat glanzender?