Victorielove: de prinses wordT gered, met dt. Ik vind het gebruik van hoofdletters en komma’s ook niet helemaal juist, aan elk eind van een strofe gebruik je een punt, en bij de rest een komma. Terwijl het helemaal niet hoeft te beteken dat het eind van de strofe direct het eind van de zinnen zijn.
Niceboy16: Ik vind als ik eerlijk ben met leestekens veel mooier lezen, en ik heb eigenlijk niks aan te merken op je gedicht! Super.
Devica: Nu ook bij jou vraag ik me af, waarom gebruik je geen leestekens? Het is veel duidelijker en leest veel beter. Ik vind het gedicht vrij simpel en saai geschreven, het doet me niks en het is niet echt pakkend. En voor mijn gevoel is het einde ook wat snel afgewerkt, alsof er veel meer in verteld zou kunnen worden.
Billie_Ilona: Ik vind je rijm nogal gedwongen voor mijn gevoel waardoor niet alles helemaal klopt. De eerste 2 regels gebruik je 2 ‘sprookje’ misschien had je daar iets anders van kunnen maken door variatie te houden. Ook dit gedicht vind ik niet echt pakkend, het trekt me niet als je begrijpt wat ik bedoel.
Esperanca: Ook bij jou zou ik het handiger en duidelijker vinden als je gebruik van leestekens zou gebruiken, hierdoor wordt het
ritme vaak beter(Of slechter doordat ze verkeert gebruikt worden) en niks houdT, met dt. De strofe’s zijn ook niet allemaal even lang, soms is het niet storend, maar nu is het vrij rommelig. Daarbij vind ik het einde ook niet echt pakkend.
_Anton_love_: Waarom maak je geen gebruik van strofe’s en leestekens, op deze manier lijkt het meer een verhaaltje dan een gedicht. Het ritme ontbreekt en naar mijn idee kan ik dit absoluut geen gedicht noemen.
Lampjerulez: Waarom maak je geen gebruik van strofe’s en leestekens? Heeft op een aparte manier toch wel met het onderwerp sprookje te maken. Maar ik vind het nogal rommelig geschreven. Bij elke zin begin je met een hoofdletter, is dit dan elke keer het begin van een zin?
Devica: Qua leestekens weer het zelfde commentaar als bij je vorige gedicht, Je begint erg mooi, de eerste 2 strofe’s maar ik vind de laatste strofe je gedicht een beetje afraffelen.
Eve_lien: Prachtig gedicht, een min puntje; het gevoel mist, het is natuurlijk geen gedicht over vreugde of verdriet. Maar gevoel in een gedicht vind ik het vaak juist zo mooi maken.
---
Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn commentaar, ik vind het jammer dat mensen zo weinig letten op de netheid van een gedicht, de leestekens, de hoofdletters en de strofe's.
3e: devica
2e: eve_lien
1e: niceboy16