Ik ga morgen hopelijk het verzamel topic maken maar volgens mij kan ik hem best nog een tijdje aanpassen om jouw werk erbij te zetten.
Laurora
Geplaatst: 30-06-25 22:52
_roodvos_ schreef:
Ik had het nogal druk deze maand, dus ik ben zojuist begonnen aan de challenge
Dat krijg je als je mensen stickers beloofd
_roodvos_
Geplaatst: 30-06-25 23:02
Op de valreep! Ik wilde er nog van alles aan doen maar het papier is zo verzadigd dat het echt nog weigert potlood op te nemen. Signe had verteld dat ze wat pagina’s geverfd had, ik dacht met muurverf? En dat potlood dan nog wat beter/feller pakte. Ik had laatst wat restjes houtlak over dus dat heb ik op wat willekeurige pagina’s in mijn schetsboek gesmeerd maar dat heeft duidelijk niet dezelfde eigenschappen
Het doel was om een eng doolhof te tekenen maar ik wist al vrij snel eigenlijk niet meer waar het heen ging. Ik heb uiteindelijk uit pure ellende maar kabouters toegevoegd omdat alles beter wordt van kabouters, en dat bleek ook nu weer te kloppen.
En nog een kijkje achter de schermen, ik had vanmiddag tijdens wat lezingen wel even tijd om wat uit te proberen kwa perspectief om te zien wat het meest overkwam als heel grote dreigende muren.
Het was in ieder geval een leerzaam experiment; wat geoefend met perspectief, licht en donker, werken vanaf een donker ipv licht papier en ontdekt dat houtlak geen goede ondergrond is.
Laurora schreef:
_roodvos_ schreef:
Ik had het nogal druk deze maand, dus ik ben zojuist begonnen aan de challenge
Dat krijg je als je mensen stickers beloofd
Daar moet ik nog aan beginnen! Morgenavond denk ik, als ik niet gestorven ben van de hitte.
De beelden waren er in mijn hoofd. Maar zijn ook niet op papier beland helaas. Een vriendin gaf me wel een reversed colouring book. En dat is lekker ontspannen. Maar geen werk zoals ik ze graag wil maken. Het nodigd wel uit om vrijer te zijn. Dus ik ben benieuwd naar wat het gaat brengen aan ontwikkeling.
Tof @Malenka en iets anders proberen dan wat je normaal gesproken doet kan je veel leren, ookal is het niet iets wat je graag maakt.
@roodvos kabouters maken inderdaad alles beter, daarom is het ook altijd gezellig als wij ergens zijn Ondanks dat het materiaal niet mee werkte vind ik 'm leuk leuk om je schetsen ook te zien Ik denk dat houtlak te veel het papier afsluit/niet genoeg grip bied voor het potlood. Muurverf werkt sowieso, ik heb namelijk een aantal jaar terug een portret met potlood op m'n muur getekend (die ik vervolgens nooit heb afgemaakt, dus er staat nu al 7 jaar een half paardenhoofd op m'n muur ) Weet je toevallig of je potloden op oliebasis zijn of op wasbasis? Dat kan nog wel eens verschil uitmaken in dekking
_roodvos_
Geplaatst: 01-07-25 13:53
De potloden zijn aquarelpotloden, ik denk op waterbasis dus? Het voornaamste probleem was dat het op een gegeven moment (na heel veel laagjes) een beetje vettig(?) werd, potlood pakte er in ieder geval niet meer op en fineliners ook niet. Verfstiften nog wel, en ik heb twee verfstiften, een rode en witte, dus ik kon nog precies witte baarden en rode mutsen tekenen Muurverf is juist heel droog denk ik.
Malenka: wat cool, is dat dat de kleuren al op het papier staan en je dus juist de lijnen intekent?
vikawiek
Geplaatst: 01-07-25 14:08
Oh ja, aqaurelpotlood dekt nog weer anders. Je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt maar aan de andere kant is het wel een goed experiment om te zien wat werkt
Tazzey
Geplaatst: 01-07-25 14:10
Ik heb het verzamel topic voor deze maand aangemaakt. Wat een gave inzendingen. Zo leuk om te zien hoe verschillend de resultaten zijn van 1 thema.
Dit is mijn werk geworden. Ik had iets anders in mijn hoofd maar kon niet genoeg tijd en energie vinden om dat uit te werken dus dat idee bewaar ik nog even.
Oh heel cool Tazzey! Het lijkt haast echt licht te geven en knalt zo naar voren. Sowieso vind ik dat er veel werk met heel geslaagd kleurgebruik tussen zit deze maand, de muren (en sowieso al dat blauw en paars) van Vikawiek vind ik geweldig en die van Laurora knalt er ook mooi uit. Ik was die van Thats_me alweer helemaal vergeten dat die gemaakt was, maar dat kwam mooi uit want daardoor kon ik nog een keer lachen om de leuke twist op labyrint.
Ik kwam tijdens het scrollen door het topic net ook nog Signes bijdrage aan labyrint tegen, misschien dat die ook nog het topic in gefietst kan worden?
En ik hoop dat Polarize inmiddels aan klaar is, maar alsnog een verlate succes vandaag! Heb je al gehoord of je het gehaald hebt?
Thanks! Ik ben er ook wel blij mee. Ik heb alleen gewerkt met rood, geel, blauw en wit. Tijdens de vrijdag lessen zijn we bezig met kleuren theorie en moeten we voor het eindejaars project een schilderij maken met alleen de primaire kleuren. Super lastig voor mij maar wel erg leuk om te doen.
De resultaten van deze maand zijn zo gaaf geworden. Ik blijf het leuk vinden om te zien hoe verschillend alle resultaten zijn.
@roodvos, we kregen echt net een berichtje met de titel "resultaten assessments", maar dat was een mededeling dat we morgenochtend de uitslag krijgen
Maar het ging wel goed! Ik dacht zelf dat ik heel chaotisch en all over the place was, maar mn groepsgenoten zeiden juist dat ik elke keer heel mooi terugkoppelde en ook op het einde weer goed terugkwam op een opmerking uit het begin, dus fingers crossed!
Alles gehaald ik moet nog even achter de uitslag van de her-assessment van één ding aan mailen, die hebben ze er niet bij gezet, maar ik ga er vanuit dat ik die ook heb gehaald. Dus dat betekent propedeuse in the pocket
Edit: ze waren vergeten één uitslag mee te sturen, maar heb die ook gehaald!