[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:40

Het schilderij lijkt groter in de witte lijst, de zwarte lijst kleurt mooier. Maar beide vind ik erg mooi. Komt het schilderij aan een witte muur? Dan zwarte lijst :j.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:20

Ja ik zou voor zwart gaan in verband met de kleuren die mooier uitkomen!

Bedankt, ik snapte eerst de link niet met ‘thuis’ en bedacht toen m’n gebruikersnaam _O-

Jis: ik heb heel netjes een tapeje geplakt voor een rechte lijn maar ik heb hem totaal scheef geplakt 8-) Bedankt voor de tip van het meten, dat ga ik de volgende keer doen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:04

Ik ben op dreef deze week :D Weer wat uitproberen met paletmes, werk van Sarah McDonald gebruikt als voorbeeld (omdat ik nog geen eigen stijl heb *D )

Afbeelding

Acryl op canvas 60 x 80 cm

Achtergrond wilde totaal niet wat ik wilde, dus daar wil ik me voor de volgende keer op richten. Ik wilde een soort bokeh achtergrond maar dat lukte dus niet zoals ik wilde, en na drie pogingen heb ik het hier bij gelaten voor deze keer
Laatst bijgewerkt door Kwal op 01-10-23 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:05

Oh, heel tof gedaan :D.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:08

Cute <3
En die stijl, niet te veel op focussen. Die komt vanzelf :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:57

Dank jullie wel! <3

Stijl komt inderdaad vanzelf vikawiek, ik vind gewoon te veel leuk om te maken en te proberen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:03

Heel mooi zo de bloemen, je achtergrond ziet er ook heel mooi uit.

Ja een eigen stijl, het rare is, heb ik gemerkt dat een stijl er wat insluipt en je zelf soms niet eens door hebt dat je al een eigen stijl hebt. :D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:05

E4D schreef:
Ik weet niet helemaal of dit de juiste plek is maar ik gok dat sommigen van jullie wel in opdracht werken en soms iets versturen.
Wat zijn jullie ervaring met (brievenbus) post pakketjes sturen van België naar Nederland?

Ik heb nooit problemen gehad. Ik verpak ze wel goed. Mijn werk is op papier, dat gaat op een stuk karton en dan pak ik het in met cellofaan op de envelop nog even voor de zekerheid ‘ niet of buigen’ erop.
En ik bespreek met de klant altijd hoe te verzenden. Gaat eigenlijk altijd met Track en trace omdat de meeste ook niet in de brieven bus passen.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 23:43

O, echt heel mooi kwal! Zou ik zo ophangen in z’n huis!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:46

Goodmorning!

Wat een prachtige werken zie ik voorbij komen! Prachtige kinderportretten, ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is.

Ayasha wat leuk dat je met aquarel aan de gang bent, niet het makkelijkste medium heb ik de afgelopen tijd ondervonden. Maar wel erg leuk.

Katatrof, wat een mooie diverse werken. Ben weg van die laatste twee en inderdaad dat rood <3

Mijn grote schilderij is Golden Acryl op Brusselslinnen en ik verdun de verf met een zgn retarder daardoor kan ik de verf in dunne transparante lagen opzetten (wat normaal met acrylverf eigenlijk niet kan)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:47

Oh, nabrander ik zou persoonlijk voor de kippies ook voor een zwarte lijst gaan (helemaal op een witte muur)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:19

Ook even op gekleurde muren geplaatst, voor het eerst dat ik er niet gemakkelijk uit kom.
Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 14:32

Dan schiet spuit elf ook nog even, ik vind de witte lijst het mooist recht doen aan het schilderij. Ik vind het geheel harder worden met de zwarte lijst.... dit helpt niet he ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:01

eva1969 schreef:
Dan schiet spuit elf ook nog even, ik vind de witte lijst het mooist recht doen aan het schilderij. Ik vind het geheel harder worden met de zwarte lijst.... dit helpt niet he ;)

:)) Ik snap wat je bedoelt

Ik vroeg het ook aan familie en vrienden op Facebook. Eerste reactie van nicht was wit. En ik dacht dus toch. Daarna ruim 30 keer alleen maar zwart gekregen. Wat ik ook zeker begrijp

Misschien moet het een witte baklijst worden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:29

Ik vind op een gekleurde muur wit ook mooier, lijkt frisser en groter.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:56

Wil je graag het landelijke sfeertje dan kan wit echt prima!

Zwart is wat meer artistiekerig. En kipjes lenen zich natuurlijk wel voor het landelijke thema :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:55

Op de warme muur vind ik hem het mooist <3

Landelijk is wel leuk voor boerderijdieren, had ik ook zo bedacht ja maar misschien toch maar een baklijst proberen :o is wel wat hipper :P en zal goed staan bij dit werk, denk ik.

Kwal schreef:
Ik ben op dreef deze week :D Weer wat uitproberen met paletmes, werk van Sarah McDonald gebruikt als voorbeeld (omdat ik nog geen eigen stijl heb *D )

[ [url=m/dBf43x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achtergrond wilde totaal niet wat ik wilde, dus daar wil ik me voor de volgende keer op richten. Ik wilde een soort bokeh achtergrond maar dat lukte dus niet zoals ik wilde, en na drie pogingen heb ik het hier bij gelaten voor deze keer

Hij is gaaf Kwal!
Bokeh is best lastig met acryl. Kleine stukjes doek pakken daarvoor of een medium die je acryl langer nat houdt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:07

Baklijsten zijn sowieso erg mooi, vind ik

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 17:38

Jis_ schreef:
Op de warme muur vind ik hem het mooist <3

Landelijk is wel leuk voor boerderijdieren, had ik ook zo bedacht ja maar misschien toch maar een baklijst proberen :o is wel wat hipper :P en zal goed staan bij dit werk, denk ik.

Kwal schreef:

[ [url=m/dBf43x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is gaaf Kwal!
Bokeh is best lastig met acryl. Kleine stukjes doek pakken daarvoor of een medium die je acryl langer nat houdt

Dank je! Misschien moet ik me toch eens aan olie wagen, alleen ik zie dat echt niet zitten :o Weet niet zo goed waarom, onbekend maakt onbemind denk ik?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:21

_San87_ schreef:
Baklijsten zijn sowieso erg mooi, vind ik

:j Hou ook wel van klassiek maar baklijsten passen overal wel bij. Mijn kattenkunst gaat allemaal in baklijsten.

Kwal schreef:
Dank je! Misschien moet ik me toch eens aan olie wagen, alleen ik zie dat echt niet zitten :o Weet niet zo goed waarom, onbekend maakt onbemind denk ik?

Ik heb lang getwijfeld om die overstap te maken. Bij mij hielt vooral het werken met terpentijn/terpentine het tegen en nu denk ik was ik er maar eerder mee begonnen (werk nu met een biologisch afbreekbare verdunner). Maar goed misschien ervaart een ander dat toch weer anders.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:25

Ik doe mijn werk nooit in lijsten tot ik het er over kreeg met de eigenaar van de schilderwinkel vorige week. Misschien moet ik ze toch maar in baklijsten gaan doen, maakt het misschien meer af!

En inderdaad dat houdt me tegen bij olie, dat ik meer nodig heb dan water om alles schoon te maken en dat de droogtijd zo lang is. Ik zal me er nog eens in verdiepen, voor nu vermaak ik me zeker met acryl :j

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:30

Ik lees hier echt al heel lang mee maqr heb nooit gereageerd haha, maar hierbij een tip voor degenen die olieverf willen proberen en niet met terpentine wil werken. Ik zat met hetzelfde en heb toen de wateroplosbare olieverf van Cobra gekocht en ik ben verliefd <3 . Alle voordelen van olieverf maar je hoeft niet met terpentine te gaan werken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:00

Ik gebruik die inderdaad ook al jaren heel fijne verf en gewoon veel makkelijker schoon te maken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:57

Kwal schreef:
Ik doe mijn werk nooit in lijsten tot ik het er over kreeg met de eigenaar van de schilderwinkel vorige week. Misschien moet ik ze toch maar in baklijsten gaan doen, maakt het misschien meer af!

En inderdaad dat houdt me tegen bij olie, dat ik meer nodig heb dan water om alles schoon te maken en dat de droogtijd zo lang is. Ik zal me er nog eens in verdiepen, voor nu vermaak ik me zeker met acryl :j

Je hebt ook olieverf op waterbasis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 14:35

Dat zei dunkeedoo al :P :D

Ik ben momenteel met 2 tekeningen bezig
1 kan ik niet delen de andere wel
Afbeelding