[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:03

astridastrid schreef:
Volgens mij zegt Prem alleen onaardige dingen. Inderdaad wel bizar. Maar het gedrag is ook bizar natuurlijk haha. Maar dan nog. Of... valt het allemaal wel mee en overdrijft Prem¿

Ja, ik ben hier wel van overtuigd. Ik denk dat onze mond open gaat vallen van Prem en dan in de negatieve zin. Begin ondanks alles wel een beetje medelijden te krijgen met die kiddo's.
(Vecht?)scheiding en dan ook nog papa die zo over je praat tegen over zijn nieuwe lover.

Summerdreams

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:00

"wie wil dat nou niet"
Met zo'n man? Al kreeg ik geld toe :P

Maar even serieus, super goed geschreven weer!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:13

Moet ook wel lachen, allemaal negativiteit en dan ineens die zin
Citaat:
"Prem en ik groeien meer en meer naar elkaar toe"

Nien, volgens mij moet je een andere bril :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 22:15

Roze bril af.
Bril met +10 op.

Hahahahah.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:25

Volgens mij is nog steeds Prem het probleem van alles :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 13:43

"Like lovers do" - deel 2
woensdag 10 juli 2019 / donderdag 11 juli 2019

Alles is precies zoals het zou moeten zijn, bedenk ik me, als we even later in het zwembad zitten. Prem stelde na de lunch voor om eerst een glaasje wijn te drinken op de hotelkamer. Maar dat leek me niet verstandig. Na de lunch voelde ik me al zo rozig worden. Ik zou compleet instorten. Dus zijn we maar gaan zwemmen.

We zijn beide super relaxed. We lachen en knuffelen. En praten.
-“Neem lekker een massage” stelt Prem even later voor. En even twijfel ik. Het past er wel bij. Maar het is inmiddels alweer 18h en om 19h moeten we alweer weg om op tijd bij het restaurant te zijn. Ik zak nog even weg in de stoel terwijl ik kijk hoe Prem nog wat baantjes zwemt. Ik zal maar geen opmerkingen maken over de zwemleraar die hem heeft leren zwemmen.

Restaurant Moon is super! We zijn komen lopen vanuit het hotel. Het laatste stukje gingen we met de gratis veerboot. Het is bijna eng hoe soepel alles verloopt.
-“Waar gaan die mooie benen heen?” riep iemand me toe die ons passeerde. Ik moest lachen. Ik voel me helemaal niet mooi. Dus zo’n opmerking doet me extra goed. Ik heb een jurkje aan wat ik gekregen heb van Prem voor onze “6 maanden samen”. Time flies!

De zon straalt op onze gezichten en we hebben een prachtige plek in het restaurant. Eindelijk hebben we eens een echt gesprek. Over elkaar. Niet alleen maar over zijn kinderen of ex. Eindelijk hebben we een gesprek in plaats van een monoloog.

Restautant Moon. Ik heb iets met sterren en met het heelal. Mijn ex en ik hadden afgesproken dat, als we kinderen zouden krijgen en het een dochter had geweest, ze vernoemd zou worden naar de Maan. Candra. Prem glimlacht. Helaas bleven het slechts bij dromen. Ik had nooit mijn lichaam zo slecht moeten behandelen. Dan had mijn leven er nu heel anders uitgezien. Ik heb Prem al eens vaker over mijn ex verteld. Wij hadden een heel bijzondere band. Gelukkig is Prem totaal niet jaloers.

Ik vraag Prem ook waarom zijn dochter zo’n oer-hollandse naam heeft. Het past totaal niet bij haar half-Iraanse afkomst en uiterlijk.
-“Baukje en mijn ex vinden mijn afkomst echt verschrikkelijk” verzucht Prem. “Ze vonden het alleen leuk om daar op luxe vakantie te gaan. Gelukkig heb ik wel invloed gehad op de naam van Man”. Arme Prem, denk ik.

We hebben gekozen voor 6 gangen, maar de avond vliegt voorbij. Pas bij het dessert merkt Prem op dat ik opeens een ander jurkje aan heb.
“He? Je had net toch wat anders aan?” vraagt hij verbaasd. Ik lach. Ik had me na de derde gang op het toilet omgekleed; mijn jurk knelde en ik kreeg last van mijn rug. Gelukkig had ik voor de zekerheid een extra jurkje meegenomen. Ik verwachtte het al een beetje.
Uiteindelijk verlaten we als bijna laatste gasten het restaurant. Voldaan. Blij. Ontspannen.

Ik ben echt kapot als we even later terug zijn in het hotel. Dat is ook niet zo gek na zo’n drukke dag; vanmorgen zat ik nog op kantoor. Prem bruist nog van de energie, maar respecteert mijn huidige staat als zeester. Al snel val ik in slaap. Ook al is dat niet voor lang.

-“Ik heb echt vreselijk geslapen” verzuct Prem als we de volgende ochtend wakker worden. “Ik heb geen oog dicht gedaan”. Ik zeg niks. Alleen ik weet wat er zich die nacht afgespeeld heeft. Maar dat hoeft Prem niet te weten.

We besluiten buiten het hotel te gaan ontbijten en laten onze koffers achter bij de receptie. Waar we heen gaan weten we beide niet, dus lopen we uiteindelijk rusteloos rond. Prem stelde Starbucks voor. Een taartje om ons half jarige jubileum te vieren. Maar, in het kader van mijn gezondere koers, heb ik dat idee afgewezen.

Het is druk in de stad. Veel toeristen. Ik stel voor naar Magna plaza te lopen en Prem stemt toe. Hij is er nog nooit geweest. Het is langer lopen dan ik dacht. En als we er eindelijk arriveren, blijkt het eet-aanbod ernstig tegen te vallen. Althans, als je niet van sushi en BBQ houdt als ontbijt. Uiteindelijk besluiten we maar bij de Bijenkorf wat te gaan eten.

Ik moet lachen om onze keuze als we even later plaatsnemen in het restaurant. Zitten we in een stad als Amsterdam, na een nacht in een van haar mooiste hotels en een diner op niveau, in de Bijenkorf te ontbijten. Maar ik had echt vreselijke honger. Alles had me nog gesmaakt. En hongerige vrouwen, weet Prem, is levensgevaarlijk.

Daarnaast moeten we ook beide weer terug naar het werk. Ik kon niet kiezen en omdat ik inmiddels uitgehongerd was, bestelde ik een broodje geitenkaas en een suikerwafel. Prem zegt dat hij niet zoveel honger heeft en legt al snel zijn broodje weer neer. Hij jaagt me niet op en laat me rustig uiteten. Als we weer buiten stappen, schijnt de zon fel. Niets kan deze dag nog breken. Niemand neemt dit van ons af.

We halen onze koffers weer op bij de receptie en lopen naar het punt waar we afscheid nemen.
-“Ik ga je echt missen, Nien. Ik zie je heel snel weer, oke?”. We geven elkaar een intense knuffel.
“Het gaat wel goedkomen. Heel veel plezier. Lift each other up”. Prem geeft me een kus op mijn voorhoofd.
-“Take care”.
Ik loop weg richting de parkeergarage. Maar eerst duik ik nog even snel de Starbucks in voor een Chai Latte en een cheesecake – voor onderweg. Het is tenslotte al 13h30 als ik straks op kantoor ben. Ik moet toch lunchen.

to be continued

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:35

Oeh! Nu ben ik heel benieuwd wat er die nacht gebeurd is!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:22

Ben benieuwd naar die nacht, maar ik mis aan het einde van je stukje nu nog wel een verwijzing daarnaar wat het een wat spannendere cliffhanger zou geven.

Dat over die nacht is namelijk maar een heel kort zinnetje en het einde van je hoofdstuk lijkt nu vrij 'kaal'. Ik weet ook niet of die nacht nou gewoon is omdat ze zelf ook heel slecht heeft geslapen of omdat er meer aan de hand is, variërend van er liep een muis door de kamer tot de kamer stond in brand en Prem sliep er doodleuk doorheen. (oke, overdreven maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :+)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 15:43

Oh, dat vind ik een hele goede, Sicayes! Ik had het eerst een beetje als "verborgen boodschap", dacht: misschien valt niemand het op haha. Maar blijkbaar niet zo verborgen, dus dan kan het inderdaad wel.

En dan komt er nu zo'n lege bladzijde met alleen een "gedichtje" in 't schuin:

Later, als de vele mooie herinneringen,
de plaats van mijn verdriet hebben ingenomen,
zal ik misschien kunnen verwoorden
wat ik nu alleen met tranen kan vertellen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:02

Gelukkig is Prem totaal niet jaloers.

Ik vraag Prem ook waarom zijn dochter zo’n oer-hollandse naam heeft. Het past totaal niet bij haar half-Iraanse afkomst en uiterlijk.
-“Baukje en mijn ex vinden mijn afkomst echt verschrikkelijk” verzucht Prem. “Ze vonden het alleen leuk om daar op luxe vakantie te gaan. Gelukkig heb ik wel invloed gehad op de naam van Man”. Arme Prem, denk ik.

Hahahahahahaha hahaha haaa hoe groot is deze roze bril? Niet jaloers? Arme Prem?

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt is 's nachts.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:20

Meerrrrrr graag ik ben ook wel benieuwd wat er is gebeurd :=

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:50

mogen we gokken naar wat we denken dat er gebeurd is? :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:08

Ik denk dat prem in zijn slaap heel vreemde dingen heeft gezegd...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 17:11

Stral schreef:
mogen we gokken naar wat we denken dat er gebeurd is? :)

Ja, leuk! Speak your mind :-)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:16

Ik denk dat ze stiekem de hotelkamer uit is geglipt en wie weet wat ze allemaal heeft uitgespookt en met wie :))

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:28

Ik denk dat hij gewoon de hele nacht heeft liggen slapen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:28

Nissima schreef:
Ik denk dat ze stiekem de hotelkamer uit is geglipt en wie weet wat ze allemaal heeft uitgespookt en met wie :))

Nee, denk niet dat Nina zo kort door de bocht is... ben benieuwd wat er wél gebeurd is.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:04

Poekkie schreef:
Ik denk dat prem in zijn slaap heel vreemde dingen heeft gezegd...

Ja hier zet ik ook op in!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:11

Ik dacht aan haar eetstoornis en dat hij niet merkt hoe zij de 6gangen eruit gooit ofzo :') Maar dat hij praat in zijn slaap zal het wel zijn idd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:06

Ja mis wel een beetje de verdieping over haar eetstoornis ofzo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:27

Sicayes schreef:
Ben benieuwd naar die nacht, maar ik mis aan het einde van je stukje nu nog wel een verwijzing daarnaar wat het een wat spannendere cliffhanger zou geven.

Dat over die nacht is namelijk maar een heel kort zinnetje en het einde van je hoofdstuk lijkt nu vrij 'kaal'. Ik weet ook niet of die nacht nou gewoon is omdat ze zelf ook heel slecht heeft geslapen of omdat er meer aan de hand is, variërend van er liep een muis door de kamer tot de kamer stond in brand en Prem sliep er doodleuk doorheen. (oke, overdreven maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :+)

Grappig, ik mis het helemaal niet! Ik las er 1 zin over en dacht: wacht, wat?!
Daarna las ik er niets meer van en dacht ik: heb ik een stukje gemist? Wat is er gebeurd? Heb ik het goed gelezen?

Ik vind het wel leuk! Je hebt met precies 1 zin mij weer op het puntje van mijn stoel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:13

Ik denk iets met verdriet over een kinderwens.

Die veerboot ja. Een keer super zat mee geweest op die boot haha.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:57

Ze laat merken dat ze geen kinderen kan krijgen, maar ik kreeg het idee dat ze zwanger was. Zou ze een miskraam hebben gehad?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:31

SumSum schreef:
Ze laat merken dat ze geen kinderen kan krijgen, maar ik kreeg het idee dat ze zwanger was. Zou ze een miskraam hebben gehad?

Ze komt nogal blij over. De avond was super leuk en de dag erna loopt ze te lachen in de stad. Dus dan zal het eerder iets zijn dat Prem in zijn slaap praat dan zoiets als een miskraam. Gok dat je daar wel behoorlijk van slag van bent.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:52

Zertab schreef:
Nissima schreef:

Nee, denk niet dat Nina zo kort door de bocht is... ben benieuwd wat er wél gebeurd is.

Ik denk ook niet dat ze met een andere man heeft afgesproken, hoor. Maar misschien heeft ze wel de hele nacht lopen eten, of inderdaad overgegeven zoals Stral opnoemde. :(