[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:55

Vanaf P31 :)

naarppc Mooi idee! Ik ben het wel eens met Pluizebol dat een donkerder papier mooier zou zijn geweest en het figuur wat abrupt ophoudt. Je kleurtjes vind ik ook leuk!

d4rkhorse Schitterend! Hele mooie stijl! Voelt heel schilderachtig aan!

Seven Mooie hond geworden! Erg mooi gedaan en vind het eindresultaat erg knap! Ik kijk alleen wat vreemd tegen de kop, nek, borst overgangen aan. Ik heb het idee dat die onder de bek niet helemaal klopt, maar kan er de vinger opleggen wat precies

RenskeFrea Voor de tijd die erin zit, leuke schetsen! Vind de rode kleur in de tweede ook leuk! Voegt wel echt wat toe aan de tekening! :) Misschien is het leuk om een keer te inken of iets van je schetsen.

joey_lover Waanzinnige beer! Vind vooral het oor met het licht erg mooi!! Het oogje klopt volgens mij niet helemaal, maar ik vind hem echt waanzinnig! Je hebt zo'n fijne stijl!

2. oef, die is mooi! Diep respect dat je dit uit houtskool krijgt.
Heel erg bedankt voor je commentaar op mijn tekening! :)

3. OH OH OHHHH NEE GEEN KLEUR BIJ DOEN! DEZE IS MOOI ZO!

eclair98 Nice!! Dit doet hem wel echt goed, die uitlijning en markers. Je wordt er echt steeds handiger mee, supertof!

2. Leuk! Ook die groene vlakken erachter vind ik erg leuk! Geeft net iets meer leven (bij gebrek aan een beter woord) aan de tekening.

3. Mooi! Gave tekening geworden!
Ik schaf mijn markers eigenlijk bijna allemaal tweedehands aan doordat ik ze veel te duur nieuw vindt. Maar promarkers hebben wel eens aanbiedingen. Als ik me niet vergis, 12+colorless blender voor 24 euro nu in verschillende webwinkels :)

Jackytje WAUW! Als je niets had gezegd over dat blauw, had ik dat eigenlijk alleen maar mooi gevonden. Ik vind het bijna zonde dat je hem niet af gaat ronden, hij is zo vet!

sanneb IK VIND DIE ONELINE TEKENINGEN ECHT WAANZINNIG! Heel erg veat!

Telpeva Schitterend! Erg knap dat je dat met leer kan. Ik weet niet of het al was gevraagd, maar passen die ook op modelpaardjes?

2. Stiekem moest ik toch echt even lachen om je eekhoorn uit Hel :'D
Die tekeningen uit een lijn vind ik leuk!! Erg tof geworden!

AmyLyklama Ik vind de uitlijning van de huid en de schaduwen daarop mooi gedaan. Het onderwerp is wel iets minder mijn ding. Wat misschien tof is, is om iets met de achtergrond te doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:05

Ai ja die vraag was al voorbij gekomen of dat zadel op modelpaarden past, ik was vergeten te antwoorden. Het formaat zal zeker wel passen (kleine tot middelgrote schleich en soortgelijke modellen). De marker website ga ik ook even bekijken, klinkt goed :D

Seven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:54

Heb wel een foto van de hond wellicht geeft dat merr verduidelijking
Afbeelding
Afbeelding

Heb weinig tijd momenteel maar nog wel even wat met de markers gemaakt

Welsh
Afbeelding

Heb gisteren namelijk 2 welshjes gekocht :D

Afbeelding
Afbeelding

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:20

Wauw wat zijn jullie allemaal goed van start! Hier dus 1 tekening per maand en dit is 1 v 12:

Afbeelding
A4 formaat op pastelmat. Met dank aan een foto van CreatingMoments Fotografie.

Nog een stukje reactie rondje vanaf pagina 31;

Joey_lover; sterkte met het verlies van je ratje. Je hebt een erg mooie plaat van ze gemaakt! Mooi eerbetoon.

De beer is erg gaaf! Ook zoveel kleur erin.

Bij jou ga ik in herhaling vallen. Ook de wolf is erg goed gelukt! En het paard ook erg gaaf! Vind hem al best een soort van kleurrijk. Alle tinten grijs en wat bruin.

Eclaire; leuke beer. Lijkt zo een kleurplaat :)

Ook de 2e beer. Toch best een lastige positie met dat gebogen pootje. Goed gedaan!

Neushoorn kan ook zo worden toegevoegd aan de kleurplaten boek! Is het papier nog een beetje mooi opgedroogd?

De toekan z'n snavel is goed gelukt zeg!

Pompompom ; ik wou dat ik zo kon kliederen! De 2e vind ik het mooiste.

Naarppc ; leuk idee! Ik zou toch iets donkerblauw voor de achtergrond gebruiken.

D4rkhorse; mooi digitaal werkje! Mooi realist. En toch wat schilderachtig.

Seven; mooie rottweiler! Heel sprekend. Knap dat je op verlours zoveel details kwijt kan!

En de even snel met markers welsh heeft een erg schattige opdruk gekregen. En mooie welshjes aangeschaft! Wat zijn je plannen met die 2?

Renskefrea: mooie schetsen. Ik vind de pootjes van het vogeltje erg goed gelukt! Dat vind ik zo lastig.

Jackytje ; vind hem zeker niet mislukt. Misschien kun je de vlekken nog zo verder uitwerken. En je weet dit nu voor de volgende keer.

Sanneb: leuke manier toch om zoiets nieuws te proberen! Vind de laatste erg goed gelukt.

Telpeva ; zo dat is even heel wat anders. Knap gedaan hoor, wat een gepriegel lijkt me zo'n zadel.

De eekhoorn heeft indd iets engs Haha. En wat een leuke 1 lijns tekeningen. Kun je zo een sjabloon van maken :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:27

Even reacties vanaf mijn laatste post een paar pagina's terug:
joey lover - mooie beer, prachtige blik, en ik bewonder je kleurgebruik :)
eclair98 - goed gelukt, de ijsbeer.
Jackytje - ik zie nog niks raars, maar fijn dat het gelukt is een nieuwe line art te maken nog, ben benieuwd.
sanneb - ik vind je lijnkrabbeltjes goed gelukt :)
Telpeva - prachtig zadeltje, wat creatief. Moet wel priegelwerk zijn...
joey_lover - wat een lief koppie zeg, weer zo mooi die blik gevangen. - overigens is mijn laatste vos eigenlijk een wolf, met die vachtkleurtjes :P maar bedankt iig voor je reacties :)
eclair98 - jij bent ook aan de wilde dieren bezig? De neushoorn is ook leuk :j
Telpeva - ook een hel eekhoorn, die van jou ziet er ook scary uit hoor. en ik vind je lijnkrabbeltjes erg leuk. lijken wel een soort van sjabloontjes
joey_lover - prachtig hoor met die manenbos, en de achtergrond versterkt het. Lekker zo laten :)
eclair98 - mooi gelukt die kleuren in de snavel
Pharoots - ja inkten kan ik wel eens doen, maar dan wordt het sneller cartoonachtig. Wel leuker en leerzamer om erna in te kleuren, maar ja, tijdgebrek enzo :)
Seven - leuk welshje, en gefeliciteerd met je aankopen :)
Sunny44 - wat een leuk hondje zeg. Ik kijk alleen wat raar tegen zijn oortjes aan, maar verder vind ik de vacht en het neusje en oogje enzo echt supermooi.

Dit gekke beest kwam ik tegen in een van mijn boeken. Heb gelukkig ook een aantal "andere" wilde dierenboeken naast al mijn paardenboeken :P Dit riep gewoon om getekend te worden.
het is een olifantspitsmuis die op ons af komt rennen. Gemaakt met pastelkrijtjes.
Afbeelding

Van gister weer een wolf geprobeerd, dit keer een huilende. Wolven zijn ook echt favorieten hier, dus heb daar aardig wat boeken van ook :P
Afbeelding

En voor vandaag een snellere schets van een gemsbok. Alleen niet helemaal handig qua ruimte, had m overdwars moeten maken, dus de rest van zijn lichaam paste er niet meer op :P
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:04

We willen fokken, sporten en voor de gezelschaps voor onder andere paarden :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:16

Wat een schatjes seven! ik zie er 3 op de foto's, om welke twee gaat het? veel plezier met ze :D

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 02:35

Wat leuk Seven!!

Pfff, eind van de module, dus deadlines!!!
Even snel wat met houtskool gemaakt.

29/01
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:01

Merrie zonder veulen en de palomino
Afbeelding
Afbeelding

Gingen voor de vos merrie maar konden de palomino niet laten staan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:10

Knappe paarden hoor <3

30/365
Een koala in pastel.
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:44

Leuk Seven, veel plezier met ze.

28/365
Afbeelding

29/365
Afbeelding

30/365

Afbeelding

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:17

Wauw seven die zijn leukk! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:55

Bedankt :D

Mooi Sanne zit heel veel beweging in

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:07

Weer eens wat anders van mijn kant
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:30

sanneb schreef:
Leuk Seven, veel plezier met ze.

28/365
[ [url=m/5Xc2uz.jpg]Afbeelding[/url] ]

29/365
[ [url=m/900wyH.jpg]Afbeelding[/url] ]

30/365

[ [url=m/tajzuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauwwat tof zeg!! Geweldige stijl is dit!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:21

Ik loop echt enorm achter met reactie rondjes, liefst zou ik op iedereen reageren maar het lukt mij gewoon niet om het bij te houden. Hopelijk vinden jullie het ok als ik in elk geval af en toe reacties geef, maar dat ze dan korter zijn (voor zo ver ik terug kan scrollen). De wil is er, de tijd niet.

Het lijkt een beetje alsof er al wat mensen zijn afgehaakt, hebben jullie ook dat idee? ik had het idee dat er in het begin meer mensen mee deden, ook mensen die wekelijks mee zouden doen. Waar zijn jullie, kom terug het is hier leuk en gezellig :D

AmyLyklama Kinky <<) Jij bent nog zo slim dat je hem in een link zet, ik heb eens zoiets getekend in een school schrift. Dat leraren daar ook nog in wilden kijken was eh... niet in mij opgekomen :') lalala oeps. Vind hem erg mooi trouwens, is de pose ook zo uit je hoofd? ik zou zo'n pose niet uit mijn hoofd durven, dat gaat bij mij niet goed :') Kleurgebruik in de haren vind ik ook erg geslaagd

Leuke reacties op mijn lijntekeningen, ze zouden inderdaad makkelijk door kunnen gaan als sjablonen.

joey_lover: Doet mij een beetje denken aan een spook, of zo'n paard dat de dood uit straalt. Weet niet of dat je bedoeling was, ik denk dat het voor een groot deel door het oog komt. Maakt hem niet minder gaaf trouwens, want hij is heel mooi

eclair98: ze verbergen inderdaad niks die krengen haha, maar had je een foutje gemaakt dan? want ik zie niks geks. De verlopen vind ik erg goed gelukt, zo bij de snavel, keeltje en ook in de zwarte stukken in de snavel. Ik bespeur vooruitgang in jouw skills met de markers, heel leuk om te zien!

Seven: Paardje vind ik echt leuk, helemaal mijn ding zulk soort cartoons :) Hond vind ik ook mooi maar ik denk dat ik dat al gezegd heb, die hond is gewoon tof en mooi en daar word ik jaloers van :))

Sunny44: Ah wat een schatje! Mooi gelukt, dat lijkt mij een heel karwei met al die haartjes.

RenskeFrea: Olifantspitsmuis *\%/* Die beestjes vind ik helemaal geweldig! Zo komisch! Mooi gelukt met de kleurtjes, de schittering in de ogen vind ik ook mooi. De wolf en gemsbok zijn ook weer leuk, leuke details vind ik de snorharen en de verdikkingen bij de hoorns.

joey_lover: ah dat oogje! ik vind hem heel sprekend deze :j

eclair98: Die ziet er heel zacht uit, dat past wel bij een koala vind ik.

sanneb: gaaf net de achtergronden er ook zo bij, past erg goed bij elkaar vind ik! De ene met de spetters vind ik het leukst, die heeft wat vrolijks en speels :)

Seven: Je pen is bijna op :D dat is het enige wat mij op viel, verder is hij gewoon weer helemaal top. Hij nodigt uit om in te kleuren. Wat ik grappig vind (en wat ik er helemaal bij vind passen) zijn de roosjes in de manen met de zwevende bolletjes. Ze zweven, maar toch weet je precies wat het is, en het plaatje klopt gewoon. Hoe doe jij dat :') Tekst vind ik ook netjes, mooi dat je het formaat en de letterypes netjes overal gelijk en even groot hebt gehouden, dat is best lastig.

8nnemiek: Leuke nieuwe avatar heb je! houdt dat in dat we vaker strips te zien gaan krijgen? :D :D :D
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 30-01-17 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:24

Telpeva, haha ja dat is mij ook overkomen. Ik heb er van geleerd en het is natuurlijk internet. Ik heb m uit mn hoofd gedaan ja, maar ben niet helemaal tevreden.

Ik merk trouwens ook dat heel veel mensen niet op de link hebben geklikt haha, dus misschien zet ik m de volgende keer toch gewoon weer neer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:26

AmyLyklama
Ja dat viel mij ook op, in een link klikken mensen er niet zo op. Ik heb ergens in het begin ook een tekening in een link gezet, daar kwamen ook vrijwel geen reacties op, ik denk dat mensen er (onbedoeld) overheen kijken. Ik zou hem gewoon zichtbaar neerzetten :j want hij is het gewoon waard imo om zichtbaar erbij te staan

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:39

Ahh dat is echt zo lief! Ik zal m plaatsen. Plaats jouw linkje ook nog even :P
Hij is dus een beetje heftig haha

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:14

:wave: Ik ben nog niet afgehaakt hoor, al was het maar om de kunstwerken te bekijken. Alvast een reactierondje en hopelijk morgen weer een weekwerkje.

d4rkhorse Wauw, ik vind dat soort digitale "werkjes" ook altijd zo gaaf. Die achtergrond die dan maakt dat het hoofd er echt uit komt.
Seven Ook wauw, wat mooi gelukt, die kop! Heel knappe ogen ook, mooie glans er in.
Welshkopje is zo leuk, echt welsh ook, herken er vzpaards buurmeisje wel in; lief en een beetje ondeugend. Knappe ponies heb je gekocht. Veel plezier er mee!
Die van vandaag is ook al zo leuk. Ik vraag me alleen af hoe die zou zijn met een kleurtje erbij, maar zo zonder is ie ook al mooi, alleen al omdat de letters gewoon zo netjes zijn, het plaatje klopt gewoon helemaal.
RenskeFrea Oeps, per ongeluk wolven en vossen door de war gehaald :o . Lief konik-kopje en dat 'krasserige' van het roodborstje maakt hem eigenlijk alleen maar mooier.
Olifantspitsmuis (leuke voor galgje) is gaaf, wolf hoor je bijna huilen en de gemsbok is ook mooi. Knap dat je die hoorns zo strak hebt gekregen.
joey_lover Oh, die beer...Wat mooi! De textuur van de vacht en die ene klauw. Ik vind 'm alleen zo droef kijken dat ik 'm een aai zou willen geven.
Hond/vos/wolf (ja, nou weet ik het ook niet meer hoor :') ) koppie is ook al zo mooi, wat een lieve blik in die oogjes.
Paard van gisteren is ook alweer zo'n mooi schilderwerk. Heerlijk ook die ene maantop die van wit naar zwart uitloopt. Houtskool paardenhoofd is ook alweer zo mooi.
eclair98 Gave ijsbeer, lekker strak en toch zo levendig door precies die schaduwstrepen.
Cornelis de neushoorn is ook al zo leuk. En wat kijkt ie blij.
Op de toekan kun je inderdaad trots zijn. Knappe vogel, strak en mooi ingekleurd.
Koala is snoezig. Hij oogt ook echt een beetje fluffy en die dopneus klopt ook zo mooi.
Jackytje Oh, ja, dat is zo balen, als spul zelfstandig creatief gaat lopen doen. Paard op zich is niet verkeerd, alleen dat ene achterbeen staat me wat minder, maar ik vind 'm er verder goed uitzien. En dat blauw lijkt op de foto nog wel mee te vallen wbt uitloop. Maar het blijft vervelend als je nou net iets anders in gedachten had.
sanneb Joh, wat zijn die 'één lijn' tekeningen gaaf geworden! Hele knappe poses.
De laatste drie zijn ook zo knap, maar vooral de allerlaatste, de bruine, wauw!
Telpeva Het is misschien geen tekening maar wel heel goed gelukt, dat zadel. Hoe krijg je het voor elkaar, wat een priegelwerk moet dat zijn geweest.
Die eekhoorn wil ik niet tegenkomen, hij is echt eng, maar wel gaaf. Vooral die ogen zijn heerlijk eng.
En wat een heerlijke 'éénlijninge' tekeningen!
AmyLyklama Mja, inderdaad iets gewaagder dan een vogeltje of een pony maar wel een knap werk waar, vind ik, hele mooie stukken in zitten. Die linkervoet bv, dat is dan weer zoiets waar ik naar blijf kijken. Maar ook de kleuren van het lijf en het haar.
sunny44 Knap gedaan. Wat een droppie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:24

Bedankt Telpeva
Pen is inderdaad leeg aan het raken :D

Bedankt Pluizebolpum
Ik durf hem niet in te kleuren vond hem zo ook leuk. Maar zou hem rustig nog eens kunnen maken en in kleuren
Hand letteren vind ik erg leuk (weer een extra hobby)
Net even met iets voor onze bruiloft bezig geweest
Er moet nog van alles anders, dit was puur een testje om dingen in het echt te zien inplaats van in m'n hoofd :D
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:27

Heb jij ook het handletteringboek, Seven?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:29

Wat lief weer! super schattig als je die in hartvormpjes zou kunnen snijden en als kaart zou kunnen sturen... of op mini formaat met een klein gaatje er in, dat je als bedankje aan een zakje met snoepjes mee kan geven aan de gasten die dag. Aaaaah ik vind hem leuk <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:44

Ik heb die gekregen inderdaad :j

Bedankt Telpeva
Ik zie nog veel dingen due ik niet geweldig vind maar ik heb nog heel even gelukkig :D

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:22

Afbeelding
Dit is mijn tekening voor vandaag. Ik ben nogal druk geweest met school.

Ik ben over het roodborstje zelf niet ontevreden, maar vind de achtergrond te donker. Daar baal ik van, had beter lichtblauw kunnen zijn ofzo.