[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:45

Maanlicht schreef:
Die ziet er mooi uit ilaan!

Dankje! Vind het papier ook heel erg fijn.

Maar even bezig geweest met een begin en omdat ik dit als agenda/planner ga gebruiken en minder voor mijn goals ben ik zo begonnen.

Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:47

Mooi! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:41

Ziet er al leuk uit Ilaan, mooi helder en duidelijk met het grote lettertype :)

Eclair muisjes <3 wat een mooi idee! Kan mij er heel wat bij voorstellen, zeker gezien de gemiddelde leeftijd van ze. Leuk om later nog een keer op terug te kunnen kijken :j

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:44

mooi!

Ik vroeg me af of ik toch niet eens aan Netflix zou beginnen. Veel tv kijk ik niet... maar nu heb ik zo'n gratis maand, en zie ik dat ik eigenlijk wel heel wat leuke series kan kijken.

Nu is dus de vraag...toevoegen in bijn BulletJournal of niet?

zetten jullie er dingen in die jullie wel leuk lijken, of series waarvan je al zeker weet dat je het echt he-le-maal het einde vindt?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:12

Ik kijk zoveel series dat ik eigenlijk niet eens meer weet wat. Heb het een tijdje per seizoen bijgehouden in mijn Bullet Journal, maar ik onderhield dat niet. Nu ga ik denk ik gewoon alle titels van de series onder elkaar zetten zodat ik een soort overzicht heb wat ik kijk.

En over de aanschaf van Netflix: ik zeg doen! Ben er echt super blij mee *\o/*

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:13

khirshanta schreef:
mooi!

Ik vroeg me af of ik toch niet eens aan Netflix zou beginnen. Veel tv kijk ik niet... maar nu heb ik zo'n gratis maand, en zie ik dat ik eigenlijk wel heel wat leuke series kan kijken.

Nu is dus de vraag...toevoegen in bijn BulletJournal of niet?

zetten jullie er dingen in die jullie wel leuk lijken, of series waarvan je al zeker weet dat je het echt he-le-maal het einde vindt?

Ik vind zelf dat er niet genoeg interessants op netflix staat en een ontzettende serie kijker ben ik niet. Maar als je dat wel bent is het denk ik wel leuk om bij te houden. Toen ik nog wel veel series keek vond ik het soms lastig te onthouden van welke series ik welke seizoenen had gekeken. Dus misschien daarvoor gebruiken? Zie het hier al een paar keer voorbij komen en ziet er best leuk uit :)

Telpeva schreef:
Ziet er al leuk uit Ilaan, mooi helder en duidelijk met het grote lettertype :)

Eclair muisjes <3 wat een mooi idee! Kan mij er heel wat bij voorstellen, zeker gezien de gemiddelde leeftijd van ze. Leuk om later nog een keer op terug te kunnen kijken :j

Dankjewel!

linoleum

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:23

Ik heb Netflix die bijhoudt waar ik ben bij elke serie, hoef ik het niet zelf te doen :+

Maar wil denk ik wel gaan bijhouden welke films en series ik heb gekeken. Is wel leuk om bij te houden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:54

Haha ja, alleen sommige dingen vergeet je toch weer, er staat zoveel op. Vooral als je net zoals ik alles door elkaar kijkt :')

En ik kijk ook dingen op de niet Netflix manier.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:18

Ik houd het bij, vind ik leuk :P Ik kijk ook series die niet op netflix staan :P

Telpeva: ja ze zijn zo leuk <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:31

Mag ik ook meekletsen?

Ik ben vorige week ook begonnen met mijn BuJo

Ik heb ook een Netflix serie lijstje. Daar zet ik series in die ik nog wil kijken, waarvan ik het eerste seizoen heb gezien en verder wil kijken etc. Gewoon om het bij te houden.
Ik kijk ook nog een aantal series buiten Netflix, maar die moet ik nog toevoegen.

Dit is mijn book tracker (oké eigenlijk moet het Read tracker zijn) zo kan ik bijhouden hoeveel bladzijdes ik lees etc
Afbeelding

Mijn monthly log (hier was ik er nog mee bezig)
Afbeelding

En mijn weekly log (die ik mislukt vind xD)
Afbeelding

En nog mijn habbit en mood tracker
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:41

Waaauw! Mooi!

Die read tracker is erg leuk ook

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:53

Super leuk! Een heel andere indeling weer, dat vind ik wel heel tof.
Heerlijk topic dit :)

Nog 1 spam van mij dan....
Heb ook een goals en movie pagina maar spam genoeg dus hier mijn monthly log. Ik houd het op Nederlands. Ik wil per voorafgaande maand een monthly log doen, dan hoef ik niet zo ver terug.
Even de tags vergeten maar moet er nog inslijten :)
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:56

je maakt mooie dingen, dus spam maar raak :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:21

Hele leuke spam! <3
Ik vind het ook leuk dat je elke maand anders maakt, bij de meeste bullet journals word ik zenuwachtig van het idee dat elke maand er hetzelfde uit 'moet' zien omdat het allemaal zo uitgekiend is, leuk om dat zien dat variatie ook geen kwaad kan. +:)+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:28

Dankjulliewel!

xyzutu2 schreef:
Hele leuke spam! <3
Ik vind het ook leuk dat je elke maand anders maakt, bij de meeste bullet journals word ik zenuwachtig van het idee dat elke maand er hetzelfde uit 'moet' zien omdat het allemaal zo uitgekiend is, leuk om dat zien dat variatie ook geen kwaad kan. +:)+

Precies om deze reden doe ik dat dus :')
Ik krijg dan echt de kriebels, ga bladzijdes afplakken of uitscheuren als het niet 'klopt' dan.

Nog een laatste spam dan... geen idee of ik de indeling zo houd, denk dat ik het weekend eraf haal en dat gebruik voor andere dingen. Hebben toch een glasplaat in de keuken waar we alles opschrijven :)

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:27

Hoe weten jullie op welke pagina je begint? Want er zijn een aantal dingen, zoals de serie tracker e.d. die niet perse tijdgebonden is. Doe je dit soort pagina's dan gewoon tussendoor? Of begin je later met de 'agenda'?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:36

Heb een aantal voorin gedaan, die wist ik al dat ik wilde hebben. Vervolgens hele maand juli. Daarna weer aantal verzamelingen. Maand augustus net maandoverzicht erin gezet en geteld hoeveel pagina's ik voor de rest nodig ben. En erna alweer een verzameling.

De index zit er niet voor niets in. Vind alleen wel fijn om alles van een maand bij elkaar te houden, dus niet een week, 3 verzamelingen en dan weer een week.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:37

ah dat is een goede tip lino. Dat zie ik ook nog wel zitten.

Ik zit zelf een beetje te stoeien met mijn werk notitieboekje. Die wil ik ook wat overzichtelijker maken, maar er hoeft geen agenda (met dagen) in te komen, dus eigenlijk een to do list per week. Weet nog niet helemaal hoe ik dat ga doen.

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:35

Ik groepeer per onderwerp- films bij elkaar, boeken, to-do per maand, week overzichten, uitgaven...

En aangezien ik dan toch Netflix maar doe, alvast de series die ik zéker dit jaar wil zien alvast erin gezet. Als achteraf blijkt dat 'ie niet leuk is, streep ik het door. Weet ik tenminste ook nog achteraf waarom ik niet gekeken heb

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:00

Bij de Witte Boekhandel zijn deze week ook wat handletter en bullet journal zaken in de aanbieding :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:01

Ik heb alles kriskras door elkaar, daarom heb ik een indexpagina zodat ik alles terug kan vinden als het nodig is :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:31

Keet schreef:
Bij de Witte Boekhandel zijn deze week ook wat handletter en bullet journal zaken in de aanbieding :)

Bij the read shop hadden ze ook enkele. Ook een boek met 'how to'. Weet niet of mensen het interessant vinden maar misschien vinden sommigen het leuk om zo'n boek te hebben. Staat alle basic informatie wel in wat ik zo zag.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:19

Ik heb er vandaag ook 1 aangeschaft, ga vanavond maar eens even creabea doen :D Hoop dat het wat orde geeft aangezien ik overal lijstjes van maak :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:55

Ik vraag me echt af hoeveel extra informatie nou in zo'n 'how to' boek staat. Aangezien die boekjes net zo duur zijn als notitieboek zelf. Zie zelf nog niet zo'n toegevoegde waarde in.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:22

Een how to over bullet journals of een how to over handletteren?

De how to van bullet journals kan je ook online vinden op de website van degene die het verzonnen heeft, Leuchtturm en Mus hebben beide ook 'bullet journal' notitieboekjes waar uitleg in staat :) Die van mus hebben ook pagina's met voorbeeldjes en doodles om na te tekenen, erg leuk :j . Maar ik zou de originele website het hardst aanraden, daar heb je ook filmpjes met uitleg en daarin worden sommige dingen imo net wat beter en handiger uitgelegd. Dat is imo de basis, het opleuken komt voor mij pas daarna.

http://bulletjournal.com/