[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:55

Mag ik mij hier ook melden?

Ik volg les sinds september en vind het geweldig, jammer genoeg wel niet super veel tijd om nog extra dingen te maken. Heb nu al een speldenkussen, speldenhoesje, kussensloop, sjaal, placemats gemaakt en ben bezig aan een kersenpittenkussentje (maar dan met rogge) en een short (voor in de keuken).

Ik heb de singer starlet f6660 en ben er heel tevreden van. Op de cursus werk ik met een oudere Bernina, ook een goede machine, maar iets minder handig in gebruik vind ik.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:47

Ik meld me ook, ik heb gisteren de naaimachine van mijn moeder opgehaald. Voetpedaal moeten we alleen nog even zoeken en we moeten even kijken of hij gerepareerd kan. Mijn moeder was erg blij met deze machine altijd.
Ik heb 0,0 ervaring, naailes ga ik proberen te zoeken in de omgeving :)

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:45

Welkom! Leuk dat er weer wat leven is in dit topic!

Ik wil binnenkort deze gaan proberen te maken, maar dan zonder de workshop. Hoewel een van mijn quiltdinnetjes het erover had dat die dame ook workshops aan huis geeft dus mss gaan we dat organiseren.
En misschien ga ik die techniek ook wel toepassen op een hoes voor m'n laptop.

Afbeelding

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:27

Hallo Bokkers!

Ik hoop dat ik dit topic nog even omhoog mag schoppen. Ik ga eind februari naar de Harry Potter expo en ik wilde graag 'in stijl' gaan. Een aantal dingen heb ik al, maar ik mis de robes... Nu had ik een tutorial gevonden die het patroon gebruikte van Simplicity 5840-B... Maar helaas kan ik deze dus echt nergens vinden en om nou 2 weken te wachten op een naaipatroon waar ik er maar eentje, eenmalig, van ga gebruiken..

Dus was mijn vraag: Zijn er misschien bokkers met dit naaipatroon (of iets in die geest) die ik eenmalig lenen mag?

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:59

Wat leuk dat er weer reacties zijn op dit topic. In deze grauwe maanden, haal ik ook de naaimachine weer naar voren. Ben momenteel bezig met een pommeltas van leer, heb op de klep een hertenkop laten laseren. En dat is heel mooi geworden. Nu de zijkanten eraan naaien en dat 'bakje' aan de brug naaien. Dan de klep erop, de riemen om alles vast te zetten en klaar!

Gigixpony en Goldie ben je al wat verder gekomen?
Dorus wat een prachtig ding; heb je hem al nagemaakt?
Minimus heb je al patronen voor zo'n robe gevonden? Kijk anders op naaipatronen.nl en dan onder historische kostuum o.i.d Daar staat er heel veel. Ik lees nu dat je een naaiPATROON zoek ik dacht aan naaimachine. Ik ga even kijken, want ik heb wel eens zo'n robe gemaakt.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:09

Minimus: Ja hoor ik heb een patroon voor je van een grote cape, zelfs met kapuchon. Het is het patroon Butterick 3477 dan kan je kijken of het je wat lijkt. Geef je me even een persoonlijk berichtje?

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:38

Sandrina: Voetpedaal is echt zoek... ik ga op zoek naar een 2ehands machine, maar vind het lastig :=

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:23

Kan je geen nieuw/ander voetpedaal voor de machine van je moeder kopen? Ik weet dat er behoorlijk wat universele pedalen verkrijgbaar zijn en voor de Singers die ik heb staan van ca. 1980 zijn ook nog nieuwe voetpedalen verkrijgbaar.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:37

Goldie schreef:
Sandrina: Voetpedaal is echt zoek... ik ga op zoek naar een 2ehands machine, maar vind het lastig :=



Ga naar een goed bekend staande naaimachine handel. Vraag om een inruilmachine. Heb je vaak nog garantie ook, zij kijken hem goed na voor ie te koop wordt aangeboden.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:24

Ik moet nog even op zoek naar zo'n winkel idd. Bedankt voor de tip :)
Nieuw voetpedaal was nog erg duur, zeker omdat we niet weten of hij nog te redden is :=

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:32

Ik meld me ook. Doe het als hobby maar maak veel in opdracht.

Ik ben begonnen op mijn moeders Toyota en toen zij hem terug wilde er zelf een gekocht.

Wat ik maak kan je hier vinden:
Http://www.facebook.com/Hipperds

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:19

Goldie schreef:
Ik moet nog even op zoek naar zo'n winkel idd. Bedankt voor de tip :)
Nieuw voetpedaal was nog erg duur, zeker omdat we niet weten of hij nog te redden is :=

Je kan op internet ook veel informatie vinden, maar om te kopen raad ik je echt aan naar een winkel te gaan. Beetje proefdraaien daar en kijken wat je wel en niet fijn vind werken.

Wat een leuke dingen maak je Elize! Ik zou ook graag een klein zakcentje bijverdienen met wat ik maak, maar ik ben niet zo goed in netwerken en verkopen :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:51

Ik heb mijn naaimachine uiteindelijk via internet gekocht. Was een beetje gefrustreerd dat ik zonder zat (en opdrachten had staan) dus heb gewoon een gepakt van het merk dat ik ken. Vind hem fijn werken maar het voetpedaal is heel dik en stug.. Goed scherp is 'ie wel. Vraag niet hoe maar had pas de naald door mijn vinger heen :S

Dank je Dorus. Ik steek best wel veel tijd in promotie. En dan nog is het best lastig het van de grond te krijgen. Nu mag ik absoluut niet klagen, haal mijn kosten er uit en houd er wat aan over dus dat is gewoon super fijn. Probeer mijn prijzen aan te passen aan de markt wat er een beetje toe lijdt dat ik aan het een meer overhoud dan het ander maar ja, je moet ook beetje concurrerend zijn zeg maar.
Zou wel willen dat ik net iets meer productie kon draaien.

Dit is momenteel mijn enige 'werk', ga na mijn bevalling een eigen zaak beginnen (juridisch adviesbureau) maar zit nu een beetje met niets om handen (anders dan mijn zoon). Wil graag beetje bezig zijn dus :)

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:06

Leuk! Ziet er erg leuk uit!
Dorus proefdraaien lijkt me wel lastig, ik heb werkelijk nog nooit met een naaimachine gewerkt :') maar ik ga me er in verdiepen :j

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:22

Dat maakt niet uit Goldie, gas geven kan je vast wel en de mensen van de naaimachine winkel kunnen je wel helpen met hoe je de rest moet doen.
Voordeel van een naaimachine bij een winkel kopen is dat je er les bij krijgt om je naaimachine te leren kennen. En geloof me, ze komen met dingen die je zelf nooit uitgevonden zou hebben. Kijk daar dus ook naar, een winkel die uitleg erbij geeft! Misschien eerst een week of twee experimenteren zodat je de standaard dingen al kent en dan een paar lesjes voor de rest te leren kennen.

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:40

Les krijgen op een naaimachine in de winkel? Ik zou er niet eens aan gedacht hebben. Wat een goede tip!

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:20

Een beetje zichzelf respecterende naaimachine winkel bied lessen om de mogelijkheden van de machine te leren kennen :j
En voordat je er een aanschaft mag je vaak diverse machines proberen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:24

Eindelijk heb ik ook wat in de maak, een gilet voor de doop van mijn zoontje.
want een doopjurk vind ik niets, zal foto's laten zien binnenkort

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:22

Ben benieuwd kwita

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:49

Sandrina schreef:
Gigixpony en Goldie ben je al wat verder gekomen?


Ik heb ondertussen nog een tas, naaldensetje en cirkelsjaal gemaakt en ben bijna klaar met een rokje, verder weinig tijd gehad wegens examens..
De tas:
Afbeelding
Het naaldensetje (langs buitenkant), had ik al eens gemaakt voor mezelf, deze was voor mijn mama:
Afbeelding

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:13

Wat een schattig patroon met doe konijntjes. Erg leuk gedaan zo!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:04

oh heb mezelf vandaag te buiten gekocht op het stoffen spektakel!
Kwam thuis met een tas vol oeps....Zegt mijn man nou jij krijgt het druk,had je dat nu allemaal nodig?!
Het is geweldig om er te zijn... maar je wordt er ook wel hebberig van dat is dan weer jammer, daarom ga ik maar 1x per jaar.
Herkennen andere bokkers dit?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:39

Ik mag zo'n beurs echt niet op. Gaat nooit goedkomen dan!

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:54

Ik ga meestal met een budget van huis dus kan me dan wel beheersen. Maar je wordt idd nogal hebberig van al die stofjes!

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:08

Wat leuk een naaitopic :)
Ik meld mij ook graag, kom op het moment wat tijd te kort helaas, moet volgende week even wat klittenband kopen om mijn transport beschermers te maken.