[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:39

Hoihoi eerste project van mij is klaar een mini konijntje. Foto's komen eraan. Wie heeft nog een leuk idee?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:49

Mira283 schreef:
Hoihoi eerste project van mij is klaar een mini konijntje. Foto's komen eraan. Wie heeft nog een leuk idee?

Top, ik ben benieuwd naar de foto.

Wat vind je leuk om te maken, cupcakes zijn redelijk in en niet moeilijk te maken. Hier een hele pagina vol verschillende gebakjes:
http://grietjekarwietje.blogspot.nl/sea ... 20patronen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:21

Ik ben zelf meer van de beestjes eigenlijk. Maar het eendje word mijn volgende project. Hoe hebben jullie het haken geleerd? Ik van mijn oma toen ik een jaar of 10 was dat is nu alweer 11 jaar geleden :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:29

De "patchwork" pony schiet aardig op. Het hoofd, nek, lijf en 1 been zijn klaar. 2e been is in de maak. Alleen kan ik op het moment even niet haken want ik heb een blaar op mijn linker wijsvinger waar de haaknaald iedere keer langs gaat :+. Niet dat ik het voel maar mijn vel ligt eraf over 1x0,5 cm....

Wat betreft het kwijt zijn van (haak)naalden: dat probleem heb ik nooit. Ik gebruik alleen de haaknaalden van Clover, die ergonomische oker kleurige. Om alle haaknaalden bij elkaar te houden heb ik een etui gemaakt waar ook stopnaalden in opgeborgen kunnen worden en een schaar. Dus altijd alles netjes bij elkaar op die manier!
Afbeelding
Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:02

Mira283 schreef:
Ik ben zelf meer van de beestjes eigenlijk. Maar het eendje word mijn volgende project. Hoe hebben jullie het haken geleerd? Ik van mijn oma toen ik een jaar of 10 was dat is nu alweer 11 jaar geleden :D

Ik heb een jaar geleden leren haken via youtube nadat ik hier op bokt een topic zag. :+

Patpen, mooie etui voor je haakspullen. Op hobbyoutlet.nl hadden ze toevallig pas een filmpje + werkbeschrijving om een dergelijke etui te maken (ook voor breipennen).

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:03

Ik heb de spullen gekocht, met behulp van youtube ga ik zo aan de slag! ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:14

cobiie schreef:
Patpen, mooie etui voor je haakspullen. Op hobbyoutlet.nl hadden ze toevallig pas een filmpje + werkbeschrijving om een dergelijke etui te maken (ook voor breipennen).

Dit etui is gemaakt mbv een techniek voor quilten. Er zit een speciale verharding in. Eigenlijk is het materiaal bedoeld om een "tablet keeper" te maken maar ik heb er dus een extra strook stof ingemaakt waar de haaknaalden apart ingestoken kunnen worden. Rechts zit nu een schaar en links zitten de stopnaalden.
In Nederland is het schaars te koop dit specifieke systeem heb ik gemerkt. Daarom heb ik het uit Amerika laten komen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 07:19

patpen schreef:
cobiie schreef:

Dit etui is gemaakt mbv een techniek voor quilten. Er zit een speciale verharding in. Eigenlijk is het materiaal bedoeld om een "tablet keeper" te maken maar ik heb er dus een extra strook stof ingemaakt waar de haaknaalden apart ingestoken kunnen worden. Rechts zit nu een schaar en links zitten de stopnaalden.
In Nederland is het schaars te koop dit specifieke systeem heb ik gemerkt. Daarom heb ik het uit Amerika laten komen.

http://www.hobbyoutlet.nl/hobbytechniek ... aaldenetui Dit was het voorbeeld dat ik bedoelde. ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:07

Dank voor de link; ik had gisteren wel gekeken maar kon het niet vinden :P.
Als naaister en quiltster ben ik het niet helemaal eens met het filmpje maar het is een handig etui!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:43

Ik kan ook eindelijk haken. Heb 20 qranny squares af. Deze moet ik alleen nog aan elkaar maken. Rondom wil ik een ronde vaste doen en dan 5 in de hoeken, daaromheen een schulprand. Het wordt een dekentje voor de pop van mijn dochter. Hebben jullie nog links met sierranden? Wel met makkelijk leesbare patronen. Daar ben ik nog geen ster in :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:20

Een picot steek is makkelijk, je hecht je draad aan, haak 3 losse, een halve vaste in de eerste van de 3 losse en een halve vaste in de volgende steek... snappie? Zo krijg je een leuk randje

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:10

Ja ik snap je. Ik kreeg het alleen weer in mijn bol dat ik graag paars wilde gebruiken dus nu ben ik aan al mijn grannys nog een toer aan het toevoegen hahaha. Jammer dat ik met mijn telefoon geen foto op bokt krijg....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:43

BloemBloem schreef:
Ja ik snap je. Ik kreeg het alleen weer in mijn bol dat ik graag paars wilde gebruiken dus nu ben ik aan al mijn grannys nog een toer aan het toevoegen hahaha. Jammer dat ik met mijn telefoon geen foto op bokt krijg....

:D :D :D Herkenbaar.

Patpen, ik ben vrij van kennis dus ik neem hun techniek klakkeloos voor waar aan, daarnaast ben ik ook nog niet van plan aan het patroon te beginnen. Ik heb van mijn schoonmoeder ooit een grote plastic tulpentas gebreken met aan de binnenkant een heel klein tasje waar precies mijn naalden in passen. De tas zelf stroomt duidelijk wel over qua bollen garen. :Y)

Heeft er hier iemand al eens de methode met suikerwater geprobeerd om zo je haakprojecten stevigheid te geven?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:35

looool, jij hebt het dan nog netjes over een klein tasje...

Ik heb zo'n stevige boodschappentas naast mijn (haak)stoel staan vol met halve bollen/resten, en daarnaast nog een bescheiden plastic tasje om de restjes in te doen waar niet meer mee gehaakt kan worden, maar ik wel haren van kan maken (hoe bedoel je ik heb moeite met weggooien).
Mijn haakattributen staan in een mandje op mijn zijtafeltje, eigenlijk hetzelfde idee als een haaknaalden etui dus... alleen ik raak mijn naalden dus ondanks dat kwijt, en het ding staat verdorie nog geen meter bij me vandaan :P zoals ik al zei meestal vind ik hem terug tussen de leuning en zitting van mijn stoel.

@Mira, ik ben selftaught zoals ze dat op ravelry zeggen, ofwel ik heb het mezelf grotendeels via youtube aangeleerd en leer nog steeds regelmatig via youtube nieuwe steken bij als ik deze in een patroon tegenkom.

Wat betreft afwerken van dekens moet je niet bij mij zijn... ik heb nog altijd geen deken afgemaakt ondanks al 3x een poging daartoe gewaagt te hebben... de eerste is onafgewerkt en al een poezendekentje geworden en de andere twee zitten in tasjes ergens in de diepe krochten van mijn kast lmao.
Voor de afwerking van knuffeldoekjes, eigenlijk mini dekentjes dus gebruik ik de crabstitch.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:37

Ik heb nu een leuk plaatje gevonden. Afbeelding Het lukt me alleen nog net het patroon ervan boven water te krijgen. ;(

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:22

hahahahaaaa dat is een leuke dame!

Suikerwater *check!* ik heb eens sneeuwsterren gehaakt met witte glitterwol en verstevigd met suikerwater om zo ook de vorm van de sterren te bewaren, anders wordt het een frotje! Ik heb ze toen op een stuk piepschuim gezet met tandenstokers nadat ik ze geweekt had in het suikerwater... ik wilde alleen niet zo lang wachten dus heb ik ze geföhnd! Ging prima en mama had een leuk kerst cadeautje die ze in de kerstboom kon hangen :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:43

Ik heb al van manlief te horen gekregen dat ik die dame niet voor mijn schoonmoeder mag maken. -O- :+ Gelukkig heb ik de beschrijving nog steeds niet gevonden.

Wiebke, ik zat inderdaad te denken om er kerstboomhangers van te maken (ooit :+ ), goed om te horen dat het bij jou goed bevallen is.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:54

In plaats van suikerwater zou ik stijfsel gebruiken, dat is er nl speciaal voor bedoeld.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:42

Ik heb gewoon van die kinderlijm van de intertoys/bartsmit gebruikt.
Idd ook op een stuk piepschuim vast gepind met spelden en dan inpappen met kinderlijm.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:13

Pfff mijn grannys zitten aan elkaar. Wat een werk hahahaha....

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:56

Hoeveel waren het er? Ben nu bezig met een granny deken, maar haak ze al samen terwijl ik bezig ben, laat maar zeggen.

Verder een wasbeer afgemaakt en mij giraf wordt nu in elkaar gezet.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:36

Dat doe ik ook, ik haak een aantal granny squares (hoewel, bij mij zijn het vijf-, zes-, zeven- en achthoeken) en dan haak ik ze gelijk aan elkaar. Beetje afwisseling :')

Hoe bewaren jullie trouwens je wol? Ikzelf gebruik daar een paar ladenkastjes voor met transparante laden, dat bevalt me tot nu toe wel. Alleen de verzameling wol wordt groter en groter en de hoeveelheid bergruimte minder en minder.... :+

Wat betreft haken leren, ik heb het ook via Youtube geleerd :j Breien idem.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:51

Nerwen, stapelbakken van de Action waar je doorheen kunt kijken, zitten ook wieltjes onder zodat je ze desgewenst een zwiep kunt verkopen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:55

Ik heb een oude linnenkast in gebruik voor de wol. Wel aangepast zodat ik alleen legplanken heb. Links ligt (een deel!) van de wol en rechts lappen voor quilten en naaien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:44

Ik had er 20 maar doordat ik verschillende patronen had gemaakt en nog niets wist hoe ik het wilde hebben heb ik het op het laatst aan elkaar zitten haken. Dit is mijn 1e projectje. Ik kon ook niet haken en heb het ook via youtube geleerd.