[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:34

Thanks beide. Ik hoor vaker dat mensen het over SM hebben.. terwijl er juist in het logo ook Serious Musthaves in verwerkt zit.

@ Shad0w, ik kan er niet achterkomen over welke sites je nu wat zegt eigenlijk :+ Dat blauwe randje ben ik nog aan het uitvogelen hoe ik dat aangepast krijg. Is me tot nu nog niet gelukt helaas.

Kan het ook niet helemaal uit komen wat voor jou niet duidelijk is wat er bij elkaar hoort eigenlijk :)

@ Stephzdesign, over welke site heb je het? Ik heb de blogsite in Wordpress gemaakt en de webshop in Opencart. Die icoontjes kun je gewoon simpel door middel van een link achter een plaatje maken (en de border op 0 zetten)

Heb nu het logo eens gemaakt zoals jij zei Shad0w, maar ben er nog niet over uit:
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:57

Mear schreef:
Thanks beide. Ik hoor vaker dat mensen het over SM hebben.. terwijl er juist in het logo ook Serious Musthaves in verwerkt zit.

Maar mensen lezen zo min mogelijk: letters in een logo trekken meer de aandacht dan tekts. Misschien dat kleine letters beter werken trouwens.

Citaat:
@ Shad0w, ik kan er niet achterkomen over welke sites je nu wat zegt eigenlijk :+ Dat blauwe randje ben ik nog aan het uitvogelen hoe ik dat aangepast krijg. Is me tot nu nog niet gelukt helaas.

Wat mij betreft gelden de opmerkingen min of meer voor beide sites. Hoewel het nergens onduidelijk is wat bij wat hoort, moet je er wel over na denken. Het is niet automatisch in 1 oogopslag duidelijk dat de prijzen die onder de artikelen zijn de juiste zijn, en de prijzen erboven niet bij het artikel horen.
Een goede website is ook als je door je wimpers kijkt, niet scherp ziet of een flinke blur eroverheen gooit nog steeds duidelijk: wat staat waar. Wat is belangrijk en wat niet, wat hoort bij elkaar, etc.

Daar zijn een aantal methoden voor (lijntjes, kleur, vlakverdeling) maar die werken bij jou niet helemaal. Soms zijn onbelangrijke teksten zwart op wit of bold (en trekken daarmee de aandacht), bijvoorbeeld de verschillende titels (zowel op de voorpagina van de shop als op je blog.) Terwijl belangrijkere teksten (zoals de werkelijke omschrijving) juist meer inspanning vereist om te lezen, omdat dat vrij lichtgrijs op wit is.

Je oog wordt daardoor niet automatisch naar de juiste indeling getrokken, en dat komt op mij wat onrustig over. Het is niet misleidend, maar wel een punt waar je volgens mij meer indruk mee kunt maken.

In de shop zou ik zeker bij de artikelinformatie bv ook kijken naar het uitlijnen van de verschillende onderdelen (dat gebeurt nu op veel verschillende manieren), en de omschrijving staat vrij ver weg.

Lijntje weg kan met css:

Code
.box-product a:hover img{
   border: none;
}

of een andere kleur:
Code
.box-product a:hover img{
   border: 1px solid #color;
}

en dan op de plaats van #color de code van de kleur die je wilt.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:00

Mm mear mag k een schets maken van je logo? En bedankt voor de tip ga er zondag ff naar kijken :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:36

Ik zal er eens naar kijken Shad0w, thanks! :) Helaas in die CSS is aangepast, maar het wil nog niet werken... stond letterlijk: blue, die heb ik er allemaal uitgehaald, maar het blijft blauw. Zal eens een mailtje naar de plugin maker sturen.

@Stephzdesign, ja hoor dat mag altijd!

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:56

Prima dan ga ik dat zondag eens doen. Misschien kan ik je helpen om je logo duidelijker te maken wat je verkoopt zeg maar . Ni banketstaaf bedoeld hoor ;)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:13

Stephzdesign schreef:
Prima dan ga ik dat zondag eens doen. Misschien kan ik je helpen om je logo duidelijker te maken wat je verkoopt zeg maar . Ni banketstaaf bedoeld hoor ;)

Dat hoeft voor mij dus juist niet. Ik wil al helemaal geen tierelantijntjes er om heen :n Simpel en strakke lijnen hou ik van :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:15

Ik zag dat iemand mij de tip gaf om de kleur van de letters te veranderen. Dat heb ik net gedaan :D
Ik kan het zelf prima lezen, maar ik kan me voorstellen dat dat op een tablet oid wat onduidelijker is :j

Ik heb de achtergrond ook veranderd. Vond mijn site nogal donker, dus heb gekozen voor een lichtere achtergrond.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:17

Jawel houdt t gewoon strak ;)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:21

NiKip schreef:
Ik zag dat iemand mij de tip gaf om de kleur van de letters te veranderen. Dat heb ik net gedaan :D
Ik kan het zelf prima lezen, maar ik kan me voorstellen dat dat op een tablet oid wat onduidelijker is :j

Ik heb de achtergrond ook veranderd. Vond mijn site nogal donker, dus heb gekozen voor een lichtere achtergrond.

Ziet er veeeeeeeel beter uit _/-\o_ _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:25

NiKip: vind het nog steeds vrij donker. Niet alleen op tablets maar veel meer schermen geven dat verschil niet zo heel goed weer.
Het roze vind ik trouwens wel vrolijk :)

Nog een paar dingetjes: ik zou de afbeelding op de homepage verwerken in je design: dus niet wit op zwart maar dezelfde achtergrond gebruiken. De foto's zou ik op een vast formaat uitsnijden, in elk geval op de overzichtspagina, allemaal even hoog dus.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:26

Nice nikip:)
K hoop zodra ik de lay-out heb veranderd dat k goede commentaar krijg haha :j

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:36

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:42

Ho wacht even.. Het ging inderdaad om degene die mear nu in haar post vermeld.
Maar tips over die andere zijn natuurlijk ook welkom :j

@Shadow0: had jij het over de site in mijn onderschrift?

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:44

Oww ik ga eens kijken

@nikip. Mooi hoor. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe die er eerst uit zag haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:28

NiKip schreef:
@Shadow0: had jij het over de site in mijn onderschrift?

Ja :) Ik ga nu je andere site even bekijken :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:23

Ik heb even een vraagje aan jullie (:
Ik ben dus bezig aan een nieuwe site, maar nu ben ik opzoek naar een hosting. Welke hebben jullie en bevalt die?
En wat voor een pakket zou ik ongeveer moeten pakken voor een fotografie website? Ik zet alleen de verkleinde foto's online dus die nemen dan wel al minder ruimte in beslag. Want ik heb echt werkelijk geen idee.. Want mijn site is lang nog niet af dus ik kan ook nog niet zien hoe groot die gaat worden. Maar ik zou hem het liefst nu wel al (tijdelijk even op een ander webadres) online willen zetten om te zien of alles ook echt werkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:28

Voor uitproberen kun je natuurlijk een free webhosting proberen: bv http://www.000webhost.com/ (Niet zelf geprobeerd) Maak regelmatig backups :) Maar dan kun je goed zien wat je nodig hebt.

Ik verwacht dat je met kleine versies en niet al te veel een heel eind moet komen met 500MB, maar er is genoeg te vinden met 1GB (1000MB) voor een redelijke prijs.

Kijk ook naar dataverkeer: dat wil je in elk geval niet te laag (5GB lijkt me een minimum) en hou in de gaten wat de regels zijn als je daaroverheen gaat: wordt de site langzamer, word je afgesloten, krijg je een fikse rekening achteraf, krijg je een waarschuwing om het aan te passen, etc.

Voorwaarden dus:
- 1000MB ruimte (evt 500)
- 5GB dataverkeer
- php5 + mysql (voor toekomstige wensen zoals wordpress, gallery software, een webshop-implementatie ofzo...)

Je hoeft in elk geval niet boven de 15-20 euro/jaar uit te komen excl domein. Is dat wel zo dan betaal je echt teveel.
Neem de kosten van een domeinnaam ook mee in je berekening: soms is de hosting wat duurder en het domein gratis, of het domein wat duurder en de hosting goedkoop. Ga uit van ongeveer 6,50 voor een nl-domein, dus trap niet in 'gratis' hosting (die redelijk beperkt is) waar je vervolgens een domein van 25(!) euro registreert.

Goedkoop en veel: Versio - daar heb ik inmiddels een domein maar nog maar een paar dagen, niet genoeg om een oordeel te hebben over betrouwbaarheid / snelheid etc. Prijs is in elk geval wel ongeveer de gunstigste die ik kon vinden.
Voor een site waar service iets belangrijker is overweeg ik https://www.gethost.nl/

Veel meer opties vind je op http://www.webhosters.nl/virtuele-webho ... racht=Zoek!

De resultaten zijn niet altijd helder maar je komt wel bij de goedkoopsten uit over het algemeen. Maar let dus goed op de kleine lettertjes:
- gevolgen overschrijding dataverkeer
- incl of excl btw
- kosten domeinnaam
- registratiekosten

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:34

even een vraagje hoe krijg je .tk achter je website ??

Mear: Leuke website, heb verder niet veel verstand van schilderijen, maar je begin foto sprak mij aan.

mijn website:
http://sternfotografie.simpsite.nl/Home

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:37

kani_ejj schreef:
even een vraagje hoe krijg je .tk achter je website ??

Mear: Leuke website, heb verder niet veel verstand van schilderijen, maar je begin foto sprak mij aan.

mijn website:

Via dot.tk kon dat volgens mij

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:22

Ik zal zometeen ook wat websites gaan beoordelen weer.
Ik ben wel heel benieuwd naar jullie mening over mijn website. Ik zit al een tijdje te klooien met mijn site en ik kom er gewoon niet uit.

Wat vinden jullie hiervan?
http://www.i-m.co/MBShots/MBShots/

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:28

kan iemand het voor mij doen van .tk ??
elke keer vul ik het in, maar dan typ ik het in en doet het dan niet..

graag met de naam sternfotografie

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:29

Bij mij zei die dat het een half uur kon duren voordat ie online staat.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:32

oke nou nog een keer invullen en dan even afwachten dank je..

meteen over je site..
vindt het erg donker, kan de tekst niet super lezen.

Ik ben nu bezig met de tekst enzo, en zoek nog een slagzin, maar kan er niet 1 vinden.
foto's komen nog.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:35

Ik maak geen schilderijen hoor :D zal niet mijn site zijn ;)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:36

oh ik zag bij jou een link staan daarheen, vandaar :)