[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:11

Zit even wat rond de neuzen op de sites over de verzendkosten. Het 'probleem' is dat als we 1 grote bestelling doen, alles op 1 adres terechtkomt, en dan moet alles binnen NL ook nog eens verstuurd, en dat gaat dan weer een smak geld kosten, want kan niet door de brievenbus, dus pakket, dus nog een smak pecunia's.

Het is misschien handiger als we gewoon losse bestellingen doen, (en dus de verzending naar jullie zelf laten toesturen). Tot nu toe komt (bijna?) niemand boven de importkosten grens uit, dus dat valt dan ook weer mee. PbNs wegen nou eenmaal niet zo veel, dat scheelt met internationale shipping (zou leuk zijn als PostNL ook zo dacht, maar die interesseren zich alleen maar in 'kan ik het door de brievenbus douwen' ja/nee).

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:49

heb je een idee hoeveel de importkosten zijn voor een schilderijtje van 19.99 dollar?
ik ben ook wel geïnteresseerd, maar het is dat het toch weer van de VS moet komen en ben zo eens achterover gevallen toen mijn man een spelletje besteld had.

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:01

Voor zover ik weet (! ben geen invoerexpert, ik vermijd het probleem meestal) zit je goed tot 22 euro (+/ $ 29, exc verzendkosten). Daarboven, tot 150 euro (inc verzendkosten, dacht ik) moet je btw en administratiekosten betalen (dat tikt al snel aan), en als je boven de 150 komt, ook douanerechten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:36

Klopt, alleen ze kijken in welke schaal je valt met de totale prijs (dus object kosten en verzendkosten), maar de omzetbelasting betaal je alleen over de object kosten.
Met een schilderij zit je dus in de klasse vanaf 22 euro, maar je betaalt alleen 21% belasting over de $19.99. (Tenzij je geluk hebt :D )

Afhankelijk van de koeriersdienst komt daar nog 8 tot 12.50 euro bovenop (kosten voor het inklaren).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:58

Okidokie, effe wat uitgeprobeerd. Onderstaand is gebaseerd op wat ik in mijn excelletje heb staan. Loop het gerust zelf na op de sites (euros kunnen een paar cent afwijken her en der, hoera voor fluctuerende valutakoersen).

Als je nou zegt, klinkt goed, feel free om het zelf te regelen *grin*, of PM me effe, dan kunnen we off-list vast wel wat regelen. Ik vind het geen probleem. EKSuccessbrands heeft nog een 20 % kortingsactie lopen dit weekend, dus is misschien handig om in de gaten te houden.

Wat betreft shipping, ik heb mijn bestelling van EKSuccessbrands vorige maand met superdeluxe snelle shipping laten doen; ik had geen andere keus namelijk (wel via amazon, maar heb ik simpelweg niet aan gedacht toen), omdat ik een grote bestelling had, en zij dan alleen de dure variant aanbieden (kostte me bijna net zoveel aan shipping als de paintings zelf bij elkaar; als je weet dat ik zeven van die dingen heb gekocht kan je wel nagaan wat voor verzendkosten ik het dan over heb. Vandaar dat ik nu dus even ben overgestapt op het idee van afzonderlijke bestellingen; als je nagaat dat je anders in NL ook nog eens alles moet versturen, dan ben je op onderstaande manier echt veel goedkoper uit).

Via amazon.com, goedkope shipping (8-14 werkdagen)

AnoukS_: € 17,09 (geen import taxes)

Ell_en: € 32,39 amazon.com (inc 5,62 import taxes, maar die worden dan door je via amazon al betaalt aan de douane, dus geen gedoe aan de deur bij aflevering)

Cindeeh: € 46,55 (inc 8,09 import taxes via amazon)

joke165: niet op voorraad bij amazon.com

Via http://www.eksuccessbrands.com/paintworks/, goedkope shipping (via USPS, tot 21 dagen)

onderstaande prijzen zijn gebaseerd op de 20 % actie die nog loopt tot en met morgen (zondag), dus voor evt. snelle beslissers... ;-)

joke165: € 19,54 (je betaalt geen import taxes)

AnoukS_: niet op voorraad bij eksuccessbrands

Cindeeh: € 30,72 exc import taxes (erg ongelukkig, je komt echt net een paar euro boven die grens van 22 euro uit, en dan wordt er dus naar alle waarschijnlijkheid tax en adminkosten geheven, maar heel veel kan het nooit zijn, je zal op deze manier wel goedkoper uitzijn dan via amazon, maar het kan wel wat langer gaan duren, en je moet waarschijnlijk contant aan de deur betalen)

Ell_en: € 22,37 uhm... ik *denk* dat je geen import taxes hierover hoeft te betalen, omdat de korting van 20 % over de producten zelf wordt geheven, en niet de verzendkosten (en dan kom je dus onder de 22 euro grens met de producten). Beetje lastig geval dus. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe streng de douane met dit soort dingen is.

edit: zie net dat Focussed nog wat uitleg heeft gepost over belasting (tax) en inklaring. Hopelijk verheldert dat bovenstaand verhaaltje. ;)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:57

Enorm bedankt voor al het uitzoekwerk Dallista. Ik weet al waar ik ga bestellen :-). Die 20% korting is voor iedereen? Of heb je een speciale code oid nodig? Want op de site zelf zie ik niets staan over 20% korting.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:12

Is voor klanten die in hun mailbestand staan, maar ik stuur hem wel effe via PM aan je door, denk niet dat je er enig probleem mee hebt als je het invoert. (Gewoon bestelling in je basket plaatsen, bij het uitchecken heb je dan een hokje waar je die code kan invoeren.)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:17

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:20

die van paintworks worden die ook echt zo zoals op de afbeelding op internet.. ?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:55

XxLiEsJuHhxX schreef:
die van paintworks worden die ook echt zo zoals op de afbeelding op internet.. ?

Ja!!!!!! <3 *\o/* Kijk bv maar naar de white stallion. Is echt precies gelijk.

Alleen bij de paintings met speciale verftechnieken (zoals de 'dry brushing' in de achtergrond bij de hummingbird painting, waarbij het lijkt alsof twee kleuren in elkaar overlopen i.p.v. een strakke scheidingslijn tussen de twee... wordt het natuurlijk een iets ander verhaal, aangezien je dan wel de technieken een beetje in de hand moet krijgen / oefenen). (White stallion heeft dat allemaal niet, die is gewoon heel erg gedetailleerd, ook niet erg makkelijk, haha.)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:18

Dallista schreef:
Is voor klanten die in hun mailbestand staan, maar ik stuur hem wel effe via PM aan je door, denk niet dat je er enig probleem mee hebt als je het invoert. (Gewoon bestelling in je basket plaatsen, bij het uitchecken heb je dan een hokje waar je die code kan invoeren.)

Helemaal gelukt! Ben heel benieuwd! Shipping duurt 7-21 dagen en de prijsindicatie met korting was idd euro 19,54. Thanks voor de code.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:32

Dalista hoe kan je zien of ze die speciale dingen hebben.. ? ze zien er echt prachtig uit..!!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:14

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dalista hoe kan je zien of ze die speciale dingen hebben.. ? ze zien er echt prachtig uit..!!!

Uhm... niet? Ja, wel, als je een beetje weet waar je op moet letten.
Okay, lekker vaag, haha.

http://www.eksuccessbrands.com/paintworks/tips.htm geeft goede uitleg over de verschillende technieken, maar ik ben nog geen painting tegengekomen waarbij je al die technieken moet gebruiken; tot nu toe heb ik alleen te maken gehad met dry brushing. Een paar hebben 'applying a wash' en details aanbrengen, maar die heb ik nog niet gemaakt. (Ik heb de wash wel toegepast op een painting van Plaid, die Japanse tuin, want ik vond de kleur van de schaduw van roze planten op het water niet mooi, veel te donker, dus daar heb ik wat aan veranderd, *g*).

Dat dry brushing is vrij makkelijk te zien op de plaatjes. Wordt (voor zover ik weet) alleen in backgrounds gebruikt om de kleuren in elkaar over te laten lopen, waardoor je meer een soort van diepte ervaart. Veel paintings gebruiken dit, is erg leuk om te doen, IMHO (en het fijne van acryl is dat je het net zo kan verknallen als je wilt en dan gewoon er weer overheen gaan, haha).
Deze met de hummingbird is een goed voorbeeld:
http://www.eksuccessbrands.com/paintwor ... _91419.htm

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:19

joke165 schreef:
Helemaal gelukt! Ben heel benieuwd! Shipping duurt 7-21 dagen en de prijsindicatie met korting was idd euro 19,54. Thanks voor de code.

Graag gedaan!
Geloof dat ze nog een e-mail sturen als het pakket verstuurd is.

edit: updeetje van de moonlit paradise. Vind hem er niet eens echt mooier op geworden; de painting met alleen die hele donkere kleuren had eigenlijk wel wat, hahaha.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:36

Sorry ik ben niet zo heel erg uhmm bekent met al die bestellings dingen.. Ik heb er 2 uitgezocht en die wil ik dan gaan bestellen. Maar hoe dan verder.. ? O:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:40

XxLiEsJuHhxX schreef:
Sorry ik ben niet zo heel erg uhmm bekent met al die bestellings dingen.. Ik heb er 2 uitgezocht en die wil ik dan gaan bestellen. Maar hoe dan verder.. ? O:)

Op welke site zit je? Heb je ze toegevoegd aan je 'basket'? Dan druk je op het winkelwagentje, kom je op de checkout pagina, en dan zou het allemaal voor zich moeten spreken... weet niet waar je tegen problemen aanloopt?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:45

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:49

Zo, mag ik mij hier ook melden? Ik heb zojuist (eindelijk) een drieluik besteld, ik kon gewoon niet kiezen.. Het is nu de taj mahal geworden, al vind ik de olifantenkaravaan ook zo mooi. Maar goed, die kan ik altijd nog eens maken natuurlijk. Ik hoop dat hij snel geleverd word, want ik zit met mijn voet omhoog (kijkoperatie gehad) en verveel me behoorlijk :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:10

Wauw, wat zijn die Paintworks dingen mooi zeg :oo ! Ik was al heel tevreden over Schipper, maar deze zijn nog mooier :wow:
Ook leuk van die verschillende technieken, maakt het een stuk levensechter (en, ook handig, mocht ik daar niet uitkomen, dan heb ik een vader die heel goed kan schilderen :') )! Zal de laatste paar pagina's eens doorlezen over het bestellen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:19

ik moet eerst mijn huiswerk afmaken voordat ik mag schilderen :')
Zorro, je hebt 6000 berichten gehaald!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:23

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:34

Nerwen schreef:
Wauw, wat zijn die Paintworks dingen mooi zeg :oo ! Ik was al heel tevreden over Schipper, maar deze zijn nog mooier :wow:
Ook leuk van die verschillende technieken, maakt het een stuk levensechter

Het geeft inderdaad wel een extra 'touch' aan zo'n plaatje, en ook een beetje het gevoel dat je toch net iets meer doet dan alleen maar simpel vakjes inkleuren. :o
Die technieken staan wel allemaal heel goed vermeld op de bijgevoegde chart, dus het is niet zo dat je aan je lot wordt overgelaten. Ze kauwen je voor op welke plekken je precies wat moet doen.

Ik heb nog nooit een Schipper gemaakt. Ik vind hun stijl wel heel mooi, erg 'life-like', maar de plaatjes spreken me helaas wat minder aan (die ene met dat teckeltje wel, maar die is niet echt gedetaillerd, en die tong... yuck). Ik denk dat ze echt onwijs mooie paardenschilderijen zouden kunnen maken (dus niet die vier kleintjes, al zijn die wel schattig), of eentje in de stijl van die Taj Mahal, maar dan een Japanse shinto shrine of zo, daar heb ik nou eenmaal meer mee... Ik blijf stilletjes hopen dat zoiets ooit nog komt.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:36

zorro schreef:
Zo, mag ik mij hier ook melden?

Hoe meer zielen hoe meer vreugde. :D Volgens mij begint schilderen op nummer aardig populair te worden bij de bokkers...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:44

Ohh ik zie nu dat ik een creditcard moet hebben voor het bestellen.. :( die heb ik helaas niet.. Dan moet ik toch maar wat anders zoeken.. :+

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:03

Dallista schreef:
Nerwen schreef:
Ook leuk van die verschillende technieken, maakt het een stuk levensechter

Het geeft inderdaad wel een extra 'touch' aan zo'n plaatje, en ook een beetje het gevoel dat je toch net iets meer doet dan alleen maar simpel vakjes inkleuren. :o
Die technieken staan wel allemaal heel goed vermeld op de bijgevoegde chart, dus het is niet zo dat je aan je lot wordt overgelaten. Ze kauwen je voor op welke plekken je precies wat moet doen.

Ik heb nog nooit een Schipper gemaakt. Ik vind hun stijl wel heel mooi, erg 'life-like', maar de plaatjes spreken me helaas wat minder aan (die ene met dat teckeltje wel, maar die is niet echt gedetaillerd, en die tong... yuck). Ik denk dat ze echt onwijs mooie paardenschilderijen zouden kunnen maken (dus niet die vier kleintjes, al zijn die wel schattig), of eentje in de stijl van die Taj Mahal, maar dan een Japanse shinto shrine of zo, daar heb ik nou eenmaal meer mee... Ik blijf stilletjes hopen dat zoiets ooit nog komt.

Ben ik met je eens hoor, ik vind ook niet alle Schipper's even mooi. De twee drieluiken van de olifanten en dat luipaard vind ik het mooist. De rest spreekt me niet zo aan.

Wat idd leuk is aan Paintworks, is dat je meer doet dan alleen vakjes inkleuren. Is ook wel grappig hoor, maar er zit niet veel uitdaging aan :+

Ik vind deze erg gaaf: http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... +Kit.aspx# (Japanese Garden, dat lijkt me nou zo leuk, iets met heel veel verschillende kleurtjes)
en de luipaard: http://paintworks.eksuccessbrands.com/p ... r+Kit.aspx
En deze tijger vind ik ook mooi: http://paintworks.eksuccessbrands.com/P ... mber.aspx#