[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GittekeZ1

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:33

de kol eerder in dit topic is met de wibra wol gebreid
was heel lekker te breien

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:55

Heb al weer mooie dingen langs zien komen!
Mooie sjaal Maartje! Welke steek heb je daarvoor gebruikt?

Heb eindelijk mijn trui op de pennen gezet, http://www.garnstudio.com/lang/nl/utskrift/printversjon_nl.php?d_nr=133&d_id=10&lang=nl, ben benieuwd. Heb nu 8 naalden gebreid, mag dus nog wel ff breien.

Ook de sjaal in patent nog mee bezig, iets verder dan halverwege. Hoop donderdag veel verder te komen, heb een breidagje met een vriendinnetje. Ga haar helpen met het breien en dan ondertussen natuurlijk ook lekker breien!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:13

*\o/* ben over de helft met mijn sokken! Heb al helemaal 4 naalden boord gebreid vanavond :D. Maar goed, de 1e sok is klaar dus ben officieel over de helft.......
Ook begonnen met het knippen van de stof voor mijn jas. Verblindend zo fel. Hele kamer licht er van op 8-)

Vandaag wel een rare dag gehad. Eerst een begrafenis en daarna een bruiloft. Hoe krijg je het verzonnen op 1 dag?!

Leuke trui danseresje! Welke kleur gebruik je?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:12

Kun je ook met een dubbele draad breien? Met haken doe ik dat wel eens. Heb nu garen voor naald 4/5 en voor een sjaal schiet dat niet echt op. Wilde een dubbele draad doen en dan met een pen 7/8 gaan breien. Iemand er ervaring mee?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:27

De deken die ik gepletst had en de sigaret zijn allemaal met dubbele draad. Ik brei alleen met dubbele draad.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:25

Danseresje schreef:
Heb al weer mooie dingen langs zien komen!
Mooie sjaal Maartje! Welke steek heb je daarvoor gebruikt?

Dank je! Ik heb steeds 2 steken recht en dan 2 steken averecht gebreid. Patroon bestaat uit 4 toeren. Je begint met 1 recht, dan 2x averecht en dan weer recht. Super simpel dus. Het had in de breibijbel een naam, maar die ben ik vergeten :+

Dat is inderdaad een vreemde dag Patpen. Maar beter in deze volgorde dan andersom denk ik...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:41

Afbeelding
Oké, eerlijk is eerlijk. Deze trui heb ik niet zelf gebreid. Mijn moeder wil doorgaans wel een simpel breiwerkje hebben voor bij de tv. Dus gevraagd of ze belangstelling had voor een "tussendoor breiwerkje". Ja hoor. Achteraf heeft ze enigszins spijt; eigen schuld want ze had het patroon niet goed doorgelezen := terwijl ze altijd tegen iedereen zegt: lees het patroon goed door! Maar alles is goed gekomen en het resultaat mag er zijn. Ik vind deze wol heerlijk om mee te breien, zij vond het niet prettig (te dik; naald 5).
De reden dat ik deze even uitbesteed heb is simpel: gebrek aan warme truien en tijd. Alleen de mouwen zijn aangepast; origineel van de wijde mouwboorden en daar heb ik een hekel aan. En er is op mijn verzoek een halsboord opgezet. Het is tenslotte een wintertrui! Hij moet nog wel gewassen worden maar ik heb hem lekker aangetrokken vanmorgen :9. Dus: bedankt mam dat je deze trui in 2 weken voor mij hebt gebreid +:)+

Oh ja, de kleur komt niet zo mooi uit: het is donker groen gemêleerd.........

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:38

zi4t er toch goed uit hoor patpen,
Op je voorgaand bericht dat is idd een heel dubbel gevoel ja

ik ben me nu een fleecepakje voor in huis aan het naaien gister alles geknipt en gezet nu alles aanelkaar naaien

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:04

Gisteren was echt niet leuk hoor. De begrafenis was op de 8e dag omdat zoonlief geen vrij wilde nemen om zijn moeder te begraven. Echt een lu.... met vingers :(. Eigenlijk hoort de begrafenis op de 5e, maximaal 6e dag te zijn maar mijnheer wilde zijn afspraken niet afzeggen. Echt grof.
Bruiloft was natuurlijk al veel langer gepland maar was ook zwaar beladen. Voor die mensen was het een 2e huwelijk maar afgelopen zomer hebben zij hun dochter van 21 jaar verloren. Echt een drama! Ontvoerd door ex-vriend, bewusteloos (of inmiddels al overleden) in de kofferbak "gegooid" en door een achtervolging met de politie te water geraakt met een snelheid van 180 km (!). Dus tussen kerk en receptie was er nog een stop bij de begraafplaats.
Nee, er zijn leukere dagen te bedenken.

Ga de boorden van mijn volgende trui lekker uitbesteden aan moeders; die heeft geen hekel aan boorden breien terwijl ik dat het minst leuke werk vind. Morgen of zo maar eens even de wol brengen. Stom, want we zijn vanmorgen nog even wezen winkelen en ik ben vergeten om die wol mee te nemen |o. Nou ja, ik wil toch eerst die sokken af hebben. En eigenlijk van die groene wol ook bijpassende sokken breien :9.
Van mijn jas heb ik het gele gedeelte geknipt, nu nog het zwarte. Verder nog een haakwerkje, meerdere quiltprojecten. Dus vervelen :n

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:24

Is dat groen? Dan komen de kleuren op de foto inderdaad niet goed uit ;) Wel een mooie trui!

Pfff... dat is inderdaad niet echt netjes als zoon. En dan nog zo'n bruiloft er achter aan, dat maakt het allemaal wel erg heftig zeg... Vandaag weer een dagje hoofd leegbreien dus? ;)

Hier staat de tomatensoep nu te pruttelen. Dalijk vast even een doekje door het huis halen en dan mag ik van mezelf ook weer op de bank gaan zitten met de naalden in de hand. Ben nog bezig met mijn kol-sjaal (naald 7 schiet echt veel meer op dan 3,5!) en ik wil dit weekeind een begin maken met de sjaal voor mijn vriend. Das wel handig als hij thuis is, dan kan hij zeggen wat hij wil. Heb deze week vrij, dus tijd genoeg om daar een heel eind mee te komen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:29

Dit is de kleur: http://www.garnstudio.com/img/shademap/Alaska/51-2.jpg

Ben vandaag inderdaad lekker aan het breien. Nou ja, lekker. Moet 25 naalden boord breien van mijn sok (heb er nu 13 af). De vorige sok heb ik in 7 dagen gebreid. Eigenlijk wil ik ze donderdag aan dus moet ff doorbreien. Na het boord ga ik wel meteen minderen en over in tricot en naar naalden 4,5. Vanaf de 21e naald in het tricot verder minderen voor de kuitspie. Ik weet niet waarom, maar ik heb een hekel aan boorden breien. Zeker zo'n lang boord op 5 naalden. Van de andere kant: voor sokken zijn het dikke naalden (4 en 4,5). Onder het breien zit ik lekker naar een detective te kijken zodat ik niet zo in de gaten heb dat het zo saai is. Mijn haakwerkje maar even laten liggen deze week om te proberen mijn sok voor donderdag af te hebben. Ik wil geen koude voeten bij het paardrijden ;).
En ik heb eindelijk een softshell broek in mijn maat kunnen kopen :~. Nee, ik heb geen buitensporige maat rijbroek. Confectie 40/42 maar die maten rijbroek kun je geen touw aan vast knopen. Die softshell broeken gaan doorgaans niet verder dan 44 en daar kom ik dus niet in door die voering. Uitverkoopje gescoord in maat 46 (van 90 voor 50 euro) en hij past perfect *\o/*. Moet alleen een riem om want de taille is iets ruim. Laar maar komen die :brr: ik ben er (bijna) klaar voor!

Hebben jullie er trouwens geen last van? Boord breien dus. Val er bijna bij in :Z

Die mensen van de begrafenis ken ik al mijn hele leven. Afgelopen april is zijn broer vrij plotseling overleden. Nu hoeft hij dus de erfenis alleen nog maar met zijn zus te delen. Hij heeft alleen maar dollartekens in zijn ogen. Echt walgelijk zo'n figuur. Keek niet naar zijn moeder om maar staat daar wel tranen met tuiten te huilen. Ja ja, had je niet een keer bij je moeder op bezoek kunnen gaan? Tja, Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers.........

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:36

Wat leuk, een breitopic :D ik heb als kind leren breien op de basisschool, daarna eigenlijk weinig meer gedaan.
Studeer nu beeldende kunst en voor een vak ga ik nu iets breien (het wordt uiteindelijk een jurk uit allemaal kleine lapjes van verschillende stof en kleuren blauw), niks lastigs qua breiwerk dus - gewoon rechttoe rechtaan - maar het is wel leuk om het weer eens te doen! :) Als dit af is ga ik misschien wel weer een leuke sjaal of muts maken. Wel lekker handig, want ik kan het gewoon in de trein doen op weg naar school of huis. :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:37

Mooi kleurtje Patpen! Zou ook een goede kleur voor mij zijn denk ik :+ Ik heb overigens nog geen ervaring met boordn breien, alleen nog maar met rechte lappen :P

Ik vind die thermo broeken overigens echt vreselijk... Vorig jaar zo'n softshell ding gepast en ik vond het echt helemaal niks. Dus weer mooi teruggehangen in het rek. Zelfde overigens voor thermolaarzen, daar kan ik ook echt niet mee rijden. En idem voor dikke handschoenen :+

Inderdaad een beetje vreemde situatie bij die begrafenis... maakt het alleen maar naarder (is dat een woord?) dan het al is.

@Fiffill: welkom! Ben benieuwd naar je jurk straks!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 19:30

@Fiffel: welkom!

@Patpen, ik heb ook een hekel aan boord breien :j gerstekorrel vind ik nog erger.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:32

aaarrggh mn broek past niet goed bij mn bovenbenen grrrrr even geen rekening mee gehouden dat ik flinker was geworden , en dus de oude maten gebruikt , kijken of mn ma hem leuk vind , hoop het anders heb ik het aan mn kont hangen

Fiffill welkom

Patpen pfff dat is niet niks , en ooh wat een oetlullo, mijn hemel zoiets doe je toch niet , en dan die bruiloft opzich al een dubbel gevoel bah ik hoop als moeder zijnde zoiets nooit te hoeven meemaken , kreeg gewoon even kippenvel, sterkte !!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:02

Welkom Fiffill! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd ;)

Mijn "vreselijke" boord is af, heb de minderingen gedaan dus nu wordt het wat makkelijker. Niet dat ik een uitdaging uit de weg ga, maar dat saaie boord is voorlopig klaar!! 2e sok is altijd iets makkelijker om te breien want nu weet ik precies hoeveel naalden ik moet breien en zo. Het wiel heb ik bij de 1e sok al uitgevonden. Altijd even vogelen bij een nieuw garen. Hoop eigenlijk nog tot de kuitspie te komen vanavond :P

Kelly: wat balen zeg van je broek :\. Helaas ken ik die ervaring en dat is echt knap waardeloos.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:13

@patpen: Wat een Hork zeg :( Was een behoorlijk beladen dag dan voor jullie.. :S
Welkom Fiffill, wordt steeds een stukje drukker hier.. Leuk :)

Jammer van je broek Kelly..
Heb de sjaal voor me zoon af (alleen nog afwerken) ben nu met de muts voor me dochter bezig..
Heb nog heel wat op me project lijstje staan hahaha..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:40

Haha, ik heb ook zo'n lijstje dat alleen maar langer wordt :+ Ben nu aan de sjaal voor mijn vriend begonnen. Wat in het begin nog enige discussie opleverde, maar goed, het wordt zijn ding en hij moet hem dragen, dus heb me er maar bij neergelegd.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:42

Als ik een lijstje zou willen maken wat ik nog allemaal wil maken, kan ik beter een A4 blok aanschaffen :P. Dat is dan wel inclusief breien, kleding, quilten, borduren. Volgens mij een never ending story :=. Er komen zo veel leuke nieuwe patronen bij!

Ik ben lekker opgeschoten met mijn sok; de eerste spieminderingen zijn gemaakt. Nu moet ik echt stoppen want ik krijg te veel last van mijn handen. Om te voorkomen dat ik morgen niets meer kan doen, het breiwerk maar opzij gelegd. Ik ben al veel verder dan ik had verwacht!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:52

Ik heb ook zo'n enorme wishlist :D Daar is niet tegenaan te breien :+

Ben eergisteren oid begonnen met haken, dat is ook leuk maar gaat nog lang niet zo netjes als het breien. Dat wordt dus nog veel oefenen :Y) Maar je bent er mee bezig he :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:22

Haken gaat hier ook nog niet echt gemakkelijk hoor. Het kost mij veel moeite. Daarom maar begonnen met een dikke naald. Dat is nog wel te doen maar niet te lang achter elkaar. Laatst waren mijn ouders hier even (om mee te eten!) en ik liet mijn haakwerk zien aan mijn moeder. Gaat zij meteen lekker zitten haken in een tempo!!!!! Zij heeft 3 rijen gehaakt tegen 1 van mij :j. Schiet wel lekker op natuurlijk :D. Ach, het gaat allemaal niet meer zo snel als een paar jaar geleden maar ik ben allang blij dát ik nog kan handwerken. Voor hetzelfde geld was ik nu een kasplantje. Dan maar wat langzamer. Heel af en toe, als ik een goede dag heb, profiteer ik daarvan door wat meer te doen. Met het risico dat ik té veel doe en dan dagen niets meer kan doen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:22

Hahaha ik heb mezelf voorgenomen mijn lijstje niet te lang te maken in eerste instantie.. maar ik zie soms zulke leuke dingen langskomen en dan moet ik me echt in houden om ze niet aan het lijstje toe te voegen :)
tot nu toe gaat dat gelukkig heel goed :P Heb ook nog wol liggen voor een muts voor mijn hubbie en ook nog wol voor mezelf..maar eerst die twee andere dingen af en dan gaan we weer verder ;) Muts voor dochter komt al een beetje vorm in maar ben nog lang niet klaar ;)

het gaat om deze trouwens: http://www.zeeman.com/getmedia/5bfd6a33 ... f?ext=.pdf
En dan in zachte roze wol..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:31

Leuk patroon DesireeK. Zie je, op deze manier komt mijn lijst nooit af :=

Ik mag van mezelf de komende 5 jaar géén nieuwe wol meer kopen. Zoekende naar het reflecterende band voor mijn toch al zo gele jas, kwam ik nog meer wol tegen. Wist dus niet dat ik daar ook nog wol had neergelegd O:). En ik maar denken dat ik wist wat ik in huis had :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:59

Over wol gesproken, ik wil deze week nog wat gaan bestellen online. Ben nu ten minste thuis om het pakje aan te nemen :+ Afgelopen week was ik hier nog bij de Greef geweest, maar die hebben alleen katoen voor dunne naalden, dus ga nu online wel bestellen voor dikkere naalden. Ik heb nu wat gezien bij de hobbygigant, iemand daar goede (of minder goede) ervaringen mee?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:57

Maartje: Ik heb vaker bij de Hobbygigant besteld. Altijd nette service en snelle levering. Wat heb je op het oog?