Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ben over de helft met mijn sokken! Heb al helemaal 4 naalden boord gebreid vanavond
. Maar goed, de 1e sok is klaar dus ben officieel over de helft.......
Danseresje schreef:Heb al weer mooie dingen langs zien komen!
Mooie sjaal Maartje! Welke steek heb je daarvoor gebruikt?

terwijl ze altijd tegen iedereen zegt: lees het patroon goed door! Maar alles is goed gekomen en het resultaat mag er zijn. Ik vind deze wol heerlijk om mee te breien, zij vond het niet prettig (te dik; naald 5).
. Dus: bedankt mam dat je deze trui in 2 weken voor mij hebt gebreid
. Eigenlijk hoort de begrafenis op de 5e, maximaal 6e dag te zijn maar mijnheer wilde zijn afspraken niet afzeggen. Echt grof.
. Nou ja, ik wil toch eerst die sokken af hebben. En eigenlijk van die groene wol ook bijpassende sokken breien
.
Wel een mooie trui!
.
. Nee, ik heb geen buitensporige maat rijbroek. Confectie 40/42 maar die maten rijbroek kun je geen touw aan vast knopen. Die softshell broeken gaan doorgaans niet verder dan 44 en daar kom ik dus niet in door die voering. Uitverkoopje gescoord in maat 46 (van 90 voor 50 euro) en hij past perfect
. Moet alleen een riem om want de taille is iets ruim. Laar maar komen die
ik ben er (bijna) klaar voor!
ik heb als kind leren breien op de basisschool, daarna eigenlijk weinig meer gedaan.
Als dit af is ga ik misschien wel weer een leuke sjaal of muts maken. Wel lekker handig, want ik kan het gewoon in de trein doen op weg naar school of huis.
Ik heb overigens nog geen ervaring met boordn breien, alleen nog maar met rechte lappen 
gerstekorrel vind ik nog erger.
. Helaas ken ik die ervaring en dat is echt knap waardeloos.
Was een behoorlijk beladen dag dan voor jullie.. :S
Ben nu aan de sjaal voor mijn vriend begonnen. Wat in het begin nog enige discussie opleverde, maar goed, het wordt zijn ding en hij moet hem dragen, dus heb me er maar bij neergelegd.
. Dat is dan wel inclusief breien, kleding, quilten, borduren. Volgens mij een never ending story
. Er komen zo veel leuke nieuwe patronen bij!
Daar is niet tegenaan te breien 
Maar je bent er mee bezig he
. Schiet wel lekker op natuurlijk
. Ach, het gaat allemaal niet meer zo snel als een paar jaar geleden maar ik ben allang blij dát ik nog kan handwerken. Voor hetzelfde geld was ik nu een kasplantje. Dan maar wat langzamer. Heel af en toe, als ik een goede dag heb, profiteer ik daarvan door wat meer te doen. Met het risico dat ik té veel doe en dan dagen niets meer kan doen. 
Heb ook nog wol liggen voor een muts voor mijn hubbie en ook nog wol voor mezelf..maar eerst die twee andere dingen af en dan gaan we weer verder
Muts voor dochter komt al een beetje vorm in maar ben nog lang niet klaar 
. En ik maar denken dat ik wist wat ik in huis had
Afgelopen week was ik hier nog bij de Greef geweest, maar die hebben alleen katoen voor dunne naalden, dus ga nu online wel bestellen voor dikkere naalden. Ik heb nu wat gezien bij de hobbygigant, iemand daar goede (of minder goede) ervaringen mee?