[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:26

Ja, op vorige pagina's ;)
Ben vergeten te zeggen dat het A4, pastelpotlood is. :)

Rinske

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:18

Bello2005: de eerste 2 werken vind ik niet iets waar ik geld voor zou vragen. Ik vind ze een beetje te schools.
De hond daarintegen is wel leuk, ook al mist ook deze schaduw op zijn tong. 30 euro.
Century5: Ik mis nog wat diepte in je werk, en zijn kop mag breder. 20 euro

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:32

Pagina 30:
@Quebelle: €25,-
@_Bitje_: €45,-!!
@_haflinger: Sorry, €0,-
@Manegepaard: Sorry, €0,-
@bornie97: Sorry, €0,-

Pagina 31:
@bello2005: €7,-

Pagina 32:
@nanette: Het is totaal niet mijn stijl maar toch vind ik jou schilderijen altijd geweldig! :) €25,-
@bello2005: Sorry, €0,-. Niet erg mijn stijl. ;)
@rinske: €45,-
@bungarus: €25,-
@bello2005: 1e €10,- 2e €30,- 3e €30,-
@bello2005: 1e €0,- 2e €0,- 3e €30,-

De rest had ik al getaxeerd! :D

Hier die van mij:
Schilderij van Zenyatta met Aquarel-verf op Aquarel-papier. ;) Iets kleiner dan A4 formaat. :+
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over het oog maar voordat ik'm helemaal verknal, laat ik het maar zo.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 29-12-10 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:36

TinekeHorses: Je zegt het zelf al, het oog! Verder vind ik hem supermooi! Hoe groot issie?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:42

xStephanie schreef:
TinekeHorses: Je zegt het zelf al, het oog! Verder vind ik hem supermooi! Hoe groot issie?

Iets kleinder dan A4..

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:14

Heb al een flink deel bekeken van wat jullie allemaal maken... Echt zo mooi!! Zou ze zo willen kopen en aan de muur hangen (: Heb er bijna geen woorden voor, zo mooi is het!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:25

TinekeHorses: erg mooi, ik mis inderdaad zijn pupil en een lichtpuntje. Lichtpuntje zou je er nog op kunnen zetten met een wit krijtje :) . Verder is de kleur van de haren achter de keelriem wat afwijkend van de rest van haar vacht, dat is jammer. 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:29

TinekeHorses: De onderlip/kin? is een beetje vierkant, die zou je event. nog wat ronder kunnen maken. Maar de bles is erg mooi gelukt! 40/45 euro zou ik er wel voor durven neerleggen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:49

Erg mooi! Het oog is inderdaad een aandachtspuntje, maar dat vind ik zelf ook heel moeilijk. 30 euro.
PS: je hebt die van mij nog niet getaxeerd ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:09

Hoi.
Ik zal ook eventjes wat pagina’s taxeren. Degenen die ik niks waard vind sla ik over.

Pagina 29
Laura: Wat ontzettend zonde van het ruitjes papier! Misschien zou je nog een keer met een donkerpotlood langs de schaduw kunnen gaan, en met een gum langs de lichtste delen. Zo krijg je meer contrast. Dat mis ik nu een beetje. (vooral in/om het oog, en bij het hoofdstel stoort dat.) toch 5 euro.

Pag 30
Quebelle: Ik heb hier geen verstand van. Ik vind jou schaduwwerk mooi,. Al had dat in de nek/het lichaam wel wat meer gemogen. Iets rond het bekkie stoort een beetje, ik denk dat dat de kin is, of de wang. Ik vind hem wel erg schattig! 20 euro.

Bitje: Wauw. Jij gaat echt wel voor uit hoor! Alleen moet je nog een beetje aan je verhoudingen werken. Op het eerste gezicht lijken ze ok. Maar als ik iets langer kijk zie ik wel dingen die niet lijken te kloppen. Het oog is veel ste groot. Verder vind ik het jammer dat je zoveel bubbeltjes door het pastel heen ziet. Misschien het papier omdraaien? 25 euro

Manegepaard: Ik weet niet goed hoe ik deze moet beoordelen. Als het realistisch moest worden is het niks waard,. Maar ik vind het een schattig cartoonpaardje. Dus ik denk rond de 5 euro.

Pag 31
Bello: Leuke pony. Ik vind de vacht heel mooi gedaan. De onderlip is een beetje vaag. Ik denk dat dat komt door de kleur, en de strakke omlijning. De manen vind ik hier en daar wat statisch (voorpluk) dat is jammer,. Maar toch wel 50 euro hoor.

Pag 32
Nanette: Hij is leuk. Fijne kleurtjes. Maar ik zou hem niet inm’n slaapkamer willen hangen. Dus ik weetn iet of ik geld waard vind. Maar omdat ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit wel leuk vinden,. Ik denk dat hij zo’n 30 euro waard is.

Rinske: Ik vind dit een mooi portret!
Alleen mist het kindje bij de ogen nog wat diepte.dat vind ik wel jammer. 50 euro

Bungarus: Ik zou het zelf niet in m’n kamer willen hangen,. (niet door de stijl, of omdat het slecht getekend is, . maar meer door het onderwerp.) Maar ik denk dat er zat mensen zijn die het wel zouden willen kopen . 30 euro (dus hup. De prijzen van je opdrachten omhoog, en snel een beetje :D )

Century: Leuk! Ik mis alleen wat diepte. Er mag meer kleur in wat mij betreft. 20 euro.

Pag 33
TinekeHorses: ik mis wat in het oog,. Dat vind ik jammer. Maar kwa stijl, en manier van inkleuren vind ik hem heel goed! 30 euro

sorry als ik te laag taxeer naar je zin,. ik heb er ook geen verstand van,. xD
x Leonie

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:15

Hmm. de foto maakt hem er niet beter op,..
Hij valt wat donker uit helaas
Afbeelding
-A3
-Pastel

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:18

Mijn werkje;
A4 formaat
voornamelijk gewerkt met 2H en 6B potlood.
een ochtend werk van gehad, ong. 2 a 3 uur.
Afbeelding

ik taxeer nu gelijk :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:30

Leoniel: Hmm.. hij is best mooi, alleen ik weet niet wat er mist, er klopt iets niet qua verhoudingen ofzo, iig
ik heb betere werkjes van je gezien! 25,-

Tinekehorses: Super jammer van dat oog! echt een groot aandachtspunt voor jou! verder vind ik het een mooie
style van schilderen. maar door het oog zal ik er denk ik al snel 15,- max. voor geven.

Century5: De neus zit er scheef op vergeleken de rest van het hoofd, maar wel mooi kleurgebruik, al mocht er wat meer
diepte en schaduwen in!
voor a3 zou ik er 15 euro voor geven.

bello: werkje 1: niet mijn smaak, maar denk 10,-
werkje 2: wauw, deze springt er mooi uit! 45,-
werkje 3: heeft zeker wel wat! leuk dat de neus scherper en duidelijker overkomt dan de rest, dat geeft een mooie diepte
werking! :j 60,-
bello2005: werkje 1: jammer dat je de achtergrond niet verder hebt uit gewerkt. 10,-
werkje 2: mooi! 50,-
werkje 3: 45,-
bangarus: apart , maar leuk! 50,-
werkje 2: deze vind ik minder, de 'manen' vind ik te krasserig: 20,-
rinske: leuk! heb echt respect voor iemand die mensen kan tekenen, ik heb daar echt moeite mee!
60,-

bello2005: sorry, maar wil je wat minder gaan plaatsen? je plaats wel heel erg veel achter me kaar aan..

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:25

_Bitje_: ik kan er een bedrag aan hangen, maar eigenlijk wil ik gewoon even zeggen dat ik je bovenstaande werk echt prachtig vind. :j Heb je dit in opdracht gemaakt?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:26

kay27 schreef:
_Bitje_: ik kan er een bedrag aan hangen, maar eigenlijk wil ik gewoon even zeggen dat ik je bovenstaande werk echt prachtig vind. :j Heb je dit in opdracht gemaakt?

Jups, deze tekening heb ik inderdaad in opdracht gemaakt :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:50

_Bitje_: Moooooooooooooi! :wow: Ik zou er wel 25 euro voor geven en dat is voor mijn doen heeeeeel veel.

LeonieL: Verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, ik zie er niet echt een levende hond in. E 5,- :o (sorry ik taxeer echt naar wat ik ervoor zou geven)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:03

Aaaaaaaaaaaaah nee, heb ik hier een heel ding getypt loopt mn pc helemaal vast ;(
bagger.
Altijd hetzelfde :? Ik zal in het kort nog even neerzetten wat ik getypt had.

Blz. 28
Snne_ deze is mijns inziens nog niets waard.
Century5: De pose en de omlijningen zijn heel mooi getekend, maar de tekening ´leeft´niet echt en is eigenlijk weinig interessant, doordat je m maar zo licht hebt ingekleurd, meer contrast toevoegen zal al veel helpen!
Cyntje: Mooi 50,- euro
_bitje_: 30,- euro
[_|amanda|_/b] Netjes, 40,- euro
[b][_haflinger:/b] ook jouw tekeningen zijn nog erg plat, voeg meer contrast toe, dus meer hele donkere en hele lichte stukken, dan krijg je mooi het 3D effect.

[b]Blz. 29

_Laura_: Allereerst de tip om nooit een tekening op lijntjes of hokjes papier te tekenen, dit doet echt af aan je tekening. Ten tweede een andere tip, je omlijning ziet er al goed uit. Nu moet je goed naar een paardenhoofd kijken, waar de botten onder de huid zitten is er namelijk sprake van schaduw en highlights, als je die ook in je tekening weergeeft wordt je tekening veel driedemensionaler en dus ook veel 'levendiger'.

Blz. 30
Quebelle: Ik vind het een nette tekening, maar hij is weinig interessant. 15,- euro
_bitje_: Ik heb het gevoel dat er eigenlijk nog een laagje mist. 25,- euro

Blz. 31
Bello2005:Het paardje vind ik erg mooi, alleen de manen zijn heel erg in 1 kleur, daar zou ik wat meer kleurverschil en schaduw hebben aangebracht om wat meer diepte te creeeren. 25,- euro

Blz. 32
nanette1: Ik vind hem erg grappig, maar verder spreek ie me niet echt aan. 25,- euro
Rinske: Poe wat moeilijk zo'n dubbelportret. 30,- euro
Bungarus: Wat laat jij de kleuren mooi overlopen zeg! 40,- euro
[Bello2005: De hondjes vind ik erg mooi! 40,- euro
Century5: Eigenlijk heb ik voor deze dezelfde tips als voor je tekening op blz. 28

Blz. 33
Tinekehorses: Ik vraag me af of aquarel wel het juiste materiaal is voor jou, want hoe je er nu mee geschilderd hebt lijkt het meer acryl verf, misschien een idee om daar eens mee te proberen te schilderen, om dat een keertje uit te proberen? voor dit schilderij iig 25,- euro
LeonieL: Ik vind dit echt een prachtige plaat! 50,- euro
_bitje_: Wouw prachtig en wat heb je dat snel gedaan zeg :oo ! 30,- euro

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:11

_bitje_ : mooi!! ik vind hem wel 35 waard!

en uhm dit is mijn eerste keer dus ik weet niet of ik erbij hoor... but i'll try :\
Afbeelding

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:13

aii hij is wel een beetje onduidelijk....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:15

Zie openingspost, graag wat meer taxeren :) . De foto is inderdaad te veraf en onduidelijk om te kunnen taxeren.

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:38

jannaa_ schreef:
_bitje_ : mooi!! ik vind hem wel 35 waard!

en uhm dit is mijn eerste keer dus ik weet niet of ik erbij hoor... but i'll try :\
Afbeelding

eventjes een verandering hihi :+

pag 30
quebelle: 40,- als hij nog heel was :P
_bitje_ : 45,-
haflinger: mooi voor een modern huis 10,-
manegepaard: 2,50,-
bornie97: niets, verhoudingen kloppen niet echt.

pag 31
bello 2005: apparte manier van werken, niet echt mijn ding toch 25,00,-

pag 32
nanette1: 10,00,-
rinske: 50,00,- erg mooi!
bungarus: beide`15,00,-
bello2005: 1 erg mooi 30,- 2 12,00 3 30,- ook een mooie!
centurys: uhm de neus heeft geen diepte lijkt nu net od de neus plat is en naar beneden hangt.

pag 33
tinenkehorses: zitten mooie stukken in maar ik vind de ogen niet sprekend 20,-
leoniel 20,00

hier mijn tekening hopelijk duidelijker: :D
Afbeelding

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:34

@ Jannaa:
even de regels doorlezen : Je mag geen Foto's quoten ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 21:13

@bello2005: de hond vind ik een beetje eng, 45,- en de vrouw met de roos 30,- en de 'Mea Culpa' 35,- Netjes afgewerkt etc .: j
@Century5: vrok plat en de haren mogen elkaar meer dekken op het lijf, 30,-
@TinekeHorses: Ik vind het oog niet zo mooi, en ik zou meer diepte willen zien, 40,-
@Leonie: De verhoudingen lijken niet helemaal goed, en ik vind de halsband niet zo goed bij de achtergrond passen, 40,-
@_Bitje_: 50,- Net echt :j
@jannaa_ : Nette tekening, stoor me alleen aan de manen :) 35,-

Mijn werkje van 8 uur op de computer :+
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 01:46

Thoraklover: Mooie digitale tekeningen, ikzelf hou er normaal niet zo van omdat ze te digitaal zijn. Denk dat ik er € 20/25 voor over zou hebben. Alleen had ik het mooier gevonden als de achtergrond kleur wat knallender was geweest, een mooie zachte kleur geel bijvoorbeeld. Vind hem nu erg donker, maar goed dat vind ik he. Over het geheel best een prettig plaatje om naar te kijken en mischien iets meer details ofzo, ik mis iets maar dat komt mischien omdat 'ie zo simpel is, en aan de andere kant vind ik dit ook wel weer mooi. Hmm, lekker duidelijk ben ik weer. :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:58

Blz 32
Rinske : Wauw erg mooi! €50,00
bello2005 : Ik denk zo'n €20,00(eerste werkjes)
Bungarus : Niet mijn style maar zo'n €25,00

Blz33
TinekeHorses : Erg leuk het commentaar heb je al gehad €30,00
LeonieL : €25,00