[TUT] Dazenval maken (met foto's!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [TUT] Dazenval maken (met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:55

Okee.... gewoon eerst aan de onderste vast gemaakt, toen de tussenhoep en daarna aan de slabakken? Of andersom?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:03

Ik weet niet of het hier al ergens gezegd is, maar was wel benieuwd naar jullie ervaringen. In de krant (weet niet meer precies welke, zal straks vragen aan mn ouders waar de krant van gister ligt, denk dat het Dagblad de Limburger is van donderdag) heeft een artikel gestaan over zelf gemaakte dazenvallen. Ze zouden minder goed zijn dan de originele omdat de skippybal kapot zou springen door de te hoge temperatuur. Het plastic zou te dun zijn. Heb er hier op bokt verder nog nooit wat over gehoord...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:10

Nou, voordat je aan die 250 euro zit van een originele dazenval kan je we 100 skippyballen verslijten :) Ik denk dat je hem vooral niet keihard op moet blazen, dan springt hij echt niet zomaar.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:14

ik wordt nu zelf al door vreemde mensen aangesproken in het dorp wat dat ding in de wei moet doen.
Dazan vangen (alleen nog geen 1 gevangen, maar goed)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:17

Haha dat dacht ik ook ja... Maar het hele artikel verbaasde me nogal. Misschien wel een reclamestunt vanuit het bedrijf dat die dingen maakt. Om hun eigen product aan te prijzen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:23

stybba: nou dat geloof ik direct. Het verkoopt natuurlijk slecht als iedereen ook zo goed zelf zou kunnen maken. Hier werkt het tenminste en mijn gratis strandbal leeft nog steeds!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:36

tadaaaaaa ik heb er ook eentje gemaakt!
Afbeelding

Alleen in moet mijn skippy nog spuiten. Misschien morgen verf halen. Ga nu eerst kijken of er wat in komt. Misschien moet ik de bal iets hoger hangen.

Afbeelding

Zo heb ik het bovenin gemaakt. De fles kan er zo uitgehaald worden om leeg te maken.
Maar moet er wel eerst iets in vliegen :D

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:39

Ik ben stiekem vanmorgen even geweest om te kijken wat ik gevangen had.
Nu scheen de zon nog niet volop en heb hem gisteravond opgehangen. Er zaten wel al 5 dazen in. Mijn vader stond er versteld van hihi

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:59

Stybba schreef:
Haha dat dacht ik ook ja... Maar het hele artikel verbaasde me nogal. Misschien wel een reclamestunt vanuit het bedrijf dat die dingen maakt. Om hun eigen product aan te prijzen.

Dat lijkt mij idd ook. Op deze manier dat iedereen het zelf gaat maken, ullen ze niet zo hard gaan met de verkoop. Maar eerlijk is eerlijk, 250 euro vind ik echt té veel geld voor een val. Vraag mij eigenlijk ook af waarop die prijs is gebaseerd, als je ziet hoeveel vallen er hier worden gemaakt van een bedragje van 5 euro. Dan maar eentje die misschien ietsjes minder goed werkt en waar ik een keer een nieuwe skippy voor moet kopen, dan zo'n smak geld.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:25

ook hier problemen met het drogen van de verf :( ik probeer al 3 weken dat ding droog te krijgen
primer werkt niet, autolak werkt ook niet
ik ga die van de action proberen denk ik ;(

weten jullie tot wanneer die dazen blijven terroriseren?
zul je zien dat ik mijn val klaar heb als de dazen al "gevlogen" zijn...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:19

frats, waar heb je die ringen van gemaakt?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:05

Frats, de bal hangt zeker te laag :j de dazen kunnen er nu 'naast' omhoogvliegen. Bovendien is blauw geen kleur dat in de natuur voorkomt (op een paardenkont :+ ) dus trekt dat ook minder aan denk ik, ik weet het niet.

Mijn val had gisteren ruim 50 dazen gevangen *\o/* (bovenaan pagina 32)(hing niet de hele dag). En ondanks de regen van deze nacht en deze morgen, zaten er vanmorgen tóch weer 5 in :D

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:18

jury ik heb die ringen met de ouderwetse figuurzaag gemaakt uit triplex.

Ja ponyzotje de bal moet nog hoger hangen en morgen haal ik zwarte verf. De paarden keken ook al raar

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:57

die van mij werkt nog steeds erg goed,ben er heel blj mee :D
heb er al heel veel dazen mee gevangen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:17

Die van mij werkt niet echt goed. De beesten blijven allemaal in het netje hangen.
Ik heb er eentje gemaakt met een emmertje en nu ga ik deze er toch maar uithalen en vervangen voor een wespenvanger, want dan komen er ook minder plooien in het netje. En misschien een andere plaats zoeken, deze staat nu bij een boompje in een paadje naast de wei.
Misschien toch in de wei zelf zetten met een stroomdraadje erom heen, want gisteren hebben we de paarden er even bijgezet en die vonden het wel een leuk speledingetje.
Dus ga weer ff frubbelen.
Onze staleigenaar had een of andere lokstof gekocht, dus dat gaan we in de wespenval doen, het emmertje is niet echt waterdicht, dus daar kon het niet in.
Ga zo nog eventjes foto's van mijn dazenval maken van hoe deze er nu uit ziet en dan nog met de wespenval.

EVEN OFF-TOPIC; Frats wat heb je een prachtige tinker zeg, moest ik eventjes zeggen :).

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:37

Lokstof vindt ik zelf erg riskant. Je lokt ze als waren extra denk ik dan. Dat is net zo als bij een wespenval met ranja. Zet die ergens neer en je hebt geheid wespen in de buurt.
Mijn dazenval moet ook nog veranderd worden. Ik ben toch van mening dat mijn bal net een fractie lager moet hangen.
Ik heb er wel wat mee gevangen maar nog niet op en top.
Ze vliegen nog genoeg bij de paarden rond.
Ik zal vandaag of morgen eens aan de slag.
Al hoewel het weer omgeslagen is en de dazen nu wel voor een groot deel weg zullen zijn

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:39

opisop_shop schreef:
Wie oh wie kan ik verblijden emt onze prachtige val?
We gaan plots verhuizen met de paarden naar een andere plek.
En daar hebben we hem waarschijnlijk toch niet nodig; veel minder bossig!

Voor foto's zie +/- blz. 25 ofzo meen ik en anders hier even een duidelijke foto:

Afbeelding

Even reclame maken, ik heb deze dazenval gekopieerd en de score is na 6 dagen (verwacht vandaag niet veel te vangen) 72 DAZEN!!!!
Ik heb wel een paar lieveheersbeestjes weer vrijgelaten :D

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:47

Opisop, hoeveel vraag je voor de val???

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:37

Ik ben benieuwd vandaag := met die zonnige dag waren het er 50 op 7 uurtjes, maar vandaag zal de vangst minder zijn... ach, als ze maar niet meer op m'n paard zitten :-)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:43

dank je irmalouise ;)

ik ga mijn bal zo spuiten
maar gisteravond zaten er wespen vliegen en 1 daas in mijn val en dat met een blauwe bal. :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:47

Ik heb de productie van een dazenval maar uitgesteld tot volgend jaar :o Overgens werkt een trouwjurk ook heeeeel goed als dazenval :D :(

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:02

TICKELS schreef:
Even reclame maken, ik heb deze dazenval gekopieerd en de score is na 6 dagen (verwacht vandaag niet veel te vangen) 72 DAZEN!!!!
Ik heb wel een paar lieveheersbeestjes weer vrijgelaten :D

Mag ik vragen waar jij die bakje weg hebt gehaald dan? Wij hebben stad en land afgezocht naar die slabakjes. Waar oh waar?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:08

mijn dazenval hangt ook, ik verwachte niet veel te vangen omdat ze in de boom had hangen. Maar toen de paarden er niet instonden ving ik al 7 dazen. En nu ze er bij in staan zo'n 40 a 50 in 10 uurtjes. Paarden stonden er rustiger bij vond ik.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:21

Slabakken bij de Xenox ;)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:25

tuurlijk xenox :)* waren we inderdaad niet geweest