[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:46

Zo. Vanochtend even de tijd genomen om wat eindjes in te weven van mijn deken (nog een stuk of 8 te gaan) en daarna éindelijk de manen op mijn Paardje Piem unicorn geplaatst en de horn vastgenaaid. Lag al paar weken klaar, maar vond het steeds veel leuker om aan Ardith te werken :+ .

Afbeelding

Afbeelding

Zitten zat verbeterpunten in, maar aangezien ik deze ben begonnen toen ik net twee weken haak'ervaring' had, ben ik er evengoed wel blij mee :D . Het sjaaltje heb ik overigens tunisch gehaakt (handig met zo'n smal sjaaltje, kan gewoon op een normale haaknaald :D ).

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:48

MarliesR schreef:
Zo. Vanochtend even de tijd genomen om wat eindjes in te weven van mijn deken (nog een stuk of 8 te gaan) en daarna éindelijk de manen op mijn Paardje Piem unicorn geplaatst en de horn vastgenaaid. Lag al paar weken klaar, maar vond het steeds veel leuker om aan Ardith te werken :+ .

[ [url=m/jM2WLj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WdB73n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zitten zat verbeterpunten in, maar aangezien ik deze ben begonnen toen ik net twee weken haak'ervaring' had, ben ik er evengoed wel blij mee :D . Het sjaaltje heb ik overigens tunisch gehaakt (handig met zo'n smal sjaaltje, kan gewoon op een normale haaknaald :D ).

Met twee weken ervaring kwam ik niet tot een volledig project hoor, ik vind het echt heel knap!
Hij is echt leuk geworden en zelfs ook tunisch gehaakt!

jeetje77

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:37

Leuk geworden!

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:05

Ik heb ook weer twee projectjes af.
Een eenhoorntje en een zak voor mijn kruik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:58

nelske164 schreef:
[ [url=m/z09nS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZTxUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nD3SVs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend schattig die eenhoorn!
En een zak voor je kruik is ook heel handig! Met wat voor wol heb je deze gemaakt?

Ik heb mijn tas af!

Afbeelding
Gehaakt met Drops Paris.

Nu mijn volgende project kiezen!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:17

Leuke en bruikbare tas geworden zo!

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:11

Sani schreef:
nelske164 schreef:
[ [url=m/z09nS4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZTxUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nD3SVs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend schattig die eenhoorn!
En een zak voor je kruik is ook heel handig! Met wat voor wol heb je deze gemaakt?

Ik heb mijn tas af!

[ [url=m/aezOPk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gehaakt met Drops Paris.

Nu mijn volgende project kiezen!

Dankjewel! Jouw tas ziet er ook goed uit!

De kruikenzak heb ik gemaakt met deze twee soorten:
Afbeelding
En dan steeds een toer alleen wit en dan een toer wit en roze samen, zodat ik de steken nog enigszins kon blijven zien! Daarmee is hij echt heerlijk zacht geworden!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:02

Ik kom er niet uit, kan iemand met me meekijken hoe ik toer 37, 38 en 39 moet doen? Begrijp niet goed wat ze met de slip stich bedoelen.

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:38

Voor de zekerheid, je weet wel wat de slip stitch zelf is?

(Halve vaste is het geloof ik in het NL?) Insteken in de betreffende steek, draad ophalen, draad direct door je lus op de haak.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:24

Zo kon dr gewoon niet opkomen, een halve vasten logisch

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:43

Afbeelding
Hij is af *\o/* zag erg op tegen de laatste 2 beertjes in elkaar zetten en ze erop zetten,maar heb me er vandaag dan toch maar toe gezet. Hij is niet helemaal symmetrisch, maar ach, voor een eerste kleedje bestaande uit verschillende lappen, niet heel slecht al zeg ik het zelf :+

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:38

Lief dekentje!!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 21:38

_Noah_ schreef:
Zo kon dr gewoon niet opkomen, een halve vasten logisch

Ik wist gister niet meer hoe ik averechts moest breien. Kwam er niet meer uit. Enige stap die ik miste was de draad langs de voorzijde leggen voor het insteken... Je moet er soms maar net even op komen (met wat hulp. :') )

Wat is je dekentje mooi geworden idylle!
Gaat iemand vast heel blij mee zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:01

Hallo iedereen :)

Ik zit verplicht een beetje eerder thuis voor mijn bevalling, met de bedoeling een beetje rustiger aan te doen.. Nu kan ik slecht stil zitten en dacht dat het misschien het moment is om iets nieuws te leren. Ik ben ontzettend slecht in alles wat creatief is, of wat geduld vraagt. En toch overweeg ik om een baby dekentje te gaan haken.

Heeft iemand tips voor een goed en duidelijk patroon voor een absolute dummie. En vooral wat ik wel en niet moet aanschaffen, welke wol, haaknaald ect.

Heb al een beetje proberen te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Een kant en klaar pakket wat duidelijk uitgelegd word mag ook aangeraden worden natuurlijk. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:04

Welkom. :D

Ik zou een setje haaknaalden bij de zeeman halen, wat wol/katoen (ik werk liever met katoen, maar wol is voor een dekentje ook fijn) en dan een haakpatroon op internet opzoeken.
Dan heb je meestal te maken met maximaal 3/4 verschillende steken en die ga je op YouTube opzoeken. Wanneer je die steken kent en op een proeflapje even hebt gemaakt, zou ik hier terug komen om te vragen hoe je een patroon precies leest. :D

Je mag ook altijd pb’en, ik zit veel thuis dus kan je stukjes voor doen als je wilt.
Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:11

Die is ontzettend leuk geworden, idylle!

Giolli schreef:

Ik zou een setje haaknaalden bij de zeeman halen, wat wol/katoen (ik werk liever met katoen, maar wol is voor een dekentje ook fijn) en dan een haakpatroon op internet opzoeken.
Dan heb je meestal te maken met maximaal 3/4 verschillende steken en die ga je op YouTube opzoeken. Wanneer je die steken kent en op een proeflapje even hebt gemaakt, zou ik hier terug komen om te vragen hoe je een patroon precies leest. :D

Je mag ook altijd pb’en, ik zit veel thuis dus kan je stukjes voor doen als je wilt.
Veel plezier!
Ter aanvulling hierop: als je weinig geduld hebt voor dat soort dingen zou ik ook wat dikker garen kiezen, dan duurt het allemaal minder lang. :P

Ik gebruik zelf overigens altijd haaknaalden met een handvat (KnitPro Waves in mijn geval), want ik krijg kramp van haaknaalden zonder. Zijn wel iets duurder, maar alsnog maar een euro of 2-3.

Als je wilt kan ik even op Ravelry kijken voor je of er leuke gratis patronen te vinden zijn, en anders vind ik Wolplein altijd een fijne site om dingen te bestellen, of Woolwarehouse; zelfs verzenden naar Nederland is niet eens zo heel duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:34

Al heel erg bedankt voor de antwoorden! Een proeflapje haken is al geen slecht plan. :) Maakt de grote van de haaknaald uit voor de garen? Staat dat meestal bij een patroon aan gegeven?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:47

Mkango schreef:
Die is ontzettend leuk geworden, idylle!

Giolli schreef:

Veel plezier!
Ter aanvulling hierop: als je weinig geduld hebt voor dat soort dingen zou ik ook wat dikker garen kiezen, dan duurt het allemaal minder lang. :P

Ik gebruik zelf overigens altijd haaknaalden met een handvat (KnitPro Waves in mijn geval), want ik krijg kramp van haaknaalden zonder. Zijn wel iets duurder, maar alsnog maar een euro of 2-3.

Als je wilt kan ik even op Ravelry kijken voor je of er leuke gratis patronen te vinden zijn, en anders vind ik Wolplein altijd een fijne site om dingen te bestellen, of Woolwarehouse; zelfs verzenden naar Nederland is niet eens zo heel duur.

Ja, en lekkere grote haaknaald en veel stokjes. _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:47

Judith_ schreef:
Al heel erg bedankt voor de antwoorden! Een proeflapje haken is al geen slecht plan. :) Maakt de grote van de haaknaald uit voor de garen? Staat dat meestal bij een patroon aan gegeven?

Op de achterkant van een bolletje garen staat aangegeven welke haaknaald je het beste kunt gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:26

Ah goed om te weten! Heb een bestelling geplaatst bij wolplein (bedankt voor de tip!) voor een dekentje volgens het charming patroon? Met de spinnetjes steek. Als ik de beschrijving lees lijk ik het in ieder geval te snappen. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:30

Leuke tijdsbesteding als je even niet zoveel kan of mag (gebruik ik het ook voor _O-).

Mocht je er van patroon niet uitkomen dan heeft Hooked on Sunshine ook 3 patronen met veel herhaling er in waar een video bij zit. Krijg je precies de uitleg van hoe en wat (wel in het Engels en niet gratis). Maar wellicht red je je er zo gewoon prima mee!

Ik ben weer met een stuk off white bezig in mijn afghan. Heb toch ook weer wat kleuraccenten toegevoegd! Vind het erg leuk worden, maar al..die... eindjes :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 02:27

Judith_ schreef:
Ah goed om te weten! Heb een bestelling geplaatst bij wolplein (bedankt voor de tip!) voor een dekentje volgens het charming patroon? Met de spinnetjes steek. Als ik de beschrijving lees lijk ik het in ieder geval te snappen. :')
Leuk! Garen is ook een mooi garen en best fijn om mee te werken.
Vaak is het een kwestie van gewoon beginnen, en weer uithalen, en dan nog een keer beginnen, en weer uithalen, en dan lukt het op een gegeven moment wel. :)) Let trouwens wel op als je aan je dekentje begint dat je je foundation chain (sorry, ik ken alleen de Engelse termen; Nederlandse werken te erg op m'n lachspieren :') ) los genoeg haakt. Bij mijn eerste project was die te strak, waardoor het ding krom trok en ik een paar duizend steken kon uithalen. ;( :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 07:49

Ja die NL termen zijn vreselijk haha! Ketting van lossen is het in NL. Zag al paar keer de tip voorbijkomen om die eerste basis lossen met een maat grotere haaknaald op te zetten om dat te voorkomen.

Je kan eventueel ook gelijk jezelf de methode aanleren om direct een rij van vasten op te zetten. Is niet echt veel lastiger (ik vind zelf in elk geval zo'n chain van lossen echt vreselijk).

Linkje naar YouTube:
https://youtu.be/HJarsu5Okt8

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:30

Bedankt voor de tips! Ik ga eens zoeken of ik hier in huis een restje wol heb zodat ik alvast kan gaan oefenen. :)