Zitten zat verbeterpunten in, maar aangezien ik deze ben begonnen toen ik net twee weken haak'ervaring' had, ben ik er evengoed wel blij mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesR schreef:Zo. Vanochtend even de tijd genomen om wat eindjes in te weven van mijn deken (nog een stuk of 8 te gaan) en daarna éindelijk de manen op mijn Paardje Piem unicorn geplaatst en de horn vastgenaaid. Lag al paar weken klaar, maar vond het steeds veel leuker om aan Ardith te werken.
[ [url=m/jM2WLj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WdB73n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zitten zat verbeterpunten in, maar aangezien ik deze ben begonnen toen ik net twee weken haak'ervaring' had, ben ik er evengoed wel blij mee. Het sjaaltje heb ik overigens tunisch gehaakt (handig met zo'n smal sjaaltje, kan gewoon op een normale haaknaald
).
nelske164 schreef:Ik heb ook weer twee projectjes af.
Een eenhoorntje en een zak voor mijn kruik.
[ [url=m/z09nS4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZZTxUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nD3SVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sani schreef:nelske164 schreef:Ik heb ook weer twee projectjes af.
Een eenhoorntje en een zak voor mijn kruik.
[ [url=m/z09nS4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZZTxUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nD3SVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat ontzettend schattig die eenhoorn!
En een zak voor je kruik is ook heel handig! Met wat voor wol heb je deze gemaakt?
Ik heb mijn tas af!
[ [url=m/aezOPk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gehaakt met Drops Paris.
Nu mijn volgende project kiezen!
_Noah_ schreef:Zo kon dr gewoon niet opkomen, een halve vasten logisch
Giolli schreef:Ter aanvulling hierop: als je weinig geduld hebt voor dat soort dingen zou ik ook wat dikker garen kiezen, dan duurt het allemaal minder lang.Welkom.![]()
Ik zou een setje haaknaalden bij de zeeman halen, wat wol/katoen (ik werk liever met katoen, maar wol is voor een dekentje ook fijn) en dan een haakpatroon op internet opzoeken.
Dan heb je meestal te maken met maximaal 3/4 verschillende steken en die ga je op YouTube opzoeken. Wanneer je die steken kent en op een proeflapje even hebt gemaakt, zou ik hier terug komen om te vragen hoe je een patroon precies leest.![]()
Je mag ook altijd pb’en, ik zit veel thuis dus kan je stukjes voor doen als je wilt.
Veel plezier!
Mkango schreef:Die is ontzettend leuk geworden, idylle!Giolli schreef:Ter aanvulling hierop: als je weinig geduld hebt voor dat soort dingen zou ik ook wat dikker garen kiezen, dan duurt het allemaal minder lang.Welkom.![]()
Ik zou een setje haaknaalden bij de zeeman halen, wat wol/katoen (ik werk liever met katoen, maar wol is voor een dekentje ook fijn) en dan een haakpatroon op internet opzoeken.
Dan heb je meestal te maken met maximaal 3/4 verschillende steken en die ga je op YouTube opzoeken. Wanneer je die steken kent en op een proeflapje even hebt gemaakt, zou ik hier terug komen om te vragen hoe je een patroon precies leest.![]()
Je mag ook altijd pb’en, ik zit veel thuis dus kan je stukjes voor doen als je wilt.
Veel plezier!
Ik gebruik zelf overigens altijd haaknaalden met een handvat (KnitPro Waves in mijn geval), want ik krijg kramp van haaknaalden zonder. Zijn wel iets duurder, maar alsnog maar een euro of 2-3.
Als je wilt kan ik even op Ravelry kijken voor je of er leuke gratis patronen te vinden zijn, en anders vind ik Wolplein altijd een fijne site om dingen te bestellen, of Woolwarehouse; zelfs verzenden naar Nederland is niet eens zo heel duur.
Judith_ schreef:Leuk! Garen is ook een mooi garen en best fijn om mee te werken.Ah goed om te weten! Heb een bestelling geplaatst bij wolplein (bedankt voor de tip!) voor een dekentje volgens het charming patroon? Met de spinnetjes steek. Als ik de beschrijving lees lijk ik het in ieder geval te snappen.