[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:17

Compliment voor jou zeg! Ik kwam 2 dagen geleden dit topic tegen en ben een stukje gaan lezen. Ik werd helemaal geboeid door het verhaal en heb de dag erna de rest gelezen!

Ik vond het soms wat warrig met alle appjes en wie zegt nou wat, maar ik zie je schrijfstijl veranderen en ging steeds makkelijker lezen. Jammer dat ik nu bij ben en moet wachten.. Had graag nog even doorgelezen haha!

Summerdreams

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:33

Ik gok zo dat het bijna helemaal waargebeurd is, misschien kleine dingetjes veranderd.. Gewoon een gevoel :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:38

We hoeven er niet over te discussiëren ook toch, er zal vast een regen voor zijn dat TS daar niets over zegt. Houdt het ook spannend. :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 13:39

Wat een prachtige complimenten :oo :knuffel: !

Okay, dat legt de lat wel weer wat hoger haha, om "goed" te blijven schrijven. Dus vind het nu nog spannender om te posten, haha!

Maar ik heb wel eens voor hetere vuren gestaan := (dit zou wel eens een teaser kunnen zijn hahaha). Dus, hier komt-ie haha!

Het Koffer-incident - deel 3
Dinsdag 25 juni 2019

-“Ik zal me even voorstellen. Ik ben Manuela”. Ik herken het gezicht van de foto’s op Facebook die ik inmiddels ontelbare keren bekeken heb. Maar toch schrik ik. Ik heb nog nooit in zulke kille, afkeurende ogen gekeken als nu.
“Leuk je te ontmoeten” zeg ik terwijl ik opsta en haar uitgestoken hand schud.
-“Beetje jammer dat het allemaal zo weer moet” zegt ze snuivend.

Hou de eer aan jezelf, Nina.

Inmiddels staat Baukje – zonder koffer - ook in de tuin. Manuela doet Beatle aan de riem en ik zet Pop weer neer. Beatle blijkt gelukkig beter opgevoed dan mijn chihuahua.

“Ga je op pad?” vraag ik aan Baukje.
-“Ja, met school”. Baukje bukt om Pop te aaien. Aan alles blijkt dat ze geen zin heeft om met me te praten. Toch doet het iets met me dat de Pop aait.
“Oh leuk, waar ga je heen?” vraag ik. Maar Baukje geeft geen antwoord. Ik zie door het raam dat Prem inmiddels de woonkamer weer is binnen gekomen met een koffer. Manfred staat naast hem. Met zijn drieën lopen we weer naar binnen.

-“Denk je er wel aan dat Ninja nog vlooiendruppels moet hebben” sneert Manuela naar Prem, terwijl ze een keukenla open trekt.

Ninja is de kat die bij Prem is blijven wonen. Overigens is "het onderwerp" in geen velden of wegen te bekennen. Wat de opmerking nog vreemder maakt.

-“Anders kan Nina dat wel even doen. Jij weet toch niet hoe dat moet” zegt ze er achteraan.

Wow. Manuela woont hier al een jaar niet meer.

Ik snuif. Manuela doet net of ik er niet ben. Maar ik sta - verdorie - naast haar. Daarnaast zet ze met deze zin Prem ook compleet voor gek. Het lijkt wel of ze nog altijd wil laten zien dat ze invloed heeft.

-“Ja” – ze richt haar aandacht naar mij – “ jij hebt toch ook een huisdier. Prem weet allemaal niet hoe dat werkt”.

Wow. Gewoon wow.

Prem ritst de koffer open die hij inmiddels op de tafel gezet heeft.
-“Check maar even of er nog wat inzit” zegt hij tegen Baukje. Ik weet zeker dat hij dit zelf boven al gecontroleerd heeft.
-“Wat moet er dan nog inzitten?” vraagt Baukje. Ik hoop dat een luchtig grapje de spanning wat zal breken.
“Misschien zitten er nog wel vuile onderbroeken in” zeg ik.
-“En die moeten van jou zijn?” vraagt ze afkeurend.

Hou je erbuiten. Dit komt niet meer goed.

Baukje neemt de koffer over en de caravaan maakt aanstalten om te vertrekken.
-“Geef je je vader nog een knuffel?” vraagt Prem aan Man. Vol walging kijkt hij zijn vader aan. Dit is dus Manfred. Prem's mattie. Als ik hem mag geloven.

De Koffer-evaluatie
Woensdag 26 juni 2019

Prem heeft, nadat ze weg waren, wel honderd keer zijn excuses aangeboden. Ik geloof oprecht dat hij zich schaamde.

Sorry Nien voor mijn psycho familie

Ik ben de volgende dag nog steeds flabbergasted. En dan nog niet eens over het gedrag van de “familie”. Maar meer over hoe hij zich laat behandelen. Schofferen. Zo hoef ik echt niet tegen mijn vader te doen.

-“Wtf is dat voor gedrag? Ze zijn toch hoog opgeleid enzo?” reageert mijn beste vriendin Nienke, als ik haar het hele verhaal vertel.
“Alleen hij. Baukje zit op een prive dansschool in Amsterdam en Manfred zit op de middelbare - richting sportacademie. En die moeder is gewoon gek”. En dat zeg ik niet snel over mensen.

-“Ze was toch kindercoach? En die kinderen zijn toch al wat ouder? Waarom komt moeders dan mee?”
“Ja dat was dus het vage! En gelijk door het huis lopen alsof het van haar is. En hem nog even zeggen wat hij moet doen.” Als ik zo tegen mijn vader zou doen, zou hij zeggen van ‘bekijk het maar, en kom maar terug als je normaal tegen me kunt doen’. "En voor hetzelfde geldt lagen we te, uhh, klussen.”

-“Prem laat over zich heen lopen. Er zitten daar een hoop emoties verkeerd. Hij zou moeten kunnen doen wat hij wil. Juist als hij erboven gaat staan en zegt: ‘ja, Nina is hier. En nee, dat hoef ik niet tegen jullie te zeggen’, is het een non-discussie. Zijn ze direct klaar.
“Precies, Nienke! Hij neemt het ook altijd op voor Baukje. Hij zegt dan: ‘ja maar ze is zielig, ze wordt geïndoctrineerd door haar moeder’. En dan denk ik, als je 20 bent, mag je toch wel zelf verantwoordelijk gehouden worden voor wat je doet/ zegt of niet?“

-“Daarom. Prima als ze komen maar dan vind ik ook dat Prem zich volwassen moet gedragen en de situatie maar zijn hand moet zetten. Mevrouw kan in de auto wachten. Dochter kan de koffer pakken. En nee schatjes, paps heeft vanavond geen tijd. Volgende keer beter. Doei’”.

“Ja, en het gekke is: bij mij doet hij altijd onwijs dominant. En bij hun onderdanig als de pest. Zijn kinderen zouden gewoon respect moeten tonen. Tegen hem maar ook tegen mij. Zo ga je toch niet met mensen om?”
-“Tja, ze moeten nog een lange weg bewandelen want dit is niet goed”

“Ja, en ze waren de dag ervoor nog wel bij de psycholoog van Manfred geweest. Want die ‘voelde zich tussen 2 vuren’ door de scheiding. Nou heeft lekker geholpen”.
-“Het lijkt wel een aflevering van de Tokkies” verzucht Nienke.
“Nou, ze willen allemaal koste wat het kost beroemd worden. Prem ook. Dus wie weet?” antwoord ik lachend.

-“Wij weten dat hij het niet handig aanpakt met zijn kinderen en ex. Geloven dat Prem's gedrag gaat veranderen zou ik niet doen als ik jou was. Want hij is bang voor de gevolgen. Ik heb wel de drang dat ik jou moet beschermen want P laat je gewoon barsten als de eenheid aan komt zetten.”

En met die laatste zin slaat Nienke de spijker op de kop.

Hoewel Prem zich blijft verontschuldigen, en blijft zeggen dat hij liever niet had gehad dat deze ontmoeting plaats heeft gevonden, ben ik ook een soort van opgelucht. We hebben elkaar nu ontmoet. De kop is eraf. Prem hoeft me niet meer zo panisch bij Manfred weg te houden. Het huis uit te werken als hij wel eens aan de deur zou kunnen komen. Dat schept kansen en mogelijkheden om in ieder geval aan onze band te werken als Manfred echt aan de kant van Prem staat zoals hij dat doet voorkomen. En dat hebben Manuela en Baukje zich waarschijnlijk niet gerealiseerd.

to be continued

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:54

Spannend hoor TS! Twisted toxic relaties dit :+

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:57

rink schreef:
Spannend hoor TS! Twisted toxic relaties dit :+

Inderdaad hahaha! Ik vind het retespannend om zo iets te lezen, zeker omdat ik zelf nooit in zo'n situatie terecht zal komen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:11

Nina schreef:
Ik ben de volgende dag nog steeds flabbergasted.

Nou Nina niet alleen. Ik ook. Denk ik. Morgen eens teruglezen. :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:35

Ik hoop dat ik door de dagboek-passages Nina wat menselijker maak haha, heb het stuk wel 100X herschreven en mijn eigen dagboeken erop nageslagen (hoe je daarin schrijft). Dus geen volzinnen, maar hoop toch logisch. In dagboeken kort ik af, dus P is Prem en MA is Manfred. Rob is de zwemleraar, Manuela's vriend. Hij was al even niet hierin voorgekomen, dus even een reminder haha.

Ik heb deze stukken herschreven en herschreven, hoop niet op teveel negatieve reacties. Ik vond het een lastig stuk maar hoop dat de (hernieuwde) verhoudingen een beetje naar voren komen. Ik zou willen dat ik alles opnieuw kon schrijven haha met alle tips van jullie in mijn achterhoofd. Maar ik kan door blijven gaan zoals het was, of gewoon wat nieuws proberen.

En, oh ja, Nina en Prem gaan binnenkort een nachtje weg. Maar geen drama meer, had ik beloofd toch? Haha........

Het Hartkloppingen-incident
Nina's dagboek

Dinsdag 2 juli 2019

Helemaal uitgeput toen ik terug kwam van de markt zaterdag. Moest ik eerst de Playstation weer opnieuw opstarten. Het was natuurlijk Kaagweek en mijn schoonzus zou komen. Moest dat ding helemaal opnieuw instellen haha ellende. Het was zo vreselijk heet haha. San kwam om 20h30 en was superleuk, lekker wijnen en SingStar karaoke op de PlayStation. Toen ik de chipsbak uit de bovenste kast pakte, flikkerde van alles uit mijn kast haha, overal scherven. Maar scherven brengen geluk. We hebben de zak Doritos in 1X opgegeten samen dus we hadden uiteindelijk geen chipsbak nodig haha. Rond 23h30 gingen we naar de feesttent. Erna naar huis en toen ging ik ondersteboven achterstevoren op de bank zitten haha. We hebben vreselijk gelachen.

Zondag verrot natuurlijk, veel te kort geslapen. Ik zou naar P gaan. MA was daar overdag en ik zou toch even gaan shoppen. Want ik verveelde me anders dood. En MA en ik hebben elkaar nu toch al gezien. Dus ik hoopte dat we dat verder konden uitbouwen. MA gaat me wel cool vinden. Maar ik moet wel de kans krijgen.

Eerst ’s ochtends maar hardgelopen en toen knapte ik al wat op. Toen ik erna onderweg was naar stal om Bubbles binnen te zetten, belde P al. Hij had tegen MA gezegd van: ‘joh, Nien zet ff haar auto hier neer en komt je even een handje geven’. Maar toen was hij schijnbaar helemaal gaan hyperventileren, hartkloppingen etc. Ik dacht; het zal wel loslopen. Maar P klonk helemaal in paniek en hij zei dat hij naar de eerste hulp ging. Dus toen ik weer thuis was tosti gemaakt, want dacht toch dat het hele plan niet door zou gaan. Maar toen belde P dat het er uiteindelijk niets aan de hand bleek en dat ik toch kon komen. Dus spullen gepakt en leggooooooo. MA krijgt een Oscar.

MA was boven, hun hond was er ook dus Pop moest in de slaapkamer. P ging hem boven brengen zodat MA mij niet per ongeluk zou zien. Het deed me wel pijn, maarja. MA mocht geen stress ondervinden ‘want hij heeft er al zoveel last van’. Toen ging ik dus naar het centrum, lekker eenzaam alleen :-(. Maar was goede shopsessie haha. P ging om 18h15 MA wegbrengen dus ik moest “wachten” in het dorp voordat ik naar huis kon. Maar ik had maar een zak Doritos gekocht en op een bankje wat opgeknabbeld in de zon. Er kwam een aardige man naast me zitten dus het was best chill.

Toen ik terugliep naar huis, kwam P er net aan. We gingen eerst wat drinken en toen kwam de buurman. P vertelde dat hij mij wilde 'checken', want Manuela had, toen ze MA een keer kwam brengen, aan hem gevraagd wat hij van mij vond. Manuela kent hem ook al 20 jaar, natuurlijk. “Wat vind je er nu van dat Prem met zo’n jonge meid gaat”. De buurman had dat natuurlijk tegen Prem verteld en hij was nieuwsgierig geworden. Ik denk dat de buurman me wel heel aardig vond haha, het was gezellig.

Toen kregen we wel een beetje honger en gingen we weer Indian halen bij hem om de hoek. De manager was er en die kent Prem weer goed, dus gingen we daar ook even wat drinken. Het was een rare gewaarwording. Mahesh bleef maar praten over zichzelf en keek mij daarbij geen een keer aan. Alleen Prem. Toen ik dat later tegen Prem vertelde, verbeeldde ik het me maar volgens hem. Hij was sowieso erg obstinaat want ik had tegen Mahesh verteld over mijn laatste dressuurwedstrijd en dat had ik niet moeten doen want “het stelde toch niets voor wat ik deed qua niveau”. P zei letterlijk “ik had nog nooit van jou gehoord”. Nou en, antwoorde ik, “ik ook niet van jou”. En dat vond hij natuurlijk helemaal niet leuk. Okay, hij staat wel vaak in de krant, maar volgens mij benadert hij de krant dan altijd zelf haha.

Toen was hij op oorlogspad, want hij beweerde dat Apple ook TV’s maakt en ik zei dat dat niet zo was, en toen zei hij dat ik er niets vanaf wist en me niet moest bemoeien met dingen waar ik niets vanaf weet.

Nou, toen was ik het wel zat! Ik dacht, ik ga lekker naar huis, flikker op! Hij snapte er niets van en zei nog van “kom even op bed liggen” en dat deed ik, maar toen ging ik toch. Kreeg wel ’t eten mee hoera (normaal houdt hij het als er over is) en thuis nog wat hapjes genomen maar nu ben ik al de hele week misselijk ervan, bah. Prem neemt zijn dahl altijd extra pittig en ik kan daar ook helemaal niet tegen haha.

Als ik mijn pen neerleg, merk ik dat ik glimlach. Het voelt alsof ik de lachende derde ben. Ik ben van niets en niemand afhankelijk. Ondanks dat het misschien toch niet een dag uit een sprookjesboek was, merk ik dat de verhoudingen beginnen te veranderen. Ik kan duidelijker mijn grenzen aangeven en kies voor mijn eigen geluk, zonder me mee te laten slepen in negativiteit. Prem is gewend ping-pong te spelen met negatieve gedachten. Maar ik laat alle negatieve ballen aan me voorbij gaan. Niemand kan me iets maken. De ruzies worden korter, de intens fijne momenten heviger. Let love rule, we gaan dit overwinnen. Ik maak me er niet meer zo druk over.

Tikkie-ellende
Vanuit Prem

-“ik heb vlooiendruppels voor Beatle gekocht. Ik stuur je even een tikkie van EUR26”. Die k*thond. Manuela heeft hem meegenomen. En alsnog mag ik alles betalen.
“Je hebt toch zelf geld? Kun je anders niet gaan werken?”.
-“Nee, ik kan voorlopig niet werken vanwege die tyfushernia. En ik heb geen recht op ziektekosten omdat ik de moeder thuis was zodat meneer professor kon worden”
“Je hebt EUR180,000 gehad”. De overwaarde van het huis. Goed, dat hadden we afgesproken. Ondanks dat we niet getrouwd waren. Maar dan hoef ik toch niet alsnog alles te betalen? Ze heeft die zwemleraar toch?
-“Val dood man”
“Zolang je de Tikkies blijft sturen in de groepsapp met de kinderen erbij, kun je het sowieso vergeten”.
-“Moet je eens goed luisteren. Rob en ik normaliseren jouw relatie met Nina. Ondanks dat ze even oud is als Aisha, de nicht van Baukje en Manfred. En niet eens zoveel scheelt met je oudste dochter. Ik had van jou ook meer medewerking verwacht.

Normaliseren. Ik snuif verontwaardigd. That will be the day. Ik heb geen idee waar dit ooit gaat eindigen. En hoe lang ik dit volhou.

to be continued

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:13

Als ik zoveel haha moet schrijven in mijn eigen dagboek wordt het tijd dat ik drastisch een paar lijntjes doorknip...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:29

Ik vind het wel een beetje onoverzichtelijk staan, maar toch leest het goed weg!

Volgens mij raakt prem de controle kwijt, ik lees paniek in zijn acties. Jullie ook?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:53

Ik vind het dagboek niet fijn geschreven eerlijk gezegd. Stoor me aan de vele 'haha's', komt me (te( kinderlijk over, en het woordje 'Erna' stoort me. Leest in eerste instantie als een naam, maar komt op mij over als 'daarna'. Misschien is het gebruikelijk hoor, ken het niet en vind het niet fijn lezen.

Buiten het dagboek stuk las het weer heerlijk weg, zoals gebruikelijk!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:18

Ik ga mee met bovengaande wat betreft haha, maar dat doe je zelf ook vaak in de stukjes die je boven je verhaal zet merk ik.

Buiten dat vond ik het wel fijn weg lezen. Ben benieuwd naar het vervolg en hoe onprettig Prem eigenlijk is. Ben ook benieuwd wanneer Nina merkt dat het misschien helemaal niet aan Manuela ligt...:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:24

Dat ge haha komt op mij over als iemand die iets goed probeert te praten tgo zichzelf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:29

Benthhh schreef:
Ik ga mee met bovengaande wat betreft haha, maar dat doe je zelf ook vaak in de stukjes die je boven je verhaal zet merk ik.

Ja viel mij ook al op. Het gevoel dat je jezelf al indekt voor het geval mensen het stukje verhaal niet leuk vinden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:50

Ik ga mee met bovenstaande.
Ik heb nou ook nog steeds niet echt het idee dat het ook echt léúk is met Prem. En ik krijg net als andere ook meer het gevoel dat het allemaal helemaal niet aan Manuela ligt :')

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:42

:Y) Stille meelezer, geen feedback. Leest lekker weg, kon even 1,5-2 wk bijlezen. Heerlijk! Blijf zo doorgaan.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 13:48

poes schreef:
Dat ge haha komt op mij over als iemand die iets goed probeert te praten tgo zichzelf.

Jij snapt hem, een soort copingsmechanisme (haha).

Goed, wilde het toch proberen. Want ik heb er lang over nagedacht, maar doe niet iets zonder intentie........... ;-).

Maar vergeet dat hoofdstuk maar haha. Ik was er zelf ook niet tevreden over. Maar kon er echt niets meer van maken. DOOR!

Prem's overpeinzingen
Vanuit Prem

Vrijdag 5 juli

“Waarom wil je geen geld aan mama betalen voor ons?” vroeg Manfred gisteren helemaal overstuur toen hij binnen was. Ik kook van woede als ik eraan denk dat Manuela de kinderen zo bespeelt en manipuleert. En nu ook inzet om geld los te krijgen. Het zijn hun zaken helemaal niet.

Nina zegt altijd dat ik mijn ex moet vergeven.

Nu ga je die anderen vergeven, omdat je weet dat wat die anderen je ook aandeden, niets met jou persoonlijk te maken had. Iedereen droomt zijn eigen droom, weet je nog? De woorden en daden die je hebben gekwetst waren louter en alleen een reactie op de demonen in de geest van die ander. Als die ander een helledroom droomt, ben jij niet meer dan een figurant in die droom. Niets wat de ander doet, heeft met jou te maken. Als je je daar eenmaal van bewust bent, zul je je de dingen niet meer zo persoonlijk aantrekken. Dan zullen compassie en begrip je tot vergiffenis leiden.

Het is een quote die ze me vaak stuurt. Het komt uit een boek wat ze ook voor mij gekocht heeft. Ik sla het toch maar eens open.

Kunst van het onderhouden van een relatie is ook een meesterschap en oefening is de enige manier om meesterschap te bereiken.

Ik glimlach. Ik heb geen idee hoe Nina aan dit boek komt, maar ik ben nu al geboeid. Al heb ik absoluut geen tijd om het te lezen. Ik moet nog zoveel doen. Ik voel me zo opgejaagd. Gestressed vooral, door de sitatie met Manuela en Baukje. Zeker als ik eraan denk dat ik volgend weekend in het vliegtuig naar Los Angeles zit met Baukje. Vorig jaar hadden we deze vakantie al gepland. Maar als ik geweten had wat er in de tussentijd zou voorgevallen, had ik liever niet gegaan.

Je kunt een kat niet afrekenen op het feit dat hij niet kan blaffen

Vorige week vertelde Baukje me nog doodleuk dat ik niet naar haar voorstelling mocht komen kijken op school. Manuela zou komen met Rob. En omdat Rob kwam, mocht ik niet komen. Bang voor confrontatie. Ik was woest. Ik ben haar verder! En het ergste: Baukje vindt Rob volgens mij alleen leuk omdat hij de vriend van zangeres Anouk kent. Opportunistische kinderen.

Ze wil in Los Angeles graag in een Air-BNB slapen waarvan de host de mensen keurt op basis van een introduciebrief. Daar schrijft ze dan wel in dat ze met haar vader komt die een bekende dokter is in Nederland. EN succesvol platen uitbrengt. Ach, ze is echt wel trots op mij. Maar het is gewoon die moeder die haar enorm manipuleert.

Ach, ze gaat het toch wel maken. Eigenlijk wisten we dat al vanaf haar geboorte. Eigenlijk weet iedereen dat al. Baukje is de Nederlandse Ariana Grande. Maar dat weet ze zelf ook heel goed.

Ik denk aan Manfred. Volgens mij heeft hij het erg zwaar bij zijn moeder nu hij de enige man is in huis. Ze is ook veel te streng voor hem. Ik zucht. Ook dat levert de nodige frustraties op. Manuela is van mening dat Man zich bij mij ook aan regels te houden heeft. Ik laat hem lekker alles zelf bepalen. Volgens Manuela is hij kapot als hij het weekend bij mij is geweest. En zijn er altijd ruzies en discussies omdat Manuela wel wil dat hij zich aan bedtijden houdt. Zelfs nu we niet meer bij elkaar wonen, wil ze nog altijd invloed uitoefenen op mij. Bah. Die jongen heeft het al moeilijk genoeg. Als hij bij mij is, mag hij alles.

Ik moet ook echt even een weekje weg plannen met hem. Er even tussenuit. Hij zit er helemaal doorheen. De ouders van een van zijn schoolvrienden hebben een huis in Portugal en vroegen of we eens over kwamen. Maar toen ik dat voorstelde aan Manuela, kreeg ik alleen terug dat dat niet kon, omdat het “haar week” was. Ik zucht.

I kiss your lips in my mind and wake you up gently” dreamt i last night.... Now i do it in my mind... ” app ik Nina even later. Ik mis haar. Volgende week moeten we ook maar even een nachtje weg boeken. Nog even samen genieten voordat ik vertrek.

Gelukkig reageert ze even later enthousiast. Het is voor Nina ook niet makkelijk. Maar ze weet waar ze aan begon. En ze heeft nu met eigen ogen gezien hoe gek mijn ex is.

to be continued
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 03-09-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:02

omg die prem.. die heeft niet echt zelfreflectie of zo haha.

ik hoor in mijn omgeving de vrouwen verhalen.. en dan past dit helemaal.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:47

Leuk stuk, wat een oppervlakkige man ook :+

astridastrid schreef:
Vorige week vertelde Baukje me nog doodleuk dat ik niet naar haar voorstelling mocht komen kijken op school. Manuela zou komen met Rob. En omdat Rob kwam, mocht ik niet komen. Bang voor confrontatie. Ik was woest. Ik ben haar verder! En het ergste: Baukje vindt Rob volgens mij alleen leuk omdat hij de vriend van zangeres Anouk kent. Opportunistische kinderen.

Volgensmij bedoelde je hier
Citaat:
Ik ben haar vader!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 14:56

Jaa klopt _Snow_White, de TROTSE vader vooral, haha!

Mijn ouders zouden echt niet trots op me zijn als ik mensen uitmaak voor chackh*er. Maar dat is een andere discussie :P .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:44

Meeeeeer :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 13:40

"Like lovers do"
woensdag 10 juli 2019

“Doei!” roep ik om 12h30 naar mijn collega’s “tot morgenmiddag”. Heerlijk om ‘zomaar’ vrij te zijn op een woensdagmiddag. Prem heeft een nachtje in het hotel Amrath Amsterdam geboekt. Echt super; wie wil dat nu niet? Lekker samen genieten. Straks eerst even lekker zwemmen in het zwembad en voor vanavond heeft hij een tafeltje gereserveerd bij restaurant Moon, op de 21e verdieping van de Adam tower. Of, nou ja, dat heeft zijn secretaresse gedaan. Maar dat mag de pret niet drukken. Het is een super restaurant. Ik ben er al eens eerder geweest met Wouter, maar ik heb dat maar niet gezegd. En heb gewoon maar heel enthousiast gereageerd.

Van de week had ik wel weer gezeik met Prem. Ik had op mijn Instagram een foto geplaatst met mijn lange, roze jurk. Die had Wouter gemaakt toen we een nachtje weg waren. Dat had ik overigens niet tegen Prem gezegd. Er gebeurt dan sowieso niks. Maar Prem vraagt toch nooit wat ik doe. Dus prima. Maar die jurk. Volgens Prem moest ik die foto van Instagram af halen, want je ziet mijn silhouet er doorheen. “Je weet dat mijn kinderen je Instagram bekijken. Wat moeten ze wel niet van je denken met zo’n doorschijnjurk. Ik probeer een goed beeld van je te creëren en dan verpest je het zo”. Serieus, je ziet niks. Vraag me af of hij ooit opmerkingen maakt over de foto’s van zijn dochter. Die staat er nog een tikkeltje onthullender op. En ja, dat stoort me wel. Net als al die bikini-foto’s van zijn ex op Instagram. “Da’s anders. Dat is geen lekker wijf”. Hij zegt ook maar wat hem uitkomt. Maar ik heb de foto toch maar verwijderd.

Ik voel de warmte van de zon op mijn gezicht terwijl ik naar Amsterdam rij. Ik voel me wel ontspannen. Het eten gaat een stuk beter. Mijn eetbui-vrije momenten tel ik nog in dagen, maar tot nu toe kan ik tenminste dagen tellen. Ik voel me ook een stuk beter. Zelfverzekerder. Dat komt ook echt weer doordat ik met Wouter omga. Hij overlaadt me altijd met complimenten. Ik heb geen idee of hij er wat van meent, maar leuk is het wel. Ik ben alleen een beetje verkouden en supermoe – rot-hooikoorts. Whoops! Zit ik bijna tegen een andere auto aan. Ik moet wel op de weg letten. Ik zit weer veel te veel weg te dromen. Prem en ik groeien meer en meer naar elkaar toe. En dat draagt ook zeker bij aan mijn verbeterde staat van welzijn.

Prem heeft al een half uur geleden een berichtje gestuurd dat hij in het hotel was als ik mijn auto parkeer. Ik wil hem niet nog langer laten wachten, dus sjees met mijn rolkoffer door de parkeergarage. Het is nog een kwartier lopen. Als ik even later langs de AH sjees (okay, ik loop nu eigenlijk gewoon weer rustig), loop ik toch naar binnen en koop ik zo’n wrap. Ziet er allicht gezonder uit dan het is, maar het is nog altijd beter dan een chocolate chip cookie. Of twee. Ik heb de hele dag nog niets gegeten en Prem eet meestal helemaal niets. En dan zegt hij dat hij zo dun is door zijn afkomst. Tropenlichaam. Yeah, right. Ik kan niet wachten om vannacht weer tegen hem aan te kruipen. Wat dat betreft passen onze lichamen als een puzzel perfect in elkaar. Oh, wat is het toch heerlijk om in Amsterdam te lopen. Ik pas er met mijn rolkoffer ook echt helemaal tussen.

Prem lacht breeduit als ik met mijn rolkoffer half de receptie binnen val – stomme, kleine draaideur – en begroet me enthousiast. Ook hij ziet er ontspannen uit. Dit wordt super! Het eerste wat hij voorstelt is om iets te eten. Zal je altijd zien! Gelukkig had ik maar een halve wrap op (dus eigenlijk maar anderhalve hap), dus vooruit. Ik doe een beetje moeilijk over mijn keuze (ik wilde een broodje geitenkaas i.p.v. de salade op de kaart) maar onze gastvrouw lacht vriendelijk en Prem zegt er niets van. Ergens verwachtte ik wel een “wat zit je te zeuren”.

Natuurlijk hebben we het over zijn aanstaande reis. Morgen vertrekken ze. Ergens steekt het me, dat hij tegen mij altijd verteld hoe slecht het gaat tussen hem en de kinderen (en mijn bestaan daar deels de schuld van geeft) maar ondertussen wel alleen maar leuke dingen met ze doet. En dat zeg ik hem.
-“Het is echt vreselijk, Nien. Je wilt het niet weten. Je hebt gezien hoe ze tegen me deed toen ze die koffer kwam halen. Zo gaat het altijd. Er werd thuis alleen maar tegen elkaar geschreeuwd vroeger”. Mijn ogen worden groot. Ik kan me serieus niet herinneren wanneer wij thuis ruzie hadden vroeger. En ik kom uit een gezin met vier kinderen. Ik vertel hem dat we bij de paarden een spreekwoord hebben dat als je alleen maar schreeuwt, paarden nooit meer zullen luisteren naar gefluister. Ik weet niet meer precies hoe hij gaat. Prem knikt.

-“Het is alleen deze trip nog. En dan mijn oratie in Oktober. Dan mag Baukje uitvliegen. Maar ik wil haar erbij hebben op de oratie. Ik zou het vreselijk vinden als ze niet komt. Mijn hele familie komt over en ik zou voor schut staan als ze er niet is”. Dat heeft hij wel vaker gezegd. Ik vertel hem dat ze echt wel komt. Van wat ik heb begrepen, staat ze graag in het middelpunt van de belangstelling. Prem zucht zorgelijk.

Als je je hand vult met fijn zand en je sluit je hand zal het zand tussen je vingers glippen. Hoe harder je knijpt hoe meer zand zal verdwijnen en bij het openen van je hand zal je merken dat er bijna geen zand meer in je hand ligt. Maar als je je hand vult met zand en je hand openhoudt als een schaal, zal je merken dat al het zand blijft liggen en steeds harder gaat schitteren in het licht.

“Alles draait om geld. Ze is als de dood dat ze de erfenis misloopt. Je moet ook echt niks plaatsen hoor, dat je hier bent met mij. Dan wordt ze gek. Het is zelfs zo erg dat ik de verhouding in het testament aan ga passen. Manfred heeft me altijd gesteund. Hij mag het meeste van mij krijgen”. Ik schrik van deze opmerking. Ik komt zelfs een gevoel van medelijden omhoog. Ondanks dat ze me uitscheldt voor crackho*r en me compleet belachelijk maakt bij Manfred en haar moeder in de groepsApp volgens Prem. Hij wil niet precies zeggen wat ze over me zegt, maar misschien is dat maar beter.

“Ah, volgens mij is ze pot. Ze is 20 jaar en heeft nog nooit een vriendje gehad. Het is een van de knapste meisjes die ik ken. Kan toch niet anders?” zegt Prem. Het woord “pot” vind ik vreselijk klinken en ik weet niet zo goed of ik Prem daarop aan moet spreken. Het klinkt nogal denigrerend. Ik besluit het maar te laten. Maar het zou wel goed zijn als ze eens een relatie zou krijgen. Want een partner gaat dit Prinsessengedrag nooit accepteren.
“Curlingouders” zei mijn moeder toen ik haar vertelde over de situatie. Dat had ze net in de Libelle gelezen.

Alles dat maar tot frustratie zou kunnen leiden bij een kind, wordt weggepoetst. Net als bij curling. Alles dat ongemak oplevert, hoeft een kind niet meer (zelf) te doen. Of het nou gaat om afwassen en opruimen of sporten als het koud is.

Ah, tot op heden toen ze het beter dan ik en gaat Prem wel met ze op vakantie. Ah, het komt vast goed tussen ons allemaal. En daar heb ik ook alleen maar profijt van. Ooit ben ik geen "geheim vriendinnetje" meer. En kan ik ook gewoon enthousiast zijn over de dingen die we doen. Maar nu is Prem’s geluk mijn geluk. En dat is volgens mij liefde. Ik buig naar hem toe buig en hem een kus op zijn wang geef.

to be continued

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:11

Ik ben drie keer bij Moon gaan eten en het is echt elke keer tegengevallen. Op de locatie na vind ik dat echt geen lekker restaurant.

Bizar hoeveel Nina zich weer laat doen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:45

Bizar hoe ze over die kinderen praten, ik zou echt ontploffen als iemand anders zo'n mening zou denken te mogen hebben eigenlijk :) Maar goed, de mijne zijn nog schattig :P

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 14:55

Stral schreef:
Bizar hoe ze over die kinderen praten, ik zou echt ontploffen als iemand anders zo'n mening zou denken te mogen hebben eigenlijk :) Maar goed, de mijne zijn nog schattig :P

Haha goed opvoeden dus :P!

Volgens mij zegt Prem alleen onaardige dingen. Inderdaad wel bizar. Maar het gedrag is ook bizar natuurlijk haha. Maar dan nog. Of... valt het allemaal wel mee en overdrijft Prem¿

Haha grappig Poes, dan ga je wel wat dingen herkennen. ALS ze er terechtkomen haha.