[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:51

Ga hem helaas niet verder uitwerken. Heeft toch geen zin. Alles gaat een blauwe schijn hebben.. :+ Enfin, heb toch een goede oefening gehad om de line-art te tekenen. Zo'n pose is knap lastig := Maar idd, beetje time-waste anderzijds. :o

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:02

Jammer dat je hem niet afmaakt Jackytje, volgens mij kan het nog goed uitdraaien. Je lineart is heel knap, daar zal die blauwe schijn zeker niets aan veranderen. Embrace your mistakes :D Zie het als een experiment!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:04

Heb er al aan gedacht, om er een creatieve uitspatting van te maken :+ We zien wel. Als het kriebelt werk ik hem weer verder. (Maar dat zeg ik zo vaak en heb nog zo veel line-arts liggen die onafgewerkt zijn := )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 18:15

Ziet er nog wel cool uit, dat blauwe!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:22

Zal aan mij liggen maar wat is er mis mee?
Als je niets had gezegd had ik niet gedacht "Jeetje mislukt" lekker afmaken ben benieuwd

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:22

Nou, heb er beetje aan zitten prutsen en het wordt echt een boeltje. De inkt wordt blauw/groenachtig en gaat pigmenteren door het water/aquarelle. Ik heb dus totààl geen controle over de kleur, noch de verf. Ik vind het alleszins niet mooi. :o Het ziet er uit als een zombie paard hahaha

Maar heb inmiddels een tweede line-art af, van hetzelfde paard en die is HEEL goed uitgedraaid. Dit keer met de juiste fineliners. Dus straks of morgen aquarellen. :):)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:35

25/26/27.
Ik weet niet meer van wie, maar in een ononderbroken lijn vond ik zo tof idee. Heb toch wel eerst met potlood een schets gemaakt want m'n eerste poging los uit de hand was vreselijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:49

Gaaf Sanneb! Vooral die laatste vind ik mooi

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:02

Ik had zin in leerbewerken dus het is een mini western zadeltje geworden met een custom patroon in het leer.

Twijfel nog een beetje of ik deze mee wil laten tellen voor mijzelf voor de challenge, hij is wel creatief op zich maar het knaagt een beetje dat het niet letterlijk een tekening is. Patroontekenen ja, maar echt tekenen... nee. Misschien vervang ik hem morgen nog wel met een gewone tekening. Als jullie er iets over denken, laat maar weten.

Mini zadel met tooling
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:13

Had vandaag niet zo heel veel zin om te schilderen, dus houtskool er maar weer bij gepakt.
Zal morgen op alles van de afgelopen week reageren.

27/01
Afbeelding

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:02

Telpeva, die is zó leuk!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:13

Telpeva: past die op breyer of schleich? Hij is wel echt geweldig <3
Joeylover: hij is erg leuk! Zo aaibaar <3

28/365
Neushoorn! Had het idee via google gezien.:P Promarkers en waterverf :)
Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:01

@sanneb Die eerste vind ik wat minder, maar die andere twee zijn prachtig! Ik doe ook wel eens aan een onderbroken lijn, maar denk niet dat je het van mij hebt :D

@Telpeva, Leuk! Ik maakte vroeger ook altijd zadeltjes en dergelijke haha.

@eclair98, Leuk, hij is een stuk strakker nu met lineart.

@joey_lover Mooi zoals altijd <<)

Ik heb een tekening gemaakt, maar ik twijfel heel erg of ik m moet plaatsen...

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:09

Gewoon doen +:)+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:35

Ten eerste iedereen echt heel erg bedankt voor alle leuke, lieve en motiverende reacties, altijd heel erg fijn om te lezen :j

Pagina 27

Seven, leuk vosje! Gaaf hoe je dat met de achtergrond gedaan hebt. Wat meer kleuren in het zwart maakt hem denk ik nog iets levendiger.

AmyLyklama, ik vind hem anders helemaal niet mislukt hoor. Knap hoe je het doorschijnende getekend hebt en de glitters zijn ook erg goed gelukt.

Telpeva, wat een ontzettend schattig woestijnratje <3

8nnemiek, wauw, knap al die verschillende handposities! Je zou absoluut niet zeggen dat je er moeite mee hebt.
Naambordje is ook erg mooi. Mooie zachte blik heeft het paardje.

eclair98, leuke vos, knap zeg, dat je dat uit je hoofd getekend hebt! De witte streep op de rug kan ik alleen niet helemaal plaatsen.

sanneb, gaaaaf! Mooi hoe je sommige delen weg laat. Ik ben fan :j

Pagina 28

Seven, vind je vogel nog steeds erg gaaf! Mooi hoe de vleugels overgaan in verfspetters. Ik denk dat wat sterkere highlights op het lijfje de vogel wat meer diepte gegeven zou hebben.

sanneb, inderdaad, als iemand mij het geheim achter heldere kleuren zou kunnen geven, dan graag! Want bij mij verdwijnen ze ook altijd en wordt het zo dof.
Erg leuk om je tekeningen zo te kunnen vergelijken. De verhoudingen van 2017 zijn inderdaad stukken beter, al moet ik zeggen dat ik dat grove manier van tekenen van 2009 ook wel wat vind hebben. Ben benieuwd hoe je hem verder uit gaat werken.

Selina, mooi begin al! Ben benieuwd hoe hij verder wordt.

Pagina 29

Malenka, ik zie dus echt niet dat hij niet af is. Vind hem heel erg mooi! Wat grof, maar toch erg gedetailleerd.
Wat je zegt over de ijsvogel klopt wel. Ik loop nog heel erg te zoeken naar de juiste balans tussen wel en niet uitwerken. Daarnaast was het op een gegeven moment toch ook echt tijd om naar bed te gaan :+

RenskeFrea, vos: leuk met al die kleurtjes in de vacht! perspectief lijkt niet helemaal te kloppen.
ratje: mooi! Ik hou ervan hoe je hem naar achteren steeds minder uitgewerkt hebt.
hert: Vind dat jij een erg leuke schetsstijl hebt. Lekker los. Dit hert lijkt mij prima in verhouding en het hoofd is erg goed gelukt!
Konijntje: Leuk, je had hier misschien iets meer op schaduwen en highlights kunnen letten, nu is'ie een beetje egaal grijs ingekleurd, waardoor het wat plat oogt.
Koe, aaah, hij kijkt een beetje sipjes.

Quebelle, wauw, dat doe je eventjes? Daar zou ik minstens een dag voor nodig hebben denk ik en dan zou het nog niet zo goed zijn als wat jij hier laat zien. Mag ik vragen welke opleiding je doet, ook iets met kunst?

Nora_lovely, goed kijken waar op de foto de plekken licht of juist donkerder zijn. Jij hebt nu het hele paard met houtskool ingekleurd, maar de lichte plekken hoef je juist helemaal niet in te kleuren, die kan je prima wit laten, de iets donkere plekken kleur je lichtjes in en de schaduwplekken maak je nog wat donkerder.

Seven, ik vind hem gaaf! Mooi dat lichtblauwe er in.

Selina, hihi, potje omgooien lijkt me inderdaad niet zo'n slim idee. Kreeg je het nog makkelijk van je vingers af? Vind je paard wel erg goed gelukt hoor, zeker voor de eerste keer.

Seven, jaaa, lekker losjes! Ik vind de vlekken en druppels erg leuk gedaan. Ook de bloemen zijn lekker fleurig. Van mij hadden de steeltjes ook nog wel wat feller mogen zijn.

Telpeva, hihi, wel een erg schattige monsterlijke gremlin <3 Ik vind hem leuk!

sanneb, paard: gaaf zo met dat blauw wat omlaag druipt!
Olifant: GE-WEL-DIG! Vind de kleuren heel erg gaaf! Als ik dit zie, merk ik er niet zoveel van dat je je kleuren niet mooi helder kan houden :D

RenskeFrea, mooie vogel. Pff, met al die veertjes op z'n rug zou ik ook al heel snel m'n geduld verliezen! Misschien had je nog iets meer highlight op de rug kunnen doen.

eclair, Leuke dolfijn! Verhoudingen lijken me prima te kloppen!

mhollander, aaah, wat een schattige olifantjes! Heel erg leuk!

eclair, mooie panda!

Seven, goed begin al van het paard. Lekker formaat ook!

sanneb, tja, daar komt'ie nog maar een keer dan, GE-WEL-DIG!! Met wat voor materiaal heb je deze en de olifant gemaakt?

Pagina 30

Pharootz, wat een leuke stijl! Erg gaaf al die kleurtjes.

Seven, hij is mooi geworden hoor! De oortjes lijken wel een beetje te klein.

AmyLyklama, deze tekening heeft een apart sfeertje, beetje mysterieus. Erg mooi!

Pluizebolpum, vosje: och, wat een schatje. Vind hem heel erg mooi, ook erg mooie kleuren heb je erin verwerkt.
Pony is ook erg gaaf. Knap dat je dat zo eventjes maakt :j

xTitanic, oooh, maar dat perfectionistische ken ik wel hoor :j Juist dat perfectionistische heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de afgelopen 2 jaar nauwelijks getekend/geschilderd heb. Voor mij is het doel van deze challenge dus juist om dat los te laten en om lekker te experimenteren en om nieuwe technieken/materialen uit te proberen en te kijken wat ik wel en niet leuk vind. En tja, daar horen ook krabbeltjes als het konijn bij :')

eclair98, wat een ontzettend vrolijk varken! Echt geweldig! Ook mooi gebruik gemaakt van de dikte van de lijn voor schaduwen.

Seven, mooi begin al!

Pagina 31

pompompom, hihi, vind die eerste toch wel wat hebben hoor! Leuk, dat experimenteren.
De tweede vind ik gewoon heel erg gaaf! Ontzettend mooie sfeer heb je daarin weten vast te leggen.
De derde vind ik ook mooi!
En wat een leuk idee, die 4de. Moet ik misschien ook maar eens gaan proberen. Die van jou is in ieder geval super gelukt, knap!
Mijn schilderij van de ratten is gewoon met acrylverf gemaakt op papier.

naarppc, mooie kleuren heb je er in gebruikt. Je zou misschien ook donkerblauw/paarsig kunnen gebruiken voor de achtergrond?

Pluizebolpum, dank je! Vond het uitzoeken van de foto inderdaad wel heel erg zwaar, maar het schilderen zelf zorgde er juist voor dat ik het verdriet een beetje kon loslaten.

d4rkhorse, mooi werkje!

Seven, hij is mooi geworden! Hoe groot is deze?

RenskeFrea, leuke schets van het paard, alsof hij lekker in de zon staat te soezen.
Roodborstje vind ik ook erg schattig!

eclair98, leuke ijsbeer! Mooi hoe je minimaal de schaduwen hebt aangegeven.

Jackytje, ik vind dat blauwe juist wel leuk :j Maar wel frustrerend als het iets is wat je eigenlijk niet wilt. Ben benieuwd naar je nieuwe poging!

Pagina 32

sanneb, mooi hoe je het paard zo als schim door het landschap laat rennen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik meer hou van je felle kleuren en ik deze een beetje grauwig vind.
De andere 2 zijn ook erg gaaf! Dat je je pen niet van het papier mag halen geeft een erg leuk effect :j

Telpeva, knap! Denk dat het een beetje van je eigen doel afhangt of je hem mee wilt laten tellen of niet. Wil je je ontwikkelen in echt het tekenen, dan heeft dit er volgens mij niet zo heel veel mee te maken. Maar wil je gewoon elke dag lekker creatief bezig zijn, dan valt dit daar ook wel onder.

eclair98, hij is leuk! Verhoudingen heb jij altijd erg goed te pakken vind ik, knap!

AmyLyklama, gewoon plaatsen! Vind het juist leuk en interessant om ook de wat 'mindere' werkjes van mensen te zien. Vaak is het namelijk zo dat wat jij helemaal niet mooi vindt, een ander prima kan waarderen.

Volgens mij heb ik zo iedereen weer gehad :)

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:46

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:57

Dank je Joey_lover, beide voornamelijk met Ecoline en ook wat waterverf.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:55

Het zat mij niet lekker dus ik heb vandaag een vervangende tekening gemaakt om het zadel te vervangen.

En ik kwam erachter dat ik mijn nr 13 nog niet had gepost, dus bij deze post ik die ook meteen :)
13
Eekhoorn uit de hel
Afbeelding
Ik heb hem bewaard omdat het een tekening is voor de challenge... als ik niet mee had gedaan dan had ik deze niet opgeslagen, vind hem niet mooi genoeg afgewerkt en gewoon te simpel.

14
tekeningetjes uit 1 lijn, oei dat was zo leuk dat ik er meteen meerdere heb gemaakt :D
Afbeelding

Zal later reageren op eerder werk :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 03:14

Heel erg zitten twijfelen of ik er iets met kleur bij zou doen. Maar deze laat ik toch maar zoals die nu is. Bij de volgende wil ik dat wel gaan proberen denk ik.

28/01
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:46

Ik blijf je werk met bewondering volgen joey-lover! Weer super mooi! <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:52

29/365
Toekan met promarkers. De stiften verbergen niks :P Ben er stiekem best trots op :o
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:59

zwanepol schreef:
Ik blijf je werk met bewondering volgen joey-lover! Weer super mooi! <3

Dank je, leuk om te horen!

Telpeva, haha, heb echt dubbel gelegen om die eekhoorn, geweldig! De tekeningen uit 1 lijn zijn ook goed gelukt zeg, knap!

eclair98, oooh, die is goed gelukt! Daar mag je zeker trots op zijn :j Vind de glans op de snavel erg mooi gedaan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:31

Ik ben er echt enthousiast over! Eindelijk lukt het me een beetje er wat moois mee te maken. Ik moet echt naar de tekenwinkel :P Of weet iemand waar je markers online kan bestellen, tegen een wat vriendelijker prijsje O:)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:36

Eclair98 mooi gedaan, ik vind dit je een van je beste tekeningen tot nu toe!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:34

eclair98 schreef:
Ik ben er echt enthousiast over! Eindelijk lukt het me een beetje er wat moois mee te maken. Ik moet echt naar de tekenwinkel :P Of weet iemand waar je markers online kan bestellen, tegen een wat vriendelijker prijsje O:)

Promarkers.nl Echt goedkoop daar! :D