[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:18

Geen reacties vandaag sorry :(

Ik heb nummer 8 en 9 klaar.
Deze zijn ook van Fun to Draw

We beginnen met wat lippenstift :*
Afbeelding

En die van vandaag, voor alle Amerikaanse liefhebbers :P
Afbeelding

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:04

Hie toch even snel opnieuw die van gister, had gisteren de verkeerde(de wazige) geüpload. Deze is scherper.
Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:58

Ik zag nog een vraag langskomen: als de achtergrond aquarel bevat, dan maak over over het algemeen eerst het dier en dan de achtergrond. Bij de achtergrond wil het papier namelijk nog wel eens wat gaan bobbelen als door het vele water bij de aquarelverf, omdat ik het vanwege het kleine formaat niet opspan.
Volle dag vandaag, volgende keer weer feedback rondje! In elk geval leuk om alle doelstellingen te lezen. Door die voor jezelf op te schrijven, denk ik dat je ook gerichter aan het werk gaat en jezelf letterlijk meer uitdaagt. :j

Een wip'je, dit is de 'schets' (geeft ook even een idee van het formaat).

Afbeelding

En 10/366 alweer. 'Waterbuck'.
Aquarel en Indische (zonder Oost-) inkt.
De combi is het nog niet helemaal, (en ik had de ogen meer naar de zijkant moeten draaien) maar alle tijd om hiermee wat verder te experimenteren gelukkig! :)

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:56

Nice!!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:07

Ik kom tijd te kort merk ik nu al haha. Ik ben nu de tekeningen vanaf 8 januari aan het inhalen. Die van 8 januari nu af, zo bezig met die van 9 januari. Maar weer eens met aquarel proberen...

8/366
Eerst was ie zo, toen vond ik de hand raar, dus heb hem anders gemaakt
Afbeelding

Zo dus :')
Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:44

Gister even de winkel in geweest en houtskool en oost-indische inkt meegenomen. Met oost indische inkt heb ik sinds de basisschool niks meer gedaan. Wat een leuk spul om mee te prutsen!

Mijn nummer 9 en 10 samen.

Afbeelding

nummer 9: 5 minuten (gemaakt om half 2 in de nacht na terugkomst van een feestje :') ), houtskool, A4

Afbeelding

nummer 10 'appaloosa' : 10 a 15 minuten, A5, oost indische inkt.

Afbeelding

Ik reageer even op de laatste 3:

Larissajulia: Ik vond je hand eigenlijk helemaal nie zo storend bij de eerste, maar wel erg creatief bedacht om de hand op de hals te leggen!

Elanor: Leuk om even met een WIP mee te kijken!

Yamsi: Leuk gedaan en leuke uitsnede. Tip: probeer niet alleen op de vachtkleur te focussen maar op schaduwvlakken. Boven het oog heb je dat al goed gedaan. Op de wang kan nog meer contrast waardoor het hoofd meer gaat vormen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:54

Weet iemand hoe je het mooist huidskleur kan mengen met kleurpotloden?

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:02

als ik zometeen braaf huiswerk af heb, doe ik een reactie rondje.

Ik wilde deze week schaduw proberen voor de 1e keer. nou het is een totale ramp geworden dus tips zijn erg welkom.

dit was het voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=arabier+ ... 2y-LCJM%3A

en dit is het geworden:

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:41

Als je nóg meer schaduw toevoegt kan dat zeker geen kwaad!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:42

Hier weer eens een WIP van mijn tekening.
Zoals je kan zien teken ik nogal, ehm... chaotisch :+
Ik begin gewoon met tekenen/kleuren waar ik er zin in heb

Afbeelding

Ik heb wel nog problemen met huidskleur -O-

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:43

Zo vandaag haflinger zo goed als af, laat hem nu weer even liggen want ben nog niet helemaal tevreden. Tips zijn welkom!

Afbeelding

Daarna nog even losse schetsjes gemaakt:

Afbeelding

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:03

elsa91 schreef:
Zo vandaag haflinger zo goed als af, laat hem nu weer even liggen want ben nog niet helemaal tevreden. Tips zijn welkom!

[ [url=m/GPR7tx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind zelf die witte vlek op de hals een beetje vreemd. Mag ik vragen wat daar de bedoeling van is?
Verder wel echt heel gaaf hoor!!

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:30

mabelbohms schreef:
elsa91 schreef:

[ [url=m/GPR7tx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind zelf die witte vlek op de hals een beetje vreemd. Mag ik vragen wat daar de bedoeling van is?
Verder wel echt heel gaaf hoor!!

denk dat dat een wolkje adem moet zijn...

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:02

Helaas super weinig tijd, dus even geen reactieronde, mijn nummer 2 is ook weer af, eerste keer dat ik een hond schets/schilder, dus het is geen kunstwerk,

Afbeelding

30 minuten a 3 kwartier werk, met waterverf

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:10

Mijn nummer 9/366Afbeelding

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:23

Druk, druk, dus ook even geen reactieronde van mij.

Nmr.9, pastel
Afbeelding
'the girl on fire'
Na aanleiding van het laatste deel van the hungergames, mockingjay 2, die ik gister in de bios heb gezien.

Nmr. 10, inkt
Afbeelding
Voor vandaag even een snelle.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:33

Drawerlover ; erg leuke tekenstijl! Niets op aan te merken :)

Yamsi: mooi begin, wel afmaken hoor het rechteroor moet denk ik ook nog een licht stukje hebben. Dat gedeelte wat niet de holle kant van de oorschelp is. Dan kun je de stand van het oor mooier zien.

Eleanor: heel gaaf! Mooie stijl. Ik wil ook zulke achtergronden maken :D

Larrisajulia: goed idee om de hand op die manier te veranderen is hij mooier. Maar blijf wel oefenen met de moeilijkere hand versie, leer je alleen maar meer van! Bij mij helpt het om met handen naar de botten te kijken.

Pompompom: hele mooie creatieve schetsen die ook echt correct zijn. Inkt lijkt me echt lastig vanwege het niet uit kunnen wissen. Heb je eerst een schetsje gemaakt?

Daniqeu: heel mooi begin met de schaduwen hoor! Ik durf het ook nooit zo goed maar maak de echt donkere stukken nog maar donkerder.

Gerlindie: haha het ziet er inderdaad iets willekeurig uit. Maar als dat werkt voor jou, prima toch!

Elsa91: ik vind de haflinger erg mooi! Vooral het warmtewolkje. Heb niet echt verbeterpunten voor je. Misschien mag de schouder er nog wat duidelijker uit komen.

Gordy18; ik vind hem erg mooi! Hij mag misschien iets hariger maar dat lijkt me best lastig met waterverf...

Van mij een inhaalslag met posten dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal kleine korte schetsjes met Grafiet .

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:50

Mooie dingen komen er alweer voorbij! Ik ben zelf het hele weekend niet thuis geweest, hopelijk kan ik van de week weer wat uploaden. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:11

Toch nog tijd voor een reactierondje van deze pagina.

Drawerlover: wat een schatjes.
Yamsi: leuk om eens een uitsnede te maken. Je kunt kijken of je de rest van het hoofd nog wel gedeeltelijk een suggestie kunt geven, dan ziet het er wat meer als een 'geheel' uit in plaats van die afgehakte delen in een leeg vel.
Larissajulia: hoewel ik de hand niet eens zo storend vond: heel slimme oplossing gevonden! Vriendelijk plaatje. :) Wellicht volgende keer je datum gewoon klein onderaan in een hoekje zetten, hij leidt nu eigenlijk erg af van de interactie tussen het meisje en het paard.
Pompompom: gaaf! Leuk de eerste in een perspectief van onderen, en bij de tweede lekker bezig met die inktspetters (dan komt bij mij altijd de control-freak naar boven).
Danique: probeer wat minder uit te vegen en wat meer in vlakken te werken. Dan krijgt je paard wat meer echte vorm in plaats van zo schimmig te blijven. De hightlight op de schouder zit al wel mooi op de goede plek.
Gelinde: ik ken niet wat je maakt, maar lekker bezig. Zoek eens op youtube op huidskleur / skincolour tutorials, dan vindt je vast iets waarmee je verder kunt.
Elsa: ik vind 'm enig! Wellicht kun je hem de volgende keer wat groter opzetten, je lijkt nu nog veel ruimte op je papier over te hebben. Dan kun je ook wat makkelijker details maken zonder te hoeven priegelen.
Gordy: oef, niet zo enorm die datum erop zetten joh, leid helemaal af van de schildering! Je zou volgende keer kunnen proberen wat meer kleur te gebruiken, een bruine hond is niet alleen maar bruin, probeer eens wat blauw, rood of groen erin te weven. Dan komt hij nog veel meer tot leven. :)
Larissajulia: wat een prachtig schilderij is dit! Hele vriendelijke, lichte uitstraling, mooie details en fijne kleuren. Ik ben fan. :j Als tip misschien nog alleen volgende keer bij je schets even goed kijken of je ook de hoefjes binnenboord kunt houden.
Rijsa: imposante fries, lekker veel kleur gebruikt, gaaf!
Sunny: vlotte plaatjes, zeker het oogje is leuk.

Edit: als ik dit bericht zo teruglees vind ik daar waar ik een tip geeft de toon wel erg kritisch overkomen. Zo is het niet bedoeld, ik doe m'n best om iets mee te geven waar je weer verder mee kan. Daar kun je ook lekker niets mee doen en ik geniet ondertussen ook echt van alles wat gepost wordt hoor! <3
Laatst bijgewerkt door Elanor op 10-01-16 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:17

Hihi elanor, daar kwam ik achteraf ook achter, merk ook dat het niet handig is om s'avonds te fotograferen, de kleuren komen nu geheel anders over, bedankt voor de tips!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:25

Zo druk druk druk :o

Voor het eerst weer pastel geprobeerd en weer conclusie ik kan er niets mee :=

Beetje rare foto zo lijkt hij wel mega kort

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:27

Indianenpaard, wat mooi. Veeeeeeel leuker dan digitaal! :D Verder mee gaan hoor! Lekker wat laagjes over elkaar doen, tussendoor een keertje doezelen, wordt het vanzelf meer dekkend. :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:35

Afbeelding
mijn nummer 10, en wat een gedoe was het :+
met grafietpoeder en gum

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:40

Bedankt elanor
Ik wil er ook meer mee gaan werken kijken of ik kan leren :j

Lightmare