[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:08

Afbeelding
Grijskopaap

Afbeelding
Papa-sok-aap

En ik ben begonnen aan een mini-mini-aapje, op naalden 1,25 :| De kleinste die ik tot nu toe heb gemaakt is op naalden 1,5 en dat was hels..

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:49

super schattig paloedie!
Dat word zeker een mini mini..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:06

dank je Lisannehorse!
Afbeelding
Deze is overigens ook nog nieuw, van babykatoen gemaakt.

Afbeelding
de hele familie aap op dit moment. Het kleine grijze aapje is gebreid op naald 1,5

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:14

Kan ik mijn adres doorgeven voor zo'n lief aapje? :D
Naalden 1.25 oef! Dat zou ik niet eens vast kunnen houden, laat staan mee breien.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:27

*probeert aapjes over te halen te zeggen dat ze graag met zijn allen op de vensterbank willen blijven zitten en helemaaaaaaaal niet willen verhuizen* :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:11

Zou ik het patroon van de aap mogen? :o

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:32

Te koop via zijmaakthet.blogspot.nl

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:24

Staan wel leuke patronen op die site! Ik vind het beertje ook zo schattig :D.

Het wordt weer tijd om wat breiwerkjes af te gaan maken. Nu de "tussendoor" quilt af is, kan ik de breipennen weer oppakken. Volgens mij moet ik eerst maar verder met mijn legging want ik had van de week toch koude benen :=. En dan moet de échte kou nog komen! Ga iig in mijn kast maar op zoek naar die thermojeans. Niet zó warm, een beetje tussenbroek zeg maar.
Er liggen gewoon te veel werkjes te wachten: sokken voor mijn vader (jaja, nog steeds), legging, Noorse trui. Deze 3 staan op de pen maar met mijn lijstje kan ik de kamer behangen _O-

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:54

Heey,

Ik heb me hier een tijd geleden gemeld en ik was toen bezig met een trui. Nou die is nu dus af :D
Dit is mijn eerste projectje, hiervoor heb ik nog niets fatsoenlijks gebreid. Wel wat lapjes enzo, maar niets dat daadwerkelijk iets voorstelde.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:30

Hee, een brei-topic!! Daar was ik naar op zoek :).

Vriendin van mij is echt een meester in sjaals breien en toen kon ik natuurlijk niet achterblijven :=. Heb gister een set breipennen en haaknaalden en wat wol gehaald en ook meteen het eerste lapje gemaakt met een onwijs simpele bol wol in een saaie bruine kleur. Gaten zaten echt overal, maar gelukkig zijn de honden er erg blij mee _O-.
Vandaag nieuwe poging gedaan met dezelfde wol en moet zeggen dat deze een stuk beter is gelukt. Ga 'm zo afsluiten en dan die averechtse steek proberen, zodat ik misschien morgen een tricot kan zetten. Wat dus eigenlijk mn doel is voor de sjaal die ik wil :D.

Langzaamaan komt het een beetje terug van wat oma me ooit heeft geleerd :D. Vroeger hebben we wat uurtjes zitten kletsen, thee drinken en breien samen. Nouja, voor hoever je mijn bouwsels een breiwerk kon noemen :=

Andere vriendin van me is weer helemaal into haken en die maakt echt de gaafste tassen. Gaat ze me ook ooit een keertje leren, maar wil eerst mn projectje-sjaal af hebben :).

Onwijs gaaf gedaan die aapjes zeg :oo .

Trui vind ik ook knap gedaan, hou zelf alleen niet zo van die grove strepen :).

Hoe weten jullie vtv trouwens of wol kriebelt of niet?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 23:06

Chakkie17: goed geslaagd hoor die trui! Persoonlijk ben ik erg van de strepen in een trui.

Yv_: een sjaal in tricot is niet ideaal hoor. De randen gaan krullen namelijk. Daarom wordt meestal een paar steken in ribbel gebreid aan de zijkanten.
Tja, of wol kriebelt of niet voel je vaak al als je de bol in je hand hebt. Natuurlijke materialen (katoen, wol) kriebelen doorgaans niet of nauwelijks. Sommige zweren bij acryl maar ik vind dat erg zweterig en gebruik ik zeker niet voor een trui. Het is ook een kwestie van je eigen voorkeur! En uiteraard de prijsklasse. Wol van de Wibra is goedkoop genoeg om lekker mee te broddelen voor je aan een groot project begint :j. Zeker 100% katoen kun je voordelig kopen via marktplaats bijvoorbeeld.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:17

Ooohh maar meer dan een sjaal hoef ik niet hoor _O-. Truien enzo.. Neuh, niet mijn ding :D.

Thnx voor de tip van tricot + sjaal :). Alleen had ik gister onwijze ruzie met de averechtse, dus ben daar voorlopig nog niet haha!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:20

wat een leuk topic!
hier breien zowel mijn vriend als ik, heel kneuterig op de bank met een kop thee :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:37

Sorry hoor dat ik hier zo maar kom binnenvallen. Ik zoek eigenlijk iemand die me kan vertellen hoe je wol kan kaarden? Liefst iemand in de omgeving van Den Bosch\ Bommelerwaard. Weet iemand hier zo iemand?? Ik kan van een aantal schapenhouders wol krijgen en ik wil het klaarmaken om er zadels mee te vullen. Wie o wie kan mij helpen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 01:46

Wol kaarden kan ik je wel uitleggen maar ik woon niet in de buurt. Ga je handkaarden of machinaal? Het is niet moeilijk maar redelijk bewerkelijk.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

Bedankt voor de leuke berichten op de trui!
Ik ben ook juist van de (horizontale) strepen in een trui. Zeker bij mijn vriend. Optisch maakt het hem iets breder en hij is al zo smal... :=

Wat is wol kaarden?

Vanavond weer breiclubje *\o/*
Zijn er hier meer mensen die bij een breiclub zitten?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 12:59

Wol kaarden is van een ruwe (schapen)vacht "lonten" maken die het spinnen makkelijker maken. Met het kaarden zorg je ervoor dat alle haren in één richting komen te liggen. Eigenlijk is het zoiets als kammen van plukken van de vacht. Dat kan met de hand maar ook op een kaardmolen. Handmatig krijg je geen lange lonten, met de molen wel. Mijn moeder spint elektrisch en kaard alle wol. Ik spin ruw uit de vacht en ben gestopt met kaarden. De snelheid is veel lager en beter te controleren als je handmatig spint dus ik vond het geen toegevoegde waarde hebben voor mij. Afgelopen zomer heb ik wel wat plukken vacht gekamd (met de herderskam :D) maar vond het geen verschil maken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 18:35

Wordt er nog gebreid dames? Ik ben wel (weer) bezig aan mijn trui. Gisteravond maar weer eens opgepakt :o. Min of meer noodgedwongen want manlief wil tegenwoordig 's avonds de laptop hebben....

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:30

Ik ben ook weer lekker bezig momenteel een omslag doek op de pen en een gek vest
voor mijn dochter roze op pennen 12 stel je voor
is wel fijn in het donker :D :+ hoop wel dat de paarden er niet van schrikken
als hij klaar is plaats ik hem hier
vind wel lastig dat je de foto's eerst in mijn album moet plaatsen of zo iets

Wol kaarden voor op vullen van een zadel is dat dan wel nodig
nu heb ik daar geen verstand van hoor
succes met op vullen hoor graag of het goed gaat

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 03:36

Ik ben ook nog aan de brei:)
Heb afgelopen zomer ook een vriendin kennis laten maken met t breivirus (en met bokt) dus ik denk dat zij zich ook wel zal melden binnenkort. Ik heb nog een paar sjaals gemaakt en dus 1 paar sokjes en 2 mutsjes. En nog wat lapjes voor ons parkkleed. Met sinterklaas heb ik de breibijbel gekregen! :) Dus ik ben lekker patronen aan t breien

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:03

Breien, hoe moest dat ook al weer...? ;)
Ben nu eerst bezig met een speelkleed op de naaimachine en dan wil ik toch wel echt weer wat gaan breien *poging 8357*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 16:59

Maartje_M schreef:
Breien, hoe moest dat ook al weer...? ;)

Insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden _O-

Ik denk dat ik (pas) weer verder ga in de week van oud&nieuw, dan heb ik vakantie. Gisteren was echt topdrukte. En ik heb niet geluisterd naar de dokter dus alles doet zeer :+. Vandaag maar even een luie dag inlasten, 2 dagen nog vol ertegenaan, 2 dagen rust en dan hoop ik dat de meeste kaartjes weer zijn bezorgd ;).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:18

Patpen :')

En foei, wel braaf naar de dokter luisteren hoor :j

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:33

Ook hier nog druk aan het breien hoor, aap nummer 16 voor op de vensterbank is bijna klaar. Gister een paar sokken voor vriendlief afgebreid en ben bezig met een sjaal!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:00

Ik ga op het moment even vreemd O:)
Ben namelijk een hoofdband aan het haken mét oorwamers! Haken gaat me normaal niet zo makkelijk af maar dit is zo supersimpel dat zelfs ik dat kan :D.

En vandaag maar braaf naar de dokter geluisterd en iig mijn brace omgedaan. Scheelt toch wel veel!