[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:33

Patpen, niet alleen het borduurwerk is blijven liggen maar jij ook met een jaar plat.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:43

Nietes schreef:
patpen: Leukkkkk
Weet iemand een leuk haakpatroon (free) van een dier die tussen de 10 en 30 cm hoog/lang word?

Moet het nederlands zijn of mag het ook in het engels?

Nietes

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:10

liefst nederlands maar engels mag ook (maar dan heb ik soms wel hulp nodig met goed vertalen van het patroon)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:01

Afbeelding
:D

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:25

jeh je hebt een masker!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:40

Cool he :D, iemand heeft gewoon een complete instructie video op youtube hoe je een ninje masker moet haken. Nu was ik na 3 minuten de draad al letterlijk kwijt, dus heb er verder zelf maar iets van gemaakt.

Nu iemand nog ideeen voor een hoed ? :+

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:21

Heeft er hier iemand ervaring met poppen van haar voorzien?
Het gaat om dit patroon: http://www.amigurumitogo.com/2011/06/ghost.html
Patroon op zich is simpel genoeg, alles is al gehaakt en zit in elkaar, alleen dat haar nog en ik weet niet hoe ik dat moet hebben. Losse vlechten maken is natuurlijk een optie (de enige optie ook denk ik :+ ), maar ik heb niet helemaal helder voor me hoe ik die netjes op d'r hoofd genaaid/gehaakt krijg. Iemand hier ideeën

Edit: het is al gelukt :)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:21

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:12

hallooo allemaal!

Ik als stille meelezer en genieter van jullie mooie creaties heb een vraag...

Over een maandje gaan we op vakantie naar Aruba om mijn toekomstige schoonfamilie te ontmoeten (spannend!) . Nu wil ik graag iets leuks voor schoonmoeders maken.... maar wat?!

ik ben bezig met een rog die bijna klaar is.... maar roggen hebben ze daar genoeg! Ik wil graag iets 'hollands' , een diertje of lekkernij om te haken. Hebben jullie een idee??

en even off-topic, weet iemand hier misschien wat ik mee kan nemen aan koekjes of snoepjes oid? iets wat ze daar niet hebben en echt hollands is?

dankuuuu *\o/*

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 13:42

Iets hollands haken?
Afbeelding
Maar dit is wel een lastig patroon, ik kwam er niet lekker uit.

Afbeelding
Maar daar heb ik geen patroon van.

Afbeelding
^ de restjes van een haring

Afbeelding
^ Als sleutelhanger

En qua lekkernijen?
Kaas (er is ook kaas te koop die je buiten de koelkast bewaard)
Stroopwafels
Potje stroop
Dropjes (nee, geen engelse drop, maar muntdrop e.d)
Hagelslag
En, als woordgrapje: hollandaisesaus

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:45

Even ter informatie, Engelse haakboeken zijn bij onderstaande firma drie keer zo goedkoop als in Nederland waar je vervolgens alsnog de Engelse versie krijgt opgestuurd.
En ze versturen het nog gratis ook.

www.thebookdepository.com

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:11

leuke ideeen! Maar goed dat ik niet aan engelse drop ben begonnen... en muntdrop is wel makkelijk te maken!

Ik ga eerst eens even foto's maken van Robbie Rog, die is af en klaar om geshowed te worden!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:41

Het is feest! *\o/*

Robbie Rog is zojuist geboren! Na een zwangerschap van 2 dagen was het eindelijk zo ver... maar wat een pittig kereltje is dat zeg!

Hier is de eerste droogfoto:

Afbeelding

Het schijnt een bijzondere rog te zijn, Robbie kan namelijk op het droge leven! Hij ging meteen op onderzoek uit...

eerst maar eens de omgeving verkennen:
Afbeelding

Robbie kwam een zee vriendje tegen
Afbeelding

wat doet ie nu?! Hij denkt zeker dattie een katje is...
Afbeelding

binnen spelen vond Robbie maar niks, op naar buiten!
Afbeelding

Is deze struik misschien een leuk huisje voor Robbie?
Afbeelding

offe.... deze?
Afbeelding

nee, dat was toch geen geschikt plekje denk ik, want Robbie zoefde zo weer verder..
Afbeelding

De klimop heg dan... lekker beschut en koeltjes
Afbeelding

Na hier een tijdje te hebben gezeten vloog Robbie er weer vandoor, zo de rozenstruik in!
Afbeelding

Nouwjaaaaa hij eet dus rozen! Dat is niet de bedoeling! Gelukkig zat zijn buikje snel vol en landde hij hier..
Afbeelding

moe van het avontuur viel hij lekker in slaap...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:22

Hallo allemaal. Ik kan net losse vaste halve stokjes en stokjes haken. Heeft iemand een te makkelijk patroon voor me? Zodat ik een begin aan beestjes haken kan maken. Hoop in de toekomst een theeservies incl cupcakes voor mijn dochter te haken

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:30

Hallo en welkom bloem. Zoek op Google het patroon van Winston op, die wordt vaak gemaakt door beginners. Succes!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:41

BloemBloem schreef:
Hallo allemaal. Ik kan net losse vaste halve stokjes en stokjes haken. Heeft iemand een te makkelijk patroon voor me? Zodat ik een begin aan beestjes haken kan maken. Hoop in de toekomst een theeservies incl cupcakes voor mijn dochter te haken

Welkom.
Dit cupcakeje is behoorlijk makkelijk te haken:

http://www.hakopdetak.com/2010/12/06/he ... e-cupcake/

Ik heb even tussendoor een ooievaar gemaakt, ben nu nog een schaapje in elkaar aan het zetten.

Ik denk dat zo'n vogeltje mijn volgende projectje gaat worden:
http://s32.dawandastatic.com/Product2/4 ... 13-820.jpg

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 00:29

Wiebke _O- Lol met Robbie, heb in een deuk gelegen om je foto's! geweldig

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:31

Hierbij wat projectjes die ik de laatste tijd af hebt gemaakt.
Afbeelding Dit rendiertje mag nog een leuke sjaal of iets dergelijks gaan krijgen, zo vind ik hem erg "kaal".
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:01

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 09:37

aaaaahh dat schaapje vind ik echt té leuk! Vooral ook omdat mijn vriend het koosnaampje 'schaapie' of 'sheepy' heeft :D Heeft iemand misschien een leuk patroon van een schaap met 'echte' wol?

Die boekenlegger is ook leuk zeg! en handig... :D koop je het patroon dan?

Ik wil ooit nog de 'hexipuffs' maken..... ik krijg het patroon alleen niet gekocht met paypal (ben een beetje een knurft met dat soort dingen)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:20

hallo, ik kom even binnenvallen. Ik kan absoluut niet haken maar nu ik dit zie wil ik er gelijk mee beginnen!
Wat een ontzettend leuke dingen hebben jullie gemaakt!! en wat kan je leuke dingen maken.
Ik ga vanmiddag even naar de voordeelshop, alle spulletjes kopen die ik nodig heb.
bedankt voor de inspiratie en ik hou jullie op de hoogte of het lukt ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:47

Welkom emily!

<3 voor het schaapje!
Heb jij iets gebruikt om hem te verzwaren onderin zoals in het patroon staat of niet? Ik heb hem nl gemaakt en toen wel verzwaard maar ik vind het altijd belangrijk dat ze in de wasmachine kunnen dus zit te denken om ze een eventuele volgende keer niet te verzwaren.

Het vogeltje is hier een van de volgende projectjes, ik was gisteren al begonnen met een hoofd, toen ik erachter kwam dat ik toch echt eerst oogjes aan moet schaffen lol was me eventjes ontschoten dat je die er toch echt in moet doen voor je een onderdeel dichthaakt. Oogjes bestel ik eerdaags dus ik begin er in/na het weekend aan.
Mag ik vragen hoe jij de wangetjes hebt gemaakt?

De boekenlegger is super! Ik heb meerdere patronen van haar, laatst nog de (nieuwe) kikker gemaakt, ik ben alleen een kluns met boekenleggers, zodra ik hem nodig heb ligt hij niet in de buurt lol.

Heb onderhand weer meerdere dingen af maar photobucket werkt niet zo erg mee met plaatsen lol, dus maar even in link
Chico's day out
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/Ami%20juli/SAM_2073_zpsa4af3055.jpg
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/Ami%20juli/SAM_2314_zps582f14ed.jpg
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/Ami%20juli/SAM_2290_zps0e498d35.jpg
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/Ami%20juli/SAM_2283_zps7bb74088.jpg
http://i648.photobucket.com/albums/uu208/Miek80/Ami%20juli/SAM_2279_zps20e38d79.jpg
Meneer Struisvogel heeft inmiddels een vrouwtje, maar van haar heb ik nog geen foto's

Paypal werkt bij mij makkelijk/prima wiebke, heb je hem aan je bankrekening gekoppeld? Dat was nl toentertijd wel even een geklooi maar sindsdien geen probleem (zolang er saldo opstaat natuurlijk lol)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:00

Annemiek, ik heb de bodem van het schaap niet verzwaard, hij blijft zo ook prima staan.

Super stoer je creaties. 8-) Van wie is het patroon van je 1 na laatste foto? :o

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:16

Ik had al het vermoeden dat schaaplief prima zonder verzwaring kon blijven staan maar de bevestiging is fijn :)

Het konijn (en de muis ook) is van K4tt van Fiberdoodles, http://fiberdoodles.blogspot.nl/

Tracht nu ook wat te haken maar ik ben constant afgeleid, en de naald waarmee ik aan het aannaaien ben (geen haaknaald :P) ben ik geloof ik al 23x kwijt geweest, misschien moet ik er een piepertje aanmaken zoals met sleutels lol. Sowieso ben ik mijn dingen vaak kwijt, mijn haaknaald vind ik meestal terug tussen de leuning en de zitting van mijn stoel

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:08

haaknaalden en gewone naalden kwijtraken is inderdaad hier ook altijd het geval... een piepertje is geen slecht idee!