[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:50

De foto van mijn fluor jas zal nog even op zich laten wachten hoor! Tot nu toe alleen het plaatje van het patroon. Geduld dames :j

Ik kwam trouwens op internet een heel simpel patroon tegen van een tochthond: http://www.hossohbet.com/forum/nederlan ... thond.html

Lekker op de groei gemaakt +:)+. Eerste winter: mouwen 2x omgeslagen, tweede winter: mouwen 1x omgeslagen en de derde winter mouwen zonder omslag!

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:04

Ik hou wel van roze :D

Slim om de jas ook zo op de groei te maken. Anders is het wel erg zonde, als ze er zo snel uit groeien...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:05

Mooi recept voor de tochthond Patpen, helaas heb ik al een start gemaakt aan het lijfje.... DUs denk dat ik een dikke worst maakt en dan later die kop erop maak...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:11

Kun je de hond op de pen niet een beetje aanpassen naar het patroon? Dan komt er meteen een kop op. Tenzij de naalddikte niet in de richting zit (als jij breit op 5 dan wordt het moeilijk met een patroon voor 8).

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:15

mijn naald is 7, dus das wel lekker.
aMaar ik heb geen tricosteek en weet ff niet hoeveel steken. Zal ff gaan tellen.
Dat zijn 42 steken, dus dan aan beide kanten 6 minderen en verder op trico gaan?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:24

Heb je al veel gebreid aan die hond? Of te wel: wil je het eventueel nog uithalen :o.
Van de andere kant: 6 steken verschil is niet zo veel én je breit een naalddikte dunner. Je kunt ook dit patroon volgen en dan overal 6 steken bijtellen bij het lijf. En gewoon in ribbel verder breien. Dat maakt niet uit of je hem in tricot breit of in ribbel!

Nu ff naar de fysio en shoppen :9

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:31

thanks patpen, dan ga ik +6 doen. Ik heb nog niet veel gedaan maar ben ook ietwat lui van aard :o (zeker omdat ie af moet zijn voor 3 december en eigelijk voor die tijd ook nog een grijze kol... De tijd is dus een bepalende factor)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:45

Krissis schreef:
Het lijfje lijkt me geen probleem maar dan moet er nog een kop met snuit op...

En voor eigen gebruik of presentje is zelf maken leuk maar rendabel voor verkoop, lijkt me niet. Zo zei iemand hier ook dat voorbeeld met babyslofjes die dan €25 zouden kosten. Ik vind het niet raar dat men dat teveel vind maar dat komt omdat men niet weet hoeveel tijd erin gaat zitten.

Ja dat was is. Mesnen kopen liever gewoon sokken bij de hema voor 1 euro.
Alhoewel diegen voor wie ik het heb gebreid waren er wel super blij mee.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:59

ga morgen naar sittard nasar de markt misschien kom ik daar nog een leuk wolletje tegen , wil eigenlijk dat hele dikke , eens kijken ,

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:35

oOoKellyoOo schreef:
ga morgen naar sittard nasar de markt misschien kom ik daar nog een leuk wolletje tegen , wil eigenlijk dat hele dikke , eens kijken ,

Bij de Wibra heb je ook hele dikke wol, sowieso donkerblauw en volgens mij ook rood.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:44

Weet je de samenstelling van die wol toevallig?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:25

__Karlijn__ schreef:
Bij de Wibra heb je ook hele dikke wol, sowieso donkerblauw en volgens mij ook rood.

Dat vind ik handig om te horen, ik wist alleen de zeeman voor goedkope wol te vinden.
Nog meer plekken ? :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:27

Hema heeft ook dikke wol. Naalden 7-8.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:31

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:33

Lekker leuk kleurtje ook, ja zeker wel alhoewel hij misschien tegen einde winter klaar zal zijn, maar ach nu nog geen winter hoe later die komt hoe langer die blijft

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:41

Ach, het is op naalden 5. Voor mijn doen al erg dik. Alleen heb ik volgens het patroon 3 bollen te weinig; ik zou 23 bollen nodig hebben. Wel erg veel. Maar ja, kabel icm gerstekorrel vraagt meer materiaal. Als ik er een dezer dagen aan zou beginnen, wil ik hem dit jaar nog af hebben :o

Edit: maar eerst moet de 2e sok gebreid zijn!!!!! Nog steeds alleen maar de steken opgezet. Schiet niet op op deze manier :n. Té veel leuke dingen om te doen.....

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:20

haha ik ken het idd, ik voel me nu even goed en dan schiet me zoveel te binnen benvandaag niet verder gekomen dan 3 naalden, moet wel zeggen , heb volgens mij veel te veel steken erop , zag ik het boek dan moet je cm opnemen en dan weet ik wat van rekensommetjes en kwam uit op 120 steken aan een voorpand vanaf de heup zeg maar, heb zelf maat 44 en als ik zo kijk pas ik er dalijk nog eens voor de helft in ik bvrei wel op 5 en 7 beetje afwisseling, vond wel leuk uitzien, ach ik ziewel kijk dat ik wat steken gaa minderen tussen door

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:22

Ziet er goed uit Patpen.. Lukt je wel hoor om em volgend jaar af te krijgen :) weet het zeker :j

Ben benieuwd hoe die dan gaat worden oOoKellyoOo :) komt vast goed..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:41

Bij ons in de hema staan ze je raar aan te kijken als je naar breigaren vraagt. Duffe dozen die er werken -O-
Ik heb gisteravond even mij haken weg gelegd en jawel ik heb weer even gebreid. Wat een monniken werk zeg :p

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:24

patpen schreef:
Hema heeft ook dikke wol. Naalden 7-8.

Serieus?
Volgens mij ben ik daar een keer heengeweest en heb ik de medewerkers nog gevraagd of ze wol hadden, maar nee... :n

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:33

Bij de meeste hema's hebben ze het niet.. online is er wel wat te koop..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:07

Hier hadden ze het ook niet. Moet nogsteeds het Breiboek van de Hema ophalen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:03

Online komt er bij de Hema steeds meer bij, nu ook pakketten. Volgens mij weet het personeel in de winkel niet eens wat er voor assortiment is. Doorgaans niet echt intelligent personeel :+. Maar goed, het is online te bestellen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:33

patpen schreef:
Online komt er bij de Hema steeds meer bij, nu ook pakketten. Volgens mij weet het personeel in de winkel niet eens wat er voor assortiment is. Doorgaans niet echt intelligent personeel :+. Maar goed, het is online te bestellen.

Hahahha ik weet er alles van... Ik heb er jaaaaaaren geleden ook gewerkt :P stond daar rond deze tijd van het jaar als inpakster achter de kassa.. dus wist voor de rest ook niks van de winkel ;)

En inderdaad is het gewoon online te bestellen en weet je wat er is ;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:19

heb bij de wibra 2 hele dikee paarse meegenomen en 3 bol lila wit past mooi bij mn trui helemaal weer blij , hihi