[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:41

bitje:

zou je niet zeggen dat je weinig ervaring hebt.. ik zou zeggen werk dit uit.. je komt er echt nog wel ver in..

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:51

Daar word ik ook zo moe van: 'ik ben nog maar 13/14/15 dus...' Alsof we dan meer taxeren! Als je goed kan tekenen, heeft dat helemaal niks met je leeftijd te maken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:56

Inderdaad, leeftijd zegt ook niks, ervaring ook niet altijd. Zijn een aantal erg jonge bokkers die al werkelijk prachtig kunnen tekenen, én die zich blijven ontwikkelen, dat is leuk om te zien.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:35

Wendy15 schreef:
Inderdaad, leeftijd zegt ook niks, ervaring ook niet altijd. Zijn een aantal erg jonge bokkers die al werkelijk prachtig kunnen tekenen, én die zich blijven ontwikkelen, dat is leuk om te zien.

Het leuke van een jonge leeftijd is - Of jong beginnen - dat het resultaat nog niet zo veel uitmaakt. Daardoor word je niet ontmoedigd door je eigen grenzen, maar blijf je doorgaan. Hoe ouder je wordt, hoe belangerijker de resultaten worden. Neem mij: Ik ben op ong. mijn 11e/12e begonnen, toen het resultaat me niet boeide. Nu ben ik 14, bijna 15, en ben ik heel dankbaar voor de ervaring die ik op jonge leeftijd heb opgedaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:43

Ik ervaar dat juist weer heel anders :) Toen ik begon was ik heel perfectionistisch en wilde ik dat het exact op de foto leek. Momenteel ben ik juist veel meer aan het uitproberen, 'fouten' maken en aan het zoeken naar een echt eigen stijl, wat mij het beste ligt en bij me past.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:45

Wendy15 schreef:
Ik ervaar dat juist weer heel anders :) Toen ik begon was ik heel perfectionistisch en wilde ik dat het exact op de foto leek. Momenteel ben ik juist veel meer aan het uitproberen, 'fouten' maken en aan het zoeken naar een echt eigen stijl, wat mij het beste ligt en bij me past.

Echt? Ik ben juist nu veel meer een perfectionist betreft tekenen. Soms zelf zo dat de verkreukelde tekenbladen door mijn kamer vliegen.

bornie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:53

Citaat:
Citaat:
ik was benieuwd naar jullie mening, omdat ik me zelf vaak onderschat

Bedoel je niet overschat? :)

Als je zo'n tekening plaatst zegt het al genoeg..

Ik vind trouwens dat de laatste tijd erg veel tekeningen worden geplaatst die niks waard zijn, dat vind ik jammer van het topic.

sorry hoor

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:56

Zullen we weer gewoon tekeningen plaatsen en taxeren :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:00

_haflinger: Sorry niks voor je tekeningen, maar lekker door blijven oefenen :j

Blz 30
Quebelle: €25,00 vind je tekening erg mooi
_Bitje_ : €35,00 vind hem ergg mooi en ook een eigen style!
bornie97 : Sorry, niks het heeft nog niet echt iets speciaals... Ook jij goed door blijven oefenen :D
bello2005 : Ik zou er nog niks voor geven.... Maar ik vind hem al wel erg leuk worden.

Nou, ik heb weer eens een vrolijk schilderij gemaakt :+ Het is in het karakter van mijn ezel geschildert

Afbeelding

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:13

Ik zal ook weer eens wat taxeren. Ik vind het trouwens ook erg jammer dat de kwaliteit van de werken zo achteruit is gegaan. Dit was eerst altijd het topic waar ik zat te kwijlen bij tekeningen en schilderijen en hard hoopte dat ik ooit ook zo zou kunnen tekenen. :D

Wat ik trouwens zelf wel belangrijk vind bij de taxatie van tekeningen en schilderijen is het formaat ervan. Het valt me op dat dat steeds minder vaak vermeld wordt.

Ik heb alle tekeningen die ik nog niks waard vind overgeslagen.

pagina 25
Cyntje, prachtig :) . Ik herkende de pony meteen en niet alleen door de scheve neus. De manen vind ik nog een beetje streperig, misschien kun je dat nog iets meer in lokken indelen. Verder heb ik er alleen maar respect voor, want ik kan zelf de laatste tijd niks meer met de derwents beginnen. :D Jammer dat het formaat niet wat groter is. Ik herkende de tekening trouwens wel als een tekening van jou, dus dat is natuurlijk ook nog positief. €60,-

Saskiakefie, die eigen stijl mis ik nog bij jou. Verder denk ik dat als je wat meer tijd in je tekening zou stoppen een nog veel beter resultaat neer zou kunnen zetten. Het ziet er nu allemaal nog een beetje geveegd(?) en flets uit. Dat kan door de foto komen, maar ik beoordeel op wat ik hier zie. €5-10

Horseydude, jouw tekeningen vind ik altijd moeilijk te beoordelen. Ik denk dat als je nog wat meer met de invulling gaat doen, bijvoorbeeld meer contrast, het eindresultaat nog wat sprekender zou zijn. En heb je deze afbeelding zelf verzonnen? of is dit een bestaand figuur?

Nanette1, ik vind het wel wat hebben! Mooie kleuren :) . Als alles wat symmetrischer zou zijn zou het denk ik allemaal nog wat meer 'kloppen', en prettiger kijken. Ik ben uitgegaan van A4 formaat. €20,-

pagina 26
Saskiakefie, deze vind ik al een stuk sprekender, vooral doordat het oog beter is uitgewerkt. De manen zijn nog streepjes, daar zou je meer aandacht aan kunnen besteden en ook het hoofdstel had verder uitgewerkt mogen worden. € 25,-

Century5, jammer dat je met zwart hebt gewerkt bij de shaduwen. Daardoor is het een beetje 'vies' gaan lijken. €5,-

_l_amanda_l_ , Erg mooi! De paars-blauw achtige gloed die over de tekening heen zit vind ik heel mooi gedaan. Ik twijfel of ik de achtergrondkleur goed gekozen vind, maar ik kan ook niks beters verzinnen. €50,-

Floran, knap gedaan! Jammer dat je de achtergrond bij de omlijning van het paard en aan de zijkanten van het papier donkerder hebt gemaakt dan daar tussenin. Hierdoor krijg ik het idee dat de achtergrond een beetje naar voren 'opbolt' en het paardenhoofd hierdoor juist wat naar achteren wordt gedrukt. Het idee om een donkere achtergrond te kiezen bij een wit paard vind ik wel slim :D . €30,-

Century5, hetzelfde als de vorige.

Casperzot, wat een superleuke stijl! Jammer dat de oren in vergelijking met de rest wat minder zijn uitgewerkt en dat de verhoudingen niet 100% lijken te kloppen. Het mag dan misschien nog niet allemaal kloppen, maar ik vind je stijl echt heel mooi. Als je de verhoudingen ook nog goed krijgt is het geweldig! €60,-

Floran, wat een andere tekening dan je vorige! De oren kloppen niet, maar ik vind het een mooie zachte tekening. Zelf houd ik van meer contrast, maar dat is persoonlijk. €30,-

N_fotografie, moeilijk te beoordelen omdat de foto niet recht van boven gemaakt is, maar ik vind de jongen goed gelukt en het meisje niet. De jas en trui van de jongen zijn echt heel goed uitgewerkt en ik denk dat als je aan de rest van de tekening ook meer tijd had besteed de tekening beter was geworden. Vooral jammer dat de verhoudingen van het meisje niet kloppen. €20,-

pagina 27
Century5, €10,-
Cyntje, weer heel mooi :) . Je hebt constant goede tekeningen en ook steeds in dezelfde stijl. Dat vind ik erg knap :) . Bij mijzelf lukt het de ene keer helemaal niet en de andere keer wel. Knap dat je het hebt aangedurft om het neusbondje er bij te tekenen, die is goed gelukt. €65,-
_Bitje_ , kijk dat is nog eens een uitgebreide materiaal uitleg :D . Nette tekening! Niet te soft, maar toch netjes. Knap gedaan! €30,-
_l_amanda_l_, jammer dat je bij deze niet ook wat spannendere kleuren hebt gebruikt. De vacht vind ik een beetje te rommelig. €30,-

pagina 30
Quebelle, een nette zachte tekening :) . Persoonlijk had ik het mooier gevonden als er wat meer details in verwerkt zaten. €20,-
_Bitje_ , mooie tekening :) . Dit is mi-teintes papier of niet? Want dan is het misschien een idee om eens te proberen op de andere kant van het papier te gaan tekenen. Daar zit minder structuur en daardoor zie je geen stukjes papier meer erdoorheen. Het is echt heel verschillend tekenen, maar sommigen vinden de gladde kant fijner werken. :) bij deze zou ik wel met een wattenstaafje of een klein kwastje het zwarte pastel nog een beetje over de gaatjes verspreiden. Dit stoort mij in iedergeval wel. €25,-

pagina 31
bello2005, mooi gedaan :) . De voorpluk zou wat minder een plak kunnen zijn en de hals zou ik door laten lopen tot de rand. Ook had ik een andere achtergrond gekozen. In de bles hadden ook nog wat details mogen zitten. Maar de verhoudingen kloppen goed en de overgangen zijn mooi zacht neergezet. €30,-

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:49

nanette1

hoe bedoel je, ik zou er nog nix voor geven ?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:50

Dat ze je werk nog geen geld waard vindt :+ Wat anders?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:51

Wendy15 schreef:
Dat ze je werk nog geen geld waard vindt :+ Wat anders?

_O-

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 28-12-10 22:55, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Maximaal 3 werken, rest verwijderd

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:56

Kun je aub de openingspost even doorlezen en je eigen post aanpassen? :7

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:48

Taxeren!!
Materialen? Formaat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:29

Vanaf pagina 28 taxeer ik :)

Pagina 28:
Snn_ : qua anatomie lijkt hij nog niet helemaal te kloppen, vooral de neusgaten hebben m.i. niet de goede vorm. 5 euro
Century5: hoe groot is ie? Ik vind hem goed gelukt, al mis ik wel wat schaduwen in zijn lijf. 35 euro
Cyntje: heel mooi getekend, knap dat je dat voor elkaar krijgt met kleurpotloden :j . 80 euro
_Bitje_: jammer dat de foto niet recht van voren is genomen, maar de schaduwen heb je erg mooi voor elkaar. Goed contrast zit er ook in  . 40 euro.
_l_amanda_l_: prach-ti-ge ogen!! Heb wel het idee dat er een knik in zijn neus zit. 25 euro
_haflinger: nog even dooroefenen. Hij mist kleur, schaduw, de highlights zijn te streperig. Andere tekeningen idem.

Pagina 29:
_haflinger: nog niks waard, gewoon lekker dooroefenen.
_Laura_: ik zou graag nog wat meer schaduwen zien, jammer ook dat je het raster zo dik op de tekening hebt gezet, dat krijg je nooit meer weg. En de neusgaten zitten scheef  . Zo met het raster erop vind ik hem niets waard helaas. Zonder raster zou ik ongeveer 5-10 euro zeggen.

Pagina 30:
Quebelle: de verhoudingen zijn mooi, maar ik vind de afsnijding aan de onderkant wat minder. 15 euro
_Bitje_: ik had ipv blauw misschien wat meer paars willen zien, zodat het een wat warmer geheel zou zijn. Verder zijn de vlekken wat hard omlijnd en is het oog wat groot. Ik zou dit zien als een tussenstap, niet als een eindresultaat. In deze hoedanigheid: 35 euro
_haflinger: ik vind hem te vlekkerig. Ik kan weinig onderscheiden. Op dit moment nog niets. Lekker dooroefenen.
Manegepaard: nog niks waard. Echt te simpel, sorry. Kijk eens naar verhoudingen, kleuren etc. Ook al wil je cartoonachtig tekenen (weet niet of dat je bedoeling was), dan moet je goed kijken waar je alles plaatst.
Bornie97: nog even dooroefenen. Let erop dat je het oog verschillende tinten geeft, nu is het een zwart vlak met een wit stipje. Verder vind ik de afsnijding echt niet mooi, je had de hals beter wat langer door kunnen laten lopen.

Pagina 31:
Bello2005: welk medium heb je gebruikt en hoe groot is hij? Zijn onderlip lijkt niet helemaal in het goede aanzicht te zitten. Ook vind ik zijn manen wat zwart, daar zou ik graag nog wat kleur in willen zien (bijvoorbeeld paars en blauw voor schaduw). Zijn afsnijding vind ik jammer, ik had hem denk ik liever gewoon tot het einde van het doek door willen zien lopen, vooral omdat de groene grassige achtergrond eronder doorloopt. Dat ziet er m.i. wat gek uit. Maar hij is wel leuk  . 30 euro.

Pagina 32:
Nanette1: hij is weer erg leuk, zoals ik in je andere topic ook al zei: ik zou graag de neusgaten iets gestyleerder zien, zodat ie beter bij de rest van het schilderij past. Hoe hij nu is 60 euro.
Bello2005: uhm zoveel schilderijen := . Materiaal? Afmeting? Op doen of op papier? Graag veel meer info, hier kan ik niks mee. En zelf eerst even taxeren.
De hond vind ik trouwens wel leuk, maar ik mis schaduw op zijn tong.

Mijn eigen tekening:
Materiaal: pastelkrijt en pastelpotloden op Canson papier 50x65cm. Dubbelportret in opdracht van een kennis, oma met kleinkindje.
Afbeelding

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:27

Rinske: Ik vind 'm erg mooi! Ik vind wel dat de baby een beetje een vreemde vorm van hoofd heeft, maar dat kan aan mij liggen(ik zie niet veel baby's haha, kan zijn dat dit normaal is?)
Van taxeren heb ik echt geen verstand, en hoop dat ik je niet beledig maar ik zou er zo'n €45,- voor geven :j

Afbeelding
Aquarel, OI inkt en zwarte fineliner, het formaat is volgens mij 27 x 36? Iets in die richting iig. Papier is van Canson
Afbeelding
Aquarel, zwarte fineliner op Canson papier 24 x 32. (De lijntjes op het papier zijn in het in het echt nauwelijk te zien, alleen als je 'm raar tegen het licht houdt...)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:29

Wat een bijzondere wezens, ik zou voor elk 40 euro denken :) .

De baby heeft inderdaad een vreemd hoofd, ook op de foto en in het echt. Ik moest echt een keer goed knipperen met mijn ogen, dacht dat ie een waterhoofd had := . Maar heeft ie op de foto dus ook.

[edit] Howly mowly, doe die prijzen van je schilderijen eens omhoog, je vraagt echt belachelijk weinig joh :oo !

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:42

Rinske schreef:
Wat een bijzondere wezens, ik zou voor elk 40 euro denken :) .

De baby heeft inderdaad een vreemd hoofd, ook op de foto en in het echt. Ik moest echt een keer goed knipperen met mijn ogen, dacht dat ie een waterhoofd had := . Maar heeft ie op de foto dus ook.

[edit] Howly mowly, doe die prijzen van je schilderijen eens omhoog, je vraagt echt belachelijk weinig joh :oo !

vraag ik echt zo weinig? Anderen hebben het me ook wel eens gezegd, maar ik geloofde ze nooit zo :o
Daarbij heeft het weinig zin, ik krijg nooit enige reactie... Hopelijk, als ik ooit wat opdrachten krijg heeft het misschien zin om de prijzen omhoog te doen. En ik ben al snel bang dat ik te veel vraag := Het blijft lastig, die prijzen _O-

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:07

Rinske: 150
die onderlip hoort zo, zo staat het ook op de foto.

bungarus: bovenste 40 onderste 30

alle tekeningen zijn met acryl verf gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:11

Psst, je mag maar 2 tekeningen zichtbaar in je post hebben, de laatste moet je even in een link plaatsen :) .
Hoe groot zijn ze?
Bij de eerste vind ik de achtergrond niet zo mooi, vooral omdat ie zo abrubt afgelopen is. 30 euro
De tweede vind ik heel mooi, alhoewel ik wel schaduw op zijn tong mis, die is nu een roze vlak. 50 euro
Derde vind ik erg mooi, alleen zijn mond is iets te lijnig geschilderd, en zijn ogen zouden iets meer diepte mogen hebben. 60 euro

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:17

pssst Laatst bijgewerkt door Mireille op Vandaag, 21:55, in het totaal 4 keer bewerkt
Maximaal 3 werken, rest verwijderd

haha

33 x 28 ( heb het even snel gemeten maar die zitten al in een lijst dus zal iets kleiner zijn).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:36

Ik zal ook weer eens taxeren! Ik taxeer nog steeds volgens de regel wat ik er voor zou geven als ik je tegen zou komen. Dus als ik er geen geld voor geeft/taxeer betekent het niet dat het niets waard is ;)

Pagina 28
amanda: netjes, maar het lijkt net of het linkeroor mist naar mijn idee. 15 euro.
haflinger: nog lekker dooroefenen en niet opgeven :)

Pagina 29
haflinger: blijf oefenen.
Laura: ik mist diepte en schaduwen, het lijkt nog vrij plat.

Pagina 30
Quebelle: Ziet er mooi uit! Ik mis nog wel wat details hier en daar, en wat diepte. 15 euro.
Bitje: mooi! Wel vind ik dat je af en toe te strak omlijnd hebt. Het hoofd lijkt iets te klein. 15 euro.
Manegepaard: Nog blijven oefenen, denk daan verhoudingen en schaduw.
Bornie: voor jou geldt hetzelfde!

Pagina 31
Bello: Hij is mooi, maar de voorpluk is wel erg 'zwaar'. 5 euro.

Pagina 32
Nanette: niet mijn stijl, sorry!
Bello: leuk! Vooral de schorpioen lijkt realistisch. De onderdelenlijken een beetje los van elkaar. 15 euro.
Bello: netjes gedaan, maar niet mijn stijl.
Bello: de hand lijkt nog niet helemaal af bij de pols/onderarm.
Rinske: Erg netjes! Ik doe het je niet na. Nu ik weet dat het hoofd van de baby zo hoort: 20 euro.
Bungarus: Je kan nog wat meer met schaduw en diepte werken. Leuk hoe de poot van de onderste door de vleugel heen te zien is. Beide 5 euro.
(je mag inderdaad op je site meer vragen voor je schilderijen hoor!)
Bello: De achtergrond past er niet helemaal bij, maar de vogel is mooi. 15 euro.
Bello: Netjes! De tong en hals mogen wat meer detaillering. 15 euro.
Bello: De ogen en snuit vind ik niet helemaal in het geheel passen. Maar netjes gedaan. 15 euro.
Bello: Netjes gedaan, maar niet mijn stijl.
Bello: idem.
Bello: Ziet er apart uit, is het allemaal geschilderd? 10 euro.

En weer eentje van mijzelf:
Afbeelding

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:50

ja het is allemaal geschildert met acryl verf

vind dat de tijger een te smal hoofd heeft, en dan dan vind ik het totaal plaatje niet meer mooi, heb je misschien andere tekeningen ?